Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko231
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
jacekprim
jacekprim

jacekprim

Dołączył 10 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 718
  • Znaleziska 255
  • Mikroblog 463
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1

396

Ponowny wzrost liczby zakażeń w Chinach

Ponowny wzrost liczby zakażeń w Chinach

Narodowa Komisja Chin poinformowała w sobotę o 99 nowych przypadkach zakażenia koronawirusem. To najwięcej od 25 marca. 97 z nich dotyczy osób, które przyjechały z zagranicy. Nie odnotowano ani jednego nowego zgonu.

HaHard
z
rmf24.pl
dodany: 12.04.2020, 18:11:03
  • 90
  • #
    hahard
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    chiny
  • #
    covid19
  • #
    bezpieczenstwo
jacekprim
jacekprim
jacekprim 13.04.2020, 08:19:37
  • 1
@Antorus: @ablu: czy szczyt nie był zapowiedziany na 20-25, tak więc jesteśmy przed.


@zimny_ocet: Tak, według oszacowań polskiego ExMetrix najgorszym dniem będzie 25 kwietnia, a według amerykańskiego IHME najgorszym dniem w Polsce będzie 23 kwietnia.
jacekprim
jacekprim
jacekprim 13.04.2020, 08:35:59
  • 0
Ze świńską grypą się "męczyliśmy"?


@LucasSpider: W porównaniu z aktualną sytuacją nie, bo jej śmiertelność była na poziomie 0,02%.
jacekprim
jacekprim
jacekprim 13.04.2020, 08:06:21
  • 1
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/koronawirus-w-szkole-glownej-sluzby-pozarniczej-w-warszawie/1zqdc02

W ubiegłym tygodniu skoszarowani studenci SGSP informowali o wysokiej gorączce, zanikach węchu i smaku. Ich przełożeni zbagatelizowali te problemy nie przeprowadzając testów na obecność koronawirusa
– O sytuacji informowaliśmy dowódcę i prorektora-zastępcę komendanta, który stwierdził, że symulujemy – mówił nam jeden z podchorążych
...
Z kolei w niedzielę po godzinie 23 przyszły kolejne wyniki badań, z których wynika, że w sumie już 44 osoby zarażone są koronawirusem - dowiedzieliśmy się ze swoich źródeł wewnątrz uczelni.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ThrashMetal
ThrashMetal
12.04.2020, 20:13:00
  • 3
Koncerty, festiwale i inne większe imprezy masowe najwcześniej na jesień ... 2021 xD Przynajmniej tak sądzi doradca WHO Dr Ezekiel Emanuel.
Larger gatherings — conferences, concerts, sporting events — when people say they’re going to reschedule this conference or graduation event for October 2020, I have no idea how they think that’s a plausible possibility. I think those things will be the last to return. Realistically we’re talking fall 2021 at the
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jacekprim
jacekprim
jacekprim 12.04.2020, 21:12:09
  • 0
@ThrashMetal: Problem jest oczywisty: jeżeli jeden nosiciel wirusa weźmie udział w czymś takim, pojawi się np. 2500 nowych nosicieli i sytuacja będzie nie do opanowania bez kolejnego lockdownu. Nie wyolbrzymiam, właśnie tak się stało we Francji: https://www.youtube.com/watch?v=FFhxspZHnnQ
  • Odpowiedz
pierwszynawenus
pierwszynawenus
12.04.2020, 00:10:50
  • 20
To, że pandemia koronawirusa potrwa rok, to nie oznacza, że do 2021 roku będą zamknięte galerie handlowe i fryzjerzy. Te obiekty będą otwarte już wkrótce, bo bez nich gospodarka się zawali.

To oznacza jednak, że do 2021 roku nie odbędą się żadne imprezy masowe, a podróże zagraniczne będą niemal niemożliwe.

#koronawirus
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jacekprim
jacekprim
jacekprim 12.04.2020, 06:36:56
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

15

W Chinach przybywa zakażonych. Najwięcej nowych przypadków od 25 marca

W Chinach przybywa zakażonych. Najwięcej nowych przypadków od 25 marca

Narodowa Komisja Chin poinformowała w sobotę o 99 nowych przypadkach zakażenia koronawirusem. To najwięcej od 25 marca. 97 z nich dotyczy osób, które przyjechały z zagranicy. Nie odnotowano ani jednego nowego zgonu.

Vikingstyle
z
polsatnews.pl
dodany: 12.04.2020, 05:32:59
  • 1
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
  • #
    chiny
  • #
    epidemia
  • #
    covid19
jacekprim
jacekprim
jacekprim 12.04.2020, 06:02:30
  • 3
Źródłem jest Rosja:
https://translate.google.com/translate?hl=&sl=zh-CN&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwsjkw.hlj.gov.cn%2Findex.php%2FHome%2FZwgk%2Fshow%2Fnewsid%2F8196%2Fnavid%2F42%2Fid%2F3
która prawdopodobnie zaniża oficjalne statystyki, bo trudno uwierzyć w to, że wirus tak bardzo uderzył w mniejszość chińską mieszkającą w Rosji, a w Rosjan dość słabo.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

397

USA krajem z największą liczbą zgonów na Covid-19 na świecie

USA krajem z największą liczbą zgonów na Covid-19 na świecie

Co najmniej 20 tys. osób zakażonych koronawirusem zmarło dotąd w USA - podał w sobotę Reuters, powołując się na własne obliczenia. Tym samym w USA odnotowano więcej ofiar śmiertelnych koronawirusa niż we Włoszech (19 468) i wszystkich innych państwach dotkniętych pandemią.

Michwsek
z
rmf24.pl
dodany: 11.04.2020, 18:14:12
  • 140
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    epidemia
  • #
    wirus
jacekprim
jacekprim
jacekprim 11.04.2020, 21:27:59
  • 18
coś mi się wydaje, że chcą zaraportować ile się da


@ponuryrolnik: Ta już wysoka wartość jest trochę zaniżona, bo mają problem ze zliczaniem ludzi, którzy zmarli poza szpitalem: https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-fdny/at-home-covid-19-deaths-may-be-significantly-undercounted-in-new-york-city-idUSKBN21P3KF
tomasztomasz1234
tomasztomasz1234
tomasztomasz1234
11.04.2020, 18:13:09
  • 8
#austria OSTRO w dół #koronawirus
tomasztomasz1234 - #austria OSTRO w dół #koronawirus

źródło: comment_1586628782v7P1ItpiOA2LsTf5jqVa4E.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jacekprim
jacekprim
jacekprim 11.04.2020, 18:38:17
  • 4
@tomasztomasz1234: Wszystko wskazuje na to, że jeżeli nie zrobią nic głupiego typu zbyt wczesne otwarcie szkół, powinno im się udać to, co się udało w np. Chinach.
  • Odpowiedz
Praemislia
Praemislia
Praemislia
11.04.2020, 15:48:48
  • 1
Po co siedzimy od ponad 4 tygodni w domu skoro liczby szybują w górę jakby nie było obostrzeń? (-‸ლ)
#koronawirus
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jacekprim
jacekprim
jacekprim 11.04.2020, 16:57:29
  • 0
@Drezv: xD z kwarantanny po przybyciu zza granicy (dowolnym sposobem, nie tylko lotem do domu) jest tylko 8,9% przypadków. Tworzycie wykopowy mit.


@tomasztomasz1234: W marcu kwarantanna dla powracających z zagranicy była nieskuteczna, bo ludzie objęci kwarantanną często mieszkali w tym samym mieszkaniu albo nawet pokoju co ludzie nią nieobjęci. W mniejszych miejscowościach, gdzie nikt nie spodziewał się wirusa, były różne zdarzenia związane z powrotami z innych państw.

W
  • Odpowiedz

470

Na 1000 losowych osób w Gangelt(Niemcy), 14% osób wykazało przeciwciała na COVID

Na 1000 losowych osób w Gangelt(Niemcy), 14% osób wykazało przeciwciała na COVID

TL;DR Na 1000 losowo wybranych osób, 2% jest aktualnie zarażona, a 14% ma przeciwciała. Eliminując powtórzenia z obu grup, wynika że 15% osób jest lub było zarażone.

szynall
z
spectator.us
dodany: 11.04.2020, 10:04:29
  • 126
  • #
    europa
  • #
    koronawirus
  • #
    niemcy
  • #
    badania
  • #
    epidemia
jacekprim
jacekprim
jacekprim 11.04.2020, 14:28:52
  • 2
Miasto w regionie, gdzie jest najwięcej przypadków w całych Niemczech


@tomosano: W dodatku miasto bardzo szczególne, bo od niego wszystko się zaczęło, a nie przypadkowo wybrane: https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_North_Rhine-Westphalia#Timeline
jacekprim
jacekprim
jacekprim 11.04.2020, 15:42:24
  • 1
12 500 mieszkańców - większość z nich przemieszcza się zapewne własnym autem. Przy zamkniętnym ruchu międzynarodowym, ruchu turystycznego nie ma


@pece: 15 lutego kolorowy tłum w maskach, perukach i przebraniach zebrał się przed ratuszem miasteczka Gangelt w zachodnich Niemczech. W kulminacyjnym momencie karnawału około 350 dorosłych wspólnie raczyło się piwem i tańczyło pod ręce do muzyki granej na żywo. Sąsiedzi i znajomi z pracy podawali sobie ręce na powitanie, rzucali
d.....4
d.....4
konto usunięte 11.04.2020, 13:52:37
  • 0
Bardzo mi przykro drogie wykopki, ale coraz więcej wskazuje na to, że:


"Niemcy 83 mln mieszkańców, 15% było chorych albo jest to wychodzi że 12,5 mln miało kontakt z covid19 a umarło 2,7 tys co daje nam śmiertelność na poziomie 0.021
Ostatnio przeprowadzono podobne badanie w Włoszech i tam śmiertelność wyszła 0,078"
Źródło:
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jacekprim
jacekprim
jacekprim 11.04.2020, 14:20:24
  • 0
Niemcy 83 mln mieszkańców, 15% było chorych


@dominn1234: Przecież nie 15% w całych Niemczech, tylko w Gangelt, gdzie była impreza masowa podczas epidemii.

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_North_Rhine-Westphalia#Timeline
  • Odpowiedz
jacekprim
jacekprim
jacekprim 11.04.2020, 14:34:32
  • 1
@dominn1234: W ogóle wirus rozszedł się po Niemczech nierównomiernie, np. w części graniczącej z Polską jest 9-krotnie lepiej:
https://covid19.healthdata.org/germany/brandenburg
niż w wybranej do tego badania:
https://covid19.healthdata.org/germany/north-rhine-westphalia
  • Odpowiedz

251

Blisko 12 tys. zakażeń koronawirusem w Rosji. Znacząco wzrosła liczba...

Pokaż treści 18+

Blisko 12 tys. zakażeń koronawirusem w Rosji. Znacząco wzrosła liczba...

W Rosji odnotowano w ciągu ostatniej doby 1786 przypadków zakażenia koronawirusem. Łączna liczba infekcji w tym kraju wynosi obecnie 11 917. Zmarły dotąd 94 osoby. O obecnym bilansie zachorowań poinformował sztab do walki z pandemią.

rybak_fischermann
z
rmf24.pl
dodany: 10.04.2020, 08:54:24
  • 49
  • #
    swiat
  • #
    rosja
  • #
    koronawirus
jacekprim
jacekprim
jacekprim 11.04.2020, 08:52:47
  • 1
@AmolProtos: Na podstawie chińskich komunikatów mówiących o problemie z ludźmi przekraczającymi rosyjsko-chińską granicę można przypuszczać, że oficjalne rosyjskie liczby są zaniżone.

https://translate.google.com/translate?hl=&sl=zh-CN&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwsjkw.hlj.gov.cn%2Findex.php%2FHome%2FZwgk%2Fshow%2Fnewsid%2F8193%2Fnavid%2F42%2Fid%2F3&sandbox=1

467

Szwajcaria wygrywa walkę z koronawirusem

Szwajcaria wygrywa walkę z koronawirusem

Szwajcaria wygrywa walkę z koronawirusem, pomimo początkowo największego wskaźnika zakażenia na milion mieszkańców.

Dabliuem
z
worldometers.info
dodany: 10.04.2020, 09:17:01
  • 142
  • #
    koronawirus
jacekprim
jacekprim
jacekprim 10.04.2020, 09:35:04
  • -7
@zalp: Nie, to oznacza że jest na tyle duża izolacja, że chory przekazuje wirusa przeciętnie mniej niż jednemu zdrowemu.
matumat
matumat
matumat
10.04.2020, 06:20:31
  • 2
W drugiej połowie kwietnia mają luzować restrykcje dotyczące gospodarki.
#koronawirus
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jacekprim
jacekprim
jacekprim 10.04.2020, 06:30:20
  • 1
@matumat: Gospodarka czyli np.
- firmy z branży sportowej organizujące mecze, gdzie jest po kilka tysięcy kibiców
- firmy organizujące tzw. eventy, np. wielkie koncerty
- szkoły, żeby niepracujący teraz rodzice wrócili do pracy?

Przecież w kraju będzie tragicznie, jeżeli to teraz zrobią. Odpowiednim momentem byłby początek czerwca: https://covid19.healthdata.org/poland
  • Odpowiedz
jacekprim
jacekprim
jacekprim 10.04.2020, 06:45:05
  • 0
Większą tragedią będzie całkowita zapaść gospodarki


@Vel_Makarena: Nie, a każdy kto tak twierdzi nie jest szczególnie mądry. Ja w tych koncertach itp. i tak nie wezmę udziału, bo będę się bał, podobnie jak reszta mojej rodziny, dodatkowo będę musiał przez następnych kilka miesięcy unikać kontaktu z ludźmi biorącymi w tym udział. Bo rozumiem, że koncerty itp. to też gospodarka.
  • Odpowiedz
jacekprim
jacekprim
jacekprim 10.04.2020, 06:59:20
  • 0
@Vel_Makarena: Każdego zagrożonego lub będącego w jakimkolwiek kontakcie z zagrożonym czeka w takim razie samodzielne unikanie dużej części tego, co nazywacie gospodarką plus ludzi biorących udział w tej części gospodarki (tak bardzo, jak się da), pomimo braku zakazów, czyli dalej będą niższe przychody z powodu koronawirusa. Prawdopodobnie przez dłuższy czas np. 6 miesięcy zamiast 2, bo bez ograniczeń przypuszczam że epidemia wygaśnie później.
  • Odpowiedz
jacekprim
jacekprim
jacekprim 10.04.2020, 07:11:43
  • 0
@Vel_Makarena: Czyli, zakładając że za chwilę zniosą ograniczenia, naszą (mojej rodziny) strategią będzie:
- zachowywanie się tak, jakby ograniczenia przez kilka miesięcy jeszcze istniały
- tak bardzo jak się da, bo będzie to zawsze niedoskonałe, przez kilka miesięcy izolowanie się od ludzi zachowujących się w sposób o wiele bardziej niebezpieczny niż my np. biorących udział w imprezach masowych

Jeżeli tak zrobi duża część ludzi, myślisz że z gospodarką będzie lepiej
  • Odpowiedz
jacekprim
jacekprim
jacekprim 10.04.2020, 09:12:37
  • 0
@matumat: @Vel_Makarena: Tu jest teraz więcej informacji: https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/polska/news-rzadowy-plan-otwierania-gospodarki-nieoficjalnie-zmiany-w-ha,nId,4432449 - jeżeli to prawda, że będą tylko takie bardzo małe zmiany, nie wpłynie to szczególnie negatywnie na walkę z wirusem, a może niektórym biznesom faktycznie pomoże.
  • Odpowiedz
Roberto171
Roberto171
Roberto171
09.04.2020, 16:54:59
  • 0
Moja żona nie ma profilu zaufanego, a potrzebujemy teraz załatwić parę rzeczy(ja mam, ale musi być jej profil). Jej bank nie obsługuje tej usługi i nie ma elektronicznego podpisu. Jedynie zostaje wizyta w urzędzie żeby potwierdzić. Jest teraz szansa na to ?

#koronawirus #epuap #profilzaufany
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jacekprim
jacekprim
jacekprim 09.04.2020, 17:42:27
  • 0
@Roberto171: Może założyć online konto w innym banku. Potwierdza się przelewem tożsamość.


@VpEGQudXbZ: Na tak potwierdzonym koncie usługi bankowe działają normalnie, ale nie ma możliwości użycia go do założenia profilu zaufanego np. z https://www.bankmillennium.pl/bankowosc-elektroniczna/millenet-dla-klientow-indywidualnych-biznes/profil-zaufany:

Kto może założyć Profil Zaufany?
Profil Zaufany może
  • Odpowiedz
koniarz
koniarz
08.04.2020, 19:28:09
  • 3
Beka z ilości dziennych przypadków oficjalnie potwierdzonych a co za tym idzie smiesznej ilości testów. Myślałem, że sky is the limit, ale w Polsce limit to 400 xD
#koronawirus
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jacekprim
jacekprim
jacekprim 08.04.2020, 19:34:44
  • 0
@koniarz: Warto jeszcze zauważyć, że gdy bardzo brakuje testów, liczba oficjalnie potwierdzonych przypadków rośnie liniowo:
nowa wartość = stara wartość plus jakiś mniej więcej zawsze taki sam procent maksymalnej możliwej liczby testów na dzień
zamiast wykładniczo:
nowa wartość = stara wartość razy coś
  • Odpowiedz

389

Białystok: chwalił się w sklepie, że łamie kwarantannę. Miesiąc aresztu

Białystok: chwalił się w sklepie, że łamie kwarantannę. Miesiąc aresztu

Na miesiąc trafił do aresztu 60-letni mieszkaniec Białegostoku, któremu prokuratura zarzuca, że swoim zachowaniem spowodował zagrożenie szerzenia się zakażeń koronawirusem. Mężczyzna kilka razy złamał zasady odbywania kwarantanny; przeprowadzony u niego test na obecność COVID-19 dał wynik...

regiony
z
regiony.tvp.pl
dodany: 08.04.2020, 09:19:06
  • 47
  • #
    polska
  • #
    bialystok
  • #
    koronawirus
  • #
    podlasie
  • #
    covid19
  • #
    2019ncov
jacekprim
jacekprim
jacekprim 08.04.2020, 15:47:10
  • 24
pozytywny - co to znaczy?


@miszczu90: Oznacza to, że w momencie wykonania testu był nosicielem wirusa.

czy to nie oznacza przypadkiem że już to przechorował i ma przeciwciała


W przypadku tego zwykłego testu nie.
LebronAntetokounmpo
LebronAntetokounmpo
07.04.2020, 16:05:21
  • 58
Czas zacząć nowy tag o koronawirusie wolny od medialnej paniki związanej z koronawirusem - #rozumwczasachzarazy

Na początek:

1. Tak, Koronawirus nie jest sezonową grypą, ale nie jest też końcem świata.
Śmiertelność Koronawirusa jest wyższa niż grypy, jednak bardzo daleko mu do wyroku śmierci. Jeśli podobna skala dotyczyłaby SARS z 2003, lub o zgrozo MERS - bylibyśmy w dupie. Śmiertelność poprzedniego SARS to 11%, MERS - 36%(!). Nasz obecny koronawirus ma około
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jacekprim
jacekprim
jacekprim 07.04.2020, 16:09:58
  • 10
Nasz obecny koronawirus ma około 1% śmietleności, choć i to może być zawyżona wartość


@LebronAntetokounmpo: Gdy wszystkie szpitale w regionie są zapełnione (jak teraz w Madrycie albo francuskim Grand Est), też twierdzisz że około 1%? Nie widzisz tutaj problemu?
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20
  • Strona 2 z 20
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.07.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 24.04.2022

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 15.05.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking