Wpis z mikrobloga

Siema, napisałem sobie program w Javie i wygląda na to, że mam gdzieś wyciek pamięci, przynajmniej obserwując wskazania profilera widzę że zajętość stosu rośnie w miarę jak program sobie liczy. Posługując się tym artykułem zidentyfikowałem sobie kilka miejsc, które teoretycznie mogą być winne (o dziwo wszystkie zawierają lambdy). Screenshot z przykładową metodą w pic relu. Kod tej metody wygląda tak:
http://pastebin.com/yQBDEzwX
Przyznam się bez bicia - nie znam się na tym co w Javie siedzi pod maską, ale gdzie tu może być wyciek? No chyba że błędnie zinterpretowałem tego screena, no ale liczba generacji faktycznie wydaje się zbyt duża.
#java #programowanie
Pobierz Marmite - Siema, napisałem sobie program w Javie i wygląda na to, że mam gdzieś wycie...
źródło: comment_b8EDnNvxj6Gj0Xsz7tkcDPamiFvSl7wh.jpg
  • 16
@Marmite: której javy używasz? był kiedyś problem (chyba naprawiony w którymś updacie do javy 7) z substringiem, który kopiował i trzymał referencję do tablicy char[] z całym stringiem co przy długich stringach powodowało memory leak.

edit: a nie przecież lambdy są więc java8

Przy takim kodzie raczej wycieku nie powinno być choć nie widać co się dzieje w całym programie.
@hesar: A co mi to da, kiedy otrzymam ciąg w którym będzie np. 10 spacji? Parametr nie będzie pusty, a też nie muszę robić na nim żadnych operacji.
@Legol: Spróbuję tę i inne metody które teoretycznie wyciekają przepisać na wersję bez lambd, bo to mój jedyny pomysł. Natomiast nie wiem czy wiedza co dzieje się w pozostałych częściach programu jest akurat w tym wypadku potrzebna - wg allocation stack trace
@Marmite: tworzysz mase obiektow i trzymasz je w funkcji main. To czy masz leak sprawdzisz jak pole generations bedzie caly czas roslo jak np progam pochodzi przez pare minut.

na szybko: tak chyba mozesz zastapic funkcje

private static String[] splitTextToLowercaseWords(String text) {
return Arrays.stream(text.trim().split("\W+"))
.filter(String::isEmpty)