Wpis z mikrobloga

Prowadzi ktoś z wykopowych informatyków jednoosobową #firma #dzialalnoscgospodarcza ? Jakie koszty wrzucacie w swoje rozliczenia? Książki, kursy, sprzęt, oprogramowanie, telefon, internet, coś jeszcze? Może zna ktoś jakąś stronę z poradami dla prowadzących działalność związaną z #programowanie / #webdev / #sieci / #sysadmin jak chodzi o optymalizację kosztów (miejsce pobytu i działalność prowadzona w Polsce)? Sorry za spam tagami.
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@rotero: Taniej ci wyjdzie zatrudnić księgowego, oni się na tym znają, siedzą w tym na co dzień i dobrze wiedzą co i jak rozliczyć, gdzie odpisać, w jakich dokumentach i w jakich terminach. Bez swojego księgowego pociął bym się i wykrwawił lata temu.
  • Odpowiedz
@rotero: art. biurowe, biuro, fotel, samochód, paliwo, podróże służbowe, biurko, karty pamięci, pendrive'y, domenę, hosting, chmurę. Generalnie jak tego nie czujesz, to zatrudnij księgową.
  • Odpowiedz
@rotero: z definicji w ustawie kosztem jest wszystko co ci jest potrzebne do prowadzenia firmy. tylko jak byś miał kontrolę z US to musisz im udowodnić że dany koszt był ci potrzebny.
  • Odpowiedz
@rotero: wszystko co jest Ci potrzebne do pracy i wszystko to co Ci nie jest potrzebne ale dasz radę udowodnić, że jednak potrzebujesz tego. Dlatego w pkd najlepiej podać wszystko co się da, wtedy możesz obracać się w każdej dziedzinie. Większość poleca księgową, czy to dobre rozwiązanie to już musisz sam ocenić, ja akurat nie mam, dla kilku faktur nie będę płacił ponad 100zł. Poza tym biuro coś spierniczy, to
  • Odpowiedz
@g83kp9:

wszystko co jest Ci potrzebne do pracy i wszystko to co Ci nie jest potrzebne ale dasz radę udowodnić, że jednak potrzebujesz tego


Powodzenia z garniturem, okularami korekcyjnymi, kosztami reprezentacji,
  • Odpowiedz
@rotero: Samochód i motocykl (leasing, ubezpieczenie, naprawy, paliwo, parkingi, opłaty autostradowe), telefon komórkowy (zakup, abonament), podróże (bilety, hotele), oprogramowanie, książki, hosting, artykuły biurowe, sprzęt elektroniczny (TV, laptop, monitor, drukarka, jakiś inny drobny sprzęt).
  • Odpowiedz
no są wyjątki ubioru i żarcia nie można wrzucać, co jest chore, bo jak masz pracownika to jego możesz nakarmić, ubrać i w "koszty wrzucić"
  • Odpowiedz
@rotero: co do zalet profesjonalnej księgowości chciałbym dodać, że mirki narysowały trochę zbyt kryształowy obraz (albo ja mam pecha). Warto wziąć pod uwagę, że:
1) profesjonalna księgowa raczej nie będzie nam zerkać przed ramię i notować co i gdzie moglibyśmy wrzucić w koszty. Możemy oczywiście brać wszystko na fakturę i rzucać na stół, żeby księgowa to poklasyfikowała, ale to niekoniecznie musi zdać egzamin,
2) za księgowość odpowiada firma czyli ty
  • Odpowiedz