Wpis z mikrobloga

@poradnikspeleologiczny: 1.8 to stara, sprawdzona konstrukcja Forda. Pierwsza wersja wyszła ponad 20 lat temu, więc był czas na wygrzanie ;) Mam mk2 z tą konstrukcją od dwóch lat i póki co sobie chwalę. Niskie spalanie (6-7 po mieście i 5-6 na trasie), w miarę żwawy i żadnych problemów dotychczas. No i co istotne - nie ma DPF, co było dla mnie najistotniejszą zaletą względem 1.6tdci (miałem upatrzoną drugą sztukę z
  • Odpowiedz
@artur1792: W niczym. Stara konstrukcja, mniejsza moc i moment spalanie takie samo. 2.0 diesel w focusie mk2 to najlepsza opcja silnikowa w tym aucie. Oczywiście jak natluczesz nim te 200 kkm to do zrobienia dwumasa i pewnie za jakiś czas turbo, ale przed tym przebiegiem tylko drobne usterki.
  • Odpowiedz
@artur1792: Korekta. 1.8 chyba był bez dpf, jeśli tak to spory plus, bo 2.0 z dpf potrafi być upierdliwy. Nie jakoś bardzo ale jednak. Tam jest dpf z płynem który musisz uzupełniać co 80kkm no i czasem lubi się przytkać jak już jest stary i jeździsz po mieście. Ale pod względem kultury pracy i reszty ktora opisałem powyżej to wygrywa 2.0.
  • Odpowiedz
@rafti77: jest płyn, który dolewany jest automatycznie przy każdym tankowaniu do paliwa, jak zawsze tankujesz do pełna to starcza go na ponad 100 000 km (bo nie ma znaczenia czy wlejesz 10 l czy 60l, zawsze dolewa tyle samo dodatku). Jego uzupełnienie kosztuje około 250 zł i zajmuje nie całe 10 minut.

DPF w aucie które jest używane tak jak diesla się używać powinno nie robi żadnego problemu, w moim
  • Odpowiedz
@artur1792: Usuniesz i może przeglądu nie przejść. No jak kto woli. Co do wtrysków, przecież nie jest powiedziane, że regenerowany wtrysk wytrzyma jak nowy, ba, nie ma takiej opcji nawet, te wtryski są dość dobre i mało awaryjne, więc jak się je wymieni na nowe to naprawdę długo posłużą.
  • Odpowiedz
Usuniesz i może przeglądu nie przejść.


@TomdeX: chyba w Niemczech jak będziesz robił ten przegląd, a nie w Polsce .... Poza tym w nowym aucie, które wyjeżdża z fabryki i ma założony DPF, to takie auto z wymontowanym DPF spełnia takie same normy spalania jak z filtrem.
  • Odpowiedz
@artur1792: Nie mówimy o nowym aucie. Napisałem, że jak kto woli, nie mam nic do tych co usuwają, tylko napisałem jedynie to co może się zdarzyć. 2.0 też nie jest złym silnikiem, zresztą tak samo jak 1.6.
  • Odpowiedz
@poradnikspeleologiczny: ja mam takiego focusa od trochę ponad dwóch lat i na silnik nie można narzekać - przejechałem ponad 40 tys km i w silniku poza wymienianiem oleju i filtru nic nie robiłem. Sam silnik pozwala na komfortową jazdę.
Teraz co prawda robię sprzęgło ale to raczej wina kierowcy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@artur1792: Ja to wiem bo sprzedałem swojego przy 190 kkm. Serwisowka mówi o uzupełnianiu co 80-90 kkm, tak było u mnie. Koszt płynu to prawie 400 za dolewke do pelna. Mimo ze dbałem to i tak przy ok 170 kkm, musiałem go odstawić na serwis który mi ten filtr oczyscil mechanicznie, czy tam chemicznie, nie pamiętam. Zapchal się nie sadza a tymi zwiazkami chemicznymi które sa w tym płynie do
  • Odpowiedz