Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko263
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

foobarek
foobarek

foobarek

Dołączył 16 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 838
  • Znaleziska 616
  • Mikroblog 222
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 3
yuio
yuio
yuio
04.08.2022, 07:04:01
  • 1
Ej mam kredo na 400k hipoteczny na 320 miesięcy

Jak wchodze w splate - zmniejszenie ilosci miesiecy po splace, to jak splace za 50k to zmniejsza mi sie o 100 miesiecy xD

Ogolnie troche kijowa opcja, bo kapital zmenijszy sie o 50k, czyli zostanie mi do splaty 350k w 220 miesiecy xD

#mbank #kredyt #kredythipoteczny #wakacjekredytowe
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

foobarek
foobarek
foobarek 04.08.2022, 07:34:08
  • 0
@yuio: ale wiesz że im mniej kapitału do spłaty, tym więcej trzeba nadplacić, żeby znacząco skrócić okres kredytowania? To nie działa liniowo, na początku masz w racie powiedzmy tylko 500 zł kapitału, dlatego jak nadplacisz 2000 zł to Ci ucieknie 4 miesiące spłaty (w przybliżeniu oczywiście), pod koniec kredytu jak masz odwrócone proporcje i masz 500 odsetek, a 2000 kapitału, to już musisz wydać 8000 zł, żeby o te 4
  • Odpowiedz
Yahoo_
Yahoo_
Yahoo_
21.07.2022, 15:31:38 via iOS
  • 1
#kredythipoteczny
Z ciekawości - czy w czasie wakacji można nadpłacić kredyt XD? Czy trzeba czekać do końca? Zakładam to drugie, bo to pierwsze byłoby strasznym trollingiem, ale kto wie co tam nasi rządzący wymyślili ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

foobarek
foobarek
foobarek 21.07.2022, 16:26:02
  • 5
@Yahoo_: tym wyżej chodzi o to, że jak np. w tym roku weźmiesz 4 miesiące wakacji kredytowych pod rząd, to lepiej te pieniądze włożyć na lokatę/konto oszczędnościowe i nadplacić zaraz po okresie wakacji (bo w ich czasie i tak odsetki od kredytu nie są naliczane). A tak realnie to różnica będzie i tak śmieszna, bo pewnie z lokaty jak przez 3 miesiące zrobisz 2 stówki to będzie dobrze ( ͡
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
mickpl
10.07.2022, 07:59:19
  • 467
Najgorszym, marketingowym elementem wakacji kredytowych jest określenie tego jako "wakacje" co powoduje, że u nosacza załączają się instynkty podstawowe, instrukcje wbudowane, konieczność, honor oraz obowiązek aby niewydaną kasę w całości przewalić na głupoty.

Ktoś powie, że ludzie będą nadpłacali kredyty. A ja na to, że skokowo zwiększy się dochód rozporządzalny, co napędzi inflację i finalnie spowoduje, że stopy trzeba będzie podnosić nawet bardziej.

Ten ekonomiczny eksperyment, bo nie było takiego pomysłu nigdy
  • 40
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

foobarek
foobarek
foobarek 10.07.2022, 08:47:33
  • 4
@mickpl: w pierwszej kolejności to powinno pójść na poduszkę finansową, bo odnoszę wrażenie że wiele osób takiej poduszki nie ma, lub ja straciło po podwyżkach rat. W drugiej kolejności nadpłata. Niestety pewnie spora część osób przeżre ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Dudek89
Dudek89
Dudek89
21.06.2022, 21:30:07
  • 0
Mam ofertę na stałą stopę - 8,3% i tak czytam ofertę a tam taki zapis

"po zakończeniu okresu, w którym obowiązuje stała stopa procentowa, wysokość przyjętego wskaźnika referencyjnego WIBOR 6M jest
równa wyższej ze stawek: aktualnej wysokości wskaźnika WIBOR 6M albo aktualnej wysokości 5-letniej stałej stopy bazowej, i nie ulega
zmianie w pozostałym okresie spłaty kredytu"

Czy
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

foobarek
foobarek
foobarek 22.06.2022, 04:06:03
  • 0
@Dudek89: @jajcek: @Dpdp: kolega wyrwał ten zapis z kontekstu, bo to jest tylko informacja do wyliczenia łącznych potencjalnych kosztów kredytu na dany dzień (i w takiej sekcji się znajduje). W innym miejscu umowy masz dokładną informację, że po 5 latach wracasz na oprocentowanie zmienne.

I chodzi o PKO BP, bo mam to samo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
foobarek
foobarek
foobarek 22.06.2022, 08:38:08
  • 0
@Dudek89: tak, bo to są tylko orientacyjne koszty całego kredytu, więc wymieniają wszystko od początku. Tak samo masz tam koszt wyceny mieszkania, a ani tego, ani ubezpieczenia przecież nie płacisz drugi raz. Zmieni Ci się tylko 60 rat wedle oprocentowania stałego które masz podane. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do warunków to oczywiście polecam dopytać swojego opiekuna z banku. Nie powiem Ci czy warto, ja uciekłem jeszcze w marcu na
  • Odpowiedz
foobarek
foobarek
foobarek 22.06.2022, 09:06:47
  • 1
@Dudek89: to RRSO w wysokości 8,3% nie jest tożsame ze stałym oprocentowaniem w takim wymiarze, bo wlicza się w nie kilka składników np. ubezpieczenie, które w PKO BP jest dość drogie i podbija wartość procentową kosztów całego kredytu (a przecież już je zapłaciłeś na początku kredytu, więc ta wartość % jest taka trochę fikcyjna). Aż sprawdziłem swoją ofertę, powinieneś mieć w niej taki prosty harmonogram rat (załączam zrzut). Tam masz
foobarek - @Dudek89: to RRSO w wysokości 8,3% nie jest tożsame ze stałym oprocentowan...

źródło: comment_1655888803Riu9frPz8mEq0Whu8DjJhX.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
foobarek
foobarek
foobarek 29.06.2022, 06:41:43
  • 0
@Dudek89: Przegapiłem komentarz, mam nadzieję, że podpisałeś, bo stała w okolicach 7,20% to na teraz bardzo dobre warunki.
  • Odpowiedz

735

Roczny WIBOR przebił 7%. Wzrost raty po jej aktualizacji będzie szokiem.

Roczny WIBOR przebił 7%. Wzrost raty po jej aktualizacji będzie szokiem.

Jeszcze we wrześniu ubiegłego roku rata kredytu hipotecznego na 300 tys. zł, zaciągniętego na 30 lat, opiewała na około 1 165 zł. W oparciu o obecny WIBOR 6M ta sama rata wynosi około 107% więcej, i sięga 2 414 zł.

ArnoldZboczek
z
strefainwestorow.pl
dodany: 08.06.2022, 08:48:06
  • 521
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
  • #
    wibor
  • #
    stopyprocentowe
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    nieruchomosci
foobarek
foobarek
foobarek 09.06.2022, 05:50:21
  • -1
@architekt_: po fakcie to każdy mądry, pół roku temu można się było martwić samą inflacją, a nie sytuacją na Ukrainie. Fakty są takie, że odczyt inflacyjny w lutym był w porównaniu do stycznia niższy o prawie 1%, jeśli w marcu tendencja spadkowa by się utrzymała, maks. stopy w okolicach 4% byłyby bardzo prawdopodobne. Tak naprawdę dopiero wybuch wojny na Ukrainie zmienił wszystko.
kubas_782
kubas_782
kubas_782
10.05.2022, 17:36:15 via iOS
  • 0
#kredythipoteczny
Nie dość, że jestem na stałej stopie 3,7%, to jescze mówicie ze mogę przerzucić te raty na koniec, a nadpłacić 8x rata w postaci samego kapitału? Nieźle ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

foobarek
foobarek
foobarek 10.05.2022, 17:45:45
  • 2
@kubas_782: poczekaj na szczegóły, może być karencja w nadpłacie lub mechanizm że nadpłata w pierwszej kolejności pokrywa odłożone raty. Albo jakieś połączenie jednego i drugiego. Dużo osób tak kombinuje, a co będzie to zobaczymy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
foobarek
foobarek
foobarek 10.05.2022, 17:50:00
  • 0
@kubas_782: znaczy równie dobrze mogą tego nie zabezpieczyć, żeby zrobić "dobrze" wszystkim, ale kto to wie
  • Odpowiedz
foobarek
foobarek
foobarek 29.04.2022, 08:26:52
  • 2
Próbuję rozliczyć kryptowaluty, tak żeby kiedyś mieć kiedyś święty spokój i potrzebuję porady.

Dzięki wspaniałej robocie, którą wykonał @kalkulatorgieldowy poradziłem sobie z tematem (na pewno dorzucę do kilku kaw!) - akurat używałem tylko Coinbase Pro i Binance, więc import poszedł bardzo gładko.

Zabawę zacząłem w 2020 roku, nie do końca świadomy jak to działa, więc miałem sporo bardzo drobnych transakcji krypto -> FIAT i odwrotnie, dodatkowo jedną wypłatę.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

foobarek
foobarek
foobarek
Autor
29.04.2022, 08:54:18
  • 1
@kalkulatorgieldowy: Dzięki, tak właśnie myślę, ale wolałem dopytać mądrzejsze głowy.
  • Odpowiedz
foobarek
foobarek
foobarek 28.04.2022, 10:58:32
  • 4
Skoro Państwo ma wymusić (pomijając kwestię czy to słuszne czy też nie) zmiany WIBORu na inny wskaźnik, czy ktoś obeznany z ekonomii mógłby wytłumaczyć, dlaczego do kredytów nie mogłaby zostać przyjęta po prostu stopa referencyjna?

Tzn. na ratę składałaby się marża banku + aktualna stopa referencyjna (ewentualnie powiększona o jakąś drobną wartość).

#kredythipoteczny #nbp #stopyprocentowe #wibor
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

t.....y
t.....y
konto usunięte 28.04.2022, 11:23:54
  • 3

Komentarz usunięty przez autora

MMaros
MMaros
MMaros
04.05.2022, 12:46:54 via iOS
  • 0
@foobarek: Bo teoretycznie wskaźnik może być niższy niż stopa referencyjna. Np. za sprawą wyższej rezerwy cząstkowej aby banki pozyskiwały hajs z lokat a nie z NBP
  • Odpowiedz
30062018
30062018
30062018
26.04.2022, 12:42:25 via iOS
  • 3
W styczniu i lutym miałem zarobek wykazany 500 PLNna umowę zlecenie
Od marca mam status bezrobotnego i zasiłek w wysokości 950 PLN.

Teraz jeszcze będą mi spłacać kredyt - mam ratę 2150 PLN. Polowe z tego pokrywa mi wynajem kawalerki (1200 netto).

Szkoda mi Was, że takich frajerów z was robią. Myslicie, że jest szansa, aby pomogli mi spłacić leasing za C klasę ( ͡° ͜ʖ
30062018 - W styczniu i lutym miałem zarobek wykazany 500 PLNna umowę zlecenie 
Od ma...

źródło: comment_1650976945iH4PofLuUyN0j1o47qMDs7.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

foobarek
foobarek
foobarek 26.04.2022, 12:47:34
  • 1
@30062018: wiem, że bait, ale chyba dużo osób nie zdaje sobie sprawy, że te dopłaty to są zwrotne (możliwe 30% umorzenia, ale tylko pod warunkiem wcześniejszej REGULARNEJ spłaty 70%).
  • Odpowiedz
Roxerood
Roxerood
Roxerood
13.04.2022, 09:59:33
  • 1
#kredythipoteczny #banki

Nadplacac teraz kredyt jeśli mam 40% całości w gotówce i iść na stałe stopy?
Czy wstrzymać się i czekać na pomoc rządu? (Pewnie będzie że ja zmiennej racie i jak przekracza % zarobków)

Nie mam innych wydatków, nie mam dzieci itp
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

foobarek
foobarek
foobarek 13.04.2022, 10:16:12
  • 0
@Roxerood: Nie wiadomo jak ta pomoc będzie wyglądać, mają rozszerzyć Fundusz Wsparcia Kredytobiorców, póki co to jest nieoprocentowana pożyczka, którą co prawda w ok 30% można umorzyć za terminowe spłaty. Być może po prostu złagodzą warunki do skorzystania, jakieś dopłaty się raczej póki co nie szykują.
  • Odpowiedz
foobarek
foobarek
foobarek 10.04.2022, 15:50:04
  • 2
Właśnie przeczytałem na grupie kredytowej, że doradca odradza stałe oprocentowanie, bo stopy zaczną spadać jeszcze w tym roku, a w ogóle to PiS na pewno zamrozi WIBOR przed wyborami. Chyba ktoś tu przespał wybuch wojny i inflację, która przez to nie hamuje, ale rośnie. Ja to życzę powodzenia wszystkim, którzy zostali wydymani przez "takich" doradców.
#kredythipoteczny
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dzokatazullo
Dzokatazullo
Dzokatazullo
10.04.2022, 16:41:52
  • 0
@foobarek: prognozy "doradców" odc 2137 XD
  • Odpowiedz
NitrousOxide
NitrousOxide
NitrousOxide
11.04.2022, 07:03:33 via Android
  • 0
@foobarek obecny rząd dość frywolnie podchodzi do praw logiki i ekonomii, więc różnie może być ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
nonOfUsAreFree
nonOfUsAreFree
nonOfUsAreFree
08.04.2022, 12:23:04 via iOS
  • 94
Może coś nie zrozumiałem.
Część kredytobiorców dostanie po 2000 PLN miesięcznie? Czy dla tych którzy tracą swoje oszczędności przez inflację też coś będzie?

Powiedzmy że chociaż dla tych którzy nie mają swojego mieszkania i własnymi siłami chcieli zebrać na wkład własny. Czy ich to już j---ć, bo nie jest to istotny elektorat?

https://www.rp.pl/konsumenci/art36039921-stopy-procentowe-w-gore-mf-2-tys-zl-wsparcia-dla-kredytobiorcow
#bekazpisu #inflacja #kredythipoteczny
nonOfUsAreFree - Może coś nie zrozumiałem. 
Część kredytobiorców dostanie po 2000 PLN...

źródło: comment_1649420736YV3dw9uc8WlVzSe04hI4tt.jpg

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

foobarek
foobarek
foobarek 08.04.2022, 12:31:06
  • 7
@nonOfUsAreFree: Panie, ale ten fundusz to nie jest nowość, istniał już wcześniej. Są pewne obwarowania żeby otrzymać pożyczkę (tak, to pożyczka, którą trzeba zwrócić) i kwota 2000 zł miesięcznie jest kwotą maksymalną, którą można uzyskać. Spłaca się później w 144 ratach, jeśli pierwsze 100 spłaci się w terminie, to pozostała część jest umarzana.
  • Odpowiedz
foobarek
foobarek
foobarek 08.04.2022, 13:27:48
  • 1
@Saeglopur: Nie, nie, to jest max 2000 przez 36 miesięcy czyli 72000 zł. Oddaje się max po 500x144, czyli można "zarobić" 22000 zł jak ktoś dobrze to rozegra.
  • Odpowiedz
foobarek
foobarek
foobarek 07.04.2022, 16:32:57
  • 6
Nie wiem czy już wyłapaliście, ale jeszcze do niedawna oficjalny kalkulator hipoteczny UOKIKu pozwalał ustawić max oprocentowanie na 10,5%. Dziś widzę, że można już prognozować dla 16% ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://finanse.uokik.gov.pl/kalkulator-zmiany-oprocentowania/

#kredythipoteczny
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arhus
Arhus
Arhus
07.04.2022, 16:38:31 via Android
  • 0
@foobarek dobra zmiana
  • Odpowiedz
i.....t
i.....t
konto usunięte 07.04.2022, 18:09:06
  • 0
@foobarek: w międzyczasie było 14%, są lepsi od glapy
  • Odpowiedz
kryku
kryku
kryku
06.04.2022, 14:16:57
  • 0
myślicie, że warto przechodzić na stałe oprocentowanie?
#kredythipoteczny
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

foobarek
foobarek
foobarek 06.04.2022, 14:42:04
  • 0
@Mathas: wszystko zależy jaki bank. Propozycja stałych najbardziej wywaliła w październiku i listopadzie, później było raz niżej, raz wyżej. Przykładowo W PKO BP w listopadzie oferowali nawet 3,4 % (oczywiście + marża) i to była na wtedy dość wysoka oferta, a jeszcze początkiem marca można było wyrwać 3,9%, czyli po 3 kolejnych podwyżkach stóp tylko 0,5% różnicy. Inne duże banki też jeszcze do kwietnia oferowały łączne (już z marża) w
  • Odpowiedz
masqu88
masqu88
masqu88
04.04.2022, 10:05:39
  • 2
Ma ktoś linka gdzie jakiś mirek opisywał dlaczego po wzroście raty przez zmiane stop procentowych spada składowa część przeznaczona na kapitał w racie?
#kredythipoteczny
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

foobarek
foobarek
foobarek 04.04.2022, 13:51:08
  • 2
@masqu88: no i dobrze myślisz, tylko nie bierzesz pod uwagę że w pierwszym wariancie maks kapitał (przy ostatniej racie) to 1500 zł, a w drugim 1800 zł. Dlatego mimo że kapitał na początku jest niższy to sumarycznie wyjdzie na to samo.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
  • Strona 2 z 8
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 08.01.2013

    Komentator
  • Rocznica
    od 01.12.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 12.02.2012

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl