Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko141
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
SolarCalendarDev

SolarCalendarDev

Dołączył 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 66
  • Znaleziska 38
  • Mikroblog 28
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 6

1

Jak Ziemia krąży wokół Słońca ( wstęp o serii o kalendarzach ).

Pokaż treści 18+

Jak Ziemia krąży wokół Słońca ( wstęp o serii o kalendarzach ).

Kalendarz Solarny - więcej na pomagam.pl/npn7d9 Pierwszy film z serii o kalendarzach świata. Tłumaczę jak działa mechanika ruchu Ziemi wokół Słońca i dlaczego prawidłowy kalendarz musi być oparty wyłącznie na Słońcu ( tylko Bóg ). W kolejnych odcinkach; kalendarz egipski, słowiański, żydowski, grego

SolarCalendarDev
z
youtube.com
dodany: przedwczoraj, 07:05:41
  • 0
  • #
    slonce
  • #
    kalendarz
  • #
    czas
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 06.04.2026, 07:31:17
  • 0
Potwierdzenie z Biblioteki Narodowej

Dziś dostałem potwierdzenie przyjęcia egzemplarza obowiązkowego Kalendarza Solarnego do zbiorów Biblioteki Narodowej.

To dla mnie sygnał, że projekt jest traktowany poważnie – nie jako „fanaberia”, ale jako autorski system pomiaru czasu.

Dziękuję
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
23.04.2026, 04:04:22 via Wykop
  • 0
Spokojnie nie wpadaj w panikę. Mam też potwierdzenie z Głównego Urzędu Miar.
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 04.04.2026, 07:39:44
  • 0
Zmiana czasu to objaw chaosu. Kalendarz Solarny przywraca naturalny rytm.

Co roku to samo – przestawiamy zegarki, gubimy rytm, a organizm buntuje się przez tydzień. Zmiana czasu to nie jest „drobna korekta”. To dowód, że nasz system odmierzania czasu jest sztuczny i oderwany od natury.

Dawniej człowiek wstawał ze Słońcem i kładł się spać, gdy zapadała ciemność. Dziś walczymy z zegarem, bo ktoś uznał, że trzeba przesunąć wskazówki.

Kalendarz
SolarCalendarDev - Zmiana czasu to objaw chaosu. Kalendarz Solarny przywraca naturaln...

źródło: 61TdpBnK1kL._UF1000,1000_QL80_FMwebp_

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
04.04.2026, 13:06:59 via Wykop
  • 0
@BassGru: Żabka to sieć sklepów, nie gatunek żaby. Godziny otwarcia sklepu nie mają nic wspólnego z tym, czy dzień jest astronomiczny, czy nie. To czysta umowa handlowa, a nie biologiczna konieczność. Mylenie jednego z drugim to argument zupełnie nietrafiony. Dokładnie dzień jest od działania a noc od odpoczynku.
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
05.04.2026, 09:58:32 via Wykop
  • 0
Człowiek to nie zwierzę. Wilki nigdy nie zrozumieją dlaczego wyją do Księżyca.
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
05.04.2026, 10:08:09 via Wykop
  • 0
@BassGru: Nie o to chodzi. Kalendarz Solarny nie reguluje godzin otwarcia sklepów ani pory snu. Reguluje to, jak układamy miesiące i dni w roku – żeby były stałe, przewidywalne i zgodne z ruchem Ziemi wokół Słońca. Zmiana czasu to tylko objaw głębszego problemu: nasz kalendarz jest umowny i chaotyczny. Ja proponuję uporządkowanie samej konstrukcji roku – nie Twojego rozkładu dnia.
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
05.04.2026, 10:11:04 via Wykop
  • 0
@BassGru: Wiedza była, owszem – ale nikt jej nie zastosował w praktyce. Nie dlatego, że pomysł był niepraktyczny, tylko dlatego, że wcześniejsze cywilizacje nie potrzebowały globalnego, neutralnego systemu. Dziś mamy świat połączony, gospodarkę 24/7, logistykę, IT – a kalendarz wciąż mamy z I wieku p.n.e. z łatką z 1582. To nie brak wiedzy, tylko brak odwagi do zmiany umowy społecznej, która już nie służy. A to, że wilki zmieniają cykle
  • Odpowiedz

2547

Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!

Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!

ZMIANA CZASU TO TOTALNA GŁUPOTA! Dość zmiany czasu, czas letni na stałe! Kiedyś człowiek kierował się naturalnym rytmem dnia i nocy. Wstawał, gdy słońce dotykało horyzontu, i kładł się spać, gdy światło gasło na niebie. Żył w zgodzie z przyrodą, z jej pulsującym rytmem, który mówił: (....)

jkbc
z
jarek-kefir.com
dodany: 27.10.2025, 19:10:26
  • 655
  • #
    zmianaczasu
  • #
    czas
  • #
    nocnazmiana
  • #
    polska
  • #
    czasletni
  • #
    czaszimowy
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 04.04.2026, 07:37:33 via Wykop
  • 0
Zmiana czasu to objaw chaosu. Kalendarz Solarny przywraca naturalny rytm.

Co roku to samo – przestawiamy zegarki, gubimy rytm, a organizm buntuje się przez tydzień. Zmiana czasu to nie jest „drobna korekta”. To dowód, że nasz system odmierzania czasu jest sztuczny i oderwany od natury.

Dawniej człowiek wstawał ze Słońcem i kładł się spać, gdy zapadała ciemność. Dziś walczymy z zegarem, bo ktoś uznał, że trzeba przesunąć wskazówki.

Kalendarz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 03.04.2026, 13:01:42
  • 0
Listy trafią do ludzi ale czy ludzie zrozumieją, że w listach jest skarb

Dzień dobry ludziom dobrej woli. Dzisiaj następna partia listów z Kalendarzem Solarnym. Na razie do 20 kwietnia wystarczy bo skromny budżet tego nie wytrzyma ;) odnośnika](https://wykop.pl)
SolarCalendarDev - Listy trafią do ludzi ale czy ludzie zrozumieją, że w listach jest...

źródło: 20260403_144716

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 02.04.2026, 13:48:37
  • 0
Wesołych zdrowych świąt Wielkanocnych oraz smacznego jajka

Dlaczego Wielkanoc wypada w różnym czasie u katolików i prawosławnych?

Wielkanoc jest świętem ruchomym, ponieważ – zgodnie z ustaleniami Soboru Nicejskiego (325 r. n.e.) – obchodzi się ją w pierwszą niedzielę po pierwszej wiosennej pełni Księżyca. To oznacza, że data Wielkanocy zależy od cyklu księżycowego, a nie od stałej daty słonecznej.

Jednak
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 01.04.2026, 08:26:54
  • 0
Weryfikacja naukowa II

Dzień dobry wszystkim ludziom dobrej woli. A dzisiaj poszło 5 listów z Kalendarzem Solarnym i prośbą o weryfikację do zagranicznych Instytutów Naukowych. Oni są bardzo opieszali więc nie liczę na rychłą odpowiedź o ile wogóle odpowiedzą? Czas pokaże.
SolarCalendarDev - Weryfikacja naukowa II

Dzień dobry wszystkim ludziom dobrej woli....

źródło: 20260401_094941

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 31.03.2026, 15:33:23
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

7

Zodiak ma 13 konstelacji, nie 12. Dlaczego więc używamy tylko dwunastu?

Zodiak ma 13 konstelacji, nie 12. Dlaczego więc używamy tylko dwunastu?

Większość ludzi zna zodiak składający się z 12 znaków. Mało kto jednak wie, że astronomicznie Słońce w ciągu roku przechodzi przez 13 konstelacji. Tą trzynastą jest Wężownik (Ophiuchus). Skąd więc wzięła się dwunastka? Około 2500 lat temu Babilończycy podzielili zodiak na 12 części bo tyle miesięc

SolarCalendarDev
z
wykop.pl
dodany: 24.03.2026, 18:27:53
  • 20
  • #
    astronomia
  • #
    zodiak
  • #
    kalendarz
  • #
    wezownik
  • #
    ciekawostki
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 04:59:12 via Wykop
  • -2
@br0da: Miesiące o różnej długości (28–31 dni) to chaos administracyjno-gospodarczy. Księgowość, cykle produkcyjne, okresy rozliczeniowe – wszystko wymaga sztucznego "wygładzania". To nie precyzja astronomiczna jest problemem, tylko brak logiki w podziale czasu.
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 10:01:15 via Wykop
  • 1
@Lipathor: Dlatego w kalendarzu solarnym nie ma konstelacyjnych "okienek" – to osobna kwestia od podziału roku. Zodiak to inna bajka, ale faktycznie ciekawostka o różnej długości pobytu Słońca w konstelacjach często umyka. Wężownik to 8 co do wielkości konstelacja trudno więc było ją nie zauważyć- prawda ?
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 18:06:08 via Wykop
  • 0
@Lipathor: A co to jest LLM ? To retuszowane zdjęcie zaćmienia Słońca z 2017 roku USA. To symbolizuje , że Słońce ma swoje tajemnice a udowadnia, że Księżyc nigdy nie był źródłem światła.
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 18:12:40 via Wykop
  • 0
@biczek: Wszelka wiedza wykreowała się na Ziemi. Przed nami były różne cywilizacje na różnym etapie rozwoju. Annunaki to nazwa wyższej kasty najprawdopodobniej starożytnych astronomów. Podobnie jak Elohim to potocznie nazwa ludzi z Ziemi a Eloha to Ziemia.
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 18:30:03 via Wykop
  • 0
@br0da: "Radzimy sobie" – naprawdę? Popatrzmy obiektywnie na ostatnie 2000 lat. Wojny, kryzysy, brak synchronizacji między cyklem naturalnym a administracyjnym, wieczne poprawki, korekty, umowne tygodnie pracy w oderwaniu od rytmu przyrody. Ludzkość nie tyle sobie radzi, co funkcjonuje mimo chaosu, który sami utrwaliliśmy.

Kalendarz gregoriański – owszem, precyzyjny astronomicznie – zaburza harmonię. Miesiące o różnej długości, data przesuwająca się względem dni tygodnia, nieregularność w planowaniu – to nie jest porządek,
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
26.03.2026, 02:39:45 via Wykop
  • 0
@br0da: Ich kalendarz jest też nie prawidłowy jest zły. A ty jesteś zły? Masz rację, że kalendarz na Marsie to osobny temat – choć pokazuje, jak różne mogą być podejścia do podziału roku. Ja skupiam się na Ziemi, bo tu żyjemy.

W Kalendarzu Solarnym nie chodzi o podważanie precyzji gregoriańskiego, tylko o przywrócenie stałej struktury – każdy rok wygląda tak samo, pory roku są stabilne, a reguły mieszczą się na
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
29.03.2026, 22:46:38 via Wykop
  • 0
@br0da: Tak masz rację World Calendar to jest urzędniczy gniot. Skoro nie ma szans w tym stuleciu to możesz spać spokojnie. Pozdrawiam.

0

The Prime Calendar

The Prime Calendar

Kalendarz gregoriański to system zaprojektowany na potrzeby administracyjne. Jego budowa jest czysto umowna - nic nie znaczy. Prime Calendar nie jest alternatywnym projektem. Wynika bezpośrednio z ruchu Ziemi i głębszych struktur matematycznych. Nowy Rok juz 20 marca.

TheMoonth
z
primecalendar.org
dodany: 16.03.2026, 18:45:20
  • 5
  • #
    kalendarz
  • #
    czas
  • #
    geometria
  • #
    matematyka
  • #
    fizyka
  • #
    starozytnosc
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 26.03.2026, 02:19:32 via Wykop
  • 0
Ciekawy pomysł, ale przesunięcie początku roku na 20 marca (równonoc wiosenną) jest o tyle problematyczne, że sama równonoc jest ruchoma – waha się między 19 a 21 marca. W kalendarzu Solarnym przyjąłem zasadę, że początek roku to stały punkt: przesilenie zimowe (21 grudnia). To jedyny dzień w roku, który astronomicznie jest jednoznaczny: od niego dzień zaczyna się wydłużać, a rok wchodzi w fazę wzrostu światła. Nie ma dwóch przesileń zimowych w jednym
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 24.03.2026, 18:40:10
  • 0
Zodiak ma 13 konstelacji, nie 12. Dlaczego więc używamy tylko dwunastu?

Większość ludzi zna zodiak składający się z 12 znaków. Mało kto jednak wie, że astronomicznie Słońce w ciągu roku przechodzi przez 13 konstelacji. Tą trzynastą jest Wężownik (Ophiuchus).

Skąd więc wzięła się dwunastka? Około 2500 lat temu Babilończycy podzielili zodiak na 12 części – bo tyle miesięcy liczył ich kalendarz. Wycięli Wężownika, żeby wszystko ładnie pasowało do 12.

I
SolarCalendarDev - Zodiak ma 13 konstelacji, nie 12. Dlaczego więc używamy tylko dwun...

źródło: 1000004942

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
24.03.2026, 18:53:22 via Wykop
  • 1
@moll: Witam, to dobre pytanie. Kluczowa różnica między systemem opartym na naturze (czyli np. rolnictwem regeneratywnym, gospodarką obiegu zamkniętego, urbanistyką opartą na przyrodzie) a tradycją (rozumianą często jako 'zawsze tak robiliśmy') leży w elastyczności i zrozumieniu procesów, a nie tylko w naśladowaniu form.

Oto kilka głównych korzyści systemu opartego na naturze w stosunku do tradycji:

1. Wydajność zasobów: Natura działa w obiegu zamkniętym (brak odpadów). Tradycyjne metody (np. w rolnictwie czy przemyśle)
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 05:03:11 via Wykop
  • 0
@moll: Właśnie dlatego proponuję kalendarz stały, a nie "odjeżdżanie" od natury. Gregoriański gmatwa planowanie, bo każdy miesiąc ma inną długość, a rok handlowy (52 tyg. = 364 dni) i tak żyje obok niego. Nie chodzi o odrzucenie pór roku – chodzi o to, że mamy kalendarz, który jest jednocześnie za bardzo przywiązany do nieregularności i za mało użyteczny w praktyce.
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 05:04:52 via Wykop
  • 0
@moll: I zmieniono to źle.
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 05:08:38 via Wykop
  • 0
@gorzki99: Właśnie o to chodzi – skoro to tylko umowa, to czemu bronić akurat tej, która ma 7-miesięcy po 31 dni, 4 po 30 i jeden wyjątek? Umówmy się na równy podział, a nie na kalendarz, który co miesiąc każe sprawdzać, ile dni ma luty. A Kalendarz Solarny zmienia pokojowo wszystko na lepsze.
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 05:15:07 via Wykop
  • 0
@Pulkownik_Wolodyjowski: Równym podziałem roku na miesięce po równą ilość dni dni + jeden dzień poza miesiącami. Każda data wypadałaby zawsze w ten sam dzień tygodnia, miesiące identyczne pod względem struktury – planowanie zyskałoby przewidywalność, której gregoriański z różną długością miesięcy nie ma. To też umowa, tylko bardziej ergonomiczna.
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 05:19:03 via Wykop
  • 0
@TobiaszSuchy:
No właśnie dlatego ciekawi mnie, że bronimy akurat tej wersji, skoro układ mógł być czystszy – sama natura roku daje 13 cykli Księżyca + jeden dzień. A nazwy można dowolnie zmienić, żeby nikogo nie uwierało 😉
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 05:29:13 via Wykop
  • 0
@Pulkownik_Wolodyjowski: Kalendarz Perski jest dużo bardziej precyzyjny niż gregoriański czyż nie zasługjemy na coś lepszego?

Rok słoneczny, miesiące oparte na stałym, powtarzalnym schemacie – bez mieszania długości 28, 29, 30 i 31 dni. Szczegóły wkrótce, bo finalny kształt wymaga jeszcze dopięcia kilku rzeczy. Ale już teraz mogę zdradzić, że planowanie stałoby się dużo prostsze, a data zawsze trafiałaby w ten sam dzień tygodnia.
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 06:08:35 via Wykop
  • 0
@moll: Widzę, że perły by się zmarnowały. Spokojnie, jak projekt dojrzeje, to wszystko będzie jasne. Na razie cierpliwości 😉
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 06:11:06 via Wykop
  • 0
@Pulkownik_Wolodyjowski: Rok słoneczny, miesiące oparte na stałym, powtarzalnym schemacie – bez mieszania długości 28, 29, 30 i 31 dni. Szczegóły wkrótce, bo finalny kształt wymaga jeszcze dopięcia kilku rzeczy. Ale już teraz mogę zdradzić, że planowanie stałoby się dużo prostsze, a data zawsze trafiałaby w ten sam dzień tygodnia.
  • Odpowiedz
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev
Autor
25.03.2026, 17:49:23 via Wykop
  • 0
@moll: Oj źle sie wyrazilem to nie bylo nic personalnego. A co do pytań nie unikam, po prostu projekt jest w trakcie finalnych dopracowań i nie chcę rzucać nie gotowych rzeczy. Jak tylko będę miał wszystko dopięte, na pewno się podzielę. Dzięki, że w ogóle poświęcasz czas na dyskusję
  • Odpowiedz

454

Firmy w Polsce przestają zatrudniać. Pracy coraz mniej

Firmy w Polsce przestają zatrudniać. Pracy coraz mniej

To, że stopa bezrobocia w Polsce rośnie to fakt, który obserwujemy od kilku miesięcy. W lutym 2026 roku wyniosła ona 6,1%. Okazuje się, że problem może się dalej pogłębiać. Wskazują na to dane z raportu Gremi Personal, który bada nastroje kadrowe w firmach. Indeks NEI spadł poniżej 50 punktów, co po

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 23.03.2026, 14:12:42
  • 170
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    gospodarka
  • #
    wiadomosci
  • #
    informacje
  • #
    ciekawostki
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 23.03.2026, 17:01:39 via Wykop
  • 1
No cóż widać nie tylko Polska ale Europa została znow wystawiona do wiatru. Nie wiem jak i czy to się skończy ale wiem, że możemy wziąć sprawy lepszej Polski i Europy w swoje ręce. Wiem też, że nie będzie to łatwe bo sprawy zaszły za daleko. Dlatego między innymi stworzyłem Kalendarz Solarny.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 23.03.2026, 17:03:57 via Wykop
  • 25
@michal-ii-90: PiS PO jedno zło. To że zmienią aktorów sceny nie zmieni spektaklu.
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 25.03.2026, 05:38:09 via Wykop
  • 1
@derylio1: No kryzys jest faktem, stąd moja myśl, że potrzebujemy też przewidywalności w codziennym życiu – a kalendarz to podsteba. Nie rozwiązuje problemów gospodarczych, ale wygodniejszy układ czasu to mniej chaosu do zarządzania. Stąd ten projekt.

1

Słońce czy Księżyc

Słońce czy Księżyc

Od wieków ludzie próbują mierzyć czas. Powstało wiele kalendarzy słonecznych, księżycowych, mieszanych. Każdy z nich ma swoje zalety, ale tylko jeden może być naprawdę precyzyjny i stabilny na tysiące lat. Moim zdaniem prawidłowy kalendarz można ułożyć tylko względem Słońca. To Słońce, swoją ogrom

SolarCalendarDev
z
wykop.pl
dodany: 24.03.2026, 09:23:01
  • 0
  • #
    kalendarzsolarny
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 24.03.2026, 08:58:53
  • 0
Słońce czy Księżyc

Moim zdaniem prawidłowy kalendarz można ułożyć tylko względem Słońca.

To Słońce swoją masą i energią determinuje ruch Ziemi i pozostałych planet. To nie Księżyc, nie gwiazdy stałe – tylko Słońce wyznacza rytm, w którym funkcjonujemy.

Każdy
SolarCalendarDev - Słońce czy Księżyc

Moim zdaniem prawidłowy kalendarz można ułożyć...

źródło: 1000002151

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

99

Europa nie będzie już finansować wojny na Ukrainie

Europa nie będzie już finansować wojny na Ukrainie

Mimo, że Kreml już ponad 4 lata temu rozpoczął pełnoskalową wojnę na Ukrainie, to europejskie kraje wciąż nie uzależniły się od rosyjskiego gazu. Import tego surowca trwa do tej pory, dzięki czemu Rosja ma pieniądze do prowadzenia działań zbrojnych. Teraz w końcu podjęto działania, aby ten proceder

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 20.03.2026, 12:33:51
  • 52
  • #
    wojna
  • #
    polityka
  • #
    rosja
  • #
    usa
  • #
    izrael
  • #
    wiadomosci
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 23.03.2026, 18:46:30 via Wykop
  • 0
Wygląda na to, że Europa będzie miała "zdrową" żywność z Ukrainy I "tani" gaz z zachodniego wybrzeża Palestyny. To smutne.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

348

Dlaczego uciekamy do Linuxa? Windows, macOS i problem abonamentów.

Dlaczego uciekamy do Linuxa? Windows, macOS i problem abonamentów.

Dlaczego dystrybucje Linuxa to dziś coraz częstsza alternatywa dla Windowsa i macOS? W filmie omawiam powody rosnącej popularności open source. Wyjaśniam, jak "abonamentoza" Microsoft i Apple, brak prywatności (telemetria, reklamy) oraz sztuczne wymogi sprzętowe (TPM) skłaniają nas do zmiany systemu

ochucki
z
youtube.com
dodany: 23.03.2026, 07:40:46
  • 309
  • #
    linux
  • #
    windos
  • #
    macos
  • #
    komputery
  • #
    opensource
  • #
    oprogramowanie
SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 23.03.2026, 17:07:05 via Wykop
  • 1
Zacznijmy od tego, że nie powinniśmy wogóle wchodzić w Windę. Ale kto to wiedział 10-20 lat temu.?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

SolarCalendarDev
SolarCalendarDev 23.03.2026, 17:12:26 via Wykop
  • 2
@Nick7C5: Z tego co wiem to na Terminatorze ;)
  • Autor 3 książek o genezie Układu Słonecznego. Twórca Kalendarza Solarnego – matematycznego systemu czasu opartego na mechanice ruchu Ziemi względem Słońca. Działam samodzielnie, bez instytucji.
  • Polska
  • solar.calendar.dev@proton.me

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking