Wpis z mikrobloga

@gurnik: za #programowanie zaraz cię tutaj ktoś #!$%@?, od tego jest tag #naukaprogramowania
prawilną ścieżką byłoby opanowanie C++, kiedyś był dobry tutorial "od zera do gier kodera", ale nie wiem jak z jego aktualnością, nie siedzę w tej technologii.
ale o wiele łatwiej będzie ci ogarnąć tutoriale z np. silnikiem Unity. wtedy musisz pouczyć się trochę JS. generalnie daleka droga przed tobą. no i trzeba będzie powtórzyć sobie teorię, głównie wzory
@gurnik: wiesz, sam tutorial nie będzie przestarzały, tylko po prostu C++ to dziś język dla ambitnych. jak go ogarniesz, to potem będziesz sobie spokojnie radził z innymi technologiami, jednak dla szybkich efektów Unity będzie najlepsze. odpuść sobie game makery i inne tego typu bzdury, bo to są tylko zabawki. Unity właśnie daje ci te większe mozliwości. masa gier komercyjnych jest w nim napisana, możesz pisać w JS/C#, jest kupa tutoriali z
@gurnik: zacznij od pisania własnego frameworka lub silnika w C++ dając sobie na początku jakiś cel do zrealizowania, np. stworzenie gierki typu arkanoid lub tetris. Nie tykaj gotowych silników typu Unity/UE, bo nic się przez to nie nauczysz, chyba że będziesz miał dostęp do PEŁNYCH źródeł, ale bez znajomości minimum podstaw programowania nic nie zdziałasz.
@gurnik: Chcesz się nauczyć kodować gry czy tworzyć gry? Bo to nie jest jedno i to samo. Chcesz wymyślać i tworzyć ciekawe gry czy po prostu potrafić zakodować to co ci ktoś podsunie?
@JoeBlade: i chyba tak zrobię
@rzep: Chcę wymyślić ciekawą grę a potem ten pomysł zrealizować. Nie mam do dyspozycji studia które zrobiłoby za mnie wszystko więc wszystko spróbuję zrobić sam przy okazji czegoś się nauczę.
@gurnik w GM programujesz językiem GML, który jest wykastrowanym JavaScriptem... Jeśli chcesz skakać od razu do Unity, to nie ma problemu, tylko przygotuj się na to, że bez wcześniejszego doświadczenia może się to okazać mało owocne. GM mimo licznych wad, ma tę zaletę, że programujesz najprościej (np. x += 2) i od razu widzisz efekty... Też podchodziłem do Unity w swoich pierwszych krokach. Po zobaczeniu jaki kod w topdown shooterze obraca ludzika
@gurnik: Jeżli władasz angielskim dostatecznie dobrze to : Love2d jako silnik grafiki a LUA jest językiem skryptowania tego. Tutoriale są. Książka o LUA jest łatwa i przyjemna