Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko210
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
eldoradek

eldoradek

Dołączył 7 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 801
  • Znaleziska 40
  • Mikroblog 761
  • Obserwujący 14
  • Obserwowane 7
  • Dodane (40)
  • Komentowane (480)
  • Plusowane (241)
eldoradek
eldoradek 22.12.2021, 22:10:52
  • 4
Gdzieś czytałem że sposób pobierania próbek do testów pozostawia wiele do życzenia. Małe pomieszczenie, gdzie w powietrzu unosi się wirus, a do tego osiada na różnych przedmiotach. Patyczki i próbki są zamknięte w próbówkach, ale i tak istnieje ryzyko skażenia podczas pobierania próbki. A testy ponoć są bardzo czułe.

W związku z tym pomyślałem sobie, że warto by było zrobić badania tego typu:

Powiedzmy, że w danym dniu pobrano 100 próbek. Po
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

megawatt
megawatt
22.12.2021, 22:16:12
  • 4
@eldoradek: pomysł dobry, błąd przedlaboratoryjny - grant na badania dostaniesz w 2032 roku
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 22.12.2021, 07:29:35
  • 1
Bardzo mnie to męczy, że nie umiem nawiązywać bliższych relacji. Zwłaszcza, że są na wyciągnięcie ręki, widzę i czuję to.
Ale zawsze coś pójdzie nie tak. Teraz jeszcze jestem na takim etapie, gdzie uświadamiam sobie jak bardzo mi brakuje tych relacji. Wcześniej też mi ich brakowało, ale byłem bardziej znieczulony.

Jak o tym myślę, to przyczyną są dwie rzeczy. Raz, że boje się pokazać swoje wnętrze, a dwa, za bardzo biorę do siebie niektóre
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

l.....d
konto usunięte 26.12.2021, 14:08:26
  • 1
@mitnick94: A to jest dobry pomysł. Nauka na doświadczeniu zawsze na plus. Dodatkowo możesz taki temat wyciągnąć też na psychoterapii.
  • Odpowiedz
m.....4
konto usunięte 26.12.2021, 21:35:05
  • 1
@lostinwonderland: tak, będę pytał o taką grupę swojego terapeuty, on powinien najlepiej mi doradzić gdzie taką grupe znaleźć (chyba)
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 18.12.2021, 04:07:02
  • 3
W niedzielę kończy mi się kwarantanna, więc w poniedziałek do pracy. Mieszane uczucia trochę, bo z jednej strony nie chce mi się, ale z drugiej już mi się znudziło siedzenie w domu i chętnie zobaczę mordy, których dawno nie widziałem - prawie 3 tygodnie siedzę w domu, przed kwarantanną jeszcze miałem zwolnienie lekarskie.

Powiedzmy, że w dobrym momencie kończy mi się wolne, bo zdążyłem odpocząć, ale też zacząłem odczuwać negatywne skutki izolacji.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 14.12.2021, 00:06:14
  • 8
#feels #przemyslenia #astronomia #filozofia
eldoradek - #feels #przemyslenia #astronomia #filozofia
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek
Autor
14.12.2021, 00:19:33
  • 2
@mirage50:
Pod względem wizualnym faktycznie, szału nie ma. Właśnie o to Saganowi chodziło. Że takie nic, jest dla ludzi wszystkim. Mnie zawsze ciary przechodzą jak tego słucham.
  • Odpowiedz
KosmicznyJanusz
KosmicznyJanusz
14.12.2021, 08:29:53
  • 1
@mirage50: ale wiesz że z powierzchni księżyca nie widać wschodu ziemi??
Znaczy jest to teoretycznie możliwe, dzięki lekkiej libracji księżyca, ale to video było nagrane z orbity.
Taki fakt check
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 13.12.2021, 12:44:07 via Android
  • 3
Prawie 3 tydzień leci jak mam wolne - najpierw zwolnienie lekarskie a później test i kwarantanna. Mimo że jestem chory to jednak czuję się świetnie. Dawno tak nie wypocząłem.

Zero stresu (no może trochę, bo jednak czasem ktoś z pracy zadzwoni), w końcu jestem wyspany, przestałem pić kawę, ogólnie błogostan.

Co prawda siedzę w domu sam, ale nie jest źle. Chociaż miałem gorszy moment, na szczęście minął. Teraz dzwonię sobie po ludziach
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 10.12.2021, 16:26:10
  • 6
Od kiedy chodzę na psychoterapię, staram się być bardziej świadomy swoich emocji - zgodnie z zaleceniami terapeuty. Wręcz "męczy" mnie on tymi emocjami. Za każdym razem na początku sesji pyta się jak się czuję, oczekując opisowej odpowiedzi. Zwykłe "dobrze" nie wchodzi w grę.
Zatem dużo więcej o tym myślę i powoli dowiaduję się różnych rzeczy o sobie, z których wcześniej nie zdawałem sobie sprawy, bo były stłumione.

Teraz np. dotarło do mnie jak
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BulgarskiTaboret
BulgarskiTaboret
10.12.2021, 17:24:04
  • 1
Fajnie, że zdałem sobie z tego sprawę, no ale co dalej? Jak mam to naprawić?


@eldoradek: Zapewne będziecie dążyć do tego, żebyś ostatecznie był sam sobie oparciem. W końcu nie można uzależniać swojego życia od innych. A na czas terapii poniekąd terapeuta może być tą bezpieczną przystanią. Na tyle, na ile pozwalają te spotkania (pewnie raz na tydzień/dwa).

Odkrywanie siebie i swoich uczuć jest dobre choć trudne. Wcześniej była ucieczka, teraz przyglądanie
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek
Autor
10.12.2021, 19:05:14
  • 0
@BulgarskiTaboret:

Zapewne będziecie dążyć do tego, żebyś ostatecznie był sam sobie oparciem. W końcu nie można uzależniać swojego życia od innych. A na czas terapii poniekąd terapeuta może być tą bezpieczną przystanią. Na tyle, na ile pozwalają te spotkania (pewnie raz na tydzień/dwa).


Brzmi sensownie. Mam nadzieję, że się
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 05.12.2021, 13:42:42
  • 0
Da się odpalić win10 w trybie kiosku z uruchamianą aplikacją, która nie jest UWP?
Napisałem swoją aplikację przy użyciu winforms, a do tego jeszcze używałem cefsharpa i nie widzi mi się przerabianie tego na UWP.

#programowanie #windows10 #informatyka
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kolorowezworki
Kolorowezworki
05.12.2021, 14:45:26 via iOS
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ly000
ly000
05.12.2021, 14:51:08
  • 2
@eldoradek: próbowałem jakieś 2 lata temu i się nie dało. zamiast tego zainstalowałem jakiś program, który pilnował, żeby aplikacja była włączona od startu systemu, restartowała się w razie wywalenia się i była zawsze na wierzchu xd
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 02.12.2021, 14:35:14
  • 11
#heheszki #angielski pewnie #byloaledobre
eldoradek - #heheszki #angielski pewnie #byloaledobre

źródło: comment_1638455619O0SGSr7hDCZhB359PykdUY.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 27.11.2021, 15:08:28
  • 19
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek
Autor
27.11.2021, 20:43:41
  • 2
@lostinwonderland:
W 100% się zgadzam. Od dłuższego czasu twierdzę, a niedawno doświadczyłem tego na własnej skórze (zrobiłem o tym wpis albo dwa), że to czego doświadczamy przechodzi przez filtr zbudowany z naszych przekonań i schematów myślenia. To, że jakieś zdarzenie interpretujemy w określony sposób wcale nie znaczy, że ono takie jest. Można nawet powiedzieć, że to jakie ono naprawdę jest ma mniejsze znaczenie. Liczy się tylko nasza interpretacja bo tylko
  • Odpowiedz
l.....d
konto usunięte 27.11.2021, 21:13:22
  • 1
@eldoradek:

A za tą naszą interpretacją idą emocje i to jak się czujemy z tym co się stało. Więc ma to dla nas ogromne znaczenie.


To jest nawet bardziej złożone. Coś na zasadzie "co było pierwsze jajko czy kura". To co czujemy może wyglądać tak jak piszesz, czyli najpierw interpretacja sytuacji później emocja. Może też być tak, że podczas doświadczania czegoś, doświadczamy od razu emocji (jest tam wcześniej coś
l.....d - @eldoradek: 

 A za tą naszą interpretacją idą emocje i to jak się czujemy...

źródło: comment_1638047433LCcTLSCxXNy5bseZUJvhF8.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 19.11.2021, 22:42:17
  • 21
Czytałem wielokrotnie o wpływie samotności na człowieka. Ponoć jest tak, że jak przez długi okres jesteśmy sami (i nam to przeszkadza) to mózg przełącza się w tryb przetrwania. Nie jest to nic dobrego, gdyż w tym trybie stajemy się nieufni i podejrzliwi w stosunku do innych ludzi. Każda interakcja społeczna wywołuje stres, gdyż spodziewamy się najgorszego po drugim człowieku. A długotrwały stres jest katastrofalny w skutkach. Taki bardziej obrazowy przykład tego stanu
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

comanchee
comanchee
19.11.2021, 22:52:23 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@eldoradek: mam podobnie, po dłuższym braku kontaktu z ludźmi mam wrażenie że zacierają mi się social skille i wszelka pewność siebie ulatuje :/

Ale kontakt z ludźmi np z pracy nie zawsze pomaga, np gdy zamienia się w festiwal small talkówbw których nie masz ochoty uczestniczyć, ale wypada. To jest nawet gorsze momentami, podręcznikowa samotność wśród ludzi
  • Odpowiedz
G.....z
G.....z
konto usunięte 19.11.2021, 23:02:29
  • 2
@eldoradek: oj tak, albo jak widzę, że ludzie się śmieją i bawią razem, a ja zwyczajnie zapomniałem jak to się robi. Jak masz netflixa odpal film sleepers "uśpieni" - ostatnia scena jak grupa przyjaciół siedzi w barze i zwyczajnie cieszy się swoją obecnością. Zawsze insta myśl, nie potrafię tak, a bardzo bym chciał.

No i co?

Ruminacje na ten temat nic nie zmienią. Tego problemu nie rozwiąże się jak zauważyłeś
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 11.11.2021, 15:01:53
  • 2
Dzisiaj w nocy znowu nie mogłem spać i pogadałem sobie z jednym mirkiem. No i namówił mnie na terapię grupową.
Nie spodziewałem się takiego efektu po nocnej rozmowie przez wykop ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W związku z tym chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda.

Rozumiem, że razem z grupą jest terapeuta, który jakoś to
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BulgarskiTaboret
BulgarskiTaboret
11.11.2021, 15:42:17
  • 2
@Kamilo67: To, czy Ci coś pomaga poznajesz po tym, czy lepiej Ci się żyje. Jak ktoś po terapii mówi, że mu łatwiej rozwiązywać różne sprawy i ogólnie funkcjonować to widocznie tak jest.
@eldoradek: Możesz słuchać nawet przez cały czas trwania grupy, ale szkoda czasu. Dobrze jest mówić. Co do reakcji to raczej tam trafiają ludzie, którzy choć w pewnym stopniu zrozumieją Twoje problemy, niektórzy mogą mieć podobne przeżycia,
  • Odpowiedz
BulgarskiTaboret
BulgarskiTaboret
11.11.2021, 16:27:33
  • 2
No ale i tak to sprowadza się do tego, że musisz przełamać to samemu, a nie że zniknie, więc po co to wszystko?


@Kamilo67: W bezpiecznych warunkach, pod okiem specjalisty. I to nie jest przełamanie na zasadzie "wczoraj nie umiałem, dziś umiem, bo stwierdziłem, że się przełamię". Omawiasz swoje emocje towarzyszące temu wydarzeniu, szukasz ich pochodzenia i je przepracowujesz, żeby potem w podobnych sytuacjach w życiu mieć w głowie tę
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 11.11.2021, 09:17:37
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eldoradek
eldoradek 10.11.2021, 14:15:54
  • 2
Zauważyłem, że trzeba być ostrożnym zasięgając opinii u większej ilości ludzi, np. na wykopie.
Pożaliłem się w anonimowych na jedną sytuację, pytając się na końcu "co o tym myślicie?"

Zaczęły spływać komentarze z jednym punktem widzenia. Kilka przeczytałem i sam zacząłem tak myśleć, w końcu to była jedna z opcji którą rozważałem. Po lekturze tych komentarzy inne opcje skreśliłem. Na prawdę byłem pewien że to jest właściwe podejście i użytkownicy mają rację.

Później pojawiły się
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MojaPieknaRoslineczko
MojaPieknaRoslineczko
10.11.2021, 15:17:26 via Android
  • 0
@eldoradek tak, pewnie masz rację
  • Odpowiedz
www_h
www_h
www_h
11.11.2021, 07:46:20
  • 0
@eldoradek: potwierdzam to z perspektywy specjalisty psychologa, psychoterapeuty. Większość postów, odpowiedzi na pytania dotyczące mojej specjalizacji jest większości nieprawdziwa ale bywają też bardzo złe i niebezpieczne posty, które wymagają moderacji ale nikt za to nie odpowiada.
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 09.11.2021, 01:50:40 via Android
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nuesti
Nuesti
09.11.2021, 02:11:05 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Yakooo: ja też tak mam. Wiesz cały dzień otaczamy się ludzmi, rozmawiamy, śmiejemy się i prawdziwe swoje emocje spychamy na bok a jak już przyjdą nam do głowy to je tłumimy bo po co psuć np. dobra atmosferę lub zadręczać innych. Bo zazwyczaj ja tak myślę. Jednak gdy np. skończymy obcować z innymi i zostajemy sami ze sobą te myśli przychodzą bo nasze myśli nie są zajmowane innymi rzeczami. Z
  • Odpowiedz
Nuesti
Nuesti
09.11.2021, 02:22:16 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Yakooo: nie dokonca chodzi o samotność, tylko o problemy z którymi się zmagamy np psychicznymi, czymś co nas przytłacza a nie mamy z kim porozmawiać mimo ze w ciągu dnia tych osób jest wiele. Tu moim zdaniem wchodzą indywidualne aspekty. Ja np. nie lubie przebywać w większej ilości osób. Zazwyczaj moje znajomości są internetowe gdy poznaje znajomych podczas grania i z tego tworzą się jakieś koleżeńskie/przyjacielskie relacje. I mimo ze
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 09.11.2021, 01:06:59 via Android
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

G.....w
G.....w
konto usunięte 09.11.2021, 01:13:52
  • 1
@eldoradek: Mi tez bo mam zgage
G.....w - @eldoradek: Mi tez bo mam zgage

źródło: comment_1636420431JjU2cr40W45H27yrbKWjT5.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek
Autor
09.11.2021, 01:21:22 via Android
  • 1
@Glodny_Lew
Spróbuj mleka się napić.
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 31.10.2021, 07:01:45
  • 0
Jest tu jakiś mirek albo mirabelka, która chodzi na terapię poznawczo behawioralną?

Jak taka terapia się sprawdza, jak wygląda, jakie daje efekty, ogólnie jakie są wasze wrażenia z terapii?

Sam chodzę na terapię psychodynamiczną, ale zastanawiam się jak wygląda alternatywa.

A
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Castellano
Castellano
31.10.2021, 11:04:51
  • 1
@little_muffin: przecież terapia nie jest czymś co ma się podobać, bo to jest trudna sytuacja, z którą trzeba się zmierzyć. nie ma tutaj spacerku po pachnącej łące xD. poza tym, to nie wykopki są specjalistami w dobieraniu rodzaju terapii do konkretnego przypadku, a psychoterapeuta:)
@eldoradek:
  • Odpowiedz
Castellano
Castellano
31.10.2021, 12:35:47
  • 1
@eldoradek: Zgadzam się z ostatnim zdaniem. Natomiast psychoterapeuta kończy konkretną szkołę, poznawczo-behawioralna, systemowa itd., co nie oznacza, że nie ma pojęcia o innych szkołach i nie jest w stanie prowadzić psychoterapii w danym kierunku, jest w stanie.
Nie za bardzo jestem pewny, ale z twojego wpisu płynie przesłanie, że klient/pacjent sam się zdiagnozował, doskonale wie z czym ma problem/trudność i teraz szuka terapeuty danej szkoły do tego problemu. a to
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 29.10.2021, 18:42:15
  • 2
Taka myśl mnie naszła:

To jak się czujemy (w sensie emocjonalnym), to jak reagujemy na zdarzenia i cały świat zewnętrzny, zależy od nas samych. Dane z naszych zmysłów są przez nas interpretowane i mamy styczność z tą interpretacją, nie z obiektywną prawdą (o ile w ogóle coś takiego istnieje). A na interpretację mamy wpływ. Sam się o tym niedawno przekonałem.

Z tego płyną dwa wnioski:

Po
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

O.....t
O.....t
konto usunięte 29.10.2021, 18:49:22 via iOS
  • 2
@eldoradek: Niestety nie przez nas samych tylko przez mechanizmy jakie wypracowaliśmy w dzieciństwie (CBT).
  • Odpowiedz
choochoomotherfucker
choochoomotherfucker
29.10.2021, 19:25:26
  • 1
@eldoradek: Brzmi w sumie jak stoicyzm: https://www.wykop.pl/wpis/60724249/stoicyzm-na-dzis-28-wrzesnia-trzymasz-w-reku-atuto/
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 28.10.2021, 19:11:12
  • 9
Doświadczyłem dzisiaj ciekawej rzeczy. Raczej nie pierwszy raz, ale teraz zwróciłem na to uwagę.

Mianowicie miałem w pracy stresującą sytuację. Stresującą dla mnie. Nie chce się wdawać w szczegóły, ale chodziło o to, że zachowanie grupy ludzi wziąłem za bardzo do siebie. W tej grupie była też ona, a o niej już pisałem we wcześniejszych wpisach. Nie było to nic strasznego, ale ja to zinterpretowałem po swojemu. W efekcie czego zadręczałem się głupimi
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kuork
Kuork
28.10.2021, 19:27:51
  • 3
@eldoradek: prowadzisz dziennik uczuć? Ja jakoś nie umiałem się przekonać do niego na początku ale potem mocno pomaga zautomatyzować rozumienie skąd jakie emocje się biorą. Ogólnie polecam.
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek
Autor
28.10.2021, 19:36:20
  • 2
@Kuork:
Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Brzmi ciekawie, zwłaszcza że na tym zautomatyzowaniu bardzo mi zależy.
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 22.10.2021, 20:37:18 via Android
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paczelok
paczelok
22.10.2021, 20:39:03
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
G.....z
G.....z
konto usunięte 22.10.2021, 22:21:37
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek 16.10.2021, 18:48:27
  • 2
Ostatnio natknąłem się na motyw z możliwością wpływania na swoje samopoczucie. W takim sensie, że sam z siebie możesz czuć się szczęśliwy. Bez wpływu zewnętrznych czynników. Sprowadzało się to do tego, że wszystko co odczuwasz w związku z wydarzeniami, które cię spotykają, albo to jak oceniasz sam siebie jest subiektywne. Dlatego możesz nadać dowolną interpretację wydarzeniom itp. A tym samym możesz zrobić tak, że czujesz się szczęśliwy.

Zacząłem się nad tym zastanawiać. Z
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

G.....z
G.....z
konto usunięte 16.10.2021, 19:27:12
  • 1
@eldoradek: taka mentalna gimnastyka brzmi dla mnie jak unikanie. Ostatnio jak unikałem jechania do mechanika bo mi coś gwizdało z pod maski przy przyspieszaniu to musiałem później holować auto bo turbina powiedziała dobranoc. Nie komplikując bardziej rzeczy, dokładnie jest jak napisałeś. Możesz być szczęśliwy w ignorancji, ale jak zęby zaczną boleć, albo turbina się r---------i to nie będziesz szczęśliwy.
  • Odpowiedz
eldoradek
eldoradek
Autor
16.10.2021, 22:04:16
  • 0
@Gumiasz:
Dobrze to podsumowałeś i oczywiście się zgadzam, że jak możesz coś zrobić to zrób, a jak nie to się nie przejmuj. Tylko nie zawsze wiadomo która opcja jest lepsza. A jeszcze częściej nie zdajesz sobie sprawy, że w ogóle masz wybór. Po prostu czujesz się jak się czujesz i tyle.
Optymalnie by chyba było być w stanie zawsze zauważyć co się dzieje z emocjami, tak jakby stanąć obok tego
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 2 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 14.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 10.04.2021

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking