Wpis z mikrobloga

Pisać można we wszystkim, z Game Makerem na czele (dla przykładu: Nuclear Throne). Myślę, że zadając takie pytania skupiasz się nie na tej rzeczy co potrzeba :)
@skew: nie mogę specjalizować się we wszystkich językach, coś trzeba wybrać.

@Arveit: jak zwykle... specjalnie dałem tę informację w spoilerze, żeby było widać, że jest mniej istotna, ale nic nie dało ;/

@Vall: Nie chcę Game Makera, tylko pisać jakiś kod. Chcę zrobić projekt, żeby poćwiczyć umiejętności programistyczne (np. Javę albo Angulara), ale gorzej z dobrym pomysłem i dlatego wpadłem na jakąś grę. Nie chcę iść w gamedev -
@mk321: Język to tylko składnia, jak się zna jeden język, to wystarczy 2-3h i już potrafisz inny. Nie mówię byś się specjalizował w C, bo to oznaczało by naukę wszystkich potrzebnych bibliotek i frameworków. Do Unity (czy czegokolwiek innego) będziesz musiał się nauczyć używania odpowiednich funkcji w odpowiednich miejscach. Składnia (czyt. język) nic tutaj nie zmienia :)
@skew: nie chodzi mi o składnię języka... Tyle razy już o tym pisałem...

Umiesz C#? Czyli do tego ASP.NET, Razor, ADO.NET, nugety, masz jakieś własne biblioteki, LINQ, zewnętrzne biblioteki, IDE (Visual Studio/ReSharper), serwer aplikacyjny itd. itd.
To teraz przejdź na Javę. Nauczysz się w 2-3h: Springa, JSF, Mavena/Gradle, Hibernate, zewnętrznych bibliotek, napiszesz własne, zaczniesz używać Eclipse/IDEA, poznasz Tomcata/JBossa, żeby go skonfigurować, lambdy z Java 8 itd. itd?
To nie jest 2-3h!
@mk321: Nie znam C#, tylko tyle co w Unity pisałem trochę. W javie kodziłem przez jakieś 3-4 lata.

Chodzi o całe środowisko, a nie sam język. To jest chyba oczywiste?


No właśnie nie oczywiste. Dopiero potem napisałeś że chcesz robić gry by poćwiczyć dany język. To ja ci powiem że to słaby pomysł. Bo robiąc grę, będziesz się uczył biblioteki którą wybrałeś i używania składni. Więc jak potem będziesz chciał użyć
@skew: właśnie dlatego chciałem Angulara. Bo poćwiczyłbym JavaScipt i bibliotekę, której potem chcę używać. Ale jakoś mało ludzi robi gry w Angularze.
Do gier lepsza jest dedykowana biblioteka np. LibGDX, ale tu właśnie bym uczył się danej biblioteki.
Dlatego nie mogę się zdecydować i napisałem z prośbą o opinie. To jak zwykle nie na temat :(

Tutaj trochę śmiechłem, co tu się uczyć? Jak pisać strzałki -> ? :D xDD


Tak?