Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko275
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
bekas
bekas

bekas

Dołączył 13 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 287
  • Znaleziska 282
  • Mikroblog 5
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 5

2064

"Gościnność" podczas ŚDM

Jak pozbawić pielgrzyma posiłku.

szalony
z
pokazywarka.pl
dodany: 03.08.2016, 20:58:36
  • 417
  • #
    polska
  • #
    sdm
  • #
    wykopefekt
  • #
    wyd
  • #
    krakow
  • #
    csiwykop
bekas
bekas
bekas 04.08.2016, 19:18:20
  • 1
@OldFuckinPyroRex: zechcesz rozwinąć swoją myśl?
bekas
bekas
bekas 04.08.2016, 19:55:37
  • 2
@OldFuckinPyroRex: w jaki sposób chcesz sprawdzić czy faktycznie został wniesiony kapitał zakładowy spółki o numerze krs 0000553570? Przecież B. może sobie i 100 spółek z o.o. założyć z kapitałem zakładowym 100'000 zł każda. Następnie wysyłając papiery do KRS może oświadczyć, że wniesiono 100'000 zł kapitału zakładowego do każdej ze spółek, mimo że faktycznie nie było ani złotówki.

Zakładając spółkę w UK B. oświadczył, że jest rezydentem Zjednoczonego Królestwa mimo, że

513

Chorzy na raka umierają z niedożywienia, a dietetycy wciąż są "niepotrzebni".

Chorzy na raka umierają z niedożywienia, a dietetycy wciąż są "niepotrzebni".

Nawet jedna piąta pacjentów onkologicznych umiera nie z powodu samej choroby, ale niedożywienia i wyniszczenia organizmu. Odpowiednia dieta to szansa na zwycięską walkę z chorobą. Tymczasem Polacy nie wiedzą, czym jest żywienie medyczne, a zawód dietetyka jest wciąż niedoceniany.

monkali
z
radiogdansk.pl
dodany: 06.07.2016, 11:16:14
  • 173
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    onkologia
  • #
    dietetyka
  • #
    zdrowie
  • #
    rak
bekas
bekas
bekas 07.07.2016, 13:26:52
  • 0
@pogues: > Od 2012 roku każdy szpital ma obowiązek przy przyjęciu chorego dokonać oceny jego stanu odżywienia i jeśli to konieczne wdrożyć leczenie żywieniowe.

Szukam, ale nie mogę znaleźć z czego wynika ten obowiązek i skąd data 2012 r? Możesz podać podstawę prawną? Chciałbym znaleźć obowiązujące w Polsce wytyczne (zalecenia MZ, NIL?), bo pozajelitowe leczenie żywieniowe zostało dopiero wdrożone na pisemny wniosek pacjenta (na podstawie art. 6 ust. 3 pkt.
bekas
bekas
bekas 07.07.2016, 23:41:22
  • 0
@pogues: dziękuję
Jeśli ktoś potrzebuje - par. 6 ust. 1 i 2 "Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 listopada 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego" Dz.U. 2013 poz. 1520 z póź. zm. zobowiązuje placówkę do oceny stanu odżywienia na skali SGA lub NRS 2002 i na tej podstawie kwalifikacji do ewentualnej interwencji żywieniowej: karmienie zwykłym jedzeniem lub dietą płynną (lub głodówka np. przed zabiegiem),

1888

Warszawa: nocne incydenty z UBER

Warszawa: nocne incydenty z UBER

Dzisiejszej nocy w Warszawie niektórzy kierowcy ubiera przezyli ciężkie chwile. Pod kilkoma klubami nieznani sprawcy sprawili "lewusom" niespodziankę.

leeshay
z
facebook.com
dodany: 19.03.2016, 06:43:40
  • 465
  • #
    polska
  • #
    uber
  • #
    warszawa
bekas
bekas
bekas 19.03.2016, 12:22:16
  • 1
Nie, dyrektor spółki na podstawie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania z UK płaci podatek w UK.


@R4vPL: Jeśli spółka ma rezydencję podatkową w UK, a ma rezydencję m.in. jeśli zarząd kontroluje ją z UK, a nie z Polski. Tu masz dyskusję na ten temat:
http://www.wykop.pl/link/3070313/brytyjczycy-podnosza-kwote-wolna-do-11-5-tys-funtow-rocznie/#comment-35344951
bekas
bekas
bekas 20.03.2016, 16:42:11
  • 0
No nie, jak masz spółkę z o.o. to nie masz obowiązku płacenia ZUS ;) Z kolei sam w spółce działasz jako członek zarządu a członkowie zarządu zwolnieni są ze składek. Jakichkolwiek.


@grzegorzo: Nie jakichkolwiek, tylko są zwolnieni ze składek od wynagrodzenia wypłaconego za wykonywanie czynności zarządczych związanych z pełnieniem funkcji członka zarządu na mocy uchwały wspólników.
Jeżdżenie taksówką nie jest czynnością zarządzania spółką.

293

Aż 31,5 mln Brytyjczyków pracuje, dlatego mogą obniżać podatki

Aż 31,5 mln Brytyjczyków pracuje, dlatego mogą obniżać podatki

Wielka Brytania zwiększa kwotę wolną od podatku do 11,5 tys. funtów rocznie. To rozpala wyobraźnie Polaków. U nas też podatki mogłyby być niższe, gdyby tylko pracowało więcej osób. Na wyspach wskaźnik zatrudnienia wynosi blisko 75% podczas gdy w Polsce wynosi on raptem 62%.

Bankierpl
z
bankier.pl
dodany: 17.03.2016, 15:10:35
  • 155
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    podatki
  • #
    emigracja
  • #
    uk
bekas
bekas
bekas 17.03.2016, 23:30:37
  • 0
podatek 20% będzie liczony tylko z róznicy 26k i 11k więc ile zostaje w kieszeni?


@helloworldtoday91:

odp. 20847,20
całkowity koszt pracodawcy to 28468,54
bekas
bekas
bekas 17.03.2016, 23:43:32
  • 3
@olewales:

Nie bez powodu Polacy zakładają spółki w Wielkiej Brytanii.

Bo nie znają przepisów. Koszt prowadzenia spółki LTD w UK będąc rezydentem w Polsce, to min. 16'000 zł rocznie. Obliczenia tutaj: http://www.wykop.pl/link/3070313/brytyjczycy-podnosza-kwote-wolna-do-11-5-tys-funtow-rocznie/#comment-35344951

W Polsce po założeniu DG na dzień dobry państwo zabiera Ci ponad 1000zł miesięcznie "czy się stoi, czy się leży".

W Polsce na dzień dobry państwo zabiera 451,68 zł z czego od podatku odliczasz większość zdrowotnego, a od
bekas
bekas
bekas 18.03.2016, 00:05:38
  • 2
No i inna sprawa spolka LTD ma mniejsze podatki od diwidend.


@M4ci3ju:
1. Dywidendy wypłaca się po zapłaceniu 20% CIT. Preferencyjne opodatkowanie części dywidend tyczy się dywidend wypłaconych rezydentom podatkowym w UK.
2. Od kwietnia 2016 to się zmienia. Stawki są następujące: zwolnienie (do 5k f), 7.5%, 32.5%, 38.1%. Dla więcej zarabiających to tak średnio korzystnie wychodzi, bo po zapłaceniu 20% CIT od tego co zostanie trzeba jeszcze zapłacić podatek
bekas
bekas
bekas 18.03.2016, 00:40:30
  • 1
@olewales:

skoro sporo ludzi tak robi to uznałem, że jakoś im się to opłaca. Może są jakieś furtki?


Są, ludzie pobierają wynagrodzenie członka zarządu ze spółki o niepotwierdzonej rezydencji podatkowej. Jak już polska skarbówka zahoduje wystarczającą liczbę spółek mających ośrodek kontroli (zarząd) w Polsce, to za 5 lat przyjdzie i będzie buszować jak Elfik w
bekas
bekas
bekas 18.03.2016, 01:53:06
  • 1
Ale w Anglii zarabiając średnią krajową (nie mylić z medianą) nie płacisz dochodowego, w Polsce zarabiasz pensje minimalną i już płacisz dochodowy...


@Erwos: Jak to jest możliwe skoro mediana stanowi 82% średniej?
"The middle income (the median or 50th percentile) is £440 per week, which is only 82% of the average (mean) income of £535 per week." str. 4, http://sticerd.lse.ac.uk/dps/case/cp/casepaper186.pdf
Jakieś tłuki siedzą w London School of
bekas
bekas
bekas 18.03.2016, 21:08:54
  • 1
w Polsce jaka według Ciebie powinna być kwota wolna od podatku ?


@Erwos: 0 zł, bo kwota wolna to w rzeczywistości stawka na poziomie 0%. Wystarczy nałożyć liniowe obciążenie wszelkiego dochodu (włącznie z emeryturami i rentami) w ustalonej wysokości np. 20% bez żadnych innych składek oraz ubezpieczeń i po problemie. Pensja -20%, dochód z działalności -20%, dywidenda -20%, najem i dzierżawa -20%, zysk ze sprzedaży nieruchomości -20%. Rozliczenie tego jest

830

Zaniżone odszkodowanie z OC sprawcy? Możesz je odzyskać w pełnej wysokości SAM!

Zaniżone odszkodowanie z OC sprawcy? Możesz je odzyskać w pełnej wysokości SAM!

Proszę o przeczytanie tego artykułu każdego, kto miał nieszczęścia brać udział w kolizji/wypadku nie ze swojej winy, a któremu odmówiono wypłaty odszkodowania w gotówce w pełnej wysokości, zaniżając kwotę odszkodowania o tzw "amortyzację" lub "urealnianie cen". Nie jestem...

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 17.03.2016, 10:39:11
  • 247
  • #
    polska
  • #
    odszkodowanie
  • #
    prawo
  • #
    wykopefekt
  • #
    auto
  • #
    motoryzacja
bekas
bekas
bekas 17.03.2016, 18:32:22
  • -1
@xyzak: Podpisałeś ugodę? Jeśli nie, a sprawa była nie dawniej niż 3 lata temu, to możesz się odezwać. Może uda się jeszcze coś dodatkowo uzyskać.
bekas
bekas
bekas 17.03.2016, 18:40:51
  • 0
@ladril: Pisz odwołanie. Jeśli sprzedający to Twój znajomy, to może ma rachunek na lpg? Jeśli masz jakieś wyposażenie ponadstandardowe, które nie zostało ujęte w kosztorysie, to też wspomnij.
bekas
bekas
bekas 17.03.2016, 18:42:19
  • 1
@niewidzialnywszechmogacy: tak, odwołanie nic nie kosztuje. Mogą Cię wezwać na komisję lekarską.
bekas
bekas
bekas 17.03.2016, 18:45:06
  • 0
@mar111cin: to jak masz możliwość to zbieraj. Wiadomo, że jak na rachunek, to doliczają podatek, ale część warsztatów ma taką samą cenę z rachunkiem czy bez. Jak sam kupujesz, a warsztat tylko naprawia na Twoich częściach, to trzymaj dowody zakupu w razie czego. Mogą być i tak potrzebne do gwarancji.
bekas
bekas
bekas 18.03.2016, 11:11:36
  • 0
uznali mi 8%, byłem ubezpieczony na 15000 dostałem 1200, 8% to juz chyba sporo, ale 1200 to totalnie nieadekwatna kwota do tego co przeszedłem, jak patrzyłem gdzies po stronach ile sie dostaje za taki uraz to ok 5000-10000, nie wiem czy mozna cos z tym zrobic skoro niby wszystko ok wg warunków ubezpieczenia...


@niewidzialnywszechmogacy: 8% to dosyć duży uszczerbek. Jeśli chcesz to możesz się odwołać i wyślą Cię na komisję
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 7 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 29.05.2018

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.10.2023

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking