Wpis z mikrobloga

@ksiak: wiem w dodatku jeździłem doładowanymi autami konkurencji i paliły 1,5-2L mniej, średnią z jazdy próbnej miałem 9 litrów gdzie octavią mocniejszą było 7,5, 308 coś koło 7.
  • Odpowiedz
W dodatku te ich tce palą w mieśie 8-9 litrów przy w miarę normalnej jeździe.


@elemenTH: czyli dużo za dużo jak na ich minusy, do tego nie bardzo jest czym wyjeżdzac poza miasto. Z kolei TCe wyciągnięte na te ~250KM już nie spali nawet tych 8-9 litrów tylko więcej w mieście, fizykę trudno oszukać.
  • Odpowiedz
@elemenTH: jeżeli mam być szczery to jak dla mnie te silniki ery downsizingu są delikatnie mówiąć nieporozumieniem. Tutaj artykuł z 2013 gdzie autor powołuje się na wyniki badań przeprowadzonych przez Consumer Reports który potwierdza moją teorię.
  • Odpowiedz
@ksiak: za kilka(naście) lat pewnie będzie podobnie jak obecnie z turbodieslami i powoli będzie się z nich wycofywać. Sam jeszcze doskonale pamiętam jaki był hype na ON, że to takie ekonomiczne, ekologiczne i w ogóle zmierzch benzyny, zastanawia mnie tylko czy kolejny przeskok to będzie już czysty elektryk czy jeszcze coś pomiędzy, ewentualnie wodór.
  • Odpowiedz
@ksiak: teraz nie jest z nimi tak źle ale trzeba przyznać, że rodziły się w bólach :) Obecne małe tsi jeżdżą i się nie rozpadają, peugeot zrobił super 3 cylindrowca. Przejedź się którymś, można je polubić a te 200tys spokojnie wytrzymają bez stresu.
  • Odpowiedz
@elemenTH: nie chodzi tylko i wyłącznie o to ile one wytrzymają. Ich dynamika, skomplikowanie, paliwożerność są tym czego nie chcemy od silników. To, że ludzie którzy nie ogarniają motoryzacji je kupują stanowi tylko problem. Na szczęście wspomniana Mazda stara się nie iść tą drogą. @xetrov: jak dla mnie elektryki są ok pod warunkiem, że nie są zasilane bateriami jaki tesla. Prędzej jakieś ogniwa paliwowe, coś jak quant e-limmousine,
  • Odpowiedz
nie chodzi tylko i wyłącznie o to ile one wytrzymają. Ich dynamika, skomplikowanie, paliwożerność są tym czego nie chcemy od silników.


@ksiak: o to to, raczej nikt nie obawia się już ich żywotności jako takiej, to nie czasy 1.6 THP żrących olej na potęgę, a nawet one przecież jeżdżą po 250kkm co już jest dla mnie takim minimum jakie powinien wytrzymać silnik. Dodałbym do tego jeszcze właśnie zużycie oleju (silnikowego)
  • Odpowiedz
@xetrov: w sumie to jeszcze chyba powinno się dorzucić przyspieszenie. Obecnie widzę wartości w stylu, 11, 12 a nawet 13 do 100km/h co jest delikatnie mówiąc trochę śmieszne.
  • Odpowiedz
@goferek: @ksiak: ten tablet tylko w tych wyższych wersjach, w tańszych ma być mniejszy ekran na desce, tu jest zdjęcie tego prosto z panelu konfiguracji (zdj)

a jak wejdziemy sobie na ten sam niemiecki konfigurator Megane (PL brak jeszcze)
http://www.renault.de/renault-modellpalette/renault-pkw/megane/neuer_megane/konfigurator/#/options
to okaże się, że standardowo nawet 3 wersja Intens+ nie ma tego wielkiego tabletu w cenie tylko
coś takiego jak na mniejszym obrazku w (w opcjach dodałem tylko zwykłą nawigację za ok 300€-
Singularity00 - @goferek: @ksiak: ten tablet tylko w tych wyższych wersjach, w tańszy...

źródło: comment_LVb0nNBprdeI3sSuSV9VOoXCQJ4TpHje.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Obecnie widzę wartości w stylu, 11, 12 a nawet 13 do 100km/h co jest delikatnie mówiąc trochę śmieszne.


@ksiak: taki ekodrajwing ( ͡° ͜ʖ ͡°) Z kolei jak jeżdzę czasem mocniejszymi turbodoładowanymi niewielkimi benzynkami to gdy jadę tak jak jadę normalnym V6 to i tak zużycie paliwa wychodzi podobne, naprawdę nie wiem gdzie tu ta wielka oszczędność.
  • Odpowiedz
@Singularity00: ciężko stwierdzić tak naprawdę. Patrząc po rynku używek, jest on naprawdę zróżnicowany. W Renault idzie też fajne ceny uzyskać więc myślę, że ludzie będą to brali. Co do wielkości w artykule jest napisane że są właśnie dwie różne, mniejszy i większy.
  • Odpowiedz
@Singularity00: ale we wszystkich lepszych wersjach będzie tylko duży tablet, poza tym co do ceny - możesz odjąć te 10k pln, na początku pewnie nie będzie się dało dostać takiego rabatu ale z pół roku po premierze już pewnie standardowo będą chodzić, zwłaszcza na wyższe wersje.
  • Odpowiedz