Aktywne Wpisy
Wrrronika +11
Kiedyś byłam w stanie pisać z ludźmi przez 6-7 godzin dziennie.
Na przerwach, po szkole, w trakcie odrabiania lekcji, a potem jeszcze przed snem rozmawiać przez kilka godzin, przez telefon.
Teraz mam problem nawet by odpisać swoim przyjaciołom.
Nie wiem z czego to wynika, ale chciałabym by wróciła mi energia i chęć do rozmów, bo zawsze to lubiłam. Głównie przez ciekawość do świata. Rozmowy z ludźmi pozwolily mi wyjsc z cynizmu i zrozumiec, ze
Na przerwach, po szkole, w trakcie odrabiania lekcji, a potem jeszcze przed snem rozmawiać przez kilka godzin, przez telefon.
Teraz mam problem nawet by odpisać swoim przyjaciołom.
Nie wiem z czego to wynika, ale chciałabym by wróciła mi energia i chęć do rozmów, bo zawsze to lubiłam. Głównie przez ciekawość do świata. Rozmowy z ludźmi pozwolily mi wyjsc z cynizmu i zrozumiec, ze
wfyokyga +19
Giga dziura, nie wiem czy legit bo się mnie nie chce tego sprawdzać
czesc Mirki :) moi rodzice kupili tydzień temu telewizor w x-komie. zamówili 50 calowy, przyszedł 55, nikt tego nie sprawdził i zamontował ktoś inny go. teraz zadzwonili, że albo dopłata albo wymiana albo zwrot. rozumiem ludzki bląd - spoko, tylko, że rodzice mogą teraz zażądać, żeby ktoś ten telewizor przyjechał i sam zdemontował ze ściany? dlaczego niby rodzice mieliby płacić za montera (nie swój błąd)? znając x-kom po samodzielnym demontażu powiedzą, że nie nadaje się do ponownego użytku (generalnie wszystko z nim ok) i bedzie nieciekawie...
@swinkapl: Wtedy to też ich błąd i powinni go naprawić na swój koszt.
@Grzesiek_astronaut Tutaj nie ma odpowiedzialności kontraktowej konsumenta a bezpodstawne wzbogacenie wyłącza przepis który podałem.
@kavec
Garnek? Przeczytałem te przepisy jeszcze raz i nie ma tam nic o ograniczeniu ich do garnków. Jest napisane jasno, że przedsiębiorca dostarcza niezamówiony produkt na własne ryzyko i basta.
Nie ma tam tam też wyłączenia co do pomyłki w dostarczeniu produktu. Te przepisy powstały dlatego, że #januszebiznesu potrafią wysłać zły towar i przerzucać koszty zwrotu i dostarczenia nowego na konsumenta. Niby tylko parę złotych ale dlaczego
dostarczono ci do skrzynki pocztowej jakis przemiot.
w zasadzie wszystko jest spoko bo tego nie zamawiales a fanty za free, ale przychodzi wezwanie do zaplaty za te przemioty "bo dostajac je wyrazalez zgode na regulamin / wstaw inne klamliwe twierdzenia"
wtedy mozna sie powolac na wspomniane przez ciebie przepisy.
a ochrone konsumenta za zly towar wyslany przez janusza biznesu stanowi rekojmia.
Komentarz usunięty przez autora
chyba tylko ostatni idiota moze liczyc na uznanie swoich wyimaginowanych praw w sadzie. no, ale przynajmniej prawnik na nim zarobi.
a co do tego art. 5 to widze ze juz nikt ci tego nie przetlumaczy, wiec daruje sobie dalsze strzepienie klaiwatury.
Co do 405kc to jest jeszcze ograniczenie z art. 411 pkt 1 kc.
-konsument nie ma obowiązku do zwrotu lub dopłaty w przypadku gdy odebrany został towar niezgodny z umową
-odesłanie towaru otrzymanego niezgodnie z umową jest jedynie dobrą wolą konsumenta
-sklep po takiej pomyłce ma OBOWIĄZEK wysłać towar zgodny z umową
Wszyscy macie trochę racji - przepis, jak to często bywa jest napisany na kolanie i nieprecyjny, a w doktrynie dominują 2 przeciwne stanowiska - jedno, które mówi, że towar zwrócić należy, drugie że można machnąć ręką i go zachować, powołując się na art. 5. Mnie jest bliższa interpretacja pierwsza - po pierwsze dlatego, że jest logiczna (czym innym bandyckie wysyłanie garnków a potem
swoja draga to januszostwo level hard macie wy #rigcz?
Klient jak zawsze myśli że jest bez winny i że może tak cebulic...
Klient też ma obowiązki wobec