Konsument zgłosił reklamację z tytułu rękojmi, której Sprzedawca nie uwzględnił. W uzasadnieniu odmowy wskazał, że winę ponosi użytkownik, ponieważ źle użytkował a wada ma charakter mechaniczny.
Przypominam zatem, iż zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego okres, w którym mogą ujawnić się wady i w związku z tym sprzedawca odpowiada w ramach rękojmi to 2 lata. Zegarki są tego rodzaju towarem, który nosi się nawet codziennie i jest to normalne użytkowanie towaru. Materiały, z których jest wykonane zegarki winny być takiej jakości, aby nie ulegały uszkodzeniu przed upływem 2 lat od zakupu.
W myśl art. 556^2 k.c. jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.
Zgodnie natomiast z art. 560 § 1 jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiona przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
https://i.imgur.com/3k37fd1.mp4