Wpis z mikrobloga

#gamedev #pcmasterrace #oswiadczenie
Witam Mircy.

Od prawie 3 miesiecy grzebie sobie przy unrealu i robie prosta gre a la Indiana Jones( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ganiamy po swiatyniach, grobowcach, szukamy znajdziek itp. W grze znajduja sie 2 niezalezne wioski i głowne miasto. Do dyspozycji oczywiscie mamy wlasna wioske, ktora mozemy w dosc banalny sposob rozwijac - majac budzet -> podmieniany budynki i elementy na ladniejsze modele, niestety wszystko statycznie, bez mozliwosci przemieszczania budynkow według wlasnego widzimiasia.

Zaczerpnalem tez pomysl z wszystkich gier Idle na kongu, gdzie mozemy wydawac zebrane fundusze na 4 typu budynkow, ktore poprzypisaniu pracownikow automatycznie generuja nam surowce do rozbudowy wioski badz handel. Zboże, Drewno, Kamien i Żelazo.

Drewno,Zboże,żelazo - wymagane do rozbudowy infrastruktury
Złoto - pozyskiwane z handlu surowcami i znajdzkami - potrzebne do kupna planow rozbudowy miasta i nowych budynkow.
Zboże Im wiecej, tym wiecej ludzi jest w stanie zamieszkac w naszej wiosce (tylko na papierze i w liczbie miejsc okreslonej w domach mieszkalnych ), ktorych mozna przypisac np do wydobywania drewna czy rozbudowy badz handlu.

Im wyzszy poziom rozbudowy tym wiecej punktow reputacji, ktore sa bardzo istotne w relacjach z glownym miastem, w ktorym mozemy kupowac plany rozbudowy nowych budynkow, wykonywac pomniejsze misje czy w koncu daje nam dostep do zamknietych dla zwyklego pospólstwa lokacji, niezbednych aby ruszyc fabule do przodu (taki maly psikus, aby nie bylo za latwo).

W sklad budynkow (w sumie 12 typow) wchodza miedzy innymi:

-Glowna siedziba wioski,

tutaj widzimy wszystkie paski postepu, zakladki, mamy mozliwosc rozbudowy, ustalenie kontraktow z innymi wioskami (handel) czy przypisanie pracownikow do zadania - jednym slowem serce naszej bazy operacyjnej

-Dom mieszkalny

Im wyzszy poziom, tym wiecej ludzi moze u nas zamieszkac.

-Szkoła (wymagane złoto na oplacenie nauczyciela za kazde zajecia)

Wiedza to petegi klucz.Bardzo waznyy budynek, im lepiej wyedukowane spoleczenstwo, tym lepiej pelnia swoje funkcje.
Kazda lekcja daje % do umiejetnosci. Kazdy mieszkaniec może wybrać tylko dwie specjalizacje. (handel, wydobycie danego surowca, budownictwo) Aby wybudowac niektóre budynki, wymagany jest odpowiedni poziom wiedzy spoleczenstwa.

Dodatkowo w przypadku budowniczego zmniejsza szanse niepowodzenia rozbudowy budynku. (tak, glupi ludzie moga nie podołać zadaniu:)

-Stajnia
Pozwala na budowe wozow (rowniez tylko na papierze), ktore mozna przypisac handlarzom badz rolnikom aby zwiekszyc ich szybkosc.

-Kosciół
Budynek generujacy punkty reputacji + mozliwosc kupna za surowce i zloto błogoslawienstwa typu zwiekszone wydobycie.

-Rzeźbiarz (moze kiedys, duzo roboty z modelami)
Budynek, w ktorym odpowiednio wyedukowany pracownik stworzy dla nas dziela sztuki z surowcow, ktore nastepnie bedzie mozna sprzedac, badz ustawic gdzies (w predefiniowanych miejscach) w wiosce.

Wracajac do penetrowania lochow( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jako,ze Ai przeciwnikow to masa roboty, w grze nie bedzie ich, Calosc rozgrywki podczas zwiedzania swiatyn operac sie bedzie na zagadkach logicznych, znajdz=>przynies=>wsadz w odpowiednie miejsce (tutaj zaczerpniete z assassina gdzie szukalismy kluczy)

Zwracam sie teraz Mirki do was z pytaniem i prosba. Jakie zagadki byście tam dali? Jakies pomysly?
Mam juz ich kilka ale nie chce ich powtarzac w kazdej lokacji;/

Ps.


ssy dam nastepnym razem. Poki co wrzuce gif sprzed 2 miesiecy gdzie bawilem sie postprodukcja:)
l.....w - #gamedev #pcmasterrace #oswiadczenie 
Witam Mircy.

Od prawie 3 miesiecy...
  • 9