Wpis z mikrobloga

#pytanie #xkom
czesc Mirki :) moi rodzice kupili tydzień temu telewizor w x-komie. zamówili 50 calowy, przyszedł 55, nikt tego nie sprawdził i zamontował ktoś inny go. teraz zadzwonili, że albo dopłata albo wymiana albo zwrot. rozumiem ludzki bląd - spoko, tylko, że rodzice mogą teraz zażądać, żeby ktoś ten telewizor przyjechał i sam zdemontował ze ściany? dlaczego niby rodzice mieliby płacić za montera (nie swój błąd)? znając x-kom po samodzielnym demontażu powiedzą, że nie nadaje się do ponownego użytku (generalnie wszystko z nim ok) i bedzie nieciekawie...
  • 97
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@umyj_se_luloka: x-kom popełnił błąd i to oni powinni go naprawić. Jest to jednak błąd ludzki, więc ja nie robiłbym problemów. Napisz im, że udostępnisz lokal i niech wezmą telewizor dostarczając nowy, zgodny z umową. Nie masz absolutnie żadnego obowiązku demontować go we własnym zakresie ani nigdzie odsyłać.
@Sabr: Odwołujesz się do towaru, który nie został w ogóle zamówiony, a tutaj został zamówiony, ale inny. Jak dla mnie nie
  • Odpowiedz
@umyj_se_luloka: dla mnie to jest tragedia, że sklep robiący 20 milionów złotych obrotu (w 2011) na samym tylko allegro (domniemam, że teraz może być to wiele więcej) nie potrafi wziąć na klatę 350 zł i załatwić sprawy tak, jak powinien. A jak powinien? Skontaktować się w celu naprawy błędu, a znaczy to tyle, że przesłać właściwe kwity, by kupujący nie miał w przyszłości ewentualnych problemów z naprawą gwarancyjną. No ale
  • Odpowiedz
@Sabr: Wszystko spoko, ale jest jeszcze bezpodstawne wzbogacenie się co nie ? Ale to już cywilna czy tam kontraktowa sprawa.
@umyj_se_luloka: Na pewno nie za swoje odeślecie. I najlepiej niech kurier przywiezie nowy, a zabierze "stary" a na montaż byś musiała mieć fakturę / paragon (czego pewnie nie masz) i najlepiej polubownie to załatwić.
  • Odpowiedz
@umyj_se_luloka: "nikt tego nie sprawdzil i zamontowal ktos inny go" - czyli nie bylo Was w domu i ktos to ogarnial, czy zohaczyliscie 55 cali, ojciec zalozyl i liczyliscie, ze nikt sie nie kapnie?:)
  • Odpowiedz
@umyj_se_luloka: Niech przyślą kogoś w odpowiednich godzinach do demontażu, to ich błąd, nikt Ci nie każe sprawdzać ile cali ma telewizor i czy sprzęt jest taki jak zamówiłaś, to jest kwestia sklepu żeby o to dbał i w ich interesie. Ja bym zostawił telewizor i olał sprawę.
  • Odpowiedz
@umyj_se_luloka: O jak kisnę bo xkom sra się o 350zł xD Mając taką wielką sieć i tyle punktów sprzedaży. To jak by amazon przysłał lepszego kindla i chcieli był 50$ dopłaty bo ich pomyłka xD Z tego co wiem w USA by dostali info że dostali zły i czy chcą wymiany albo mogą zatrzymać i tyle. Tak samo na zachodzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja bym
  • Odpowiedz
@swinkapl przedsiębiorca ma inne obowiązki niż konsument. Oczekuje się od niego większej staranności. Więc dostajac tv 42 cale moglaby go spokojnie wymienić na swoj zamowiony.
  • Odpowiedz
@umyj_se_luloka:

Wszystko tak jak w poście @Sabr - czyli:
1. za otrzymany tv płacić nie musisz, bo było to świadczenie niezamówione
2. masz prawo żądać, zrealizowania zamówienia dotyczącego tv 50"

@janusz0: niech wystawi rachunek za magazynowanie sprzetu. 350 pln to odpowiednia kwota za taka usluge
  • Odpowiedz