Wpis z mikrobloga

hej mirunie #programowanie #android #apk #java mam taki pomysł na ciekawą aplikację która docelowo może ułatwić w przyszłości podróżowanie po polskich drogach :) Aplikacja miałaby korzystać z GPS, map google oraz żyroskopu i powinna rejestrować na bieżąco stan polskich dróg :) Tzn, jesli uruchamiasz aplikacje jadąc samochodem żyroskop powinien rejestrować dziury czy nierówna nawierzchnie. Potem jakoś to połączyć z google maps tak aby było widać jaką droga będziemy jechac lub mieć możliwość wybrać "podróż dobrymi drogami" Co o tym myślicie? Żyroskop da rade coś takiego zarejestrować ? W sumie nie znam się na programowaniu.
  • 16
@ziobro2: Moim zdaniem skuteczniejsze byłoby instalowanie w samochodzie na stałe urządzeń w stylu Mi Band. Byłoby to rozwiazanie zdecydowanie droższe, ale dające wiarygodne rezultaty.
@ziobro2: napisalem litanie ale na moim Wykop w telefonie krzyczy za kazdym razem "niepoprawny klucz sesji" i mnie #!$%@? bierze. Ale do rzeczy:
nie zlapie tego zyroskop. on sie sam gubi jadac samochodem i skrecajac. nawet jadac rowerem i wpadajac w kazda dziure zyroskop nie zaskoczy. pomysl fajny ale musialbys pomyslec nad inna technika wykonania, np kamera ktora z jednolitej barwy nawierzchni łapie dziury albo slady po duzych łatach smoły -
@krusz_swg: cenna uwaga. a co jesli tylko osoby przeszkolone w obsłudze aplikacji moglby brac udzial w pomiarach? np telefon w odpowiedniej pozycji na odpowiednim wieszaku czy statywie?
@ziobro2: Jestem przekonany, że taka aplikacja już jest, bo pomysł jest bardzo dobry, sam kiedyś taki miałem ( ͡ ͜ʖ ͡)

Jednak apka to małe piwo, to w zasadzie byłby taki prosty miernik (z jakimś ładnym interfejsem, żeby nie odstraszyć usera) przekazujący wszystko gdzieś dalej - cała magia działaby się już w backendzie, który jakoś to wszystko musiał by obrobić tak, aby móc z tych danych