Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko172
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
hydrant123

hydrant123

Dołączył 5 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 368
  • Znaleziska 29
  • Mikroblog 339
  • Obserwujący 14
  • Obserwowane 3
hydrant123
hydrant123 11.04.2026, 13:59:25
  • 0
#perfumy

W nawiązaniu do mojej poprzedniej nitki

Poczyniłem podejście do zakupów z kilkoma próbkami. Co sądzicie? Dobra lista? Coś wywalić zdecydowanie a coś dodać? Myślałem jeszcze nad Amouage Interlude oraz Sospiro Vibrato
hydrant123 - #perfumy 

W nawiązaniu do mojej poprzedniej nitki

Poczyniłem podejście...

źródło: image

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123
Autor
11.04.2026, 14:34:37 via Wykop
  • 1
@burczymucha: Z przesyłką do paczkomatu pokazuje 197,88 zł. Natomiast może dorzucę jeszcze Vibrato to przekroczy 200.

@radek1122012 Zgodzę się, ale biorąc pod uwagę, że chce wziąc X zapachów na raz i dopiero zacząć zabawę to zakładając, że musiałbym to kupić od różnych osób i u każdej opłacić paczkomat to chyba szkoda zachodu. Co innego jakbym szukał 1-2 konkretnych zapachów. Wtedy bym tu atakował.
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
11.04.2026, 16:24:53 via Wykop
  • 0
PRZEPRASZAM TAG PERFUMIARZY ZA POKALANIE I PRÓBĘ KUPIENIA NA ZEWNĄTRZ.

Zrugali równo, a o zapachach nic nie dodali xDD
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
12.04.2026, 01:14:49 via Wykop
  • 0
@liquid8485: pw
  • Odpowiedz
michalkichal123
michalkichal123
11.04.2026, 09:30:41
  • 8
tak się czuję robiąc zakupy na notino składające się z rzeczy do pielęgnacji twarzy nie dodając pod koniec jakiś perfum do koszyka mówiąc pod nosem ,,kij tam raz się żyje''
#perfumy
michalkichal123 - tak się czuję robiąc zakupy na notino składające się z rzeczy do pi...

źródło: 94388dcf6cb8d2594f19127b069f987e

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123 11.04.2026, 10:10:30 via Wykop
  • 3
@michalkichal123: co na paragonie wariacie?
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 11.04.2026, 10:24:19 via Wykop
  • 7
@michalkichal123:
hydrant123 - @michalkichal123:

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 10.04.2026, 13:09:55
  • 3
#perfumy

Perfumiarze piszę by się poradzić. Jestem perfumowym amatorem, który jakiś czas złapał bakcyla i chcę się opamiętać. Ustanowiłem sobie limit, że postaram się mieć 9 zapachy na raz - właśnie na tej półce ze zdjęcia. Co się zwolni to albo uzupełnię, albo zmienię. To chyba jedyna metoda bym nie wchodził na flaconi co tydzień xD.

Słowem wstępu jeżeli nie widać co mam:

Armani
hydrant123 - #perfumy 

Perfumiarze piszę by się poradzić. Jestem perfumowym amatorem...

źródło: cc57630c-bdcd-4600-a51b-1f282892955f

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123
Autor
10.04.2026, 13:17:29 via Wykop
  • 1
@michalkichal123: Aventus jakoś mi nie podszedł. Natomiast Aventus Absolu już bardziej, natomiast zastanawiałem się właśnie czy blind buya Supremacy Collector's Edition Pour Homme Afnan nie zapodać.

Co do ceny niszowych nie mam problemu kupić dobrego flakonu, natomiast odstrasza mnie jak widzę, że są mało trwałe. Wtedy wolę jakiegoś klona zapodac.
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
10.04.2026, 13:21:36 via Wykop
  • 0
@Turpizm: A Bourbon jak się broni? Miałem okazję ostatnio stestować i początek faktycznie miał ciekawy.
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
10.04.2026, 13:31:51 via Wykop
  • 0
@cinek15c: taka cena to dobra okazja?
hydrant123 - @cinek15c: taka cena to dobra okazja?

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
10.04.2026, 14:00:58 via Wykop
  • 0
@cinek15c: co do testera. Jak to jest legitne? Z testerem to nie tak, że ich nie powinno się sprsedawac?

Co do blindbuy, wąchałem torino21 w Notino, ale niestety tylko na "waciki" co w Wawie praktykują. Zamówię odlewkę może
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
10.04.2026, 14:13:08 via Wykop
  • 0
@cinek15c: Może pytanie laika - ale czy na perfumehub wszystkie propozycje stron z odlewkami mogę traktować jako legitne? Masz jakieś dobre stronki do polecenia?
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 03.04.2026, 08:00:15
  • 2
#demografia #dzieci #polska

Powiem wam, że ciężko jest być singlem, który nie chce mieć dzieci. Nawet mając to zaznaczone na tinderze/bumble to widzę ogrom kobiet, które chcą mieć dzieci. Myślę, że to 90% profili. 5% ma ukryte, a 5% nie chce. Daję w prawo tylko temu ostatniemu 10% by nie marnować czasu, a Ci z ukrytym finalnie i tak wyskakują z tekstem "ale dlaczego nie chcesz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123
Autor
07.04.2026, 08:47:55 via Wykop
  • 0
@Pasterz30: gadasz głupoty
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
07.04.2026, 11:58:27 via Wykop
  • 0
@Pasterz30: na pewno mniej atrakcyjny niz Roxie. O to chodziło. Gość jest normalny, ale Roxie ze swoją urodą co najmniej kilka półek wyzej XD
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 04.04.2026, 18:21:29
  • 6
#wazektomia #dzieci #demografia

Czy ktoś w Wawie lub gdziekolwiek podjął się zabiegu wazektomii w okolicach 30stki bez posiadania dzieci? Mocno utrudniają procedurę? Czy da się uniknąć tego niezręcznego umoralniania i zrobic dobrej jakości usługę za którą chcę zapłacić?

Plus faceci po wazektomii - jak odczucia? Długo regeneracja trwa? Co najgorzej wspominacie? A moze cos na plus?
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123
Autor
05.04.2026, 07:25:25 via Wykop
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
06.04.2026, 12:46:18 via Wykop
  • 0
@Erk700: Nie zakładam. Dla mnie brak dziecka to kluczowy aspekt w związku. Zresztą niecałe pół roku temu zakończyłem związek z narzeczoną po prawie 6 latach po tym jak uznała, że chce mieć dziecko i że albo robimy albo elo. No i wybrałem elo. Dzieci nie są dla mnie i partnerka, która chce takowe tez nie jest dla mnie.
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
06.04.2026, 12:46:53 via Wykop
  • 0
@razdwatrzy55: A to nie wszystkie w zamyśle są odwracalne? (pomijam już skuteczność i koszt odwracalności i ze powinno się robić wcześniej niż później)
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
06.04.2026, 22:27:52 via Wykop
  • 0
@Erk700: być może i tak jest. Natomiast wazektomia jest tania i wolę zrobić to sprawnie niż najpierw badać płodnośc. Co do odwracania to nie boję się. Mam 30 lat. A co roku tylko bardziej sie odsuwam od bycia rodzicem. Podjąłem świadoma decyzję
  • Odpowiedz
efil
efil
efil
06.04.2026, 18:44:54
  • 2
#demografia #dzieci

adamsowaanon przygłqp schiz-l i nie tylko

istnienie takich przgłqpów to dowód słuszności antyantalizm i efilizm (jendak nie taguje by nie zaśmiecać owych tagów, zainteresowani i trafią).
efil - #demografia #dzieci

adamsowaanon przygłqp schiz-l i nie tylko

istnienie taki...

źródło: e5e07a835f97bdcfc02eefa732af734b9eddea1716bd6dfaf1175fdbd833dd96

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123 06.04.2026, 20:51:53 via Wykop
  • 2
@efil: chłop jest poprostu nieśmiesznym i niekonsekwentnym trollem.
  • Odpowiedz
adamsowaanon
adamsowaanon
06.04.2026, 10:19:21
  • 2
Jak mają być dzieci jak tu polki pisza ze ciąża i poród rozerwie im cipe,

Rozumiesz?
21 wiek, a one miały by chodzić z rozdartą c--a po jednym dziecku?
W kukoldystanie? Oj nie toz to za duże ryzyko..

#demografia #dzieci #takaprawda #zwiazki #rodzicielstwo
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123 06.04.2026, 16:26:03 via Wykop
  • 10
@adamsowaanon: czyli co post bełkoczesz o 3+ dzieciach, a sam masz 0 xD. Dosłownie jesteś źródłem problemu i nic z tym nie robisz. Jakby Ci zależało już byś miał co najmniej 1-2 i 3 w drodze. Weź się do roboty.
  • Odpowiedz

542

Demograficzny dramat na wsi: w 20 lat ubyło ponad połowę młodych kobiet

Demograficzny dramat na wsi: w 20 lat ubyło ponad połowę młodych kobiet

Jeszcze niedawno to wieś łagodziła demograficzne problemy miast. Dziś sama znalazła się w kryzysie. Najnowsze dane pokazują rekordowo niską dzietność kobiet na obszarach wiejskich i niemal pełne zrównanie się tego wskaźnika z miastami.

Piekarz123
z
farmer.pl
dodany: 01.04.2026, 08:12:51
  • 336
  • #
    polska
  • #
    demografia
  • #
    wies
  • #
    rozowepaski
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    zwiazki
hydrant123
hydrant123 01.04.2026, 12:03:19 via Wykop
  • 100
Ale tak szczerze. To co młodzież ma robic na wsiach? Pomijam już edukację czy znalezienie miłości. Co jest złego w tym, że ktoś młody chce mieć inną prace niż kasa w lokalnym dino, albo kołchoz i zniszczony kregosłup po 40? Można psioczyć na korpo i inne wielkie firmy, ale dzięki nim ludzie bez biznesów rodzinnych mają realną szansę wyrwwać się z biedy do klasy średniej.
  • 30
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hydrant123
hydrant123 01.04.2026, 12:11:17 via Wykop
  • 63
@nonofyour-bussines: No mają. Przeciętne korpo da więcej kasy niż najwyższe stanowiska w januszexach/dino. Czyli coś i tak nieosiągalnego. Ludzie chcą zyć, a nie tylko przeżyć.
hydrant123
hydrant123 01.04.2026, 13:41:41 via Wykop
  • 67
@picasssss1: Sam mam rodzinę z wiosek odciętych od świata. Dosłownie maja dostawę w sklepie raz w tygodniu, większość gospodarstw bez kanalizacji tylko klasyczny drewniany kibel za stodołą. Mój ojciec zawsze jak tam zajeżdzalismy (na szczęscie rzadko bo to daleka rodzina) mówił, że urodzic się tu to "urodzić się by przegrać". Może nie ma głodu, ale jest bieda, a przede wszystkim beida intelektualna i wegetacja. Może nie mają stresów życia codziennego,
hydrant123
hydrant123 01.04.2026, 15:56:57 via Wykop
  • 2
@Rzulty_papierz: @mesulete To zdefiniuj klasę średnią. P---------e jakieś MLMowe i coachingowe bzdury. Chyba, że dla was jest klasa niższa vs osoby jak Brzoska i Sołowow. Nic po środku.Osoba mieszkająca w Warszawie mająca nieruchomość i zarabiająca 100% więcej niż mediana krajowa to jest średnia klasa i wasze wyparcie tego nie zmieni. Gdybym pisał klasa wyższa to mielibyście razem ale chyba sami zapominacie co oznacza słowo średnia.

Poza tym taka osoba
hydrant123
hydrant123 01.04.2026, 15:58:28 via Wykop
  • 1
@picasssss1: Tak dokładnie w okolicy Parczewa i z opisu brzmią podobnie. Nie zdziwię się jak z tej samej okolicy. Mają dobre serca, ale mnie przeraża takie życie jakie oni prowadzą. Dzieciaki mojego takiego "wujka" z piątej wody po kisielu mają obecnie 12-13 lat i z tego co słyszałem to są na poziomie rozwoju przeciętnego 8-9 latka w dużym mieście który ma dostęp do edukacji. Dramat.
hydrant123
hydrant123 01.04.2026, 17:14:43 via Wykop
  • 3
@DzikWesolek: Czyli sumie potwierdzasz to co napisałem. Najlepsze lata życia spędzisz w mieście, a na starość jak wypadniesz z obiegu wrócisz na wieś. Nic złego. Dużo osób tak chce zwalniąc. Zaimponowałbyś gdybyś napisał, ze po roku w miescie wrócileś na wies i tam spedziles cale zycie
hydrant123
hydrant123 01.04.2026, 19:08:01 via Wykop
  • -1
@raxon1: A czy ja mówię, że złe? Sam pracuję i chwalę sobie.
hydrant123
hydrant123 01.04.2026, 21:44:48 via Wykop
  • 2
@raxon1: Ale czym się zajmujesz? Bo chyba pomijasz w ogóle clue tego co pisałem. Ja nie demonizuję mieszkania na wsi. Chodzi mi o MOŻLIWOŚCI miasto vs wieś. Nie masz szerokiego wyboru korpo, średnich firm etc. Zazwyczaj na prowincji jesteś skazany na najgorsze zakłady pracy w okolicy.
zalozyc_bukmacherke_w_afryce
zalozyc_bukmacherke_w_afryce
31.03.2026, 11:16:33
  • 2
Czy wasi znajomi mają dzieci? Mam taką obserwację z roczników 95-99, na 200 osób które poznałem i gdzieś tam dalej obserwuję/utrzymuje kontakt dopiero 5 osoba ma dziecko. Wszystkie wpadki (2x16 lat, 2x17 lat ciąża, 28 lat brzuch rósł od poznania się z partnerem), osoby raczej z pogranicza patologii (karyna, patologia klasowa, imprezowiczka). Kobiety dziś później zachodzą w ciążę i to widać rocznikowo. Są pierwsze osoby zgłaszające chęć posiadania dziecka w luźnych rozmowach,
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123 31.03.2026, 14:48:15 via Wykop
  • 4
@zalozyc_bukmacherke_w_afryce: Zazwyczaj Ci co się dorabiają dzieci tworzą inne towarzystwa bo ich życie kręci się już tylko wokół dzieci. A bezdzietnych nie interesuje po raz setny słuchanie historyjek o dziecku i oglądanie 1000 tych samych zdjęć. A co do obserwacji raczej mam podobnie. Większość dzieci nie ma i się nie zanosi. Ewentualnie jest spora grupa, która mówi "jak się zdarzy to ok" - ale ofc stosują antykoncepcję xD.
  • Odpowiedz
PanieAreczku
PanieAreczku
30.03.2026, 08:19:25
  • 7
#zwiazki #rodzina #demografia #przegrywpo30tce

Bycie singlem też ma swoje plusy Mireczki. Weźmy na ten przykład koszty np. wyjazdów. Dla singla taki last minute jak kosztuje 3k to do ogarnięcia.

Dla rodziny 2+2 ten sam last to 12k plus wykładniczo droższe bycie na miejscu.

Drugi
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123 30.03.2026, 10:02:54 via Wykop
  • 1
@PanieAreczku: wszystkie rodziny poniżej 2+3 powinny placic bykowe bo ani rodzina 2+1 ani 2+2 nie ratuje sytuacji demograficznej. Szanująca się para podatników powinna mieć co najmniej trójkę.
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 29.03.2026, 14:31:16
  • 5
#demografia #polska #dzieci #spoleczenstwo #przemyslenia #rodzina

Boży dzień natchnął mnie do głębszej refleksji nad tematem, który regularnie polaryzuje wykop a mianowicie dzieci vs ich brak. Jako, że sam jestem już określony w tym temacie, mimo tego dalej dopuszczam do siebie argumenty drugiej strony i jestem otwarty na dialog.

Przede wszystkim warto rozdzielić niechęć do posiadania dzieci do czystej niechęci do dzieci.
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123
Autor
29.03.2026, 14:55:59 via Wykop
  • 4
@Dadas77: Tu nie mogę się zgodzić. Są badania (Piotrowski K (2021) How many parents regret having children and how it is linked to their personality and health: Two studies with national samples in Poland.), a także są nawet chociażby publiczne grupy na FB "Żałuję rodzicielstwa" tam często ludzie pod prawdziwymi danymi się wypowiadają - to nie jest farma trolli antydzieciowych. Piszą o prawdziwych swoich tragediach. To co Ty przywołujesz to
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
29.03.2026, 16:10:32 via Wykop
  • 0
@moll: ja też słyszałem w drugą stronę. Przez to, że porodówki świecą pustkami to jakość usług wzrosła, każda para która w moim otoczeniu dorobiła się dziecka teraz i w ostatnich kilku latach to dosłownie każdy był zadowolony z jakości usług. Nie ma pośpiechu, personel na miejscu z wolnymi przebiegami. No chyba, że to jakaś babka.
  • Odpowiedz
PanieAreczku
PanieAreczku
28.03.2026, 16:10:00
  • 2
Jeden z Mirków natchnął mnie do pytania - Ile miesięcznie wydajecie na życie? Jako single, pary, lub rodziny. Chodzi ogólnie o życie w trybie zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych na akceptowalnym dla Was poziomie, nie o hobby, wakacje czy inne „przyjemności” poza jakimiś typu streaming co kosztuje grosze.

U nas rodzina 2+1+pies, średnio 9k miesięcznie w małym mieście. Mieszkamy w domu z bk2. Wodę mamy własną, przydomowa oczyszczalnia. Pompa ciepla, więc ogrzewanie domu też
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123 28.03.2026, 17:39:22 via Wykop
  • 2
@PanieAreczku: Singiel w stolicy

Kredyt: 3400 zł
Czynsz: 550 zł
Żarcie: ~1300 zł
Prąd:
  • Odpowiedz
Klimbert
Klimbert
27.03.2026, 14:01:34
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123 27.03.2026, 16:55:42 via Wykop
  • 3
@Klimbert: W sumie jako ten co nie planuje mieć dzieci to się zgadzam z tym tekstem.

Natomiast problem rozbija się o fragment: "Bo rodzicielstwo można tu porównać do przepięknej podróży" - często nawet bezdzietni wiedzą, jak piękne potrafi być bycie rodzicem. Po prostu w rozrachunku dochodzą do wniosku, że jest więcej minusów niż plusów według nich i wolą zrezygnować. Ja np. tak mam.
  • Odpowiedz
moll
moll
25.03.2026, 06:25:43
  • 9
W kwestii #demografia i #dzietnosc zostawię tutaj uwspółcześnioną wersję bajki Ezopa o mrówkach i koniku polnym. Idealnie oddaje klimat, sposoby myślenia i mechanizmy działania, które nas zapewne czekają:

Mrówka pracowała w pocie czoła całe upalne lato, ale także wiosnę i jesień. Zbudowała solidny dom i zebrała zapasy na srogą zimę. „Głupia mówka”, myślał konik polny, który okres kanikuły spędził na tańcach i hulankach. Kiedy nadeszły chłody i deszcze mrówka
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123 25.03.2026, 15:00:18 via Wykop
  • 1
@moll: czyli ciężka praca i wkład to dla Ciebie spłodzenie dziecka/dzieci i bardziej wartościowa jest rozmnażająca się np pato para co strzela bombelka za bombelkiem zarabiając minimalną, albo na zasiłku niż np. bezdzietna para zarabiająca kilkadziesiąt k i płacąc podatki?

Świetna analogia xD.

Chyba trzeba patrzeć na to tak. Mrówka to bezdzietna osoba, która skupiła się na sobie, karierze i zapewnienie bytu, a konik polny to rodzic, który zrobił dziecko
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 25.03.2026, 16:18:05 via Wykop
  • 1
@moll: No nie jest tak. Podałem przykład, tak jak i Ty - skrajny. Chyba pisałem przy innym wątku. Trzeba rozliczać ludzi od tego ile faktycznie zapłacili, człowiek człowiekowi nie równy w perspektywie EKONOMICZNEJ. Jeżeli płacę podatki jak 3-4 osoby na minimalnej to nie znaczy, że ja 3-4x bardziej korzystam z dróg, usług wspólnych itd. Po prostu opłacam się budżetowi państwa. podobnie jest z ZUSem. Płacę znacznie wyższe stawki na dzisiejszych
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 25.03.2026, 17:02:39 via Wykop
  • 1
@moll: No tak, ale mówię o tym, że jak jedna osoba płaci miesięcznie 10k przez całe swoje życie, a ktoś inny 2k - to ta jedna osoba dołożyła się bardziej mimo, że nie przysługują jej z tego powodu żadne benefity. :)

Tak samo jak ZUS - składki są zalezne od Twoich zarobków. Ja płacę więcej na obecnych emerytów niż osoba na minimalnej. Czemu mam zatem płacić wyższe podatki od kogoś
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 25.03.2026, 20:43:17 via Wykop
  • 0
@moll: ach, że tak. Spokojnie. IKE, IKZE, PPK, PPE i chata na wynajem i dam radę nawet z minimalną emeryturą. Mam tak dobre serce, że po całym zyciu wkładania na innych i tak poradzę sobie sam.
Natomiast co do samego podejścia się nie zgadzam. Dla Ciebie liczy się tylko proces, a nie liczby. Do mnie przemawiają twarde liczby i to ile realnie ktoś zaplacil/pobrał. Tak jak pisalem Twoje założenia są
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 12:32:17 via Wykop
  • 0
@real_scoria: XDDDDD Ta troska dzietnych o bezdzietnych jest przeurocza.

Niech każdy się skupi na swoim życiu i niech je przeżyje tak jak chce. Tobie życzę nawet parunastu bombelków.

Natomiast to co mówisz to prawda - dużo ludzi teraz nie chce dzieci dlatego, że po prostu mogą nie chcieć i nie jest to stygmatyzowane. Potwierdzam jako młody plus pracuję z jeszcze młodszymi.
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 12:32:42 via Wykop
  • 0
@Kryskamatyska: ile dzieci masz?
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 14:05:18 via Wykop
  • 0
@real_scoria: płacę wyższe podatki niż 95% społeczeństwa według obecnych statystyk. Także jest ok. Tak samo ja dokładam się do dobytku i dobrodziejstw Twoich dzieci.

A co do pozostałej części chyba mamy konsensus. Ja rozumiem co ludzie widzą w byciu rodzicami i jestem w stanie to zrozumiec. Dziwne, że w drugą stronę jest jakiś opór i umniejszanie temu wyborowi.

Co do tego czy dzieci są trudne czy nie - skoro wszystko
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 15:30:30 via Wykop
  • 0
@moll: Czyli jak dodatkowo opodatkować bezpłodnych? czy nakazać ustawowo by adoptowali od surogatki? A potem komisja narodowa sparwdzająca czy na pewno Ci bezdzietni to bezpłodni?

Co do samego problemu makro, ja jestem w okolicach 30stki, zakładam, że możecie mieć pare lat więcej. Wiecie, że za problem demograficzny są odpowiedzialni ogólnie starsi millenialsi? A narracja jakoby to młodzież hurdur winna wszystkiemu XD.

Problem i wina lezy po stronie polityków, a nie
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 15:49:19 via Wykop
  • 0
@moll: No ja nie chcę mieć dzieci i jedyne co mam zaplanowane to wazektomia. Nie czuję się dobrym materiałem na rodzica i wolę by sprawdzali i realizowali się w tym osoby które to CZUJĄ.

Nie każdy ma instynkt rodzica i ciągoty do tego. A dziecko to coś więcej niż zwierzę. Poza spłodzeniem i wykarmieniem trzeba to ukształtować, a jak rzeczywistość pokazuje - nie kazdy się do tego nadaje. Ale wiadomo
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 15:56:29 via Wykop
  • 0
@moll: No i tyle wychodzi z dyskusji z prodzietnymi. Bleble piotruś pan bleble system emerytalny. Chcesz to zrób jedno więcej za mnie albo dwa skoro to taka super przygoda i załatasz ten problem. Czemu się zatrzymywać na jakiejś dwójce czy ilekolwiek tam masz? Jako człowiek zatrzymałaś się w miejscu gdzie reprodukcja dalej jest na pierwszym miejscu. Prymitywne i zwierzęce instynkty bez ambicji na coś więcej w życiu niż stworzenie kolejnego
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 16:11:16 via Wykop
  • 0
teraz, bo te lata to prime time życia. Ciężko to zepsuć. Mają 25-35 lat i są (lub byli) bardzo krótkowzroczni i podatni na propagandę i bling.


Ale dlaczego przyjmujesz założenie, że Twoje podejście to jest jedyne słuszne. Pomijając Twoich rówieśników, którzy są w Twoim wieku i powiedzmy, że jeszcze mają czas się "nawrócić" albo właśnie to robią. Natomiast nigdzie w rodzinie, ani otoczeniu nie miałeś przez życie dorosłej/starej osoby, która nie miała dzieci,
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 16:12:47 via Wykop
  • 0
@moll: No nie masz racji. Chęć posiadania dziecka skąd wzięłaś? No z instynktu - czyli zwierzęcego zmysłu. Chyba, że ich nie chciałaś, ale w głowie Ci wprowadzili, że jesteś winna państwu nowego podatnika. Nie musisz odpowiadać. Pierwsza zaczęłaś ubliżać, bo pomimo róznic w poglądach ja w żadnym stopniu nie umniejszyłem ani Tobie, ani poglądom - mimo, że mam całkowicie inne.
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 16:40:16 via Wykop
  • 0
@moll: Bo przyjmujesz założenie, że peak dojrzałości to zrobienie podatnika XD. Nie świadomość, że ktoś się nie nadaje, nie ma warunków, ALBO PO PROSTU NIE CHCE. Najdojrzalsi się mnożą, reszta to dzieci. W pozytywnym egoizmie nie ma nic złego. Człowiek ma jedno życie i ma prawo je przeżyć w taki komfortowy sposób w jaki chcę i w jakim stanie sobie zażyczy. Plus jakieś insynuacje, że bezdzietni myślą tylko o sobie.
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 17:04:22 via Wykop
  • 0
@moll: I tu mamy zgodę. Ponieważ tak interpretuję zbudowanie poważnego związku, a dwa zadbanie o rodzinę. Czyt. rodzice i reszta. W Twojej definicji nie są obowiązkowe dzieci. :)
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 17:12:22 via Wykop
  • 0
@real_scoria:

powtórzę - myślałem, że może będziemy mieć fajną dyskusję ale widzę, że wyciągasz ekstrema i patologie.


stop, stop ;) ja nie mówię o jakichś patolach, a po prostu osobnikach nienadających się na rodziców w tym są nawet lekarze czy inni z klasy wyższej. Skąd epidemia depresji i wzrost statystyk rok w rok prób samobójczych wśród dzieci - skoro jak sam piszesz czasy są najlepsze i z roku na rok
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 17:34:48 via Wykop
  • 0
@moll: Zgoda, także powinnaś sprecyzować swoją definicję bo widzę, że według Ciebie to dotyczy tylko odpowiedzialności za dzieci. Reszta jest mniej ważna. :)

borze ktoś mniejszy, młodszy, zależny i kto potrzebuje więcej niż dorosły osobnik


jestem świetnym wujkiem. To wystarczy?
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 17:43:05 via Wykop
  • 0
@moll: no dobrze, czyli Twoja pierwotna definicja nie ma bytu i zmieniłaś ją w ciągu dwóch kolejnych wpisów. Teraz jak brzmi inaczej to niestety, ale się z nią nie zgodzę. Pierwowzór był ładny:)
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 26.03.2026, 23:23:06 via Wykop
  • 0
może ale nie musi meteoryt pierdyknąć Ci w łeb jutro albo autobus przejechać. Co to ma niby znaczyć? Co to za dyskusja?


Bardzo zasadna. Jak mnie p--------e meteoryt czy przetrąci autobus to znikam i tyle mnie było. Jak mi się urodzi dziecko chore ciężej lub nawet mniej - np w istotnym spektrum autyzmu to masz śmierć za życia i poczucie, że wychowujesz istotę dożywotnio uzależnioną od Ciebie i po Twojej śmierci nikt
hydrant123 - >może ale nie musi meteoryt pierdyknąć Ci w łeb jutro albo autobus przej...
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 24.03.2026, 20:23:59
  • 4
#demografia #dzieci

Dzietni mają pretensje do bezdzietnych i narzucają im swój światopogląd. Bezdzietni mają na dzietnych w------e i ich poglądy. Ale to Ci drudzy są szkodliwi i przeszkadzajo......kod
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hydrant123
hydrant123
Autor
24.03.2026, 20:33:09 via Wykop
  • 1
@Seraficzna2: Czyli jak to mawia klasyk "dlaczego tylko ja mam miec c-----o?" - a potem wciskają, że to najlepsze co może w zyciu spotkać xD
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123
Autor
24.03.2026, 20:50:27 via Wykop
  • 2
@PfefferWerfer: Twoj pogląd ma sens dopóki wszyscy w społeczeństwie zarabiają tyle samo. A tak nie jest. Przykładowo ja zarabiam dobrze w młodym wieku i płace więcej podatkow niz 4x osoby na minimalnej. A czy wykorzystuje to? No nie. Dokładam za mniej zamożnych zatem osoby tych dzieci odwdzięcza się na emeryturze w moj wkład i to, że dokładałem do ich rozwoju.
  • Odpowiedz
hydrant123
hydrant123 21.03.2026, 17:42:26
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ranger
Ranger
21.03.2026, 17:56:42 via Wykop
  • 9
@hydrant123: dokładnie, jeszcze Bill Gates niby chce depopulacji, a kto wtedy będzie kupować Windowsy?
  • Odpowiedz
PfefferWerfer
PfefferWerfer
21.03.2026, 18:50:43 via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

694

Dzieci nie ma, bo ludzie kochają luksus i lenistwo. To wiedzieli już starożytni

Dzieci nie ma, bo ludzie kochają luksus i lenistwo. To wiedzieli już starożytni

"Ludzie kochając luksus, pieniądze oraz lenistwo nie chcą się żenić, a jeśli już się żenią nie chcą dużej rodziny" - pisał o pierwszym w historii kryzysie demograficznym grecki kronikarz. Być może jednak to ostatni moment, by opinia publiczna poznała skalę wymierania.

VoxClamantisInDeserto
z
klubjagiellonski.pl
dodany: 21.03.2026, 08:20:39
  • 498
  • #
    demografia
  • #
    polska
  • #
    takaprawda
  • #
    niepopularnaopinia
  • #
    dzieci
  • #
    spoleczenstwo
hydrant123
hydrant123 21.03.2026, 11:32:32 via Wykop
  • -1
Bo ludzie maja co robić w życiu, a dzieci nie są czymś wyjątkowym dla każdego. Dla kogoś mogą, ale nie dla każdego.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hydrant123
hydrant123 21.03.2026, 17:04:36 via Wykop
  • -1
@dharin: no no. Szczególnie, że nie wszyscy płacimy po równo. xD takie bzdety to sobie opowiadajcie na spotkaniach rodzin wielodzietnych gdzie każdy rodzic zarabia minimalną i myślą, że ratują państwo
hydrant123
hydrant123 21.03.2026, 17:40:44 via Wykop
  • 3
@sirdam: no widocznie tak musi być

8

Dzietność w Europie spada: Polska czwarta od końca

Dzietność w Europie spada: Polska czwarta od końca

Trend dotyka wszystkie kraje, ale niektóre mocniej

kenai
z
pl.euronews.com
dodany: 14.03.2026, 10:00:45
  • 10
  • #
    polska
  • #
    demografia
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    spoleczenstwo
hydrant123
hydrant123 14.03.2026, 11:34:51 via Wykop
  • 2
No czyli po prostu taki jest trend na świecie, a nie tylko w Polsce. Nie ma co płakać. Cywilizacje świata przechodziły gorsze kryzysy. A skowyt, że łojezu emerytury trzeba po prostu zadbać poprzez PPK/PPKE/IKE/IKZE jeżeli zarabia się średnio lub gorzej. Proste.
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hydrant123
hydrant123 15.03.2026, 09:34:09 via Wykop
  • -2
@osetnik: mówimy o cywilizowanych narodach
hydrant123
hydrant123 15.03.2026, 09:59:50 via Wykop
  • 0
@osetnik: No muszą i dobrze. W Polsce i innych krajach będą niezbędni tani niskowykwalifikowani pracownicy. Mówienie, że moze być inaczej to fikcja wyższych lotów xD.
hydrant123
hydrant123 15.03.2026, 10:17:42 via Wykop
  • 0
@osetnik: Tak, nie pracuja xD. Zamawiasz czasem uber eats? Jeździsz boltami? Kto tam jeździ jak nie pajety?

Chyba, że znasz na to remedium. To chętnie posłucham. Bo wizja, że Polska dla Polaków to włóż między baśnie. Już teraz bez tych pajetów i innych byłoby ciężko.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Strona 4 z 6
  • >

Masny Hydri

  • Masno gang

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 13.07.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking