- 35
Ja mam poważne pytanie do Was xD
Chciałbym wiedzieć od znawców na wykopie, czy dokonałem tutaj wykroczenia. Nikt mnie nie zatrzymał ani nic, ale jestem młodym kierowcą i chcę się doskonalić w każdym aspekcie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wyprzedziłem tu na pasach? Jechałem na tempomacie i skupiłem się na tym zatrzymywanym z naprzeciwka samochodzie i policjancie, który chciał przejść obok pasów i nie zauważyłem samochodu obok, który hamuje,
Chciałbym wiedzieć od znawców na wykopie, czy dokonałem tutaj wykroczenia. Nikt mnie nie zatrzymał ani nic, ale jestem młodym kierowcą i chcę się doskonalić w każdym aspekcie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wyprzedziłem tu na pasach? Jechałem na tempomacie i skupiłem się na tym zatrzymywanym z naprzeciwka samochodzie i policjancie, który chciał przejść obok pasów i nie zauważyłem samochodu obok, który hamuje,

- mycat
- dashcambandit
- matka_boska_w_klapie
- zawodowi3c
- DzikiBomber
- +30 innych
Mithrindil via iOS
- 71
@Dawo9889: Prawo bardzo dobre, wyprzedzanie na przejściu to jeden z najniebezpieczniejszych manewrów. A jak już widzisz ze przed przejściem wyprzedzany samochód hamuje to powinieneś ostro dać po heblach bo w 99% przypadków ktoś już właśnie wchodzi na przejście a Ty tego nie widzisz.
- Dawo9889
- ZikMiak
- TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF
- janekplaskacz
- soadfan
- +66 innych
Mithrindil via iOS
- 7
@Dawo9889: Jeżeli zahamowałeś bez powodu i jest np film z kamery to może policjant Cie ukarać za nieuzasadnione zatrzymanie i próbować robić współwinę. Natomiast zawsze możesz się bronić że wydawało Ci się że wyskoczył pies / dziecko albo że zaczęła Ci piszczeć jakaś czerwona kontrolka i spanikowałeś. Ale to śliskie już jest.
Generalna zasada jest taks że to jadący z tylu ma obowiązek zachowania odległości pozwalającej na zatrzymanie pojazdu, nawet jak
Generalna zasada jest taks że to jadący z tylu ma obowiązek zachowania odległości pozwalającej na zatrzymanie pojazdu, nawet jak
- Dawo9889
- Bananek2
- v-tec
- MichuB
- jaroslaw-syrek
- +2 innych
Mithrindil via iOS
- 2
@CREATE_USER: To nie zmienia faktu że prawo jest bardzo dobre. Osobiście nie widzę problemu z przejściami że jest ich za dużo. Co jest złego w przejściu na filmie? Że jest na dwupasmówce? Dobrze oznakowane, zapewne wcześniej było ograniczenie do 70. Lepsze takie niż światła i stanie w polu na czerwonym gdzie nikogo nie ma albo wywalanie hajsu na kładki które są koszmarnie brzydkie i niewygodne dla pieszych.
Mithrindil via iOS
- 0
@TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF: Tez tak uważałem do wybuchu pandemii. Wtedy wszystkie te przyciski wyłączyli a swiatla działały w trybie automatycznym. Do dzisiaj w wielu miejscach przyciski nie zostały włączone z powrotem i nadal stoi się w szczerym polu.
Mithrindil via iOS
- 1
Mithrindil via iOS
- 9
@Dawo9889: Kto mowi o hamowaniu do 30? Wyciągasz błędne wnioski. Po prostu dojeżdżając do pasów nie wyprzedzasz, zrównujesz się z pojazdem obok i jak niniejszego przejście to wyprzedzasz. Bo może akurat idzie tam dziecko albo pies którego ten zwalniający pojazd zasłonił.
Mithrindil via iOS
- 1
@Dawo9889:
@Dawo9889: owszem może ale nikt tak nie robi. A nawet jeśli to szkoda z tego niewielka, ot utrata kilku sekund. A zysk z przepisu to potencjalnie wiele uratowanych żyć na pasach. Dla mnie rachunek jest prosty.
@janekplaskacz: Nie, ja wypieram tylko to, że na drodze każdy sobie może przyhamować do 0 i wymuszać na innych wyprzedzanie na przejściu dla pieszych
@Dawo9889: owszem może ale nikt tak nie robi. A nawet jeśli to szkoda z tego niewielka, ot utrata kilku sekund. A zysk z przepisu to potencjalnie wiele uratowanych żyć na pasach. Dla mnie rachunek jest prosty.
Mithrindil via iOS
- 1
@CREATE_USER: Przecież przejścia nie powstają z dupy tylko są przepisy, dobre praktyki projektowe, postulaty mieszkańców. To nie te czasy że jakiś Czesław decyduje że tu będzie przejście a tu nie. Projektant się na tym zna, analizuje potrzeby mieszkańców i dobiera odpowiednio infrastrukturę. Tutaj ewidentnie masz skrzyżowanie dwóch dróg zaraz za przejściem. Wokół pełno domów i obiektów. Pieszy idzie wzdłuż drogi poprzecznej, chce iść dalej i dlatego jest przejście, w pełni uzasadnione.
Mithrindil via iOS
- 0
@janekplaskacz: Za projekt odpowiada projektant który zna się na bezpieczeństwie i on bierze postulaty mieszkańców pod uwagę tworząc projekt.
Mithrindil via iOS
- 6
@CREATE_USER: Jeżeli kierowca ignoruje przejścia bo jest ich za dużo to powinien oddać prawo jazdy i przesiąść się w autobus. W Warszawie jest nasrane świateł ale jakoś nikt tych świateł nie ignoruje. Przejść zresztą też nie. Patrzysz na drogę przez pryzmat kierowcy a są inni uczestnicy ruchu. Dla Ciebie starowinka która musi dojść do przystanku autobusowego (nawet jest na filmie po lewej stronie) powinna zasuwać naokoło i nadkładać setki metrów bo
Mithrindil via iOS
- 3
@CREATE_USER: trochę empatii, mniej pośpiechu i więcej luzu na drodze - wszystkim to wyjdzie na dobre. Kiedyś miałem takie podejście jak Ty, po co znaki, po co przejścia, po co tyle świateł nasrane tylko ruch zwalniają a ja chce jechać! Jakoś z wiekiem to się zmienia i zaczyna się zauważać potrzeby innych i okazuje się, że poświęcenie 10-15 minut więcej na dojazd na rzecz poprawy bezpieczeństwa aż tak bardzo nie boli.
Mithrindil via iOS
- 2
Mithrindil via iOS
- 2





Article 30.5.k \- Revised Qualifying Format:
* Only Hard tyres may be used in Q1. Free choice if Q1 declared wet.
* Only Medium tyres may be used in Q2. Free choice if either Q1 or Q2 declared wet.
* Only Soft tyres may be used in Q3. Free choice if any qualifying session is declared wet
#f1