Aktywne Wpisy
MurLand +20
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego SUVy są takie popularne?
Nie wydaje mi się żeby to było jakieś super wygodne auto, siedzisz wysoko jak w busie, do tego osiągi, a raczej przy tej wadze ich brak, opory powietrza. O cenach tych samochodów już nie wspominając.
Czy Ci wszyscy ludzie mieszkają w górach lub dojeżdżają do domów jakimiś polnymi drogami? No chyba nie bo widzę je też siebie na osiedlu.
Jedyny argument jak dla
Nie wydaje mi się żeby to było jakieś super wygodne auto, siedzisz wysoko jak w busie, do tego osiągi, a raczej przy tej wadze ich brak, opory powietrza. O cenach tych samochodów już nie wspominając.
Czy Ci wszyscy ludzie mieszkają w górach lub dojeżdżają do domów jakimiś polnymi drogami? No chyba nie bo widzę je też siebie na osiedlu.
Jedyny argument jak dla
Też macie wrażenie, że całe te straszenie Polski wkroczeniem na nasze terytorium ruskich (czy to regularnej armii czy tych pajaców wagnera) zrobilo się tak żałosne, że sami straszący w to chyba już nie wierzą. Przecież wejście zacofanych ruskich na terytorium kraju NATO, który posiada pierdyliard razy nowocześniejszy sprzęt i taktykę wojenną niż Ukraina, równałoby się wejściu do maszynki do mielenia mięsa. Po dobie - dwóch kacapskie siły wyglądałyby jak peretti po randce
Właśnie minęło 10 lat odkąd mam #prawojazdy kat. B (picrel). Na szczęście udało mi się uniknąć jakichkolwiek zdarzeń drogowych. Jedyne 2 mandaty, jakie dostałem to za brak włączonych świateł (2008 r.) oraz brak dokumentów (2010 r.). Samochodem pokonuję ok 40 000 km rocznie, głównie na trasach. Tak sobie teraz myślę, że udało mi się uniknąć zdarzeń drogowych, ponieważ:
1. Szczególnie na początku – absolutnie nie przekraczałem prędkości.
2. Łącząc przyjemne z pożytecznym, w zimie jeździłem na pusty parking, (ale nie taki przy hipermarkecie) żeby zobaczyć jak samochód zachowuje się w poślizgu.
3. (od kilku lat) Oglądam wypadki z rejestratorów jazdy, żeby móc przewidywać zachowanie kierowców.
4. Czytałem/oglądałem artykuły/reportaże na temat dobrych zwyczajów na drodze, takich jak: jazda na „zamek”, ułatwianie włączenia się do ruchu samochodów znajdujących się na „rozbiegówce”, trzymanie bezpiecznej odległości od innych pojazdów, dokładne parkowanie, żeby nie utrudniać innym osobom wsiadania do swoich samochodów, szybkie ruszanie, gdy zapali się zielone światło itp.
5. Nigdy nie wyprzedzałem na linii ciągłej ani na pasach.
6. Stosuję się nie tylko do przepisów ruchu drogowego, ale również do przepisów Konwencji Wiedeńskiej.
7. Piesi i rowerzyści są dla mnie zawsze nadrzędnymi (bo nie mają szans w starciu z samochodem) uczestnikami ruchu drogowego i ustępuję im pierwszeństwa (co wynika też z pkt. 6).
8. Gdy zatrzymuję się na drodze z dwoma pasami ruchu w jedną stronę, żeby przepuścić pieszego, zawsze patrzę w lusterko boczne, czy kierowca obok również zwalnia.
9. Gdy jezdnia nie jest sucha, dodatkowo ograniczam prędkość, szczególnie w zakrętach.
10. Jadąc w lesie zwalniam, wypatrując dzikiej zwierzyny. Uderzony jeleń potrafi wpaść do samochodu przez przednią szybę i zabić kierowcę/pasażera.
11. Zawsze używam opon sezonowych renomowanych producentów. Nigdy nie zużywam ich do „końca” z punktu widzenia wskaźnika TWI/przepisów. Jak wymieniam opony na nowe, to wszystkie (nie przekładam tyłu na przód).
12. Zawsze pamiętam, że opona zimowa jest ogólnie rzecz biorąc gorszą oponą. Lepiej sprawuje się tylko na śniegu. Dlatego też w zimie zwalniam nawet, gdy mam dobre warunki drogowe.
13. Stan moich samochodów jest zawsze idealny. Wszystkie płyny, elementy eksploatacyjne wymieniam bezzwłocznie.
14. Nie jeżdżę po alkoholu, a po większej imprezie, nawet następnego dnia.
15. Staram się przewidywać zachowanie innych kierowców oraz zachowywać się tak, żeby użytkownicy dróg wiedzieli, co zamierzam zrobić.
16. Będąc w korku staram się wpuszczać 1-2 samochody z drogi podporządkowanej.
17. Zawsze dziękuje za wpuszczenie mnie.
18. Zawsze używam kierunkowskazów, gdy zmieniam pas.
19. Przepuszczam #motocykle .
20. Nigdy nie „przeciągam” jazdy samochodem, gdy czuję, że robię się senny. Raz brakowało mi 30 km do końca trasy, gdy poczułem, że muszę iść spać. Dojechałem na miejsce 3 godz. później.
21. Nigdy nie przeładowywałem samochodu powyżej wysokości tylnych oparć, chyba, że jeździłem autem z „kratka”.
22. Jadąc w trasę, zawsze sprawdzam poziom płynu do spryskiwaczy oraz ciśnienie w kołach.
23. Do dziś wmawiam sobie, że jestem słabym kierowcą. Dobrym kierowcą będę, gdy w wieku 70 lat odłożę prawo jazdy do szuflady nie spowodowawszy ani jednego wypadku.
Życzę wam wszystkim bezpiecznej i kulturalnej jazdy ;) Pijcie ze mno kompot!
#oswiadczenie #motoryzacja #protip ?
Być może zmienisz zdanie jak ktoś wjedzie Ci w dupę przez to, że przepuściłeś pieszych. Są miejsca, w których wolę dostać mandat i celowo nie puścić pieszego, niż powodować groźne sytuacje. Właśnie przez to, że piesi nie mają szans w
No i to nieszczęsne dziękowanie. Mam nadzieję, że ręka, a nie awaryjnymi, bo awaryjnymi nie wolno, to wbrew przepisom.
Pozdrawiam z 16-letnim stażem bez mandatu nawet :) I podpisuję się pod Twoimi punktami.