Wpis z mikrobloga

Ehh marzenie #szczecin

https://wszczecinie.pl/food-hall-moze-stanac-na-bulwarach-to-miejsce-ktorego-jeszcze-w-szczecinie-nie-bylo/47113

Myślę, że bardziej celowa, niż dyskutowanie o takiej czy innej cegle, ławce, czy nawet łącznicy, jest debata o tym, czego Szczecin potrzebuje naprawdę. Rozmowa o przyczynach obecnych problemów komunikacyjnych i przestrzennych miasta, a nie wałkowanie, takich czy innych, skutków tych problemów. Dyskusja o sposobach zaradzenia pierwotnym grzechom powojennej odbudowy, a nie sposobach na doraźne i połowiczne niwelowanie ich następstw, o pudrowaniu rzeczywistości w taki, albo inny sposób... Taka debata powinna odbywać się na długo ZANIM przystąpi się do jakichkolwiek poważniejszych inwestycji, a już na pewno nie w ich trakcie. Na szczegółowe dopracowanie i etapową realizację powstałych w jej efekcie planów będą lata. Zachęcam do zapoznania się z graficznym zarysem https://ibb. co/PtHv2SJ (spacja w adresie do usunięcia) tego, jak mogłaby wyglądać w przyszłości nowa oś komunikacyjna północ-południe oparta o drogę krajową nr 13, oraz oś wschód-zachód (czyli DK nr 10). Częściowo wpisuje się on w istniejące plany miasta, których realizacja została chwilowo (oby!) wstrzymana. Podstawą sensownych, dalszych zmian powinien być plan wyprowadzenia kołowego ruchu tranzytowego ze Śródmieścia - w ogóle i definitywnie, przy wykorzystaniu powstającej już przecież obwodnicy śródmiejskiej, Trasy Północnej i ZOŚ. Bez powstania widocznego na rzucie tunelu drogowo-kolejowego nie ma i nie będzie takiej opcji. W konsekwencji całe Wały Chrobrego, Jana z Kolna oraz przynajmniej częściowo Nabrzeże Wieleckie powinny być po prostu naturalnie zamknięte dla ruchu kołowego, poza (ewentualnie) komunikacją zbiorową. Choć nie potrzeba tam tak naprawdę tramwaju w ogóle, tramwaj z przystankami przy moście Kłodnym, na ul. Matejki i w rejonie Dubois efektywnie obsłuży ten obszar. A Arteria Nadodrzańska w kierunku północnych osiedli Szczecina oraz Polic na tym odcinku straci rację bytu, będzie zaczynać się dopiero na węźle w rejonie Stalmacha. Podobnie destrukcyjna autostrada do centrum czyli Trasa Zamkowa nie będzie już potrzebna, do obsługi ruchu lokalnego wystarczą dwie przeprawy (Most Długi i Kłodny). Uwalniając przy okazji najwartościowsze grunty pod nową, miejską zabudowę zarówno na obszarze obecnego śródmieścia, jak Łasztowni. Domknięcie przy tej okazji miejskiego ringu kolejowego SKM (z przystankami Szczecin Grabowo/Fabryka Wody oraz Dworzec Wrocławski/Hryniewieckiego) to kolejny element do dyskusji. Zachęcam do przyjrzenia się newralgicznym obszarom - są tam bardzo obiecujące rezerwy terenu. A że "megalomańsko" i drogo?... Niech to będzie plan na 10, 15 a nawet 20 lat realizacji. Niech się przez ten czas wykażą nasi planiści, posłowie, radni i urzędnicy miejscy oraz sztaby fachowców od projektowania finansowego i pozyskiwania środków. Ale nie ograniczajmy dyskusji do wyłącznie błahostek, do jakichś dygresji o Gdyni, w poczuciu wiecznego i trwałego imposybilizmu albo narracji o wrodzonym prowincjonalizmie Szczecina.
qusqui21 - Ehh marzenie #szczecin

https://wszczecinie.pl/food-hall-moze-stanac-na-bu...

źródło: waly-chrobrego-do-dyskusji

Pobierz
  • 9
  • 0
A tu moj pomysl, co do tego co zamiast tej lamerskiej budy chrobrego.

W tym miejscu zeby zachowac historyczna koncepcje. Droga pod ziemie, a resturacje na barkach zacumowanych przy nabrzezu. Bo nikt nie bedzie z przyjemnoscia jadl w halasie szuru kol po asfalcie.
  • 0
chłopie w tym mieście nie można się od miesiąca doprosić aby dziurę załatali w jezdni. Piotr "nic nie moge" Krzystek.


@Deathspeace: najgorsze, ze i tak jeden z lepszych prezydentow. Ale reszta to bylo takie dno, ze nawet krzystek dal rade.
@qusqui21 food hall z założenia to powinno być miejsce z łatwym dojazdem (nie mylić z parkingiem) żeby można było zbiorkomem podjechać, czy taxa. Ale oprócz żarcia musi tam coś się dziać i w okolicy i w samym miejscu. Inaczej mało kto będzie chciał się pchać w taki motyw z wieloma restauracjami. Fajnie byłoby żeby dobre restauracje otworzyły swoje kolejne lokale z mniej sztywnym klimatem niż w zwykłej restauracji. Jakieś koncerty, zajęcia tematyczne.