Wpis z mikrobloga

#pytanie #xkom
czesc Mirki :) moi rodzice kupili tydzień temu telewizor w x-komie. zamówili 50 calowy, przyszedł 55, nikt tego nie sprawdził i zamontował ktoś inny go. teraz zadzwonili, że albo dopłata albo wymiana albo zwrot. rozumiem ludzki bląd - spoko, tylko, że rodzice mogą teraz zażądać, żeby ktoś ten telewizor przyjechał i sam zdemontował ze ściany? dlaczego niby rodzice mieliby płacić za montera (nie swój błąd)? znając x-kom po samodzielnym demontażu powiedzą, że nie nadaje się do ponownego użytku (generalnie wszystko z nim ok) i bedzie nieciekawie...
  • 97
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@Sabr: Wszystko spoko, ale jest jeszcze bezpodstawne wzbogacenie się co nie ? Ale to już cywilna czy tam kontraktowa sprawa.

@Grzesiek_astronaut Tutaj nie ma odpowiedzialności kontraktowej konsumenta a bezpodstawne wzbogacenie wyłącza przepis który podałem.
  • Odpowiedz
  • 0
@Tylko_nocny
@kavec
Garnek? Przeczytałem te przepisy jeszcze raz i nie ma tam nic o ograniczeniu ich do garnków. Jest napisane jasno, że przedsiębiorca dostarcza niezamówiony produkt na własne ryzyko i basta.
Nie ma tam tam też wyłączenia co do pomyłki w dostarczeniu produktu. Te przepisy powstały dlatego, że #januszebiznesu potrafią wysłać zły towar i przerzucać koszty zwrotu i dostarczenia nowego na konsumenta. Niby tylko parę złotych ale dlaczego
  • Odpowiedz
@Sabr: jeszcze raz, tym razem powoli.
dostarczono ci do skrzynki pocztowej jakis przemiot.
w zasadzie wszystko jest spoko bo tego nie zamawiales a fanty za free, ale przychodzi wezwanie do zaplaty za te przemioty "bo dostajac je wyrazalez zgode na regulamin / wstaw inne klamliwe twierdzenia"
wtedy mozna sie powolac na wspomniane przez ciebie przepisy.
a ochrone konsumenta za zly towar wyslany przez janusza biznesu stanowi rekojmia.
  • Odpowiedz
  • 0
@Tylko_nocny Ok, to ja jeszcze wolniej napiszę: Gdzie znajduje się takie wyłączenie? Rękojmia to uprawnienie kupującego i na jej podstawie można domagać się wymiany na przedmiot zgodny z umową. Natomiast rękojmia nie reguluje uprawnień sprzedawcy, a już na pewno nie przyznaje mu prawa do żądania zwrotu. Taką sytuację mogłoby regulować bezpodstawne wzbogacenie ale przepis który przytoczyłem wyłącza je, chyba że coś się zmieniło i ustawa o prawach konsumenta nie jest już
  • Odpowiedz
@Sabr: umknelo ci to ze na fakturze jest wpisany inny tv niz ten przyslany. wiecej nie trzeba mowic bo jest 405 kc.
chyba tylko ostatni idiota moze liczyc na uznanie swoich wyimaginowanych praw w sadzie. no, ale przynajmniej prawnik na nim zarobi.

a co do tego art. 5 to widze ze juz nikt ci tego nie przetlumaczy, wiec daruje sobie dalsze strzepienie klaiwatury.
  • Odpowiedz
@umyj_se_luloka a jakby zzapytać u zrodła @x-kom ? Srednio bym się sugerował komentarzami mirków "hehe w razie czego i tak ja nie zapłace hehe" ( ͡° ͜ʖ ͡°) pamietaj, ze to ty za wszystko bedziesz ponosic odpowoedzialnosc ( ͡° ͜ʖ ͡°) oddaj ale niech sami sobie go wezma i dadza od razu nowy
  • Odpowiedz
@Sabr: dokładnie, tak jak piszesz - poczekać najlepiej. niech oni się kopią, wiadomo jak to w polskich sądach :) zawsze lepiej poczekać aż ktoś cię pozwie niż samemu później dochodzić sprawiedliwości. zamiast "ty mieć problem" niech oni mają problem :D
  • Odpowiedz
  • 0
@Tylko_nocny Nie nazwałbym tego strzępieniem klawiatury, raczej prezentacją przeciwnego poglądu. A.to się zawsze przydaje.

Co do 405kc to jest jeszcze ograniczenie z art. 411 pkt 1 kc.
  • Odpowiedz
@umyj_se_luloka: @x-kom Stosowanie agresywnych zagrywek i wzywanie do zwrotu bądź też zapłaty jest prawnie zabronione. Widać że telefon do klienta wykonał jakiś gołąb który po prostu ma ciepło bo pomylił mu się model. Zresztą co wy z tym telewizorem chcecie zrobić? Bo jeśli uważacie że możecie go sprzedać ponownie to może trzeba #wykopefekt i ogólnopolską akcje zakupów przedmiotów z x-kom a potem oddawania zgodnie z prawem :)
  • Odpowiedz
@umyj_se_luloka: To może teraz wypowiem się jako były pracownik sklepu internetowego. 26 Grudnia 2014 w życie weszły nowe przepisy konsumenckie. Sprawa była wielokrotnie omawiana z prawnikiem i wychodzi na to, że:
-konsument nie ma obowiązku do zwrotu lub dopłaty w przypadku gdy odebrany został towar niezgodny z umową
-odesłanie towaru otrzymanego niezgodnie z umową jest jedynie dobrą wolą konsumenta
-sklep po takiej pomyłce ma OBOWIĄZEK wysłać towar zgodny z umową
  • Odpowiedz
@Sabr: To żeś pojechał. Twoje paragrafy by miały zastosowanie jakby firma zamontowała sprzęt a potem chciała dodatkowych pieniędzy bo klient tylko zamawiał transport. Tutaj mamy natomiast została dostarczona inna rzecz niż zakupiona i jeśli jej się nie zwróci będzie to przywłaszczenie.
  • Odpowiedz
@umyj_se_luloka: P. S. to, co napisałem jest jak najbardziej prawdziwe. My, jako dział obsługi, mieliśmy w zwyczaju w takich przypadkach załagadzać sprawę jak tylko się dało i uprzejmie prosić o zwrot. Dzięki przyjaznej obsłudze nikt nie miał z tym problemu oczywiście, więc mimo że takie błędy ze strony magazynu zdarzały się raczej rzadko, to i tak nie skończyło się jakąś większą aferą. Natomiast jeśli przedstawiciel sklepu zadzwonił do was z
  • Odpowiedz
@Sabr: @Tylko_nocny: @aledlaczegoja:
Wszyscy macie trochę racji - przepis, jak to często bywa jest napisany na kolanie i nieprecyjny, a w doktrynie dominują 2 przeciwne stanowiska - jedno, które mówi, że towar zwrócić należy, drugie że można machnąć ręką i go zachować, powołując się na art. 5. Mnie jest bliższa interpretacja pierwsza - po pierwsze dlatego, że jest logiczna (czym innym bandyckie wysyłanie garnków a potem
  • Odpowiedz
@umyj_se_luloka przecież w tym momencie masz "art. - przywłaszczenie towaru" gdyż za ten telewizor nie zapłacilas, a zapłacilas za inny. Dlatego xkom powinien odebrać tv swoim kurierem, Ty oczywiście powinnaś go zapakować tak jak był, a xkom wysłać taki jaki został zamówiony. Koszt montażu spoczywa na Tobie bo się patrzy co się montuje.

Klient jak zawsze myśli że jest bez winny i że może tak cebulic...
Klient też ma obowiązki wobec
  • Odpowiedz