Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko210
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Thorkill

Thorkill

Dołączył 9 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 21808
  • Znaleziska 5765
  • Mikroblog 16043
  • Obserwujący 124
  • Obserwowane 7
t.....o
konto usunięte 01.08.2024, 10:17:51
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 01.08.2024, 10:23:27 via Wykop
  • 13
@tos-1_buratino: Ja też jestem dalej (na tagu od 24 lutego 2022) r, ale coraz mniej się udzielam bo jakieś 80 proc. postów nie ma tu już nic wspólnego z działaniami wojennymi albo kwestiami politycznymi z nią związanymi.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 01.08.2024, 17:02:34 via Wykop
  • 0
@owsikalfred: Ja tak samo.
  • Odpowiedz
mobutu2
mobutu2
01.08.2024, 08:06:48
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 01.08.2024, 10:06:53 via Wykop
  • 4
Trzeciego dnia, aby powstrzymać natarcie wojsk rosyjskich na jednej z flanek, strona ukraińska wysadziła tamę zbiornika wodnego.


@mobutu2: Do pierwszego wysadzenia zapory wodnej na Irpieniu w Kozarowiczach doszło 25 lutego o godz. 15:30 czasu kijowskiego. Wtedy wybuch zrobił w zaporze tylko otwór. Następnie 8 marca doszło do powtórnego jej wysadzenia które zniszczyło zaporę całkowicie.

Jedna z amerykańskich gazet zastanawiała się nawet na początku marca, że czterdziestokilometrowa kolumna wojsk rosyjskich posuwająca
  • Odpowiedz
G.....r
konto usunięte 28.07.2024, 18:19:01
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 28.07.2024, 19:10:23 via Wykop
  • 0
@Bad_Sector: Ta mapka to jakieś kompletne s-f. Rus według niej wchodzą wszędzie jak w masło i przyczółek jest gigantyczny. Prawdopodobnie są dwa różne niewielkie przyczółki w dwóch różnych miejscach.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 28.07.2024, 19:26:47 via Wykop
  • 1
@Bad_Sector: Rozumiem. Absolutnie nie mam do ciebie pretensji. Bardzo dobrze że to wrzuciłeś :)
  • Odpowiedz

13

"Wielu tam zginęło. Dziesiątki". Samobójcza misja Ukraińców pod Krynkami

Pokaż treści 18+

"Wielu tam zginęło. Dziesiątki". Samobójcza misja Ukraińców pod Krynkami

Po niemal roku walk na naddnieprzańskich bagniskach Ukraińcy wycofali żołnierzy z przyczółka pod Krynkami. Do dziś nie wiadomo, jakie długoterminowe cele przyświecały dowództwu podczas tej operacji. W lipcu skończyła się ona porażką i dużymi stratami.

WirtualnaPolska
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 28.07.2024, 10:08:33
  • 9
  • #
    swiat
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
Thorkill
Thorkill 28.07.2024, 13:46:09 via Wykop
  • 3
@Thorkill juz kilka miesiecy temu pisal ze sie wycofali,


@robertkk: Nieprawda. W marcu bodajże napisałem że rus praktycznie zlikwidowali niemal cały ukr przyczółek bo tak wynikało z geo. Zostało im kilka piwnic i prostokąt z 200 m na 100m. A potem gdzieś na początku czerwca DeepState napisał że ukr się wycofali z Krynek. A teraz potwierdził to oficjalnie ukr Sztab Generalny.
Thorkill
Thorkill 28.07.2024, 19:13:53 via Wykop
  • 1
@robertkk: Dokładnie. Tylko się pomyliłem wyżej że to było w czerwcu. To był koniec maja. Ale ten wyżej post to był już na podstawie info DS i innych ukr źródeł. Nie wiem czemu tyle miesięcy ukr SG zwlekał z podaniem tego oficjalnego info że się wycofali.
A.....z
konto usunięte 27.07.2024, 16:33:51
  • 20
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 27.07.2024, 20:28:39 via Wykop
  • 2
@Adamfabiarz: Jeszcze raz się potwierdziło że nieformalna nazwa obw. lwowskiego "bandera-land" jest trafna.
  • Odpowiedz
N331
N331
22.07.2024, 10:40:21
  • 25
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 22.07.2024, 16:43:12 via Wykop
  • 1
Jak ruscy okopią się na zajętym terenie, to już go nie odbijesz. @Thorkill jak to było z tą ukraińską ofensywą w lecie 2023 roku?


@C5314: Tak jak każdy widział. Ukr w planach mieli zająć Robotyne w drugim dniu ofensywy a Tokmak 7-8 dniu.Skończyło się że Robotyne zajęli po niecałych trzech miesiącach a do Tokmaku nie doszli. Jednym z ważnych elementów który spowodował że ukr ofensywa zakończyła się niepowodzeniem było
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 22.07.2024, 16:53:59 via Wykop
  • 3
Rosji nie udało się wydać walnej bitwy


@N331: To oczywiście bzdura. Walna bitwa w lutym-marcu 2022 r. odbyła się w rejonie Kijów-Czernihów-Sumy. No i rus tą walną bitwę przegrali i musieli wycofać stamtąd swoje armie. Dlatego błyskawiczna inwazja ukr się nie udała.
Ale porównywanie tej sytuacji do Polski jest bezsensu także z innych powodów. To zupełnie inne uwarunkowania geograficzne. Spójrz sobie chociaż jak gigantyczna jest długość granicy rus-ukr w porównaniu
  • Odpowiedz
Wilczynski
Wilczynski
20.07.2024, 12:06:57
  • 34
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 20.07.2024, 12:15:06 via Wykop
  • 26
@Wilczynski: Pisałem w styczniu tego roku, że Jermak wysyła pełno sygnałów że chcą rozmów pokojowych z Rosją bez żadnych warunków i wydaje się że wtedy wstępnie było dogadane że do takich rozmów może dojść. Ale niestety ukr zaczęli wykazywać słabość militarną i zaczął im się sypać front i rus zrezygnowała z rozmów i przyjęła twardą postawę. Była nawet o to kłótnia tutaj nocna, gdzie mnie przekonywano że ukr żadnych rozmów
  • Odpowiedz
drivent
drivent
16.07.2024, 08:04:14
  • 19
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 16.07.2024, 08:49:40 via Wykop
  • 2
@drivent: Już pomijając ten nieformalny miks banderowskiej flagi z nazwą istniejącej jw ukr SOF-u, to szczycenie się wejściem na Rysy przez Specjalsa to przecież trochę wstyd. Rysy to banalna góra - choćby w porównaniu z Kozim Wierchem - na którą ja wszedłem mając 15 lat i nic z tego nie pamiętam więc wielkich emocji tam nie przeżyłem.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 16.07.2024, 08:54:43 via Wykop
  • 9
z flaga swojego oddzialu,


@robertkk: Właśnie to nie jest flaga jego oddziału. Poniżej to jest właściwa symbolika tej jednostki SOF. Więc to nie jest żaden przypadek. To banderowiec.
Thorkill - >z flaga swojego oddzialu, 

@robertkk: Właśnie to nie jest flaga jego odd...

źródło: 443423

Pobierz
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 16.07.2024, 16:01:53 via Wykop
  • 0
Choć pewnie Kozi z Piątki przez Kozią Przełęcz będzie faktycznie trudniejszy niż Rysy od Morskiego Oka ;)


@3kaski: Oczywiście powyżej miałem na myśli trasę na szczyt Rysów od strony Morskiego Oka. Od strony Słowacji nigdy nie wchodziłem, ale słyszałem że jest dużo trudniej.
  • Odpowiedz
d4wid
d4wid
15.07.2024, 13:36:58
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 15.07.2024, 14:14:38 via Wykop
  • 4
@d4wid: Przestań spamować tym g....m tag ukraina peowski czopku. Co to ma wspólnego z wojną na ukrainie i generalnie z Ukrainą?
Stworzyłeś jakiś swój autorski tag dla niepełnosprawnych to tam siedź i sobie to wrzucaj wraz z resztą sekty.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 15.07.2024, 14:24:51 via Wykop
  • 3
Dwa, mój to #szuryzglownej i tak jak mówisz,

@d4wid: No to sobie tam pisz i się brandzluj z innymi.
Pytam się ponownie. Co ten chłam który wrzucasz ma wspólnego z Ukrainą? Czemu floodujesz ten kanał?
  • Odpowiedz
pepe998
pepe998
14.07.2024, 19:25:41
  • 60
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 14.07.2024, 21:18:11 via Wykop
  • 11
@pepe998: Już to pisałem kilka razy tutaj ale powtórzę po raz kolejny. Ci ludzie są bardziej bezkrytycznie pro-ukraińscy niż sami Ukraińcy. Obserwuje ze 30 ukr kont na X i tam non stop idzie krytyka różnych działań rządu Zelenskiego i dowództwa ZSU. A część z nich to dawni wyborcy Zelenskiego i jego partii.
  • Odpowiedz
S.....2
S.....2
konto usunięte 14.07.2024, 17:18:24
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 14.07.2024, 18:29:21 via Wykop
  • 3
Co robi UKR dowódca, wysyła z powrotem 24 brygadę, żeby przeprowadziła kontratak w rejonie Torecka i przywróciła stan przed RUS ataku.


@Stay12: Ten fragment postu Fita to bzdura. Prawdopodobnie żle zrozumiał wpis M. Bezugli z którego wział te informacje. Cała 24 BZ dalej walczy w rejonie Czasiw Jaru.

Jak już ukazał się artykuł w UKR prasie, to ja już mogę opisać z grubsza zaistniałą sytuację na tym odcinku.

To też
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 13.07.2024, 07:32:45
  • 18
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill
Autor
13.07.2024, 08:43:28 via Wykop
  • 0
@kupczyk: W tekście też to jest podkreślone np. poprzez przytoczone wypowiedzi obsługujących je ukr żołnierzy. Zaletą takich niestandardowych systemów artyleryjskich jest także to że można kupić do nich wciąż od ręki amunicję artyleryjską poprzez brokerów lub bezpośrednio z różnych krajów na świecie, tyle jej w czasach zimnej wojny wyprodukowano.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill
Autor
13.07.2024, 08:50:30 via Wykop
  • 1
taka amunicja to kosztuje "grosze" w porównaniu do obecnej.


@kupczyk: Na pewno brokerzy czy przedstawiciele państw za amunicje 100 lub 130 mm żądają wielokrotnie mniej niż za amunicje 122 lub 152 mm, o 155 mm nawet nie wspominam. Ale dokładnych cenników oczywiście nie znam.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill
Autor
13.07.2024, 09:08:07 via Wykop
  • 2
nie ma co ukrywać ale ta wojna dla krajów byłego bloku socjalistycznego jak manna z nieba. Wymieniają sprzęt na Zachodni. Pozbywają się swojego starego sprzętu

@kupczyk: Zgodziłbym się z tobą, ale na razie nie mogę bo wygląda że - podobno ze względu na sprzeciw Węgier - nie otrzymaliśmy od KE zwrotu pieniędzy za oddany ukr sprzęt. Też nie wiadomo po jakich cenach to było liczone.
Bez wątpienia w związku z
  • Odpowiedz
Sweet-Jesus
Sweet-Jesus
09.07.2024, 19:34:00
  • 68
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 09.07.2024, 20:16:54 via Wykop
  • 18
ślady rosyjskich zbrodni wojennych.


@Sweet-Jesus: Znów wyjdę na onuce ale te zniszczone bloki nie są zbrodnią wojenną rus. W oparciu o nie ukr oddziały broniły centrum Borodzianki na co jest wiele dowodów, łącznie z relacjami samych ukr uczestników walk, więc zgodnie z Konwencją Haską były legalnymi celami.
Oczywiście nie zmienia to faktu że rus jako agresor bez powodu, jest godna najwyższego potępienia.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 09.07.2024, 21:10:31 via Wykop
  • 18
@Sweet-Jesus: Tak jeszcze dopowiem żeby nadać właściwy kontekst temu twojemu filmowi i tym zniszczonym blokom, zwłaszcza że prawdopodobnie niewiele osób na świecie o tym wie. Uporczywa obrona centrum Borodzianki 27 lutego - 1 marca 2022 r. była jedną z ważnych cegiełek które uratowały Kijów. A ta obrona była prowadzona przez de facto zwykłych ludzi, ochotników. Większość z nich nie miała mundurów, cześć z nich nie miała początkowo broni, musiała ją
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 10.07.2024, 05:11:55 via Wykop
  • 3
goscia z SBU(?)


@Wesol96: Tak, ze względu na mundury to może być personel SBU albo Policji.
Z kontekstu i z tego że się modlą w tym miejscu stawiam jednak że są to policjanci z Borodzianki, którzy 24 lutego wstąpili na ochotnika do formowanej w ramach mobilizacji powszechnej kompanii ochrony komisariatu wojskowego "Borodzianka" (tzw. rota ochrony). Ten oddział wraz z utworzoną tam wówczas także kompanią ochotniczą "Borodzianka-1" broniły miasta.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 10.07.2024, 05:24:23 via Wykop
  • 1
przy Strefie Zamkniętej dosłownie robili to w samym mundurze z kałachem w dłoni.


@Sweet-Jesus: To i tak mieli szczęście. Tak jak napisałem wyżej - praktycznie cała kompania ochotnicza "Borodzianka -1" (około 150 ludzi) sformowana 25 lutego na wojnę poszła bez mundurów, w dresach albo w dżinsach. Większość z nich dostała tylko Ak-74 i dwa magazynki amunicji. Natomiast dla części kompanii zabrakło nawet kałasznikowów i mieli tylko koktajle mołotowa. Dopiero 27-28
  • Odpowiedz
N331
N331
07.07.2024, 17:37:04
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 07.07.2024, 17:59:46 via Wykop
  • 0
@N331: Nie wiem o co chodzi. Wszedłem na jeden z tych twoich linków dotyczących "mlodego" Korowaja i zacząłem czytać coś co przypomina początek szwedzkiego kryminału. Tyle że w wersji grafomańskiej.
Thorkill - @N331: Nie wiem o co chodzi. Wszedłem na jeden z tych twoich linków dotycz...

źródło: Screenshot 2024-07-07 at 19-57-16 ppłk rez. Maciej Korowaj w serwisie X „OPERACJA „KOŃ MORSKI” Czy konfrontacja na morzu Bałtyckim jest szansą Rosji na pokonanie NATO Czy Flota Bałtycka [...]

Pobierz
  • Odpowiedz
washington
washington
07.07.2024, 15:54:04
  • 41
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 07.07.2024, 16:31:30 via Wykop
  • 7
@washington: Nic nowego. "Onucą" jestem już od zeszłego roku, gdy napisałem tekst na bloga o tym że desant w Hostomelu nie skończył się pogromem rus vdv jak wiele propagandowych ukr kont od lutego 2022 r. przekonywało.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 07.07.2024, 17:56:05 via Wykop
  • 2
@siepan: A kogo mam popierać? Wymień super partie której popieranie automatycznie dowodzi zdolności do logicznego i racjonalnego myślenia.
  • Odpowiedz
konradpra
konradpra
07.07.2024, 17:29:34
  • 10
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 07.07.2024, 17:53:41 via Wykop
  • 0
@konradpra: Mógłbyś dać cynk na najlepszy fragment? Jakoś tak mam że nie jestem w stanie go słuchać dłużej niż 2-3 minuty.
  • Odpowiedz
Szinako
Szinako
07.07.2024, 14:14:16
  • 11
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 07.07.2024, 14:24:05 via Wykop
  • 2
@Szinako: WarVehicleTracker wygląda mi na onuce za 3...2....1...
A tak na serio. Rus puszczeniem tego nagrania zrobili z Oleszuka idiotę, któremu wydawało się że tanim kłamstwem i propagandą przykryje brzydkie fakty.
  • Odpowiedz
marcelus
marcelus
07.07.2024, 12:09:18
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 07.07.2024, 12:55:21 via Wykop
  • 6
@marcelus: NIe wiedziałem że Kozubel już wrócił zza kłódki. A co do Arestowycza. Ciekawa, niejednoznaczna postać. Bez wątpienia to inteligentny gość. Bez wątpienia to też cynik i kłamca. Kłamał kiedyś na rzecz Zelenskiego, potem coś się stało między nim a Jermakiem, którego był kumplem, został zwolniony jako doradca prezydenta i zaczął jechać po Zelenskim, często niesprawiedliwie.
Ale posłuchać go moim zdaniem warto, nie przyjmując wszystko co ma do powiedzenia za
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 07.07.2024, 13:07:18 via Wykop
  • 3
@marcelus: @wiciuWw46_xD @Grooveer @Szinako
:)
Thorkill - @marcelus: @wiciuWw46_xD @Grooveer @Szinako 
:)

źródło: Screenshot 2024-07-07 at 15-06-35 (1) Marek Kozubel w serwisie X „Niekompetencja clickbajt czy desperacja skłoniła do zaproszenia jednego z czołowych bankrutów polityki Niżej to chy[...]

Pobierz
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 07.07.2024, 13:18:08 via Wykop
  • 0
@Grooveer: Nie staje po żadnej stronie i nie oceniam kto ma racje. Po prostu się śmieje bo co zajrzę od święta na konto Kozubela to widzę tego typu awanturki i pyskówki w jakie się wdaje z losowymi ludźmi.
  • Odpowiedz
diGIO
diGIO
diGIO
04.07.2024, 18:17:38
  • 109
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 119
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 18:48:59 via Wykop
  • 14
Jak Tusk spotykał się z Putinem lata temu to do dzisiaj prawactwo mu to wypomina


@RzeczowyKomentator: Nieprawda. W serialu Reset nie wypominano mu samego otwarcia na Rosję (w sensie gospodarczym czy kulturalnym), tylko tego że szybko przybrało ono jednostronny charakter. Polska robiła dziesiątki gestów dobrej woli wobec Rosji (darowanie długów Gazpromu, mały handel graniczny z Kalinigradem itp) a w zamian nie otrzymywała nic. W dodatku potem Rosja zaczęła naciskać na
  • Odpowiedz
badreligion66
badreligion66
04.07.2024, 07:51:58
  • 397
#polityka News oczywiście poszedł z zaprzyjaźnionych z PiSem mediów, także ten XD
badreligion66 - #polityka News oczywiście poszedł z zaprzyjaźnionych z PiSem mediów, ...

źródło: temp_file6351896213669546122

Pobierz
  • 52
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 07:53:58 via Wykop
  • 2
@badreligion66: Przecież oni tam pokazują konkretny dokument. To rozumiem ten dokument którego fragmenty wrzucili to fałszywka? Dziwne bo wygląda legitnie.
Thorkill - @badreligion66: Przecież oni tam pokazują konkretny dokument. To rozumiem ...

źródło: GRn4silWgAA4ShN

Pobierz
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 07:56:51 via Wykop
  • 1
Pokazują wycinek jakiegoś dokumentu, niech pokażą całość manipulanci


@JAuStURYErSE: Przecież szef BBN też to potwierdza. Mają ten dokument, czytali jego fragmenty. Ten dokument jest autentyczny nie ma żadnych wątpliwości.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 07:59:59 via Wykop
  • 1
Ten fragment wygląda na uzasadnienie tego, że nie będą wydatków obcinać.


@JC97: xd. Ale fikołek.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 08:05:00 via Wykop
  • 1
@JAuStURYErSE: Daj spokój, to autentyczny dokument. Gdyby był fałszywką to Kosiniak by o tym napisał.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 08:07:26 via Wykop
  • 2
tylko podbija PiSowski spin, wrzuca też spin o "4% PKB


@JAuStURYErSE: Ty jesteś spin. Przecież według tej prognozy wydatków MON przygotowanej przez poprzedni rząd, w 2025 mieliśmy dojść do 4 proc. PKB wydatków na obronność. To już były oficjalne dokumenty i wszelkie zakupy przygotowywano według tych ram finansowych.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 08:10:44 via Wykop
  • 2
Gdzie jest reszta dokumentu pytam się?


@JAuStURYErSE: Ale fikołki. Przytoczyli najważniejsze fragmenty na antenie. Dwie kluczowe kwestie wrzucili na screenach do netu.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 08:18:00 via Wykop
  • 1
@JC97: Ja umiem, ty nie masz pojęcia o co chodzi wiec ci wyjaśnię. Zabierają 60 mld zł z Centralnych Planów Rzeczowych. Główną i właściwie jedynie elastyczną częścią CPR są wydatki w ramach programu modernizacji technicznej armii. Czyli zamierzają drastycznie ograniczyć planowane zakupy nowego sprzętu dla WP.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 08:22:58 via Wykop
  • 1
, a w tym dokumencie piszą dlaczego tak nie powinni zrobić.


@JC97: No bo to jest pismo odpowiedz SG na te plany. Z kierownictwa MON do uzgodnienia poszedł dokument pierwotny w którym znalazł się plan redukcji CPR o 60 mld w kolejnych czterech latach. A to pismo którego fragmenty tutaj wrzuciłem to odpowiedz SG na te plany. Odpowiedz kategorycznie odmowna.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 08:45:57 via Wykop
  • 2
czy będą budżet obcinać czy nie


@JC97: Oczywiście że będą obcinać budżet MON i planowane wydatki. Ci nieudacznicy nic innego nie umieją robić co pokazali w WP podczas swoich wcześniejszych rządów gdzie za Klicha doprowadzili wojsko do stanu agonalnego.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 09:06:26 via Wykop
  • 1
@JC97: Zobacz sobie na komunikaty MON. To jest przecież kompromitacja. Odwracanie kota ogonem i argumenty rodem z trolli internetowych. Wina Putina i Rosji. Zero odniesienia się do treści dokumentu i kwestii CPR-u. Zobacz jak nagle zamilkły te osintowe peowskie czopki albo jak są ostrożne i udają że muszą sprawę przemyśleć.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 09:28:42 via Wykop
  • 1
Tak jak ujawnili plany obronne. Jedna kartka, kontekst dopisali sobie sami.

@aresius: Dyskusja z sekciarzami nie ma żadnego sensu. Ty wierzysz w różne rzeczy. A gdy zacznę argumentować na dokumentach zbyjesz to a potem zaczniesz mnie obrażać. Przeżyłem to już wiele razy i nie ma sensu tego dalej ciągnąć.
Odpowiedz sobie sam na jedno pytanie: Czy ktoś dotąd napisał wprost że ten dokument jest fałszywy?
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 09:39:33 via Wykop
  • 1
zwykłe prostowanie informacji.


@JC97: Nic nie sprostowali. Nawet Kamizela to musiał zauważyć. Ten komunikat to hucpa jakiegoś dzieciaka z PO od Tomczyka. A co do kwestii pisma z SG i jego autentyczności. Jest konferencja SG. Wszystko się potwierdza.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 09:47:09 via Wykop
  • 0
@kobiaszu: Uspokój się sekciarzu. Kierownictwo SG na konferencji potwierdziło autentyczność pisma. Teraz od ministerstwa finansów będzie zależeć czy ich opinia zostanie uwzględniona czy nie.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 09:52:41 via Wykop
  • 0
Czyli tak manipulacja, tak jak myślałem.


@zbigniew23: Przeciez to MF ostatecznie zdecyduje ile pieniędzy otrzymają. Wszystko zostało potwierdzone. Z MON wyszedł projekt ograniczenia CPR o 57 mld w latach 2025-2028. SG zaopiniował go negatywnie. Teraz MON albo to przyjmie i lekko zmodyfikuje projekt albo uzna że to bez znaczenia i pozostanie przy pierwotnej propozycji. Decyzje i tak podejmie Tusk i szef MF.
  • Odpowiedz
Thorkill
Thorkill 04.07.2024, 11:40:19 via Wykop
  • 1
czyli nie ma żadnej decyzji jest dyskusja między SG


@zbigniew23: Nikt nigdy nie twierdził że została podjęta jakaś decyzja. Wszyscy łącznie z Republiką pisali o planach (propozycji) ograniczenia limitów na CPR. Walczysz więc z chochołem który sobie sam stworzyłeś.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
  • Strona 2 z 18
  • >
  • Blog o tematyce militarnej poświęcony aktualnie trwającym konfliktom zbrojnym. Większość artykułów na nim to szczegółowe opisy bitew z pierwszego miesiąca pełnoskalowej wojny rosyjsko-ukraińskiej.
  • https://thorkillblog.blogspot.com/
  • X (dawny Twitter)

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.07.2017

    Komentator
  • VIP
    od 24.01.2024

    VIP
  • Rocznica
    od 29.11.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 31.03.2019

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking