Wpis z mikrobloga

Kolega 5 lat temu wziął abonament na 36 miesięcy w sieci X. Po tych 36 miesiącach wziął inny abonament w innej sieci i teraz dostał jakieś pismo wzywające do zapłaty za te 2 lata abonamentu w X.

hurr, durr umowa była na 36 miesięcy, chcą mnie okraść, myślą, że trafili na debila

a wypowiedziałeś umowę?

a po co miałem ją wypowiadać jak była na 36 miesięcy?! To chyba logiczne, że sama się po tych 36 miesiącach zakończyła.


Koleś studiuje na PG, wydawałoby się, że ogarnięty. Opadły mi ręce.

#coolstory #heheszki
  • 41
@Sibuyas: yyyy nie xD mógłbyś stracić numer wtedy. To, że nie przedłużasz umowy, nie oznacza, że nie masz zamiaru przestać korzystać z usługi - tylko oznacza, że nie przedłużasz swojego zoobowiązania - może wstrzymujesz się z decyzją aż pojawi się jakiś telefon, który Cię interesuje itp? Jeżeli nie chcesz dalej korzystać z usługi masz możliwość wypowiedzenia umowy.
@Krolowa_MLWP: Hm, pomyślmy. Kupujesz karnet na basen na miesiąc. To znaczy, że jak skończy się miesiąc to:
a) kończysz przygodę z basenem i możesz kupić sobie karnet na następny miesiąc, albo mieć to w dupie i jeść czipsy przed kompem,
b) automatycznie przedłuża ci się karnet na kolejny miesiąc, bo tak! Jak chcesz, to możesz się POFATYGOWAĆ i "zrezygnować" z automatycznego przedłużania.

Co jest bardziej logiczne? Umowa terminowa to umowa terminowa
@Sibuyas: no i umowa terminowa daje Ci to, że przez 36miesięcy operator nie zmieni Ci warunków, a operatorowi to, że Ty będziesz płacił.
Czyli w Twoim mniemaniu powinno być tak, że jak po 36 miesiącach nie odpowiadają Ci warunki to tracisz numer jeżeli wcześniej nie złożyłeś dyspozycji przeniesienia go xD i nie masz możliwości poczekania kilku miesięcy na starych warunkach (gdzie masz na minuty w roamingu w abo, które są Ci
b) automatycznie przedłuża ci się karnet na kolejny miesiąc, bo tak! Jak chcesz, to możesz się POFATYGOWAĆ i "zrezygnować" z automatycznego przedłużania.


@Sibuyas: tak samo działają cykliczne pakiety, włączasz sobie pakiet cykliczny, który co miesiąc automatycznie się odnawia i pobiera hajs z konta, w momencie w którym nie chcesz już z tego pakietu korzystać musisz się POFATYGOWAĆ i zrezygnować z automatycznego przedłużania. No ale nikt nie kazał Ci wybierać takiej usługi,
@Krolowa_MLWP: Moim zdaniem powinno być tak jak pisze @Sibuyas, czyli po zakończeniu umowy nie jest ona automatycznie przedłużana na kolejny okres. Przy podpisywaniu umowy operatorzy mogliby dodać możliwość przedłużenia, ale jako świadomy wybór, a nie z automatu. W przypadku lokat bankowych ten mechanizm się sprawdza i tutaj też by dał radę.

Co do kwestii bardziej technicznych to operator spokojnie mógłby zachować przyznane minuty i automatycznie zmieniać abonament na prepaid. W
@Krolowa_MLWP: No chyba sobie żartujesz. Jaki mokry sen operatorów? Własnie obecna sytuacja z domyślnym przedłużaniem to mokry sen operatorów - ile hajsu sobie robią na tym, że komuś do głowy nie przyszło, że "umowa na 12 miesięcy" znaczy "umowa do końca życia, którą ewentualnie możesz przerwać po 12 miesiącach".

niestety niektórzy mają problem ze zrozumieniem prostych rzeczy albo najpierw podpisują a potem czytają i tak już będzie

Dużo ludzi nie czyta
Dużo ludzi nie czyta całych regulaminów usług, bo są one skomplikowane, napisane prawniczym bełkotem i zawierają stek nieistotnych dla klienta bzdur.


@Sibuyas: ale to nie jest żadna tajemnica, że abonament przechodzi na czas nieokreślony; powtarzam: to nie jest żadna wiedza tajemna.

świadomością umowy na 24 miesiące


@Sibuyas: no bo umowa jest na 24 miesiące, jeżeli zerwiesz w tym czasie to płacisz karę umowną, po tym czasie możesz zerwać bez zoobowiązań.
A wystarczyłoby po prostu informować klienta


@Sibuyas: czyli każdy sprzedawca powinien na głos klientowi czytać całą umowę i regulamin usługi i to będzie skutkować 100% zrozumieniem wszystkiego przez klienta?

Jak ktoś w 2016 roku nie potrafi sam ustalić co dzieje się z umową po 24 miesiącach zoobowiązania, gdzie jest internet, gdzie ta wiedza jest na wyciągnięcie ręki, gdzie jest to usługa bardzo popularna, bo wiele osób z niej korzysta no to
@Krolowa_MLWP: Nie wiem czy ktoś wyżej pisał, bo ściana textu i nie chce mi się czytać. Przeniesienie numeru, czyli MNP w rozumieniu operatora, zazwyczaj skutkuje rozwiązaniem umowy u dawcy, o ile przeszło w sposób prawidłowy. Gdyby nie poszło ok, to numer nie powinien zostać przeniesiony.

Odpowiedzialny za rozwiązanie umowy dotychczasowo obowiązującej u dawcy zazwyczaj jest biorca, na podstawie pisemnego upoważnienia (formularza podstawianego przez operatora).
@maccloy: nie wiem po co to piszesz, bo nie napisałam we wpisie, że kolegś przenosił numer, wziął nowy numer u innego operatora, więc lol? gdyby przenosił przecież nie musiał by rozwiązywać umowy...omg
@Krolowa_MLWP: Właśnie mi tego wyboru tutaj brakuje. Mogę co prawda nie podpisywać umowy i korzystać z prepaida, ale to nie jest wyjście. Chciałbym podpisać umowę na określony z góry czas, ale bez automatycznego przedłużenia. Obecnie nie mam takiej możliwości (chyba że o czymś nie wiem). Poza tym wolałbym nie musieć szukać kruczków w umowie i jeszcze przeszukiwać internetu, bo może nie wszystkie udało mi się wyłapać.
@Krolowa_MLWP: ja zanim ogarnalem, ze musze wypowiedziec umowe to mnie skubneli za miesiac dodatkowo. To nie jest sprawiedliwe i kolega ma racje.

Tak samo można na internecie łatwo sie nadziać na subskrypcje, które automatycznie z konta pobieraja co miesiac.