Aktywne Wpisy
czasnawybory666 +116
Izunia ma profil po ang i naciąga ludzi z zagranicy xDDD
https://www.instagram.com/izadamczyk.biz
#izaadamczyk #frajerzyzmlm
https://www.instagram.com/izadamczyk.biz
#izaadamczyk #frajerzyzmlm
PorzeczkowySok +28
upiekłem sobie pitce, do tego pepsi z lodem i Ferduuuś (。◕‿‿◕。)
#applet
#programowanie
#naukaprogramowania
#programujzwykopem
Ma ktoś pomysł jak "wykonać skok" w grze stworzonej w #java #applet ? Z poruszaniem się nie ma problemu, ale nie wiem jak zrobić ruch góra-dół z tym żeby klocek narysował się jak będzie w 'locie'.
Ale wątki to musisz znać, aby cokolwiek chodziło normalnie.
Ja bym zaczął od fizyki - wzór na zachowanie ciała w polu grawitacyjnym. Teraz każdemu obiektowi jako parametr dałbym odpowiednie prędkości początkowe vx i vy oraz masę i "zakres możliwości ruchu". Następnie umieścił kilometr "pod" planszą ciało o ogromnej masie i... wszystko.
Klocki/platformy itp. bzdety umieszczasz na planszy nie pozwalając im się ruszać, a odpowiednimi klawiszami zmieniasz prędkość ludzika/czołku/małpy/samolotu itp. - czy to skok, czy tam chodzenie, nieważne - zmiana po prostu zmiennej vx i vy.
No i ileś tam razy na sekundę rysujesz widoczny obszar na ekranie.
Jak opanujesz zderzenia (czyli wychwycenie KIEDY obiekty się zderzają) masz już gotowego mario, a przy niewielkiej zmianie i universal sandbox czy tam symulator lotu wahadłowcem (wystarczy dla 3D dodać jedną zmienną w sumie) czy co tam chcesz w
Zrób sobie jedną platformę i skaczącą po niej kulkę i sterowanie dla tej kulki, później jak już się uda, zamienisz kulkę na ludzika i dodasz więcej obiektów. Czasem warto się pomęczyć, ale efekt powinien być fajny - no w 100% zgodne ruchy itp. z rzeczywistością.
x += vx * dt;
y += vy * dt;
vy -= g*dt;