Koniec dwuletniej sagi z Andrettim w F1. Przedsiębiorstwo Andretti Global zostało przejęte, Michael nie jest już jego właścicielem ani osobą decyzyjną.
Nowy właściciel, Dan Towriss spuścił plany wejścia do F1 w kiblu. Skupiając się na bardziej osiągalnych rzeczach i posprzątaniu syfu w organizacji.
Powodem takie stanu rzeczy jest to że Andretti inwestował duże pieniądze w nietrafione akcję, np SPAC, którego notowania na giełdzie spadły o 98%, co sprawdziło że dużo pieniędzy po prostu zniknęło. W dodatku zainwestował grube miliony w projekt F1, który jak wiadomo nie doszedł do skutku, problemem było to że nie były to tylko jego pieniądze a Group 1001, które teraz chce ich zwrotu.
@Czesuafff96: 2006 aż 4 Super Aguri: Ide zastąpiony przez Montagnego a potem przez Yamamoto Mclaren: Montoya zastąpiony przez De La Rose od lipca do końca sezonu BMW: Vilneuev zastąpiony przez Kubicę Red Bull: Klien zastąpiony przez Doornbosa
Wyniki bearmana czy colapinto pokazują dobitnie, że takie osoby jak Ocon, Gasly, Magnussen, Hulk, itd nie mówiąc już o Strollu czy Zhou nie powinny jeździć w f1. Weszli sobie do f1 np. 10 lat temu, mieli lepsze lub gorsze sezony, a zespoły zamiast dawać szanse młodym to trzymają tych, bo co? Bo mają obycie z bolidami? Bo są pewnikiem a młodzi są niepewni? #f1
@Elvissss: właśnie o to chodzi że zrobił się zbyt duży beton i zespoły wola trzymać latami takiego średniaka, bo niby wiedzą czego się po nim spodziewać. A tymczasem w F2 marnuje się całe pokolenie dla których zostanie co najwyżej Formuła Eeee czy prestiżowe ELMS
Podczas dzisiejszego sprintu F2, doszło do bardzo niecodziennej sytuacji. Dwóch kierowców wjechało na 8 miejscu, jednocześnie. Doprowadzając do niezwykle rzadkiego w motosporcie remisu.
1 punkt za 8 miejsce, został podzielony na pół między Bortoletto i Haugera.
Teraz taka regulaminowa ciekawostka, gdyby do remisu doszło na innej punktowej pozycji np na 2 miejscu to kierowcy otrzymali by po 16,5 punktu. Czemu tyle? Regulamin w takiej sprawie przewiduje tzw wirtualne miejsce, 2.5 które średnia
Sztuka w F2 to nie jest taki nierealny scenariusz jak znajdzie się hajs. Jedna z najsłabszych ekip AIX, zatrudniła Nielsena Koolena. Typa który nawet w F4 nigdy nie zdobył żadnych punktów xd
Później jeździł w Formule Regional, zarówno Europejskiej jak i Azjatyckiej, gdzie także nie zdobył żadnych punktów.
@tumialemdaclogin: Albo to co mówi jest chciejstwem albo będzie sobie robił za paydrivera bez wyników, aż ktoś ostanie grosze mu zabierze. Do czego by doszło, żeby go taki placek jak Wiśnicki niszczył XD
Czy Valkyrie które AM będzie wystawiał w Hypercarach to to samo Valkyrie (nadwozie) które Newey robił dla Red Bulla kiedy AM był ich sponsorem? I czy mógłby przy nim "grzebać" wcześniej niż przed kwietniem 2025? #f1 #wec
@Gieekaa: tak to samo, ogołem Aston miał już jeździć w WEC w 2022 w Hypercarach, ale przez ten rozłam i założenie własnego zespołu w F1 przez AM, Valkyrie poszła na pare lat do garażu, a zgłoszenie z WEC wycofano.
Pojawiła się propozycja zorganizowania po GP Abu Dhabi, dodatkowego wyścigu niezaliczanego do mistrzostw świata. W tym wyścigu mogliby wziąć jedynie juniorzy z F2 i F3, oraz ewentualnie kierowcy z innych serii jak IndyCar, którzy wcześniej nie jeździli w F1.
Wyścig ten miałby format sprintu na 1/3 normalnego dystansu wyścigu. Teoretycznie to mogłoby sie odbyć nawet w tym roku, lecz bardziej realny wydaje się 2025, o ile ta propozycja zostanie zaakceptowana.
@ChristianHorner: właśnie się staram przejść, znaczy jest kilka stref bliżej startu że nie można wejść na bronze, ale tak to wydaje da się przejść wokoło
W końcówce wyścigu Aston wydał TO, zamieniając Alonso ze Strollem, aby ten drugi mógł spróbować wyprzedzić Tsunode w walce o P9. To się nie udało, dlatego też na ostatnim okrążeniu zespół ponownie wydał TO, aby Stroll oddał Dziadowi P10. Stroll zignorował to polecenie.
Wczoraj jednak Stroll postanowił się do tego odniesc, dlaczego nie miał zamiaru oddać pozycji Dziadowi. Stroll uważa że był od niego dużo szybszy i i tak wyprzedziłby go w normalnej walce na torze bez TO, więc to P10 mu się zwyczajnie należało
Nowy właściciel, Dan Towriss spuścił plany wejścia do F1 w kiblu. Skupiając się na bardziej osiągalnych rzeczach i posprzątaniu syfu w organizacji.
Powodem takie stanu rzeczy jest to że Andretti inwestował duże pieniądze w nietrafione akcję, np SPAC, którego notowania na giełdzie spadły o 98%, co sprawdziło że dużo pieniędzy po prostu zniknęło.
W dodatku zainwestował grube miliony w projekt F1, który jak wiadomo nie doszedł do skutku, problemem było to że nie były to tylko jego pieniądze a Group 1001, które teraz chce ich zwrotu.
@tumialemdaclogin: A to świnia