Wpis z mikrobloga

#java #programowanie #gamedev

Szukam ciekawych silników do gier.

jMonkeyEngine, libgdx (zresztą wiele osób go używa na wypoku), jest też LWJGL (to w zasadzie library jest a nie silnik, ale też można pisać fajne gierce), Slick2D (wrapper na LWJGL). Zainteresował mnie ten jMonkeyEngine, ale nie wiem czy warto się w to bawić. Nie wiem czy nie spróbuję najpierw LWJGL albo samego OpenGL. Dodam, że to czysto edukacyjnie.
  • 17
@Atomic_Cookie: @kubakubakuba: a to sorry w takim razie. Zerknę, co do enginów poczytaj o Q3 i innych wcześniejszych tytułach tego samego studia (i Carmacka) oni kod źródłowy wypuszczają za darmo, na darmowej (niekoniecznie wolnej) licencji po jakimś czasie.
Warto zerknąć, bo chociażby taki Source (HL1,CS, i masa innych gier) jest bazowany na dziele id Software - idTech 2 albo 3.
@kubakubakuba: nie znam silników do javy - jak już to tylko te do Androida :/
(robienie gier w javie na desktopy to jak smarowanie chleba smalcem z magą - może i dobre i niektórym smakuje, ale to dla masochistów, a i po to powstał dżemor, by jeść ze smakiem :>)