Jakoś 2 lata temu dałem się złapać na bezprzewodowy internet nielimitowany od t-mobile. Zapewniano mnie cyt. "nie ważne czy pobierze pan 1 czy 20tb, internet jest bez limitu i nigdy nie zwolni".
Pewnego dnia, 4 miesiące przed końcem umowy internet zdechł - kompletnie mi odcięto dostęp w świat, i oto odpowiedź konsultanta:
Na koncie widzę odnotowane intensywne korzystanie z usługi. Ze względu że zasoby w sieci są ograniczone stosujemy priorytetyzację jako środka zarządzania ruchem w sieci utrzymujemy zagwarantowaną Umowami jakość wszystkich swoich usług. Powyższe ma na celu zagwarantowanie wszystkim przebywającym na danym obszarze Abonentom równego dostępu do usług, co m.in. pozwala wyeliminować sytuację, w której jeden użytkownik korzystający intensywnie z usług uniemożliwia korzystanie z nich innym użytkownikom. Pogorszenie poziomu świadczenia usług w takim przypadku nie narusza jednak postanowień Umowy ani przepisów prawa, które wprost takie praktyki przewidują.
W regulaminie świadczenia usług znajduje się zapis o „utrzymaniu efektywnego wykorzystania sieci i optymalizacji ogólnej jakości usług telekomunikacyjnych świadczonych wszystkim abonentom na danym terenie”. W praktyce oznacza to, że duże, ponadprzeciętne zużycie transferu przez jednego użytkownika (np. powyżej 1 TB w miesiącu) może prowadzić do okresowego obniżenia priorytetu transferów takiego klienta, by inne osoby w Twojej okolicy miały dostęp do usługi na zadowalającym poziomie jakości.
Na stronie dumnie widnieje taki coś:

Dodam że, korzystam z internetu w sposób: netflix 2h dziennie, czasem pobiorę jakąś gierkę, i jeszcze rzadziej obejrzę jakiegoś streama.







Komentarze (242)
najlepsze
W centrach miast czy na wsiach tak, ale polscy operatorzy zobowiązali się do wyłączenia 3G
bodaj do końca 2027, a W wielu miejscach już to zrobili. w miastach wymiana medium poszła na pierwszy ogień, raczej popisowo, na zadupiach jeszcze nic nie zmienili, zaś na przedmieściach są sytuacje że z dnia na dzień spadł zasięg więc i jakość netu.
Poza tym jest na rynku sporo tanich modemów montowanych w różnych
Do rozwiązań mobilnych to polecam Mobile Vikings bo tam niewykorzystany transfer stackuje się, więc zakładając, że nie napieprzacie na potęgę
@2phonepiotrus: pewnie był na wypowiedzeniu i miał już wywalone w targety XD
@theqkash: nie ma ofert bez limitu - tutaj miał rację, zawsze jest lejek.
To może oznaczać że autor "siedzi" na mocno obciążonym maszcie i żeby się nie zesrało całkiem muszą stosować priorytety, widocznie u Ciebie jest mniejsze obciążenie sieci a do tego teraz w wielu miejscach wyłączają 3G.
(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Jeśli odcięli - to jest to po prostu awaria. Sieci komórkowe nie odcinają internetu całkowicie nawet po wyczerpaniu limitu tylko robią "lejek". Zgłaszaj awarię i zażądaj usunięcia, konsultant oddzwoni, potwierdzi że nie ma pingu zwrotnego i będą naprawiać.
Jeśli tylko mocno zwolnił - to o ile
A w modemie masz zasięg? W panelu sterowania modemu (dostępny przez aplikację lub przeglądarkę w zależności od modelu, sprawdź w instrukcji) powinieneś mieć parametry sygnału - tu masz podane dobre wartości:
Nawet w kablu, jak będziesz wysycał łącze 100% przez miesiąc, to ci przytną prędkość, bo większość infrastruktury to jest docsis i współdzielenie pasma.
Czyli- jak zawsze- chcesz się bawić w profesjonalną infrastrukturę, zapłać profesjonalną cenę z gwarancją przepustowości.
a nie chuop
@leon-san: z treści wynika, że dostał lejek za zbyt duże obciążanie infrastruktury, a nie został odcięty.
Dlatego nie ma co patrzeć na internety mobilne, bo to jest proteza internetu, choć pewnie nie miałeś wyboru i nie masz dobrego kabla.
Zawsze