Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko481
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

ZembataSekwoja
ZembataSekwoja

ZembataSekwoja

Dołączył 4 lata i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2366
  • Znaleziska 1196
  • Mikroblog 1170
  • Obserwujący 13
  • Obserwowane 39
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 17.04.2023, 16:09:06
  • 61
#heheszki #ukraina #wojna #rozowepaski
Pobierz ZembataSekwoja - #heheszki #ukraina #wojna #rozowepaski
źródło: 18-48-03
  • jan-koper
  • sciana
  • dqdq1
  • harcerz
  • Leonardo_Di_Carpio
  • +56 innych
  • 31
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 17.04.2023, 16:26:41 via Wykop
  • 3
@Balladhur: oczywiście - jeśli chcesz to potraktować poważnie, możemy znaleźć więcej przykładów - z życia na przykład królowa Tamar, albo z mitologii - Hippolita :)
  • konto usunięte
  • murdoc
  • loczyn
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 17.04.2023, 16:32:12 via Wykop
  • 2
@wintar: zastanawiam się, jak mam traktować tego typu komentarze. Mogłabym zaproponować wyciągnięcie kija z miejsca w którym plecy tracą swą szlachetną nazwę - bo rysunek ten jest ewidentnie dowcipem, a dowcip z definicji jest niepoważny, traktowanie go więc z powagą jest trochę głupie.

Z drugiej jednak strony to co napisałeś jest ciekawą informacją, więc według mnie Twój komentarz ma wartość. Fajnie by było, gdybyś to rozwinął czyli podał źródło i przykłady
  • murdoc
  • zteekone
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 17.04.2023, 16:49:23 via Wykop
  • 2
z tymi 40%, to tylko 27% częściej.


@wintar: ciekawe, dziękuję :) W sumie wiadomo, że kobiet-władców było statystycznie mniej (co zresztą też jest ujęte w tym zacytowanym tekście), więc nie wiadomo też jakby się rozkładało to procentowo, gdyby ich liczba była zbliżona do mężczyzn władców. Dosyć celna jest też uwaga, że ich działania wojenne często były wymuszone sytuacją, gdyż państwo na którego czele stała kobieta było postrzegane jako słabe czyli potencjalnie
  • DEVILLIVED
  • ChomikSon
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 17.04.2023, 16:57:30 via Wykop
  • 4
@wintar: Jeszcze inną rzeczą, nie tak widoczną na pierwszy rzut oka, ale jednak niemniej istotną w skutkach, była rola kobiet, które nie mając realnego dostępu do władzy, działały zakulisowo. Ostatnio czytałam o niejakiej Loli Montez, która zbałamuciła króla Bawarii, Ludwika I i skutecznie przyczyniła się do jego upadku - a szkoda w tym wypadku - bo to był całkiem dobry i rozsądny władca. Takich zakulisowych (i realnych w skutkach) działań kobiet
  • wintar
  • DEVILLIVED
  • harcerz
  • sqlserver
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 17.04.2023, 16:59:00 via Wykop
  • 0
Mam taką hipotezę że niektórzy historycy będą dzisiaj spali na kanapie...


@harcerz: sugerujesz potężną małostkowość kobiet :P Masz takie doświadczenia? :P
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 17.04.2023, 20:58:31 via Wykop
  • 0
tak mogl napisac tylko ktos kto nie widzial jak podle i bezwzgledne potrafia byc kobiety wzgledem zwlaszcza innych kobiet. I jak sobie wkreca, ze cos nie jest ich wina


@yhbgrobdoivbvwamsv: zasadniczo jestem przeciwna wrzucaniu ludzi do jednego worka i stygmatyzowaniu ich. Napisałam "ludzi" - bo stygmatyzacja dotyczy obu płci.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 18.04.2023, 07:07:28 via Wykop
  • 0
@Uuroboros:

to się bierze z tego że kobiety u władzy to były wydmuszki, realnie rządzili jacyś ministrowie i generałowie którzy podsuwali władczyni 'świetne' pomysły,


No nie, nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem. Na przykład w przypadku cesarzowej Cixi to cesarz był wydmuszką, a Cixi sprawowała władzę zarówno oficjalną jak i faktyczną i żaden doradca jej "nie podskoczył", bo wszystko miało być tak jak ona chce (choć byłoby to absurdalne). Nawiasem
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 18.04.2023, 10:19:33 via Wykop
  • 0
@wintar:

inne cywilizacje będą to postrzegać jak objaw słabości. Widać to było podczas wizyty von der Leyen w Chinach i Turcji gdzie była lekceważąco potraktowana przez gospodarzy.


No zobacz, a w końcu w tych samych Chinach władzę sprawowała wspomniana przeze mnie cesarzowa Cixi, a w bliższych nam czasach, Jiang Qing jako główny filar bandy czworga też trzęsła całymi Chinami i korzyli się przed nią wszyscy urzędnicy XD Utopii nie ma ale
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 18.04.2023, 10:56:26 via Wykop
  • 0
W czasach rządów cesarzowej Cixi, zachodnie mocarstwa robiły w Chinach co chciały, a sami Chińczycy uważają ten okres za czas upadku


ja też uważam ten okres za czas upadku - gdyby cesarzowa słuchała niektórych doradców, być może nie doszłoby do upadku. Ale nie słuchała. I tu właśnie wracamy do tematu, czy kobiety były "wydmuszkami", czy faktycznie sprawowały władzę.

I mówimy tu o Chinach, tak?

u władzy trzymał ich tylko jego autorytet


bez
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 18.04.2023, 13:52:56 via Wykop
  • 0
@wintar: ale ja nie zaprzeczam Twojej tezie, mówię tylko, że to jest kwestia osobowości danej kobiety - skoro chcesz podam Ci inny (kolejny przykład) - w żadnym z tych wymienionych przez Ciebie krajów Margaret Tatcher nie była traktowana jako słaby przywódca, umniejszający reprezentowany przez siebie kraj (nawet raczej przeciwnie).

A spotykała się z politykami obydwu i w obydwu odbywała wizyty. W Rosji nazywano ją "grabarzem ZSRR", a Putin wielokrotnie podkreślał, że

274

W Japonji będą budowali schrony przeciwrakietowe

W Japonji będą budowali schrony przeciwrakietowe

Wszystkie narody powinny to zrobić… totalna wojna jest nieunikniona. To może nie nastąpić za naszego życia, może wydarzyć się jutro.

czlowiek_z_lisciem_na_glowie
z
asia.nikkei.com
dodany: 27.01.2023, 08:04:19
  • 74
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    wojsko
  • #
    japonia
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 28.01.2023, 10:04:49 via Wykop
  • 1
Polaki jak zwykle najmniej się boją nie podsiadając w zasadzie schronów


@bylem_simpem: "Polaki" takie już są - nie boją się.

A nawet jeśli się boją, to niczego nie zmienia.

https://www.youtube.com/watch?v=IjuaW9ZMZPM

527

Ostatnia droga Bohatera – Daniel Sztyber spoczął na Starych Powązkach

Ostatnia droga Bohatera – Daniel Sztyber spoczął na Starych Powązkach

Pożegnaliśmy Bohatera – Daniela Sztybera, który zginął w czasie walk na Ukrainie. 35-letni mieszkaniec Warszawy spoczął na Cmentarzu Powązkowskim.&quo

blast1
z
wio.waw.pl
dodany: 21.12.2022, 08:49:02
  • 135
  • #
    polska
  • #
    wojna
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 21.12.2022, 20:35:01
  • 18
@grzmislaw: fragment plakatu "Wolność bolszewicka" z 1920 roku

.
Pobierz ZembataSekwoja - @grzmislaw: fragment plakatu "Wolność bolszewicka" z 1920 roku

.
źródło: comment_1671654894RTCgSLV65cFaTr3FPVk9wa.jpg

8

Ukraina krajem roku 2022 tygodnika "The Economist"

Ukraina krajem roku 2022 tygodnika "The Economist"

Ukraina została w środę ogłoszona przez brytyjski tygodnik The Economist krajem roku 2022. W uzasadnieniu napisano, że zasłużyła na ten tytuł z powodu heroizmu, pomysłowości, odporności i tego, że nie odpowiada na zbrodnie wojenne tym samym.

konto usunięte
z
bankier.pl
dodany: 21.12.2022, 10:07:39
  • 4
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    swiat
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 21.12.2022, 10:51:27
  • 2
Wojna jest brudna i nie jest to film hollywoodzki - nie odpowiadają tym samym, bo jest to czysty pragmatyzm z ich strony. A i tak, zdarzają się przypadki, że puszczają im nerwy - i trudno się temu dziwić, tu raczej faktycznie trzeba podziwiać ich za samodyscyplinę, dzięki której takie przypadki nie są masowe.

Szkoda ludzi, olbrzymi dramat :( Szkoda kraju, który jest brutalnie dewastowany.

5

Jak działa Marsjański Łazik - Perseverance?

Jak działa Marsjański Łazik - Perseverance?

Film przybliża mechanizm działania łazika Perseverance, który został wysłany na Marsa w celu badania jego powierzchni i poszukiwania śladów życia. Poznajemy historię tego pojazdu, technologie zastosowane w jego budowie i jakie zadania stoją przed nim na Marsie.

aptitude
z
youtube.com
dodany: 21.12.2022, 09:26:20
  • 1
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    kosmos
  • #
    nasa
  • #
    mars
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 21.12.2022, 10:33:22
  • 0
Świetny film, bardzo szczegółowy (nie wiedziałam na przykład, że Ingenuity potrzebował tyle czasu, żeby się uaktywnić, myślałam że od razu był gotowy do eksploracji).

Od siebie tylko dodam, że system lądowania za pomocą Sky Crane jest nowatorski i pierwszy raz został użyty przy lądowaniu Curiosity - to był przełom - i co fajniejsze, po wylądowaniu Curiosity, zespół niemal natychmiast zajął się projektowaniem i budową nowocześniejszego i "bardziej technologicznego" Perseverance (co prawda Perseverance
Pobierz ZembataSekwoja - Świetny film, bardzo szczegółowy (nie wiedziałam na przykład, że Ing...
źródło: comment_1671618800YqacKaQP0HzRqQydKYyLY5.jpg

792

Sytuacja w Bachmut

Sytuacja w Bachmut

Aktualizacja sytuacji z Bachmut, warto zobaczyć do końca.

reddin
z
streamable.com
dodany: 19.12.2022, 06:34:48
  • 81
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    rosja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 19.12.2022, 10:03:07
  • 18
więc mamy - jak zawsze - idealnie ubranego (sprzęt niemal dla spec oddziałów)


@powalonykorwin: ale on jest ze spec oddziałów, jest żołnierzem zawodowym i oddział którym dowodzi ma profesjonalne wyposażenie. Przed wojną z Rosją służył w Donbasie od wielu lat, więc nie jest to ekwipunek typu zbiórka na na nowo powołanych czy ochotników.

To Aleksandr Kowalenko pseudo Alex Hook. Tak więc stosując tu ironię, trafiłeś przypadkowo w rzeczywistość, bo tak właśnie

1

Współczesny rycerz…Hmmm- Liczy ile zyska i ile straci

Współczesny rycerz…Hmmm- Liczy ile zyska i ile straci

Jak już pisałam mężczyźni nie szukają „Kopciuszków”. Kobiety zaś nie szukają rycerzy. Mając na myśli rycerza mam faceta, który kocha kobietę na tyle, że jest gotów o nią walczyć. Istnie…

XieznaAnna
z
annlove.pl
dodany: 30.11.2022, 15:42:31
  • 4
  • #
    polska
  • #
    rycerstwo
  • #
    walki
  • #
    kobieta
  • #
    relacje
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 30.11.2022, 16:32:43
  • 0
Niestety, nie przeczytałam tych wynurzeń. Mój firewall zablokował ten tekst, bo pod stronę na której jest zapisany, podpięty jest jakiś wirus. Czy autorka znaleziska o tym wie?
  • 3
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 30.11.2022, 17:18:31
  • 1
domyślam się kto to zrobil :(


@XieznaAnna: no to należy coś zrobić z tym kimś, bo to straszne draństwo - nie każdemu przecież zablokuje - i co wtedy? Jeśli masz dowód na to, że jakaś osoba instaluje złośliwe oprogramowanie, to powinnaś ją zgłosić.

357

To niezwykłe miejsce znajduje się w Łódzkim! Niebieskie Źródła

To niezwykłe miejsce znajduje się w Łódzkim! Niebieskie Źródła

Niebieskie Źródła to wyjątkowy rezerwat przyrody. Chodzi przede wszystkim o źródła krasowe (widoczne na zdjęciu). Jeśli jeszcze nie byliście to polecam! A jak mieszkacie w Warszawie lub Łodzi, to naprawdę fajny pomysł na krótką, weekendową wycieczkę.

wposzukiwaniu
z
wposzukiwaniu.pl
dodany: 30.11.2022, 09:43:10
  • 95
  • #
    polska
  • #
    podroze
  • #
    podrozujzwykopem
  • #
    turystyka
  • #
    tomaszowmazowiecki
  • #
    ciekawostki
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 30.11.2022, 11:23:10
  • 6
Też tam byłam, urocze są te "minigejzery" - obserwowanie ich jest fajną zabawą. Ale tym, co jest naprawdę niesamowite, a co trudno uchwycić na zdjęciach (na filmikach lepiej to widać) to niezwykła czystość i krystaliczna przezroczystość wody. Trzeba samemu to zobaczyć, ja czułam się tak, jak bym przeniosła się w czasie do epoki dinozaurów, kiedy przyroda nie była skażona ludzką obecnością. Woda w tym miejscu i otaczająca ją przyroda, są oszałamiające.
Pobierz ZembataSekwoja - Też tam byłam, urocze są te "minigejzery" - obserwowanie ich jest fa...
źródło: comment_166980738511vo8gcfCwff0ZVZs45UFW.jpg
  • 1
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 30.11.2022, 11:26:35
  • 11
może tu trochę lepiej widać jaka tam jest czystość wody - bez względu na to jak bardzo głęboko, widzisz dno i wszystko co na nim się znajduje.
Pobierz ZembataSekwoja - może tu trochę lepiej widać jaka tam jest czystość wody - bez względ...
źródło: comment_16698075939NRHOMDKRn7kGdb9SlJew8.jpg

12

Nikt nie chce dostarczać Bydgoszczy prądu."Prezydent miasta pisał do premiera.."

Nikt nie chce dostarczać Bydgoszczy prądu."Prezydent miasta pisał do premiera.."

Do końca roku zostało zaledwie półtora miesiąca, a Bydgoszcz nadal nie wybrała dostawcy energii elektrycznej. Pierwszy przetarg miasto unieważniło z powodu 500% podwyżki zaproponowanej przez firmę Enea. Zaproponowane przez dostawców gazu ceny też przekraczają założenia samorządu."nikt nie odpowiada"

Kumpel19
z
biznes.wprost.pl
dodany: 17.11.2022, 13:15:27
  • 11
  • #
    polska
  • #
    bydgoszcz
  • #
    torun
  • #
    energetyka
  • #
    prad
  • #
    inflacja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 17.11.2022, 13:18:47
  • 1
https://www.youtube.com/watch?v=3l9RgtWJnRg

4

Brudna bomba, bojowe nietoperze, i zarażone komary. Rosja nie przestaje...

Brudna bomba, bojowe nietoperze, i zarażone komary. Rosja nie przestaje...

Najnowsze "oskarżenie" Rosji – Stany Zjednoczone opatentowały drona, który może "rozpylać zarażone komary" na żołnierzy przeciwnika. Wcześniej Moskwa rozpowszechniała już doniesienia m.in. o zarażonych bojowych nietoperzach i migrujących ptakach, a w ostatnim czasie propaganda szerzy fake...

raul7788
z
gazetaprawna.pl
dodany: 29.10.2022, 07:31:12
  • 3
  • #
    swiat
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 29.10.2022, 07:39:44
  • 0
o ile pamiętam, kilka miesięcy temu było też coś o tym, że walczą z ukraińskimi zmutowanymi żołnierzami, nad którymi Amerykanie przeprowadzają eksperymenty w tajnych biolaboratoriach.

Ale to jeszcze nic - zdarzyło mi się posłuchać nowego filmu na kanale Andromedy, gdzie przedstawia ona występ Sołowiowa (przypominam - to oficjalna tv) - okazuje się że Rosjanie walczą w Ukrainie już nie z nazizmem ale z satanizmem.

Z satanizmem !!!

Nawet nie wiem jak to
  • 2
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 29.10.2022, 08:11:53
  • 0
Amerykanie samolotami stonkę ziemniaczaną zrzucali nad polami kartofli


@mastapepe: XD

stonka ziemniaczana rulez - broń bardzo biologiczna XD

2

Putin tymczasowo zawiesza mobilizację.

Putin tymczasowo zawiesza mobilizację.

Kreml ogłosił tymczasowe zawieszenie mobilizacji w Rosji. Wynika to prawdopodobnie z potrzeby odciążenia komisji uzupełnień, tak by mogły się one zająć jesiennym poborem w Rosji - ocenił w najnowszej analizie amerykański Instytut Studiów nad Wojną (ISW).

BiMa
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 15.10.2022, 09:37:16
  • 1
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 15.10.2022, 09:44:46
  • 2
Tymczasowe zawieszenie częściowej mobilizacji dla żołnierzy uczestniczących nie w wojnie, tylko specjalnej operacji XD

20

Hoverbike. Sci-fi staje się rzeczywistością

Hoverbike. Sci-fi staje się rzeczywistością

Pojazd jest już dostępny na japońskim rynku. Można go kupić za 777 000 dolarów. Cena ma ulec obniżeniu do 50 000 dolarów w ciągu kilku najbliższych lat.

troll234
z
collective-spark.xyz
dodany: 08.10.2022, 13:34:05
  • 8
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    motoryzacja
  • #
    sciencefiction
  • #
    swiat
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 08.10.2022, 16:14:55
  • 7
Niewątpliwie fajne i jest to kierunek na przyszłość, choć w tej chwili ten model, to tak jak pierwsze telefony komórkowe wielkie "cegły" vs obecne z cienkim ekranem. Niezdarny trochę, poza tym niezwykle hałaśliwy - gdyby mi takie głośne "kosiarki" co chwilę obok okna przelatywały, to szczęśliwa bym nie była.

Na pewno fajny pomysł i alternatywa dla jakichś państw, które mają terytorium złożone z niezbyt daleko leżących od siebie wysepek - zawsze można

53

W Moskwie rozpoczęły się aresztowania wojskowe

W Moskwie rozpoczęły się aresztowania wojskowe

W stolicy Rosji rozpoczął się kompleks „środków” skierowanych przeciwko wojsku. Ruch w centrum jest zablokowany. Do miasta wkroczyły oddziały dywizji operacyjnej im. Dzierżyńskiego – „elita” gwardii rosyjskiej. Wraz z oddziałami policji zmierzają w kierunku centrum.

Szynka12
z
t.me
dodany: 08.10.2022, 15:27:29
  • 11
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 08.10.2022, 15:58:01
  • 0
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, co dzięki temu chcą osiągnąć? Bo to wygląda tak, że tych dowódców i oficerów, których nie wyeliminowali ukraińscy snajperzy, załatwią sami Rosjanie. Ma to jakiś sens z ich punktu widzenia???

542

Cały świat patrzy na Most Krymski. Część już runęła do morza, są reakcje...

Cały świat patrzy na Most Krymski. Część już runęła do morza, są reakcje...

Sobota to 227. dzień rosyjskiej inwazji. Na Moście Kerczeńskim, łączącym Krym z Rosją, wybuchł pożar. "Krym to Ukraina. I wszystkie sztuczne pępowiny dróg i mostów nie zakorzenią się tutaj" - takimi słowami

Red-Baron
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 08.10.2022, 07:04:52
  • 214
  • #
    europa
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 08.10.2022, 07:31:03
  • 100
@diablo_z_kopydlowa: dokładnie. Znów ktoś palił fajki.

.
Pobierz ZembataSekwoja - @diablozkopydlowa: dokładnie. Znów ktoś palił fajki.

.
źródło: comment_1665214230x24QEoFRyi29ZFOYALuHqW.jpg

607

MALAZAŃSKA KSIĘGA POLEGŁYCH | świetny cykl fantasy. Lepszy niż "Gra o tron"

MALAZAŃSKA KSIĘGA POLEGŁYCH | świetny cykl fantasy. Lepszy niż "Gra o tron"

Przez wielu ekspertów uważana za najlepszą sagę fantasy, znacznie lepszą niż cykl "Pieśni Lodu i Ognia" G.R.R. Martina. W końcu wszystkie tomy w reedycji i co ważne - całość jest zakończona ( ͡° ͜ʖ ͡°)

bukins
z
najlepsze-ksiazki.pl
dodany: 05.10.2022, 09:25:31
  • 233
  • #
    kultura
  • #
    ksiazki
  • #
    fantasy
  • #
    fantastyka
  • #
    literatura
  • #
    graotron
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 05.10.2022, 10:22:05
  • -11
Moje luźne wrażenia na ten temat:

opis pierwszego tomu zaczyna się od zdania "Krwawa i wyczerpująca wojna trwa już dwanaście lat. Rządzone twardą ręką Imperium Malazańskie podbija jedno Wolne Miasto po drugim."

w kontekście wojny w Ukrainie, którą ma się przed oczami chcąc nie chcąc, dreszcz przechodzi kiedy czyta się takie zdanie.

Okładki ładnie ilustrowane acz zaskakujące - takie przemieszanie Achaja, Wikinga, Asasyna, celtyckiego wojownika - no i zwierzęta - głównie psy.
  • 16
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 05.10.2022, 11:05:59
  • 0
Możesz liczyć, że każdy tom ma średnio 800 stron, jak nie więcej ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Mfalme_Kitunguu: o kurczę, to obszerne. "Pan Lodowego ogrodu" - 5 tomów - poszczególne tomy mniej więcej pomiędzy 400 a 500 stron. 800 i 10 tomów, to sporo, jak by nie patrzeć.

Opis może mylić, że jest to sama "naparzanka" i wojna fabuła jest świetnie skonstrułowana, jest też mnogość bohaterów (dla niektóych
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 05.10.2022, 12:34:27
  • 0
@Mfalme_Kitunguu: dziękuję. Ale czy mógłbyś uzasadnić czemu "zamiast"?
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 05.10.2022, 13:37:01
  • -3
przecież to 4 tomowa powieść jest


@bambo_rambo: w sumie tak, racja - aczkolwiek jeden tom jest podzielony na 2 części, więc jest 5 woluminów. Zrobię zdjęcie a Ty policz
Pobierz ZembataSekwoja - > przecież to 4 tomowa powieść jest

@bambo_rambo: w sumie tak, ra...
źródło: comment_1664977019rB4F14M5itHBqS2inTrbqK.jpg
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 05.10.2022, 13:42:20
  • 0
stąd moje zdziwienie


@bambo_rambo: spoko, nie ma sprawy - nie mam nic przeciwko sprostowaniom czy uwagom jeśli są czynione w sposób przyjazny w odbiorze :) Pozdrawiam czytelnika tej serii - jest trochę nierówna w mojej ocenie, ale całość przypadła mi do gustu. Szczególnie polubiłam N'Dele Aligende :)
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 05.10.2022, 17:07:31
  • 0
@Xmankind: Ha! Też plusik - Kane'a uwielbiam. Dawno temu już się zastanawiałam, dlaczego Conan Barbarzyńca jest taki popularny, a Kane raczej nieznany. Kane jest w mojej ocenie o kilka klas wyżej niż Conan. Niemal każde z tych opowiadań to majstersztyk i bardzo wciągające historie :)
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 05.10.2022, 17:08:57
  • 1
Zastanawiałem się, co by sobie poczytać dla reklasku - i proszę - samo przyszło


@KedanKedanowski: Tak, Wykop pod tym względem bywa bardzo pożyteczny :) Gratuluje odnalezienia lektury do czytania, ja też tu często korzystam z rekomendacji.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 05.10.2022, 17:13:23
  • 1
pamiętam jak ostatni tome praktycznie oszczędzałem, bo mi się smutno robiło na samą myśl, że niedługo to się skończy :(


@giker: znam to uczucie, też nieraz czytam i ze smutkiem patrzę, jak ubywa tej przestrzeni do ostatniej okładki, jak coraz bardziej zbliża się koniec. A czasem nachodzi mnie wręcz w środku lektury - delektuję świadomością, że tyle jeszcze przede mną, że jest taka super i mam takie "zatrzymanie chwili".
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 05.10.2022, 17:24:48
  • 1
DZIEKUJE DZIEKUJE CI Z CALEGO SERCA


@fiir: miło słyszeć, że mimowolnie Ci pomogłam i oczywiście z chęcią bym pomogła, gdybym tylko wiedziała, że takiej informacji potrzebujesz.
Jeśli lubisz tego typu humor w fantazy, to z przyjemnością polecam Ci "Ani słowa Prawdy" Jacka Piekary.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 06.10.2022, 08:17:27
  • 1
i z wieczora zacząłem wciągać


@KedanKedanowski: super!

daj znać za jakiś czas, jak Ci idzie i jak oceniasz. Ja natomiast skorzystam chyba z rekomendacji @Brzuz i
@Mfalme_Kitunguu i przymierzę się do "Opowieści z meekhańskiego pogranicza" Roberta M. Wegnera. Chociaż, będą musiały ustawić się w kolejce, bo więcej książek mam do czytania niż obecnie czasu na to. Ale tak, udało im się mnie zaciekawić i namówić, skoro mają tak wysokie zdanie o
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 06.10.2022, 08:22:11
  • 1
Aktualnie czytam 5 książek "na raz"


@KedanKedanowski: XD

przybij piątkę !!! :D

635

Elon Musk: Przez przekazanie Ukrainie Starlinków straciliśmy 80 milionów dolarów

Elon Musk: Przez przekazanie Ukrainie Starlinków straciliśmy 80 milionów dolarów

Amerykański miliarder Elon Musk zaskoczył opinię publiczną propozycją rozejmu między Rosją i Ukrainą. Wiele osób krytykowało go publicznie, w tym Garri Kasparow. Panowie wdali się w internetową dyskusję, w której Musk wypominał swoją pomoc dla...

HansK
z
polsatnews.pl
dodany: 04.10.2022, 13:08:59
  • 275
  • #
    polityka
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 13:16:00
  • 105
Brawo Kasparow.

Nie wiem ile Elon stracił na przekazaniu Starlinków, bo inne źródła mówią, że miał zapłacone, że zapłacił rząd USA oraz prywatni darczyńcy, m.in. Polacy którzy robili i nadal robią zrzutki.

Co do Elona - to i tak raz traci, raz zyskuje - jako że giełda nie jest elementem stałym i stabilnym, tak się dzieje w przypadku każdego z posiadaczy tego typu majątków - dlatego ta kwota, którą wymienił jest dla
  • 50
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 13:25:37
  • 39
polacy zaplacili muskowi za satelity


@hekktik: po pierwsze czytaj ze zrozumieniem - czy napisałam że ZAPŁACILI za satelity? Co za proste myślenie. Część pieniędzy, które zostały zebrane na rzecz Ukrainy, zostały przekierowane do zagospodarowania i weszły m.in. jako ułamek kwoty dla tego właśnie celu.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 13:32:08
  • 52
z pewnoscia xdd za mocno rozgarnieta to nie jestes


@hekktik: otóż jestem rozgarnięta, natomiast pomijając wątpliwości co do twojego rozgarnięcia, to takie puste gadki jak ty tutaj serwujesz nie jest trudno rozpowszechniać, natomiast pokazać konkretne dane będące podstawą do głoszonych twierdzeń, to już trudniejsza sprawa - prawda koleżko "rozgarnięty"?

przeczytaj
https://geekweek.interia.pl/technologia/news-elon-musk-nie-taki-hojny-kto-naprawde-zaplacil-za-starlinki-,nId,5952748
Pobierz ZembataSekwoja - >z pewnoscia xdd za mocno rozgarnieta to nie jestes

@hekktik: otó...
źródło: comment_1664890598JC6jE11laAZ8b9AQZaENo4.jpg
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 13:44:21
  • 36
ale ja czekam na link do tych polskich zbiorek z ktorej czesc kwoty poszla do kieszeni muska na starlinki xdddd


@hekktik: jeśli ci nie wystarczy oficjalne podziękowanie rządu ukraińskiego dla rządu polskiego i konkretnie dla Orlenu, który miał udział w zapłacie za starlinki - (widzisz to na screenie z tweeta) - to cóż, jesteś po prostu niereformowalny i nic do ciebie nie trafi. Albo jest to po prostu zwyczajnie twoja zła
Pobierz ZembataSekwoja - > ale ja czekam na link do tych polskich zbiorek z ktorej czesc kwot...
źródło: comment_16648910861fQ70GIzsIrqBcjGRo0Yvq.jpg
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 13:51:42
  • 27
jak chcesz dolaczyc do grona #!$%@? to mozesz sie bawic w szukanie onuc na wykopie, mi to tam lata koło pałki kompletnie xdd


@hekktik: nie chcę, wyraźnie napisałam, że nie mam takiego zamiaru i zdaję sobie sprawę, że jest to nadużywane. Dlatego pozostawiłam to własnej ocenie każdego czytającego te wypowiedzi.

Co do reszty, nie będę tego nawet komentować, bo nawet nie ma czego. To co zarzuciłeś mnie, sam prezentujesz tak dobitnie,
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 13:56:23
  • 22
@hekktik: oczekiwania kogoś, kto ma zawężony punkt widzenia jedynie do pyskówek i jako argument stosującego metodę obrażania rozmówcy, nie są czymś co byłoby warte jakiejkolwiek uwagi.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 13:59:59
  • 26
dostalas wyjasnienie, dostalas linki do powaznych zrodel, zamilcz


@hekktik: ty również dostałeś wyjaśnienie, również dostałeś linki a nawet dostałeś screen z tweeta z podziękowaniem imiennym od ukraińskiego rządu - a jednak nie potrafisz zamilknąć.

I ja nawet tego od ciebie nie wymagam - bo nie jesteś w stanie :D
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 14:08:08
  • 26
jezu co za łeb. nie dosc ze pograzyla sie farmazonami o polskich darczyncach ze zbiorek (cytat) to jeszcze brnie przez nastepnych 10 postow rotfl


@hekktik: XD

tak, tak - dalej obrzucaj mnie inwektywami, to dokładnie twój poziom.

Jesteś taki zabawny, oczywiście rząd ukraiński jest znacznie gorzej poinformowany od niejakiego @hekktik, dlatego te podziękowania dla Polaków są wynikiem pomyłki, rząd Ukrainy powinien się zgłosić do @hekktik - on by im dokładnie
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 14:10:41
  • 24
jezu chryste jaki bełkot XDDDD


@hekktik: zacny tekst - ulubiony przez wszystkich tych, którym brakuje rzeczowych argumentów.

No mówiłam, że jesteś zabawny XD
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 14:12:00
  • 25
nie pisz juz do mnie


@hekktik: będę pisać, bo mnie bawisz :)
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 15:29:48
  • 25
a ten na tweecie wyzej dziekuje bo PEWNIE SIE NIE ORIENTUJESZ ale cala pomoc ukrainie jest dostarczana z terenow polski.


@hekktik: Orientuję się, że jest dostarczana z terenów Polski, ale jednak to podziękowanie jest za kupione przez Polaków starlinki.
Wygląda na to, że to raczej ty się nie orientujesz, że Polska miała swój udział w tej płatności za starlink dla Ukrainy.
Pobierz ZembataSekwoja - > a ten na tweecie wyzej dziekuje bo PEWNIE SIE NIE ORIENTUJESZ ale ...
źródło: comment_1664897385h74RZDoGxPb1205x1CsGrc.jpg
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 15:31:15
  • 7
nikt nie bedzie mial nic, nie tak?


@Chrzonszcz: nie wiem o co Ci chodzi, rozwiń proszę tę myśl.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 15:43:06
  • 6
SpaceX nie jest notowany na giełdzie.


@Manah: ok, uznaję że masz większą wiedzę ode mnie na ten temat. Z mojej strony był to tylko przykład, że dla człowieka, który operuje miliardami, kwota 80 mln. nie jest jakąś bajeczną stratą.

Sprostuję też, żeby nie było nieporozumień, że nie odżegnuję się od tego, że Elon bardzo pomógł, nie o to chodzi - pomógł i chwała mu za to. Jednak takie narzekanie jest w
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 15:54:55
  • 12
czy ja ci nie mowilem zebys juz do mnie nie pisala


@hekktik: mówiłeś - i nawet ci na to odpowiedziałam :D

najpierw pieprzysz o kasie na starlinki z polackich zbiorek, pozniej ze 80 mln to mala kwota i podniecasz sie kasparovem ktory jedyne co zrobil to #!$%@? na twitterze xd


Fakt, że nie rozumiesz tego co czytasz, nie zobowiązuje mnie do tłumaczenia ci tego jak przysłowiowej "krowie na granicy".

nie zawracaj
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 16:06:39
  • 7
szczerze to nie pamietam kiedy widzialem tu glupszego rozmowce,


@hekktik: no cóż, muszę podzielić tu twoje zdanie na temat tego w jakim poważaniu ja z kolei mam opinię osób takich jak ty.

przewaznie jak ktos #!$%@? taka glupote to jest w stanie sie zreflektowac


dostałeś dowody, screeny, ale nadal nie jesteś w stanie się zreflektować, zamykasz na to oczy, więc jesteś kimś kto akurat ma najmniejsze prawo pisać o reflektowaniu się
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 16:10:22
  • 3
a jakiś dowód na potwierdzenie tych słów?


@Kaczypawlak: nie mam. To prawda, że zagalopowałam się w stwierdzeniu że prywatne pieniądze też poszły na ten cel. Prawdą za to jest, że Polacy kupowali za prywatne pieniądze wyposażenie dla cywilów oraz armii ukraińskiej i prawdą jest że Polska (czyli Polacy) miała udział w kupnie starlinków.

Czy takie sprostowanie jest okej? :)
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 16:18:15
  • 6
jakbym widział kwity, przelewy albo fundusze celowe to już bym uwierzył


@Kaczypawlak: no cóż, jeśli przeglądałeś tę rozmowę są oficjalnie publikowane podziękowania Orlenu dla Muska za szybkie zrealizowanie zamówienia zakupionych przez tenże Orlen terminali starlink, a także podziękowania rządu ukraińskiego za kupno dla Ukrainy starlinków.

Nie było żadnych sprostowań, kontrowersji na ten temat. Zainteresowani (Musk, strona ukraińska) też nie kwestionowali tego że tak właśnie było.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 17:59:21
  • 8
Nie mam dowodów, ale jeżeli mi nie wierzysz to jesteś onuca ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Erwto: ależ wierzę ci - wierzę nawet że to ty jesteś tym starlinkiem ;)
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 18:03:09
  • 2
Identyfikuję się jako helikopter bojowy, proszę nie obrażać moich uczuć. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)


@Erwto: wolałabym żebyś był helikopterem medycznym, ale ze względu na twoje delikatne uczucia - odpuszczę

ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 18:06:15
  • 2
przechodziłem w tryb bojowy


@Erwto: no to do boju chłopaku ! Byle po właściwej stronie :)
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 18:31:01
  • 0
to troll


@zmasowanyatak: kto?
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 18:37:22
  • 3
hekktik


@zmasowanyatak: a, ok. Wiesz, na ogół jak ktoś do mnie pisze, to mu odpowiadam. Tego wymaga kultura, więc sobie "porozmawialiśmy". Chociaż tu akurat zrobiłam pod koniec odwrotnie - prosił mnie żebym do niego nie pisała, ale zdecydowałam, że będę - po pierwsze rozśmieszał mnie, po drugie taka była konsekwencja zaczepiania mnie.

Nie wiem czy jest trollem, ale po tym co pisał, nie zdziwiłabym się. Tak jak wspomniałam wcześniej - ocenę
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 18:46:33
  • 2
nie umie dyskutować bez obrażania rozmówcy. Ogólnie warto sobie zapamiętać jego nick i następnym razem nie psuć sobie nerwów


@zmasowanyatak: fakt, prezentuje dość prymitywny poziom (na co ze dwa razy zwróciłam mu uwagę). Ale ja wcale nie psułam sobie nerwów, więc spoko - przeciwnie, rozbawiała mnie jego gorączkowość :)
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 19:08:28
  • 1
ja #!$%@?, roztrząsacie to jak #!$%@?.


@fufkonator: wybacz

XD

Terminale poszły częściowo za prywatne pieniądze, częściowo z hajsu rzadu USA, Polski i Orlenu.


no i to właśnie chciałam "koledze" wytłumaczyć, ale nie chciał przyjąć do wiadomości - i co zrobisz?

Kwota 80 milionów brzmi realnie, bo sieć nie działa za darmo.


nigdy i nigdzie jej nie kwestionowałam

Jednocześnie, zostanie ujęte to w zeznaniu podatkowym, wiec cześć zostanie w kieszeni w formie
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 05.10.2022, 09:52:35
  • 0
potwierdzam, byłem tym hotelem.


@Fenrirr: byłeś tym hotelem w Pradze? A gdzie jesteś teraz? Przyjechałeś z powrotem do Polski i teraz jesteś tym hotelem w Polsce? Jeśli tak, to super sprawa - popieram.

918

Iran. Uczennice dołączyły do protestu. "Inaczej zabiją nas jedną po drugiej"

Iran. Uczennice dołączyły do protestu. "Inaczej zabiją nas jedną po drugiej"

- Jeśli się nie zjednoczymy, będą nas zabijać jedną po drugiej! - krzyk irańskich uczennic niesie się echem w szkołach i na ulicach. Młode dziewczyny dołączyły do trwającego w tym kraju protestu. Kobiety od dwóch tygodni palą swoje hidżaby, blokują ruch na drogach. "To efekt zabójstwa 22-latki"

Kumpel19
z
polsatnews.pl
dodany: 04.10.2022, 16:27:13
  • 145
  • #
    iran
  • #
    religia
  • #
    prawo
  • #
    bliskiwschod
  • #
    ciekawostki
  • #
    spoleczenstwo
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 16:43:32
  • 40
Czy europejskie feministki już poleciały z pomocą do Iranu?


@GraveDigger: ale czemu zachowujesz się w ten sposób? Bez względu na płeć, należy popierać i szanować ludzi, którzy przeciwstawiają się opresji. Przecież te kobiety, które wychodzą teraz tam w Iranie na ulicę, ryzykują swoim zdrowiem a nawet życiem.

Ty sprowadzasz to do walki płci, bez sensu - zachowujesz się tak jak Ajatollah Ali Chamenei który ogłosił, że te zamieszki są aranżowane przez
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 16:56:09
  • -11
Daj jakiś link do akcji popierającej zachodnich feministek.


@TestoSynth: po pierwsze, feministki to nie jest jakiś temat, którym bym się interesowała, więc skąd mam mieć taki link? I nie wiem o co chodzi w Twojej prośbie. Odpowiedz mi natomiast, czy według ciebie te kobiety z Iranu mają rację w tym co robią i czego się domagają, czy też w Twojej opinii powinny nosić hidżaby nawet jeśli nie chcą i to w
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 17:00:56
  • -35
Pytanie dlaczego nie są wspierane przez feministki z zachodu?


@TestoSynth: tego nie wiem - i szczerze mówiąc, uważam że nie ma to znaczenia - jestem przeciwna stygmatyzowaniu jakiejkolwiek grupy, która działa w słusznej sprawie.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 17:18:43
  • 102
pewnie jak zabiją jakąś 22latke za nie chodzenie do kościoła czy też jedzenie mięsa w piątek


@chromal: nie sądzę - nawet jak się dowiadujemy, że gwałcą dzieci, nikt ich tak porządnie nie kopnął.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 17:31:18
  • 15
polityk, ksiądz czy sędzia wszyscy powinni odpowiadać tak samo jak normalni kryminaliści


@chromal: twoje zdanie jest zgodne z etyką, prawem i moralnością. Wynika z tego, że nasze państwo nie spełnia prawidłowo tych warunków. Przypomina mi się tak przy okazji nowa jednostka chorobowa odkryta u oskarżonego dziecka znanego i zasłużonego polityka - "pomroczność jasna"
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 19:19:02
  • 5
Uprzedzając - Iranki mają absolutną rację i gorąco im kibicuję


@Omenu: super że się zastrzegłeś (tyleż mnie to rozbawiło, co rozczuliło - w każdym razie, pozytywnie)

Czyli zgadza się na stygmatyzowanie feministek z zachodniej Europy, albowiem od lat już nie działają one w słusznej sprawie, czy tak?


Szczerze? Nie mogę się uczciwie wypowiedzieć w tej sprawie, ponieważ za mało wiem na ten temat. Wspominałam już, że nie interesuję się feministkami ani
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 19:34:37
  • 0
Okej, przyznaję - nie spodziewałem się takiej odpowiedzi.


@Omenu: A jakiej się spodziewałeś?

Natomiast co do meritum - zapewne są jakieś kobiety które w takich ruchach uważają, że działają w słusznej sprawie, acz czy tak myślą, czy też wiedzą że obecnie to bzdury nie ma to znaczenia. Liczą się fakty.


Nie wiem jak na to odpowiedzieć - ludzie to skomplikowane istoty, choć na ogół jeśli działają dobrowolnie, a nie z przymusu,
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 19:39:05
  • 1
Jeśli teraz nie przełamią impasu dalej będą deptani przez szmacianego Chameneiego..


@cyberyna: ja już nawet nie pamiętam, co im się tak bardzo nie spodobało w rządach Rezy Pahlavi.

Tak w ogóle, to najbardziej mi odpowiada Persja z czasów Achemenidów - taki sentyment. Ale jeśli chodzi o współczesność, to dramat - zwłaszcza dla społeczeństwa, którego udziałem jednak były już inne wartości.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 19:44:37
  • 3
masz rację a te na zachodzie się nawet z nimi nie solidaryzują i to jest żałosne


@Kaczypawlak: jeśli walczą o prawa kobiet - to tak, to żałosne jeśli się z nimi nie solidaryzują. Co prawda nie wiem czy się nie solidaryzują, ale jeśli nie - to powinny natychmiast usunąć się z tego ruchu czy tam organizacji (nie wiem jakie są tu struktury) bo zdradzają swoje własne credo.

Swoją drogą, uważam że
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 19:52:32
  • 3
Takiej jaka obecnie dominuje na wykopie "#!$%@? myślisz choćby w części inaczej niż ja/ośmielasz się napisać że w czymkolwiek choćby potencjalnie mogę nie mieć racji/(tu wpisz cokolwiek) więc zareaguję wyzywając od debili"


@Omenu: o nie, nigdy nie obrażam w ten sposób swojego rozmówcy, nawet jeśli w moim pojęciu na to zasługuje.

Nigdy też nie miałam problemu z wyrażaniem swojego zdania, bez względu na to, czy jest ono popularne czy wręcz przeciwnie.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 20:01:31
  • 2
Całkowita racja, niemniej jednak gdy piszesz nie znasz interlokutora, zatem skoro przykładowo ostatnio otrzymuję 9 na 10 tego typu odpowiedzi, to częściej zakładam, że w kolejnych przypadkach również tak będzie


@Omenu: ja na ogół niczego nie zakładam z góry, a rozmawiam tu z kompletnie różnymi osobami. Inna rzecz, że na wykopie nie bywam codziennie i zdarzają mi się długie przerwy :)
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 20:18:23
  • 1
Feminizm w naszej kulturze oznacza walkę z tzw. "patriarchatem", czyli domniemanej przewagi mężczyzn nad kobietami w niektórych dziedzinach życia, która wynika wyłącznie z tego, że ktoś urodził się z penisem. Całość tego ruchu sprowadza się do kwestii gratyfikacji finansowej i możliwości uprzywilejowanego zajmowania stanowisk przeznaczonych dla ułamka społeczeństwa.


@toki_rodrigo: Wiem jakie są założenia - i wg mnie są one słuszne, należy piętnować każdą opresję i niesprawiedliwość. W stwierdzeniu, że nie znam
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 20:25:28
  • 2
@kermelanik: sorka - nie posiadam TV ( z wyboru). No i napisałam wyraźnie "JEŻELI nie popierają" Słowo "jeżeli" wyraźnie determinuje tu moją niewiedzę na ten temat - zresztą napisałam też, że tego nie wiem. Teraz wiem - dziękuję.

Moje pytanie też brzmiało "jak widzisz takie ewentualne poparcie" bo było to właśnie takie trochę pytanie z haczykiem - to tak jak robienie referendów przez Rosję na Ukrainie - jak można robić referendum
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 20:42:26
  • 1
a ty marnujesz czas na przekonywanie go.


@kermelanik: ale o czym ja według Ciebie go przekonuję???
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 21:34:39
  • 0
To po co sie wypowiadasz ?


@nocodename: zostałam zapytana o zdanie - dlatego się wypowiadam.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 05.10.2022, 08:42:58
  • 0
Nikt nie wspiera irańskich kobiet bo drzeć mordę to trzeba na białego faceta w kulturze zachodu która was ogranicza. #!$%@? że w Iranie kara śmierci za pokazanie włosów xd


@Thexil: bardzo Cię proszę - co to za retoryka? Zacznijmy od wspierania - okazuje się, że to nieprawda, że nie wspierają, gdzieś tam wyżej były wrzucone linki, gdzie pokazane jest, że jak najbardziej wspierają.

Po drugie, to że ktoś ma gorzej, nie

642

Rosyjska mistrzyni reaguje: Musimy zapytać Polaków, dlaczego to robią

Rosyjska mistrzyni reaguje: Musimy zapytać Polaków, dlaczego to robią

Szafi Sulejmanow...Nie dostał zgody na wjazd do naszego kraju, co w Rosji spotkało się ze zdecydowanymi reakcjami. Głos zabrała między innymi mistrzyni olimpijska w biegach narciarskich, Weronika Stiepanowa. "Musimy zapytać Polaków, dlaczego to robią" - stwierdziła.

4x80
z
sport.interia.pl
dodany: 04.10.2022, 16:21:15
  • 131
  • #
    ciekawostki
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 16:53:23
  • 151
raszyści naprawdę nie rozumieją


@4x80: trudno w to uwierzyć, prawda?

A oto co dokładnie powiedziała ta pani:To bardzo niesprawiedliwe. Szkodzi sportowi. To całkowicie absurdalne, że tak się dzieje. Musimy zapytać Polaków, dlaczego to robią

Dziwi mnie to dlatego, że jest w końcu mistrzynią olimpijską, powinna więc wiedzieć że idee sportu i wojna nie idą w parze. I skoro jest mistrzynią olimpijską, tym bardziej powinna wiedzieć, że w starożytnej Grecji, skąd
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 17:28:16
  • 26
Jeden z komentarzy pod artykułem:


@4x80: celne

Przeczytałam artykuł, komentarzy pod artykułem nie. Ale podpisuję się pod tym zacytowanym komentarzem, dobrze by było, żeby dotarł do tej, do której jest adresowany. Choć w sumie sama powinna to wiedzieć - nie wiem czemu musi zadawać takie pytanie.
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 22:13:37
  • 2
a, co to za różnica.


@24xls: taka, że dostałaby wyczerpującą i rzetelną odpowiedź na swoje pytanie.

28

Bitwa w ośrodku szkoleniowym w Rosji. Powód nie mieści się w głowie

Bitwa w ośrodku szkoleniowym w Rosji. Powód nie mieści się w głowie

W jednostce wojskowej pod Moskwą doszło do walk między rosyjskimi żołnierzami - donosi portal "Baza" na Telegramie. Żołnierze kontraktowi mieli próbować odebrać nowo przybyłym zmobilizowanym ich telefony i sprzęt. Nowicjusze jednak mieli przewagę liczebną. Rannych zostało 20 osób.

KapitanTorpedal
z
o2.pl
dodany: 04.10.2022, 17:02:02
  • 12
  • #
    europa
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    ruskimir
  • #
    wydarzenia
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 17:13:53
  • 0
walka o obiecywane mityczne pralki zaczyna się już na terenie kacaplandii ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@grzmislaw: XD

rozśmieszyłeś mnie :D Choć prawdę mówiąc nie wiem czy bardziej wypada się śmiać, czy załamać tą perspektywą.

Nasuwają się też inne pytania - czy jeśli zmobilizowani_jeszcze-cywile są w stanie pobić żołnierzy zawodowych, to czy to znaczy, że rosyjscy żołnierze zawodowi są słabi, czy może nowo zmobilizowani silni? Ta druga opcja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 18:44:44
  • 0
nowych jest znacznie więcej niż tych "zawodowych"


@grzmislaw: ale w tym konkretnym ośrodku? To zaraz, ci zawodowi, w liczbie 20, rzucili sie na nowych którzy znacznie przeważali ich liczebnie??? Krótkowzroczność? Głupota? czy arogancja?

23

Brytyjka oskarżała mężczyzn o gwałty, sama trafiła do więzienia

Brytyjka oskarżała mężczyzn o gwałty, sama trafiła do więzienia

35-letnia Brytyjka, która twierdziła, że została zgwałcona przez dwóch różnych mężczyzn, sama trafiła do więzienia. Kobieta została skazana za fałszywe oskarżenia. Jak się okazało, jej historie o gwałtach były wyssane z palca.

beconase
z
polsatnews.pl
dodany: 04.10.2022, 17:49:01
  • Wykop Poleca
  • Reklama
  • 5
  • #
    europa
  • #
    wielkabrytania
  • #
    przemocmaplec
  • #
    ciekawostki
  • #
    falszyweoskarzenie
  • #
    pieklokobiet
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja
ZembataSekwoja 04.10.2022, 17:53:21
  • 10
Jestem ciekawa jak to babsko tłumaczy swoje zachowanie. Szczęściem tych mężczyzn jest fakt, że nie było ich wtedy w okolicy i że dało się to udowodnić dzięki technice (monitoring etc.) A co, gdyby nie było takiej możliwości??? Strach pomyśleć.

Nie mieści mi się to w głowie. Dlatego chciałabym poznać motywy.
  • 1
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 12
  • Strona 1 z 12
  • >

Ożypałka Baszka-Wodna

  • Popadam w monochromatyczny nadbrak czasu. Czy teraz bardziej niejestem? .---------------------------------------------. (Zembata Sekwoja "Księga Pieśni Ożypałki")
  • Zona Drext III, Syo Padeste (Syo Erkhan)
  • https://www.youtube.com/watch?v=8D5AyJAXqiE

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 09.02.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 26.11.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl