Aktywne Wpisy
Chicoxxx66 +265
Mireczki jestem tak zły i smutny, że wszystkiego mi się odechciało...
Zrobię trochę #gorzkiezale bo mam taką potrzebę.
Mianowicie, pierwsza rzecz, to pokłóciłem się z narzeczoną i związek wisi na włosku.
Druga rzecz, która mnie dobiła to praca.
Jakiś czas temu, dostałem ofertę pracy jak specjalista ds. systemów produkcyjnych (znajomość narzędzi lean i SAP PP) za dobre pieniądze, w aktualnej pracy położyłem wypowiedzenie i czekałem. Minął około tydzień i dostałem informację, że
Zrobię trochę #gorzkiezale bo mam taką potrzebę.
Mianowicie, pierwsza rzecz, to pokłóciłem się z narzeczoną i związek wisi na włosku.
Druga rzecz, która mnie dobiła to praca.
Jakiś czas temu, dostałem ofertę pracy jak specjalista ds. systemów produkcyjnych (znajomość narzędzi lean i SAP PP) za dobre pieniądze, w aktualnej pracy położyłem wypowiedzenie i czekałem. Minął około tydzień i dostałem informację, że
orlen_lite +16
Od 15 marca wprowadzamy nową cenę #gaz dla Klientów biznesowych - 353 zł/MWh. To o 55% mniej niż cena, jaka obowiązywała na początku 2023 r. Jako koncern multienergetyczny stabilizujemy sytuację #gospodarka i wykonujemy duży krok, by wesprzeć firmy w #polska korzystające z gazu.
#energia #biznes
#energia #biznes
Wylewam gorzkie żale, bo już mnie to #!$%@?ć zaczyna. Jakaś moda na montowanie #!$%@?, tandetnych światełek i jeżdżenie na tym gównie nawet jak się już ściemnia... Na stacjach diagnostycznych powinni dawać #!$%@?, a nie przeglądy podbijać ( ͡° ʖ̯ ͡°)
*Pomijam fabryczne
#gorzkiezale #motoryzacja #januszemotoryzacji
Oświece cię - odbłyśniki się wypalają - tańsze gwno ledy niż ich renowacja albo nowe lampy :)
No niestety muszę się z tym zgodzić. Często te ledy są bez homologacji, kupione za parę złotych na aukcjach, poprzepalane diody, mrugają, a świecą fatalnie. Ich nabywca nawet nie zdaje sobie sprawy, że może za nie dostać po kieszeni, bo nie mają homologacji. Dobre ledy swoje kosztują.
Natomiast dla mnie i tak absurdem jest by świecić światła w dzień. Dochodzi do takich sytuacji, że masa samochodów ma poprzepalane żarówki w
a że w dzień nie widzisz ? to chyba inna sprawa
Orginalne odbłyśniki helli wypalają się szybko i w nocyh i starych autach - pytanie ile kkm robisz rocznie - dla jednego 30kkm rocznie to dużo dla drugiego 60kkm.
Średnio robie 50kkm - twój strucel za 20 koła nie przeżyłby u mnie 5 lat.
Robili jakieś badania i w praktyce okazało się, że wcale te światła bezpieczeństwa nie poprawiły bo zmniejszyły czujność uczestników ruchu, pieszych. Gdy trafi się człowiek jadący bez świateł to jest już zupełnie niewidoczny gdyż w psychice innych uczestników ruchu jest zakodowane, że samochód = światła.
A takich osób jest sporo co to poruszają się bez świateł w dzień.
Jeśli chodzi o wymianę żarówki to niestety nie jest to 5 minut,
@veed: mieszkasz na stacji obsługi technicznej czy należysz do grupy oślepiających? - bo po wymianie żarówki trzeba ustawić światła. W Polsce wg badań ITS sprawne* oświetlenie ma 1% samochodów (ale aż 10% ma sprawny* jeden reflektor) - świetny wynik prawda?
*) kryterium sprawności jest świecenie,
@S-Type: zgadzam się, ale jeszcze gorsze są fabryczne (albo porządne) światła do jazdy dziennej używane w nocy albo podczas deszczu (ogólne jak jest już ciemno) - oślepiają nieziemsko, kretyni nie potrafią włączyć wtedy świateł mijania (a policja ma to gdzieś)
Z odbłyśnikami był znany problem na przykład w Toyotach Avensis. Odbłyśniki wyjątkowo szybko się kończyły, po prostu jakaś wada lub oszczędności producenta. Ale tak czy siak, z całą pewnością stała jazda na światłach mocniej degraduje reflektory.
Marketowe żarówki często są robione przez te same firmy co powszechnie kupowane tylko pod inną marką albo brandowane nazwą danej sieci sprzedaży. Ja w zasadzie używam Philipsów ale robię też małe przebiegi.
a) kup takie które są widoczne, a nie najtańsze. Kumpel założył sobie do Laguny i IMO lepiej je widać w pełnym słońcu niż mijania, tylko wydał ponad 200zł na OSRAMy, a nie jakieś gówna nawet bez homologacji.
b) jeździj z nimi zgodnie z przepisami - czyli od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej
@Hejkumkejkum: Przy samochodzie ze światłami łatwiej ocenić jego odległość i prędkość, pod tym kątem też były gdzieś prowadzone badania. Poza tym to są małe oszczędności, porównywalne z sebixami oszczędzającymi żarówy w
@tellet: no ale te z samopoziomowaniem też muszą mieć ustawione położenie początkowe
@tellet: podłączenie jest dobre, tylko lampa nie ma masy - stąd taki objaw
Wybacz ale to bzdury, bo jak długo będziesz w stanie w ten sposób funkcjonować? Stare samochody też w końcu się zaczną sypać. A jak ktoś wykonuje zawód gdzie potrzebuje jednak mieć jakiś w miarę reprezentatywny pojazd, żeby klient na niego nie patrzył jak spode łba to co
@Hejkumkejkum: wymiana żarówki to 10 sekund ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dłużej zajmuje dojście do lampy. Wyjęcie grilla bocznego, odkręcenie kilku śrub, wyjęcie zacisku lampa-zderzak, odpowiednie pokierowanie nią tak by wyszła ze swojego miejsca. Później pojawia się problem bo montujący dał za krótki kabel i ręką nie da się tam dostać i trzeba myśleć co dalej ( ͡°
#heheszki #takaprawda
@S-Type: wołaj
Komentarz usunięty przez autora