Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko213
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Klusiu_

Klusiu_

Dołączył 2 lata i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 823
  • Znaleziska 2
  • Mikroblog 821
  • Obserwujący 6
  • Obserwowane 3
  • Dodane (31)
  • Komentowane (491)
  • Plusowane (299)
Klusiu_
Klusiu_ 29.06.2025, 08:38:04
  • 3
e kurde myśle że argument z braku zgody nie do końca jest w sumie produktywny. Nwm jak wy qumple ale ja słyszałem już (np w tej sprawie w palm spring) za duży nacisk na to, że: antynataliści są przeciw prokreacji bo... dziecko nie dało zgody! Z czym ludzie od razu arbitralnie się nie zgadzają. Nwm, czasem myśle, ze jakby ten "brak zgody" w-----ć to by bylo lepiej bo ludzie nie mieli by
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

666-666
666-666
29.06.2025, 10:42:29 via Wykop
  • 6
@Klusiu_: Może racja, w dyskusjach z natalistami lepiej używać argumentów o cierpieniu niż o braku zgody, bo tego nie rozumieją albo bulwersują się "ALE JAK MOŻESZ POPIERAĆ ABORCJĘ, PŁÓD NIE WYRAZIŁ ZGODY NA BYCIE ABORTOWANYM"
  • Odpowiedz
mzilatan
mzilatan
30.06.2025, 11:34:52 via Wykop
  • 5
Może w niebycie wyraziłeś zgodę na zaistnienie, tylko tego nie pamiętasz? Dzieci do ok. 2 roku życia nic nie pamiętają.


@Neko-chan51: Większej głupoty dawno tutaj nie przeczytałem. Wyrażenie zgody na zaistnienie podczas nieistnienia w niebycie xDDD
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 12.05.2025, 17:39:55
  • 11
Niesamowite jak wiele ludzi jak przychodzi co do czego to z łatwością uznaje, że "tak, tak, może i masz racje że prokreacja jest krzywdząca dla tego dziecka ale... co jeśli ono uratuje świat!?"
Nie wierzę, że wśród rodziców tak łatwo to wytłumaczenie przechodzi, zawsze wydawało mi się że rodzice tak kochają swoje dziecko że nawet jakby wykazać im, że ich syn będzie świetnym niewolnikiem który poprawi życie wielu osób... i tak będą
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

666-666
666-666
12.05.2025, 18:00:33 via Wykop
  • 6
@Klusiu_:

"tak, tak, może i masz racje że prokreacja jest krzywdząca dla tego dziecka ale... co jeśli ono uratuje świat!?"

Serio słyszałeś, żeby ktoś tak powiedział? Zwykle p------ą, że większość jest szczęśliwa, oni zapewnią dobre warunki, jego dziecka złe rzeczy nie spotkają, praca jest fajna itp.
  • Odpowiedz
666-666
666-666
12.05.2025, 18:20:33 via Wykop
  • 6
@Klusiu_: Czasami mówią, że dziecko coś traci przez to, że się nie urodzi, bo może byłoby szczęśliwe ( ͡° ͜ʖ ͡°), ale to już srogi fikoł
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 05.05.2025, 19:04:39
  • 19
My tu o tej demografii całej gadamy a czy to nie jest w sumie zabawne że niby "dziecko to największe szczęście, spełnienie, satysfakcja!" a tymczasem politycy muszą prześcigać się w przekupywaniu polaków żeby jednak zdecydowali się mieć te dziecko? xd

#antynatalizm #demografia #dzieci
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pamareum
pamareum
05.05.2025, 19:10:37 via Wykop
  • 14
@Klusiu_: politycy przekupują Polaków, żeby na nich zagłosowali, a nie po to żeby zdecydowali się na dziecko
  • Odpowiedz
Neko-chan51
Neko-chan51
06.05.2025, 11:36:02 via Wykop
  • 1
@Klusiu_: 1. Bo państwo musi jakoś trwać. 2. Mała ilość urodzeń to zmiany kulturowe i tyle, nie da się z tym nic zrobić, nawet gdybyś obiecał gruszki na wierzbie. 3. Wychowanie małego człowieka to poświęcenie i trud, a młodzi nie chcą się poświęcać i trudzić, czyli wracamy do punktu 2.
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 01.04.2025, 19:50:46
  • 14
Nwm jak wam ale mi sie czasem przykro robi jak sobie pomyśle jakie "atrakcje" w życiu mogą mnie jeszcze spotkać (choroby, niepełnosprawność, bezdomność, wypadki, wojna) a to wszystko to ma być prezent dla mnie, żebym mógł doświadczyć tych miłych chwil ;) których kur*a nigdy nie potrzebowałem, nie chciałem i doskonale bym sobie bez nich poradził.

#antynatalizm
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Klusiu_
Klusiu_
Autor
01.04.2025, 20:53:50 via Wykop
  • 5
@galek: ogólnie na minus, jak sobie szczerze policzysz ile w trakcie dnia musisz robić rzeczy których nie chcesz, coś ci nie pasuje, niewygodnie ci, coś cie boli, gdzieś musisz iść, takich małych czy większych niedogodności jest cała masa, no nwm, nawet jak już jest fajnie to czy rzeczywiście ta radość jest warta tego, że za x lat zdechne na raka? No nie wydaje mi sie...
prokreacja to książkowy przykład uszczęśliwiania
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_
Autor
01.04.2025, 21:09:31 via Wykop
  • 7
@galek: ta ale nawet jak masz wolne to mam wrazenie, że te miłe chwile w życiu często są takie nijakie. tak naprawde to największy skok w samopoczuciu zauważysz jak ze złego przejdziesz w dobre ale jak cały czas jesteś w dobrobycie, to on nie jest dla cb jakoś wielce satysfakcjonujący i tu nawet nie mówie o ludziach sukcesu a kimkolwiek z nas, porównaj siebie do ludzi z np korei północnej,
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 29.03.2025, 20:53:38
  • 7
Nataliści powinni mieć w sobie troche autorefleksji, polecam wszystkim przejść się na spacer, popatrzeć na ludzi i zadać sobie pytanie "czy chciałbym urodzić się jako syn tego pana/pani". Założę się, że w 90% przypadków odpowiedz brzmi "nie". Czemu więc zakładacie, że wasze dziecko będzie zadowolone rodząc się w waszej rodzinie? Naprawde wydaje wam się, że wy jesteście jacyś wyjątkowi? xD

Ok, zgodze się, że wychowujac dziecko (a właściwie manipulując je) można sprawić,
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Klusiu_
Klusiu_
Autor
29.03.2025, 21:09:45 via Wykop
  • 9
@garrincha94: Tak, jak wmawiasz dziecku, że powinno być ci wdzięczne za to ze je karmisz to je manipulujesz (bo zaspokajanie potrzeb dziecka to twój obowiązek, nie twoja "wolna wola" xd). Jak wmawiasz, że powinno być wdzięczne że je spłodziłeś to manipulacja bo gdyby ono nie zostało urodzone, miałoby w------e, więc nie ma tam żadnego "ratunku" z twojej strony za co dziecko mogłoby być wdzięczne.
ehh, zresztą... po co ja sie
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_
Autor
29.03.2025, 21:27:30 via Wykop
  • 8
@garrincha94: ee typowe, 2 najczęstsze reakcje na bolesną prawdę to 1) wyśmianie 2) unikanie tematu
ciebie klasyfikuje jako dwójke, machasz ręką i odchodzisz, nawet nie próbujesz wejść w konwersacje (bo podświadomie wiesz, że przegrasz) (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 12.03.2025, 09:55:59
  • 11
Widzę tu często że ludzie powtarzają słynny mit że "antynataliści uważają, że KAŻDE życie to cierpienie ergo prokreacja jest niemoralna" a to nieprawda. Do antynatalizmu wystarczy jedynie fakt, że NIEKTÓRE życia są cierpieniem a z racji, że rodzic nie wie jakie życie będzie miało jego dziecko, nie może zagwarantować mu szczęścia ani zapytać go o zgodę, nie powinien grać na loterii nie swoim losem szczególnie, że nie ma w tym ŻADNEJ szkody
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zgrywajac_twardziela
Zgrywajac_twardziela
12.03.2025, 10:01:31 via Wykop
  • 14
@Klusiu_:
Zgrywajactwardziela - @Klusiu:

źródło: Tłumaczenie dzieciorobom

Pobierz
  • Odpowiedz
galek
galek
12.03.2025, 10:20:00 via Android
  • 5
@Klusiu_ w większości Nataliści patrzą inaczej na świat.

Patrzą na statystyki i na to że większość osób deklaruje że jest szczęśliwa i chce żyć.

Więc sądzą że opłaca się zaryzykować
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 07.03.2025, 12:12:12
  • 21
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galek
galek
07.03.2025, 12:59:34 via Android
  • 5
@Klusiu_ przecież nataliści na tym tagu napisali że ludzie są szczęśliwi. Lubią chodzić do szkoły. Lubią swoją pracę. Choroby i wypadki to minimalne ryzyko

Nie wiem o co Ci chodzi
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_
Autor
07.03.2025, 13:02:35 via Wykop
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 19.02.2025, 13:01:48
  • 25
Pytać się ludzi czy są szczęśliwi to tak jakbyś prosił księdza o obiektywną opinie czy bóg istnieje. Ktoś kto zainwestował ogrom czasu/pracy/pieniędzy oczywiste, że będzie szukał powodów czemu miał rację a nie obiektywnie podchodził do sprawy. xd W życie jesteśmy wrzuceni bez naszej woli, nie ma łatwej drogi ucieczki więc jak najbardziej będziemy mówić sobie, że "jest pięknie" bo tak się łatwiej żyje i tak zostaliśmy nauczeni, nie zwracaj uwagi na negatywy,
  • 72
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

efilist
efilist
20.02.2025, 21:07:02 via Wykop
  • 9
@Papopej02:

jest to kontrargument w odpowiedzi na argument antynatalistów że dziecko powołuje się do życia wbrew jego woli


Działanie polegające na powołaniu dziecka do życia dokonywane jest bez jego woli (potrzeby) zaistnienia, czyli
  • Odpowiedz
efilist
efilist
23.02.2025, 01:26:21 via Wykop
  • 7
@Papopej02:

Zbędne dla niego. To co jest zbędne nie oznacza jeszcze że jest złe.


Zbędność zaistnienia wynika z bezproblemowego braku potrzeby tego, by zaistnieć. Zignorowanie tej zbędności oznacza wymuszone stworzenie potrzeb i tym samym spowodowanie problemów związanych z procesem ich (co najwyżej częściowego i prędzej czy później niemożliwego) zaspokajania. Skutkiem takiego zignorowania jest zatem szkodliwa zmiana ze stanu nieproblematycznego w stan problematyczny, co już samo w sobie jest
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 15.02.2025, 04:39:00
  • 12
Jak ktokolwiek zdrowy może stwierdzić, że 70% szczęśliwych ludzi to dobry wynik? Zastanawialiście sie kiedyś co to oznacza dla tego człowieka jeśli znajdzie się w tych 30%? Jak się poczujesz jak lekarz ci powie, że szansa na przeżycie twojego dziecka to 70%? "O jak dużo!"- nie. Będziesz przerażony, że twoje dziecko może umrzeć.

Znalezienie się w 30% nieszczęśliwców nie jest niczym błahym i trzeba mieć naprawdę dobry powód żeby "wrzucać" ludzi do
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szzzzzz
szzzzzz
15.02.2025, 10:14:58 via Android
  • 12
@Klusiu_ przecież dobrze wiemy że nie chodzi o uszczęśliwienie dziecka, a rodzica. To jest zachcianka człowieka który CHCE mieć dziecko.
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_
Autor
17.02.2025, 10:31:18 via Wykop
  • 0
@enron:

dlaczego porównujesz brak odczuwania szczęścia z absolutną tragedią jaką jest śmierć dziecka?


Porównuję żeby pokazać, że bycie w 30% nieszczęśliwców jest ogromną tragedią a nie czymś błahym (a wydaje mi się, że ludzie tak zakładają, widać to po tym jak optymistycznie podchodzą do tej sprawy, są nawet odklejeńcy co 51% już uważają za dobre szanse
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 12.02.2025, 21:13:56
  • 12
Prokreacja to nic innego jak zarażenie kogoś chorobą a potem podanie mu leku.
Tworzysz dziecko, tym samym tworzysz też jego potrzeby (choroba) które będzie musiał zaspokajać (lek) i twierdzisz przy tym, że zrobiłeś coś pozytywnego. xd

#antynatalizm
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

choochoomotherfucker
choochoomotherfucker
12.02.2025, 21:48:23 via Wykop
  • 11
@Klusiu_: gitara (dusza)
  • Odpowiedz
666-666
666-666
12.02.2025, 21:48:52 via Wykop
  • 9
@Klusiu_: Potrzeby to nieuleczalna choroba, starzy mogą zaspokoić co najwyżej jakąś część przez krótki czas, a potem radź se sam XD
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 05.02.2025, 00:40:32
  • 19
Czemu ja nie mogę zmusić kogoś do niewolniczej pracy w mojej firmie a w przypadku prokreacji już nie ma z tym problemu, nie jest to dla was choć troche analogiczne? Moje dziecko będzie zmuszone spełniać swoje potrzeby od których nie będzie mogło się uwolnić, będzie robić to aż do śmierci a jeśli nie... czeka je kara w postaci cierpienia. Ja podpisuje za niego umowę o pracę. Jakim cudem to miałoby być w
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

666-666
666-666
05.02.2025, 08:17:25 via Wykop
  • 19
@Klusiu_: Ktoś podejmuje za ciebie decyzję prawem natury. A potem słyszysz, że życie to 'szansa', mimo że przecież nigdy jej nie potrzebowałeś. Rozwala mnie mówienie komuś, że jest kowalem kowalem losu albo że trzeba walczyć o życie. Did I sign up for this shit?
  • Odpowiedz
galek
galek
05.02.2025, 11:12:46 via Android
  • 8
@Klusiu_ ale sporo ludzi robi to celowo.

Powołuje na świat nowe życie aby pracowało i pomogło im na starość.

Schemat ponziego streszczony w powiedzeniu " kto ci poda szklankę wody"
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 01.02.2025, 20:52:20
  • 29
Powiedzcie mi, co daje rodzicom prawo żeby w imieniu dzieci podpisać umowę która zobowiązuje je do zaspokajania głupich potrzeb pod groźbą cierpienia? W realnym życiu jakby rodzice mogli podpisać za was umowę o prace która zmuszała by was do dożywotniej pracy w jakiejś firmie, nikt normalny by tego nie popierał... no ale dostajecie swoje wynagrodzenie, więc wszystko jest w porządku ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Takie są oto argumenty
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

666-666
666-666
01.02.2025, 21:34:30 via Wykop
  • 13
@Klusiu_: Instynkt i natura im daje takie prawo, no przecież jak jaskiniowcy tak robili to my też powinniśmy
Btw tu jest ciekawe porównanie https://www.youtube.com/shorts/FSSfEQFpwPY
666-666 - @Klusiu_: Instynkt i natura im daje takie prawo, no przecież jak jaskiniowc...
  • Odpowiedz
MientkiWafel
MientkiWafel
01.02.2025, 21:37:50 via Wykop
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 31.01.2025, 06:53:41
  • 17
Czy wy też gadając z natalistami macie wrażenie jakbyście rozmawiali z szympansami? xd Uga buga uważam, że antynatalizm powinien być uwzględniony w testach na iq albo w rozmowach kwalifikacyjnych, wtedy od razu wiadomo na co intelektualnie stać daną osobę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#antynatalizm
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

WielkiNos
WielkiNos
31.01.2025, 06:55:10 via Android
  • 50
@Klusiu_ jak rozmawiam z antynatalistami czuję się jakbym gadała z kimś z zaawansowaną depresją.
  • Odpowiedz
Defined
Defined
31.01.2025, 07:46:28 via Wykop
  • 29
@Klusiu_: ty se tylko dzieci nie chcesz robić, to nie sprawia, że jesteś inteligentniejszy od innych
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 12.12.2024, 15:06:24
  • 31
Wyobrażacie sobie żeby ktoś chciał pracować nad wskrzeszeniem dinozaurów i jako argument podawał, że ich wskrzeszenie będzie benefitem dla NICH SAMYCH? Bo przecież będą mogły czuć szczęście z picia wody z naszego wodopoju... Nie brzmi to dla was absurdalnie?

Taki oto jest argument natalistów. Dzięki tato za wspaniały dar jakim jest życie bez którego radziłem sobie świetnie przez miliardy lat w czasie których świat istniał beze mnie. Co ja bym zrobił gdybyś
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

666-666
666-666
12.12.2024, 15:17:25 via Wykop
  • 26
@Klusiu_: Zadziwia mnie do jakich absurdów posuwają się nataliści, żeby nam d-----ć. Co się musi zadziać w głowie, żeby rzucać argumentem, że niespłodzona istota coś traci?
  • Odpowiedz
666-666
666-666
12.12.2024, 15:52:12 via Wykop
  • 16
@Greensy: Jedyne cierpienie na świecie to głód? W Europie nie ma żadnego cierpienia?
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 21.11.2024, 08:20:43
  • 31
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

S.....s
S.....s
konto usunięte 21.11.2024, 08:23:53 via Wykop
  • 11
ja to widzę trochę inaczej, do 'wygrania' 0, do stracenia mniej lub więcej
  • Odpowiedz
noHejkaCoTamSieZTobaDzieje
noHejkaCoTamSieZTobaDzieje
noHejkaCoTamSieZTobaDzieje
21.11.2024, 09:38:16 via Wykop
  • 9
@Klusiu_: przeciętność jej zajebista, tylko mamy problem z jej docenieniem
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 06.11.2024, 02:44:41
  • 14
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galek
galek
06.11.2024, 23:41:20 via Android
  • 3
@Klusiu_ ludzie na ogół mówią że są szczęśliwi

Według wielu ludzi sam fakt że chwilowo są zdrowi i mogą przez 80 procent czasu pracować oznacza szczęście. Jest to mental niewolnika.

Bardzo często momenty szczęścia są mylone z chwilą wytchnienia od problemów.

Zmuś kogoś aby nie pił wody 2 dni a chwila w której ugasi pragnienie będzie prawdziwym szczęściem
  • Odpowiedz
Fin_de_partie
Fin_de_partie
Fin_de_partie
07.11.2024, 07:38:09 via Wykop
  • 1
@Klusiu_: Piszesz takie wysrywy, a później dziwisz się, że ludzie mają was za idiotów xD
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 01.11.2024, 21:32:14
  • 16
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

666-666
666-666
01.11.2024, 22:24:51 via Wykop
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
02.11.2024, 08:55:58 via Wykop
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 16.09.2024, 11:52:09
  • 19
Wyobrażacie sobie wejść do sklepu, ładować produkty do koszyka a przy kasie powiedzieć pani kasjerce że za wasze zakupy zapłacą inni klienci i nie ma w tym nic złego bo cena jest w miarę niska? Jak to się ma do prokreacji? A no tak, że raz na jakiś czas komuś przyjdzie zapłacić cenę za szczęście na świecie, nie da się zagwarantować dziecku szczęścia ergo prokreujac akceptujemy fakt, że nasze dziecko może okazać
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

666-666
666-666
16.09.2024, 14:40:20 via Wykop
  • 8
@garrincha94: Rozumiesz różnicę między ludźmi już istniejącymi a tworzeniem nowych?
  • Odpowiedz
Kotdog
Kotdog
Kotdog
16.09.2024, 16:22:17 via Wykop
  • 11
@Klusiu_: z tym uszczęśliwianiem dzieci to jest ściema. Każdy kto sobie robi dziecko robi to wyłącznie dla siebie. Nie dla tego dziecka.
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 30.08.2024, 17:37:24
  • 9
Jeżeli by spojrzeć na prokreację z trochę dalszej perspektywy i gdybyśmy mogli wytłumaczyć naszemu nieistniejącemu dziecku jakie są zasady prokreacji tzn. część stworzonych ludzi będzie przeżywać tragedie, cierpieć, po czym po prostu umrą, naprawdę myślicie, że takie dziecko stwierdziłoby "chciałbym zaistnieć, moje szczęście jest tak niesamowicie wartościowe że to ok poświęcić kilku ludzi żebym ja mógł się cieszyć życiem"

Myślę, że czysto hipotetycznie takie dziecko nie wyraziłoby na to zgody nawet jeżeli
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galek
galek
30.08.2024, 17:48:28 via Android
  • 7
@Klusiu_ zakładas bardzo altruistyczną postawe tego nienarodzonego dziecka. Gdyby miało cechy osoby urodzonej większości g($(#o by ją interesowało że ktoś cierpi kiedy ono będzie szczęśliwe. Ewolucyjnie jesteśmy egoistami
  • Odpowiedz
Defined
Defined
30.08.2024, 19:21:56 via Wykop
  • 4
@Klusiu_: Właściwie to zakładasz, że gdyby istniała świadomość, która się jeszcze nie ukształtowała w żadnym środowisku i kulturze, to czy wybrałaby możliwość ukształtowania się. Ostatecznie stwierdzasz, że w sumie to taka świadomość zdecydowałaby się nie ukształtowywać się. Przypisujesz takiej nieukształtowanej świadomości poglądy antynatalistyczne jak i również uznajesz, że zna pojęcia takie jak cierpnie, szczęście, istnienie oraz rozumie koncepcję śmierci tak jak my ją rozumiemy.

Jeżeli założyć, że naszymi praprzodkami były
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_ 29.08.2024, 19:17:21
  • 42
Czy nie jest to dziwne, że ludzie robią sobie dziecko, tworząc tym samym wszystkie jego potrzeby których nie zaspokojenie skutkuje cierpieniem tylko po to bo... spełnienie ich jest nagradzane przyjemnością. Najpierw musisz wprowadzić kogoś w stan kiedy potrzebuje czegoś żeby potem mu tę potrzebę zaspokoić. Wprowadzasz kogoś w chorobę tylko dlatego bo masz na nią lek. To nie brzmi jak coś dobrego czy pozytywnego.

#antynatalizm
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

choochoomotherfucker
choochoomotherfucker
29.08.2024, 20:15:11 via Wykop
  • 31
@MorningStarR: To, że Ty cieszysz, nie oznacza, że Twoje dziecko też się będzie cieszyło. Ja tam dostrzegam radosne chwile, ale nadal uważam, że stworzenie nowego istnienia nie ma sensu.
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_
Autor
29.08.2024, 20:53:16 via Wykop
  • 21
@MorningStarR:

postrzeganie życia jako pasmo cierpień jest wyłącznie Twoją i innych antynatalistów perspektywą. Ja sie ciesze, ze rodzice mnie sprowadzili na ten swiat, jestem im za to wdzieczna wiec dlaczego mam tego dobra nie przekazac dalej?


Bo dla twojego dziecka może się to okazać nie "dobrem" a przekleństwem. Żaden rodzic nie może zagwarantować swojemu dziecku szczęścia ergo jest to loteria... cudzym życiem... bez jego zgody... ani takiej
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 26.10.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia