Mireczki, jako kompletny noob w programowaniu chce zrobic gre tekstowa. Lepiej uzyc Pythona + PyQT na przyklad czy moze pojsc w PHP i zrobic ja online? Chodzi mi o to, zeby nie natknac sie na ograniczenia zbyt szybko oraz zeby nauka szla w miare plynnie. W zalozeniach wyglada to tak, ze w glownym oknie mam renderowany html z linkami do roznych czynnosci ktore moge wykonac w danej lokacji oraz 3-4 inne okienka z inventory, mapka, statusem postaci i innymi mozliwymi w danej lokacji czynnosciami.
Zastanawiasz się jeszcze nad formą (tzn czy ma być desktopowa)? Jeżeli tak czy siak to będą renderowane htmle to rób grę przeglądarkową, oczywiście w pythonie :)
@Dinth: js oczywiście do takich rzeczy :) po #!$%@? się uczyć drugiego języka jak możesz zrobić wszystko w jsie a i tak będziesz go potrzebował do frontendu ?
@Jurigag: 1. JavaScript sam w sobie jest kiepskim językiem z kiepską składnią. Ten filmik powinien być dość dosadnym argumentem przeciw: https://www.destroyallsoftware.com/talks/wat 2. npm i genialni twórcy… ściągają niewiadomo co, nie są tak leniwi (albo nie umieją?!), żeby napisać 3 linijki kodu. Tak, to nie żart. W npm masz moduły do rzeczy typu isInt czy isString. Pojedyncze. 3. Zarządzanie kodu… JavaScriptem w ogóle da się jakoś sensownie zarządzać? 4. Obiektówka. W
@morsik: dobrze, ja bym rozumiał gdybyśmy rozmawiali o jakiejś rozbudowanej aplikacji, ale powiedz mi po co ma się uczyć drugiego języka do stworzenia prostej gierki tekstowej ? XD jak może wszystko stworzyć w jsie
1.czemu wrzucasz film z 2012 roku jak jest coś takiego jak ES6 i TS gdzie masz klasy i całą tą resztę twojej obiektowości z innych języków ? 3. tak da się zarządzać, gulp, grunt, webstorm jako edytor
@Dinth nie ma uniwersalnej odpowiedzi na twoje pytanie, praktycznie w każdym języku jesteś wstanie to stworzyć. Język to tylko narzędzie, wybierz coś do czego masz dużo materiałów + coś co ci się po prostu podoba. Na twoim miejscu wybrał bym raczej C, podstawy niskopoziomowe na pewno zaprocentują w przyszłości gdy zaczniesz pisać już komercyjnie w językach wysokiego poziomu.
@suawus: nie interesuje mnie komercyjne pisanie, chce po prostu możliwie najprostszym i najlepszym sposobem napisać to ci chce:) zdaje sobie sprawę że uniwersalnej odpowiedzi nie ma, ale jeżeli każdy uzasadni swój punkt widzenia to napewno będzie pomocne
@Jurigag: ale czemu uważasz, że to akurat JavaScript jest przyszłościowy, a nie Python? ;> Wszystko ma swoje „zady i walety”, ale JavaScript przyszłościowy? Bądźmy poważni ;)
Javy nic nadal nie wygryzło z aplikacji enterprise, mimo że Python od wielu lat próbuje się tak wcisnąć. Jak narazie kończy się to tym, że małe skrypty są w Pythonie, a cała reszta w Javie i Tomcacie.
Lepiej uzyc Pythona + PyQT na przyklad czy moze pojsc w PHP i zrobic ja online?
Chodzi mi o to, zeby nie natknac sie na ograniczenia zbyt szybko oraz zeby nauka szla w miare plynnie.
W zalozeniach wyglada to tak, ze w glownym oknie mam renderowany html z linkami do roznych czynnosci ktore moge wykonac w danej lokacji oraz 3-4 inne okienka z inventory, mapka, statusem postaci i innymi mozliwymi w danej lokacji czynnosciami.
#informatyka #kiciochpyta #php #python
Jeżeli tak czy siak to będą renderowane htmle to rób grę przeglądarkową, oczywiście w pythonie :)
@Jurigag: nie, nie możesz zrobić wszystkiego.
A Node.JS nie jest odpowiedzią na wszystkie pytania. JavaScript to naprawdę tragiczny język… ( ͡° ʖ̯ ͡°)
tym bardziej do TEKSTOWEJ, branie do tego czegoś więcej niż samego javascripta to idiotyzm, tym bardziej jeśli ma to korzystać z htmla
1. JavaScript sam w sobie jest kiepskim językiem z kiepską składnią. Ten filmik powinien być dość dosadnym argumentem przeciw: https://www.destroyallsoftware.com/talks/wat
2. npm i genialni twórcy… ściągają niewiadomo co, nie są tak leniwi (albo nie umieją?!), żeby napisać 3 linijki kodu. Tak, to nie żart. W npm masz moduły do rzeczy typu
isInt
czyisString
. Pojedyncze.3. Zarządzanie kodu… JavaScriptem w ogóle da się jakoś sensownie zarządzać?
4. Obiektówka. W
1.czemu wrzucasz film z 2012 roku jak jest coś takiego jak ES6 i TS gdzie masz klasy i całą tą resztę twojej obiektowości z innych języków ?
3. tak da się zarządzać, gulp, grunt, webstorm jako edytor
@Dinth nie ma uniwersalnej odpowiedzi na twoje pytanie, praktycznie w każdym języku jesteś wstanie to stworzyć. Język to tylko narzędzie, wybierz coś do czego masz dużo materiałów + coś co ci się po prostu podoba. Na twoim miejscu wybrał bym raczej C, podstawy niskopoziomowe na pewno zaprocentują w przyszłości gdy zaczniesz pisać już komercyjnie w językach wysokiego poziomu.
Wszystko ma swoje „zady i walety”, ale JavaScript przyszłościowy? Bądźmy poważni ;)
Javy nic nadal nie wygryzło z aplikacji enterprise, mimo że Python od wielu lat próbuje się tak wcisnąć. Jak narazie kończy się to tym, że małe skrypty są w Pythonie, a cała reszta w Javie i Tomcacie.