Aktywne Wpisy
SzubiDubiDu +43
ANKIETA: Jest korek drogowy na pasie do jazdy prosto. Ty skręcasz w bok ale twój pas zaczyna się za kilka metrów. Czy odważysz się wykonać taki manewr?
#motoryzacja #prawojazdy #polskiedrogi
#motoryzacja #prawojazdy #polskiedrogi
14latnawykopie +63
Z ostatnich 3 zatrudnionych barmanów/barmanek jeden okazal się złodziejem, jeden alkoholikiem, a jedna n--------a. Czy jestem zdziwiony? Nie. Czy będzie lepiej na rynku pracy? Nie. Ogólnie gastronomia to patologia, praca za najniższą krajową, więc nie ma co za dużo oczekiwać. #pracbaza
Mamy 2 teamy:
(i) Team Zatrzymujcie-Się-Do-C---a-Wafla
- myślę że można śmiało pospekulować z d--y, że składa się w większości z rowerzystów/pieszych
(ii) Team Sam-Warunek-Ustąpienia-Pierwszeństwa-Wystarczy (więc nie trzeba stawać przed strzałką)
- z komcia kol. @andryij, w teamie zapewne przeważają zmotoryzowani.
A ja chciałbym przypomnieć, że był czas, kiedy to nie istniał obowiązek zatrzymania się przed strzałką #gimbynieznajo Konkretnie przed rokiem 1999. Wówczas materię regulowało rozporządzenie z 11 stycznia 1993 roku w sprawie znaków i sygnałów drogowych, wydane przez dream team Ministrów Gospodarki i Transportu Morskiego oraz Spraw Wewnętrznych (byli tacy). A brzmiało tak:
Jak widać, o obowiązku zatrzymania się przed strzałką nic nie ma.
Teraz, rodzi się pytanie - czy wprowadzenie tego obowiązku poprawiło bezpieczeństwo na skrzyżowaniach i znacząco zminimalizowało liczbę zdarzeń przy zielonej strzałce? Czy gra była warta świeczki? Trzeba by w tym celu wniknąć w statystyki. 2 eurodolany mówio, że pewnie nie bardzo.
Jeśli nie bardzo, mogło się tak stać z 2 przyczyn:
- sam obowiązek ustąpienia pierwszeństwa, bez konieczności zatrzymania, był wystarczający,
- przepis jest martwy, niczym drożdżówkowa prohibicja w szkołach Ewy Digger.
W obu przypadkach obowiązek zatrzymania się przed sygnalizatorem jest tak naprawdę zbędny.
Może zatem należałoby go zaorać i wprowadzić wolny rynek zielonych strzałek, który to wyreguluje?
To takie moje gdybania i intuicje.
Zapraszam do polemiki i np. wykazania mi, że wprowadzenie obowiązku zatrzymania wyraźnie poprawiło bezpieczeństwo na skrzyżowaniach.
A, i tylko pls bez pomysłów w stylu: jeśli przepis jest martwy to należy przy każdej zielonej strzałce postawić zamaskowanego funkcjonariusza w krzakach, który będzie dowalał 4000 zł mandatu za każde jego naruszenie!!!1
Link do znaleziska:
http://www.wykop.pl/link/2765879/jedz-bezpiecznie-odc-564/
#neuropa #ruchdrogowy #rower #samochody #motoryzacja #prawo #zielonastrzalka
Przykładem niech będzie Wielka Brytania - trochę po niej jeżdzę i nie kojarze szczerze mówiąc znaku STOP.
A mimo to wypadków mają tak jakby sporo mniej ;)
Jasne, że ktoś musi
Czy jest w ogóle ktoś (pomijając kursantów prawa jazdy), kto się zatrzymuje na zielonej strzałce? xDDD
Sam widziałem że nawet policyjne radiowozy (nie na sygnale) olewają ten przepis...
Natomiast tak na marginesie, to będąc pieszym już dobrych parę razy zostałem strąbiony przez nieogarnięte #rozowepaski za kierownicą, najwyraźniej zszokowane, że ktoś może przechodzić przez jezdnię jak one mają zieloną strzałkę ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#
Januszostwo dróg króluje. Wszyscy mądrzejsi niż przepisy, a potem dochodzi do wypadków. Potrzeba inicjatywy z obydwu stron. Dobrze rozmieszczone strzałki i zgoda ogółu na stosowanie się do przepisu.
Równie dobrze można powiedzieć, że znaki ograniczające prędkość lub wskazujące na
Aaa, to że #rozowepaski nie powinny siadać za kółko to oczywista oczywistość, by nie powiedzieć notorium (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Dobrze, że już niedługo kalifat i implementacja zdrowych rozwiązań
Ale za co mnie przepraszasz cumplu?
Tak, w obecnym stanie prawnym istnieje obowiązek zatrzymania się przed zieloną strzałką :)
@Dutch: Oczywiście, że jest zbędny dla ludzi z IQ przekraczającym możliwości przeciętnego szympansa. Niestety, jest to mniejszość na polskich drogach.
Poniekąd są ;)
Znaki ograniczające prędkość to temat-rzeka i tu też jest wiele do zrobienia, również po stronie decydentów, którzy potrafią ustawić ograniczenie do 50 na warszawskiej estakadzie (a chwilę dalej fotoradar, bo hajs się musi zgadzać).
Komentarz usunięty przez autora
@Dutch: Zwykle poruszam się piechotą bądź rowerem, także nie trafiłeś ( ͡° ͜ʖ ͡°). Czasem też jeżdżę samochodem, motocyklem i autobusem.
* mam na myśli przejścia tuż za strzałką - jeszcze przed skrzyżowaniem; jeśli zielone mają piesi w ruchu poprzecznym to zatrzymywanie tez jest bez sensu
@oficer-prowadzacy: często trzeba prawie się zatrzymać, ja tak robię, choć do absolutnego 0 prawie nigdy o ile nie ustępuje np pieszemu. Przy wielopasmowym skrzyżowaniu z przejazdami dla rowerów to jednak wysoce wskazane jak nie chcesz kogoś przejechać.
@Dutch: przede wszystkim
Ano właśnie ;)
Jak to napisał w znalezisku kol. @andryij (a ja się z nim co do