Wpis z mikrobloga

http://natemat.pl/137185,prezes-pkp-intercity-jacek-leonkiewicz-zapowiada-podnosimy-glowy-przestajemy-byc-chlopcem-do-bicia

Wywiad z prezesem PKP Intercity, notabene 32 letnim.

Trochę wywiadów z "bankomatami" już czytałem, odrobinę sytuację wewnętrzną spółki też znam i wiem, że te wywiady to trochę lanie ciepłej wody. Lubię konkrety. Są chyba trzy w artykule:
1. " Od 2012 r. nie mieliśmy takich wzrostów liczby pasażerów jak teraz. W lutym 8% rok do roku – takiego wyniku nie zanotowano jeszcze nigdy. "
2. "Jaki procent waszych pasażerów to ci z Pendolino? Około 10%."
3. " Teraz przygotowujemy kilka ofert segmentowych - dla seniorów czy osób podróżujących w grupach."

Ciekawe czy pracownicy podzielają ten entuzjazm młodego prezesa:
"Konduktorzy, maszyniści przez lata słyszeli, że są beznadziejni, dostawali w łeb. A teraz mówimy: Udaje nam się, podnieście głowy. Wychodzimy z kryzysu. "
Od pracowników słyszę, że PKP zamienia się po prostu w typowe korpo.

#pkp #intecity #polska #kolej #pociagi #pendolino
Pobierz kakaowymistrz - http://natemat.pl/137185,prezes-pkp-intercity-jacek-leonkiewicz-zapow...
źródło: comment_XodPoOQ542lyRjln7yXtRdqersFS1jDc.jpg
  • 8
@kakaowymistrz: Tylko sobie podniosłem ciśnienie. Typowy materiał sponsorowany (portal Lisa zresztą do innego rodzaju wywiadów nie jest zdolny) O DSS ani słowa. O rosnącej jak na drożdżach dotacji z budżetu i niewidocznych efektach także.
@Basileus: Tej korpo państwo dopłaca aktualnie niemal pół miliarda złotych rocznie. Po to, by realizowała misję publiczną.

W 2009 roku dopłacono 230 mln zł przy 51 mln pasażerów. Szacunki za rok 2014 to 450 mln zł i 25 mln pasażerów. Coraz bogatszy przeciętnie pasażer PKP IC (ze względu na zastępowanie tanich połączeń połączeniami premium) kosztuje podatnika cztery razy więcej.