@qusqui21 podobny case jak z wiecznie pustymi DDR z których nie ma żadnego pożytku. Skuli by posiali trawę i by była powierzchnia biologicznie czynna, lepsze powietrze.
W sumie taki sie skapnalem. ze zeby pociagi mogly w polsce jezdzic szybciej niz 160km/h. to przejazdy kolejowe musza byc bezkolizyjne. Czyli zadnych rogatek, tylko mosty/tunele/wiadukty. No i mowi sie trudno, to sa koszty. Z drugiej strony, drogi ekspresowe i autostrady, tez wymagaja bezkolizyjnych skrzyzowan. dlatego drogi te budowane sa od 0 od 20 lat. W takim razie, czemu srodki na linie kolejowe sa wystarczajace tylko na remonty juz istniejacych, kolizyjnych tras.
@qusqui21: Bo rządzą nami ekipy zależne od obcych państw, które wymyśliły w Polsce, że kolej ma się nie opłacać i być nieużyteczna. Dzięki temu długie trasy (z Chin czy Rosji) do Europy zachodniej można pokonywać innymi metodami transportu, i Polska na tym nie zarobi.
@qusqui21 bo autostrady buduje agencja państwowa glownie z podatków. A tory spółka akcyjna PKP PLK która musi zarobić na swoją działalność z wynajmu torów. Przewoźnicy płacą za przejazd każdego pociągu od kilkuset do kilku tysięcy za jednorazowy kurs i tego są remontowane tory oraz budowane nowe. Oczywiście coś tam państwo dopłaci oraz bywają jakieś programy unijne które firma musi sobie załatwić. Mają trudniej niż agencja państwowa zajmująca się budową dróg.
@qusqui21 Oddawałam na kompleksowe sprzątanie + pranie siedzeń do auto myjnia z klasą koło komisu na Wernyhory i polecam. Nie polecam za to myjni na Witkiewicza kolo RS opony xD
Polecam ogolnie https://youtu.be/BgRRgXXO32o?si=JGph-2jZqBRRF5_4&t=1320 22 minute i ogolnie mysli Pana architeka Ferbera. Na temat, braku calosciowej koncepcji, jak wogole ludzie w tym miejscu maja sie pojawic, w jakim celu.
Myślę, że bardziej celowa, niż dyskutowanie o takiej czy innej cegle, ławce, czy nawet łącznicy, jest debata o tym, czego Szczecin potrzebuje naprawdę. Rozmowa o przyczynach obecnych problemów komunikacyjnych i przestrzennych miasta, a nie wałkowanie, takich czy innych, skutków tych problemów. Dyskusja o sposobach zaradzenia pierwotnym grzechom powojennej odbudowy, a nie sposobach na doraźne i połowiczne niwelowanie ich następstw, o pudrowaniu rzeczywistości w taki, albo inny
@qusqui21 foodhall by się przydał, ale taki z wielkim wyborem restauracji ale nie Berlin kebab czy KFC tylko coś normalnego. Jak Powiśle w wawie, jak w Gdańsku czy innych większych miastach
@Ytaremtubyl: no, jest to dowod anegdotyczny, z moich okolic. I w sumie rzeczywiscie moze, byc wiecej niz 111%. nawet 130% od 2017. Bo niestety ceny transakcyjne sa ukryte w celu zezwolenia na spekulacje.
Jak ustawic sobie szukanie po osiedlu? Bo w wynikach sie wyswietla, ale do wybrania mam tylko dzielnice. Gdzie dzielnice u mnie w miescie sa bardziej administracyjne, i wszyscy korzystaja z nazw osiedli. #zametr #nieruchomosci
@qusqui21: Moje skromne uwagi: 1. Tak właśnie powinno się rozpocząć wprowadzenie podatku od wartości ziemi. Zamiast wszelkich innych l obecnych podatków od nieruchomości. Czyli obecnego w Polsce podatku od metra oraz danin takich jak "opłata od deszczu". Następnie podatek powinien stopniowo rosnąć wypełniając lukę po kolejnych likwidowanych podatkach. 2. Fajne zjechanie osób co kiszą pustą ziemię. Część wykopków robi z nich bohaterów walki z systemem a tak naprawdę to pasożyty
W sumie ciekawi mnie, czy w innych regionach Polski, tez zima z golebiami lataja mewy? Szczecin here, wiec nie do konca morze, chociaz Stargard tez to byla norma. #kiciochpyta
Obecnie w Polsce wiele miast powiatowych (i aż 100 miast powyżej 10 tys. mieszkańców ogółem) nie ma dostępu do kolei — dla porównania w Czechach jest to tylko jedno.
@pieczony_szczur_z_ogniska: ale jakie jest pytanie, bo nie zrozumialem. Dziele sie ciekawym tematem, ktorym juz dluzej sie interesuje (liczac, ze dzieki zwiekszaniu swiadomosci, i mi skapnie)
źródło: 529247926_24397321003235868_4114829212701107861_n
Pobierz