Wpis z mikrobloga

Czy ktoś mi może wyjaśnić a najlepiej podesłać jakiś regulamin w jakich sytuacjach klientowi banku przysługuje #charchback ?? Napisałem reklamację do #tmobileuslugibankowedostarczaneprzezaliorbank że odesłałem towar sprzedawcy
- załączyłem zdjęcia zapakowanej paczki z numerem reklamacji podanym przez sprzedawcę
- załączyłem zdjęcie potwierdzenie nadania z widocznym numerem listu przewozowego
- link do #pocztapolska z potwierdzeniem odebrania
- historię nieudolnej próby porozumienia ze sprzedawcą

Bank odrzucił reklamację uzasadniając:
"że Bank nie może przejąć odpowiedzialności za jakość towarów / usług zakupionych przy użyciu karty".
oraz
"Pragnę wyjaśnić, że usługodawca odrzucił naszą reklamację nie wyrażając zgody na zwrot środków" - czyli pytają oszusta czy mają oddać mi pieniądze a on Twierdzi, ze nie bo nie dostał paczki mimo, ze mają potwierdzenie, ze dostał?

Chyba #oszukujo mnie!

PS: Konstultantka banku poinformowała mnie, że nie ma nigdzie na stronie banku ani w materiałach banku, informacji oficjalnej o tym kiedy można skorzystać z #charchback Może swoimi słowami ją opisać. Po czym informuje mnie, że w sytuacji kiedy zakupiony przedmiot/usługa niespełnia moich oczekiwań (patrz odpowiedz banku powyżej). Zwracam jej uwagę, cytując powyższy fragment odpowiedzi działu reklamacji a ona: "To jest stanowisko tego działu, moje jest takie jak Panu przekazałam".

  • 19
@MichaelT128: to są zasady mbanku a tu mowa o t-mobile. chyba, ze te zasady są identyczne w przypadku Mastercard czy też Visa. Tak, własnie takie pismo złozyłem. Poifnormowali mnie, że nieodesłałem towaru więc nie mogą zgodzić się na zwrot kasy. Informowałem ich, że sprzedawca podawał mi w korespondencji sprzeczny adres z tym jaki otrzymałem w chwili zakupu towaru oraz z uwagi na fakt braku porozumienia ze sprzedawcą postanowiłem złożyć oświadczenie/reklamację #
Szanowny Panie, W odpowiedzi na reklamację z dnia ..........., dotyczącą transakcji z dnia ...... r. na kwotę .... USD, proszę o przyjęcie następujących informacji. Pragnę wyjaśnić, że usługodawca odrzucił naszą reklamację nie wyrażając zgody na zwrot środków. Tak jak zostało Panu przekazane we wcześniejszych korespondencjach, w celu wyjaśnienia kwestii spornych proszę o kontakt bezpośrednio z usługodawcą firmą TOMTOPTECHN.Jeszcze raz informuję, że Bank nie może przejąć odpowiedzialności za jakość towarów / usług zakupionych
@Wychwalany: ja już jestem po odwołaniu, pisałem im, że przecież im wykazałem, ze odesłałem przedmiot sporny to mi odpisali, ze:
"Bank nie może przejąć odpowiedzialności za jakość towarów / usług zakupionych przy użyciu karty".

Mają w d*pie, moją dokumentację/potwierdzenia odesłania, wierzą sprzedawcy na słowo a czytając ten fragment:
"Pragnę wyjaśnić, że usługodawca odrzucił naszą reklamację nie wyrażając zgody na zwrot środków"
śmiem twierdzić, ze po prostu mnie oszukują bo własnie od
@widmo82
@matiwoj11

A to nie jest tak ze kazda transakcja jest ubezpieczona przez Visa/Mastercard i w momencie chargebacku to zgloszenie idzie do operatora karty? Tak jak kiedys biura podrozy plajtowaly to chyba visa/mastercard oddawaly kase a nie same banki
@matiwoj11: nie moge złozyć zgłoszenia raz jeszcze w tej samej sprawie bo upłynął termin 180dni od płatnosci, moge się odwoływać na ostatnią reklamację, która została złożona kiedy jeszcze nie minęło 180dni od płatności.
@leszek_SK: yyy a co to zmienia?
Bank chciał miec potwierdzenie, ze odesłałem towar, odesłałem. Pyta sprzedawcy czy odesłałem, sprzedawca zapiera się. Ja przesyłam potwierdzenie, że klamie, sprzedawca dalej kłamie. Bank wierzy sprzedawcy a na dodatek dorzuca kolejny
@matiwoj11: a jednak na #chargeback nie jest 180dni (PayPal) a 13mc:

W przypadku braku zgłoszenia przez Posiadacza reklamacji zgodnie z ust. 10, roszczenia Posiadacza z tytułu nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych Transakcji płatniczych wygasają w terminie 13 miesięcy od dnia obciążenia Rachunku płatniczego albo od dnia, w którym transakcja miała być wykonana. Dla reklamacji transakcji kartowych stosuje się terminy przyjęte przez Organizację MasterCard.


https://static.t-mobilebankowe.pl/uploads//files//RegulaminObslugiProduktowTMobileUslugiBankowe.pdf -39str.

@widmo82:
Po pierwsze chargeback to nie to samo co reklamacja transakcji.
Zasady chargeback są ustalane przez organizacje płatnicze (Visa i Mastercard) i są jednakowe we wszystkich bankach na świecie. Na zgłoszenie chargeback jest 120 dni od realizacji lub dostawy towaru/usługi, a zgłoszenie reklamacji nie wpływa na ten termin. Wyjątkiem jest trwająca procedura upadłościowa wtedy termin ten wydłużony zostaje do 540 dni.
@pcela: po dluuugiej rozmowie na infolinii banku tmobile dostałem informacje, ze informacja o chargebacku jest ujęta w wyżej cytowanym fragmencie regulaminu, tzn. mam 13mc na skorzystanie z tej uslugi/reklamacji czy jak to zwal.To nic nie zmienia praktycznie. Najważniejsze jest to, jak bank motywuje swoje stanowisko odrzucenia tej sytuacji/reklamacji/usługi/funkcjonalności.