Wpis z mikrobloga

"Russia 1,520 mm (4 ft 11 27⁄32 in). The longest train there was recorded in 1986, carrying Kuzbass coal in 439 cars, for the train length of 6500 meters and total weight of 43,500 tonnes."


"BHP Run on 21 June 2001, comprising 682 wagons and hauled by eight 6000 hp General Electric AC6000CW diesel-electric locomotives controlled by a single driver with a total length of 7.353 km on the 275 km iron
nawet jeśli będzie to 200 kontenerów (bo czasami można podwójnie układać) to na kontenerowiec nadal wejdzie 5000-15000 kontenerów..., czyli od 200 do 700 pociągów.


@graf_zero: 700 pociągów x 200 kontenerów to 140 000 - czyli o jedno zero za dużo :-) Maersk Triple E class ma ładowność 18 340 TEU, czyli tylko 92 pociągi po 200 kontenerów.
Gdyby takiego 7,5km węża puścić przez #krakow, to mając dupę na moście na Bronowicach, lokomotywa byłaby już na Podgórzu. Zawijałby węża przez całe miasto.
#mapy #trainboners

Jadąc przez miasto ze średnią prędkością 40 km/h, czekałbyś na przejeździe ponad 11 na przejazd samego pociągu, nie licząc zamkniętych szlabanów przed i po.
źródło: comment_vICphrOtoluHYnENYuffRRya5gDyFTta.jpg
@kuhwa: ja bym się jednak z tobą troszkę pokłócił. Co prawda w większych miastach starają się wyeliminować przejazdy kolejowe, ale nadal istnieje ich dość sporo. Nie wiem w jakim mieście się wychowałeś, ale w mojej okolicy jest ich troszkę. W samym moim mieście są 3 przejazdy, gdzie mieszkam w małej mieścinie. Podejrzewam, że dużo zależy od terenu. Moja okolica jest dość płaska co troszkę komplikuje możliwość budowy tunelu/ mostu.
Jeżdżę troszkę
@bylymylypyly: W anglii nigdy nie bylem na dluzej, ale tam jest o wiele bardziej plasko takze mozliwe.

W moim poscie mowilem o Cardiff i generalnie okolicach (Pontypridd, south i mid wales) ktore sa mocno pofaldowane i przechodza w gory. W takich miejscach chyba latwiej o wiadukty etc. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@kuhwa: oczywiście, że zróżnicowanie terenu ma wpływ na trudność wybudowania wiaduktów lub tuneli. Jeśli chodzi o drogę dla aut to sprawa jest łatwiejsza. Ale jeśli pociąg ma wjechać na wiadukt to potrzebuje łagodniejszego podjazdu. Więc widzisz sam. Twoje tereny są sprzyjające do budowy takich przejazdów, ale są miejsca w UK, gdzie i można spotkać sporo normalnych szlabanów.
Jako ciekawostkę dodam, że tutaj wszystkie przejazdy są ze szlabanami ( w Polsce są
Jadąc przez miasto ze średnią prędkością 40 km/h, czekałbyś na przejeździe ponad 11 na przejazd samego pociągu, nie licząc zamkniętych szlabanów przed i po.


@elemen: tragedii nie ma. Raz na Rydla stałem 15 minut bo dróżnik chyba lubi napawać się widokiem korków w całej okolicy.