Wpis z mikrobloga

Drodzy Mirki oraz Mirabelki z #programowanie oraz w ogóle ludzie Drodzy,

Z wykształcenia i zawodowo jestem programistą.

Przepracowałem w zawodzie niemal 4 lata, zacząłem jeszcze podczas studiów.

Moja kariera była dość intensywna, sam sobie narzucałem tempo, były nagrody i wyjazd zagraniczny do USA, otrzymywane wysokie podwyżki na żądanie i byłem już na pozycji głównego programisty na pewnym, nie tak prostym projekcie.

Po co piszę.

Chciałem napisać że poczułem że nudzi mnie już ta praca. Nie chcę abyście zrozumieli mnie źle. To nie jest tak, że wszystko jest dla mnie trywialne i jestem mistrzem programowania. Wręcz przeciwnie. Dostrzegłem jak wszystko jest skomplikowane i że ludzie ledwo ogarniają co robią pracując na kodzie - 'jebnie, czy nie jebnie' i moje podejście do programowania stało się bardzo odpychające - nie chce mi się w ogóle programować. Pracowałem w różnych językach (C, C++, Java, Objective-C, Python, Javascript, zewnętrzne API) oraz platformach (Windows, Linux, Unix). Poznałem wiele języków - nie stałem się jakimś profesjonalistą, po prostu potrafiłem z sukcesem kończyć w tych technologiach projekty.

Mam uczucie że się wypaliłem.

Aktualnie nie pracuję od kwietnia, w zasadzie w ogóle nie programuję hobbystycznie - nie jara mnie to. Myślę poważnie nad zmianą zawodu na bardziej "ludzki" jak np. kurier/kierowca, gdzie jest obcowanie z ludźmi i trzeba się fizycznie trochę poruszać (myślenia taka praca też wymaga).

Chciałem w tym poście zapytać - po jaki #!$%@? wy w ogóle programujecie? Powiecie że to daje fun, ale jakiego wymiaru fun. Że jesteście bogami, bo zrobiliście w wysokopoziomowym języku kalkulator przeciągając elementy GUI i wklepując metody ze stackoverflow? Kiedyś to było programowanie prawdziwe gdy trzeba było zrobić jakiś sterownik w C albo assemblerze.

Teraz to całe programowanie to wysokopoziomowe, wątpliwie wiarygodne, szambo.