Aktywne Wpisy
xXxPu55ySl4y3RXxX +300
o__0 +10
Poruszasz się drogą z pierwszeństwem łamanym. Czy w takiej sytuacji włączasz kierunkowskaz?
Często w takiej sytuacji słyszę "po co kierunkowskaz, jedziesz z pierwszeństwem" i pasażerowie zachowują się jakbym im kota przejechał ¯\(ツ)/¯
#prawojazdy
Często w takiej sytuacji słyszę "po co kierunkowskaz, jedziesz z pierwszeństwem" i pasażerowie zachowują się jakbym im kota przejechał ¯\(ツ)/¯
#prawojazdy
Czy w takiej sytuacji włączasz kierunkowskaz?
- Tak 93.9% (3009)
- Nie 6.1% (197)
- jakie sytuacje z udziałem rowerów należy karać w pierwszej kolejności? Gdzie rowerzyści naruszając przepisy stwarzają największe zagrożenie?
- w których miejscach służby powinny ograniczyć się do pouczeń i edukowania rowerzystów ze względu na niską szkodliwość?
- jakie zachowania innych uczestników ruchu wobec rowerzystów są Waszym zdaniem zbyt rzadko kontrolowane? Jakie miejsca wymagają szczególnej uwagi służb ze względu na zagrożenie rowerzystów ze strony kierowców?
To są pytania zadane przez "Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej", ale to mimo wszystko mało ludzi czyta.
#warszawa #rower #rowerowawarszawa #pomoc #zmieniamyswiat #strazmiejska #policja #mandat #masakrytyczna
Ale wiem co masz na myśli, dziś nie kręcę gównoburzy ;)
@Mhrok: zjeżdżanie z jezdni na przejście dla pieszych na pełnej prędkości. generalnie zachowanie na skrzyżowaniach, gdzie rowerzyści sobie wybierają, że raz chcą być uczestnikami ruchu na jezdni, a raz traktowani jak pieszy. oczywiście nie zsiadając z roweru.
przykładów byłoby więcej, ale już się #!$%@? jak zaczynam myśleć o rowerzystach, więc żeby w miarę poziom
Jazda po zmroku bez świateł.
Jazda z czerwonym z przodu/białym z tyłu (poza jakimiś awaryjnymi przypadkami).
Jazda pod prąd pasem dla rowerów.
Oraz nielegalne znaki C-13a (rozporządzenie wyraźnie określa, gdzie należy je stawiać i nie obejmuje to końca DDR gdzieś w chodniku - zarządca ma określić, jak rowerzysta ma jechać dalej w takim miejscu, jeśli nie da się zrobić legalnego zjazdu na jezdnię, powinna być jakaś wersja znaku C-13/C-16 zamiast
1. Karanie za jazde bez świateł, to jest największe zagrożenie
2. Jazda po chodniku i przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych jeżeli jest to robione w granicach rozsądku (ja np. czasami przejeżdżam - bo nie ma przejazdu pomimo ścieżki rowerowej z dwóch stron, i robię to bardzo uważnie i powoli żeby nie zaskoczyć kierowców)
3. Najważniejsze - przelatywanie pełną prędkością pomimo zielonej strzałki, oraz nie ustępowanie pierwszeństwa przy skręcaniu w prawo
nie mam bólu dupy o to, że ktoś przemieszcza się szybciej ode mnie, ale uważam, że takie skakanie chodnik-jezdnia-przejście-ścieżka-chodnik etc bez zwalniania, bez zważania na pieszych jest niebezpieczne. zwłaszcza słynni są z
@Mhrok:
Przejeżdzanie po pasach z niewielką prędkością.
Jazda chodnikiem z prędkością jak wyżej.
Jazda pod prad ulicą jednokierunkową.
A nawet przejazd na czerwonym.
Przy każdym z powyższych należy ocenić powodowane zagrożenie. Weźmy dla przykładu najdrastyczniejsze - przejazd na czerwonym. OCZYWIŚCIE, że rowerzysta wpadający bez zwqalniania na czerwonym na skrzyżowanie (a la nowojorscy kurierzy) jest
@advert: I ile razy widziałeś niebezpieczną sytuację w związku z tym?
poza tym to nie powinien być argument, że skoro bezpiecznie, to przepisy można łamać. chcesz być pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego, jeździć po jezdni - więc obowiązują te same prawa i obowiązki co innych użytkowników w samochodach.
mnie się to co prawda nie podoba, ale tu nie ma o czym dyskutować.
@advert: No to faktycznie nalezy mu się. Ale nie za wjazd na czerwonym, tylko za spowodowanie zagrożenia.
Z drugiej strony, w paru mniejszych miastach Niemiec i Francji, a nawet w części Paryża, pozwalają rowerzystom jeździć na czerwonym, na razie jako eksperyment (przynajmniej w Paryżu) - i to zdaje egzamin. Jestem za zalegalizowaniem.
@advert: Dobrze, ale czemu te przepisy mają być identyczne, jak dla samochodów?
Ja bym jednak był za tym, żeby przepisy napisać tak, żeby było najbezpieczniej dla wszystkich, a nie tak, żeby było "równo".
@advert: A jak, Twoim zdaniem powinno to wyglądać? Przy założeniu, że rowerzysta chce w tym miejscu zjechać na chodnik, bo jego celem jest pobliski biurowiec. Powinien poczekać na zielone i dopiero zjeżdżać, blokując
@rmikke: bo czemuś te przepisy służą - w tym przypadku, aby uniknąć potrącenia pieszego na przejściu. rowerzyści nie są z założenia lepsi od kierowców samochodów, nie mają większego refleksu, więc skoro jest czerwone - wszyscy powinni stać, nikomu korona z głowy nie spadnie. tak właśnie powinno działać czerwone światło dla pojazdów, natychmiastowy stop.
@advert: Ale jadą wolniej, łatwiej im się rozejrzeć po chodniku i ocenić czy ktos jeszcze chce wejść, potrzebują znacznie mniej miejsca i mają znikome szanse poważnego uszkodzenia przechodnia.
OK, a załóżmy, że zalegalizowano jazdę rowerem po chodniku i przejeżdżanie po pasach, pod warunkiem zachowania