@Kibishi: odpowiem po urzędniczemu - "jak masz problem z przejechaniem tego ronda zgodnie z przepisami, to oddaj prawo jazdy na najbliższym posterunku policji"
Do ludzi których to nie dziwi - wyobraźcie sobie przeniesienie takich decyzji na inne sytuacje
1. W losowych gniazdkach "prąd" nie będzie płynął tradycyjnie ale przez bolec uziemiający. . 2. Benzyna od dziś w czarnych pistoletach, a diesel w zielonych. Ale tylko na niektórych stacjach. 3. Zmiana wyłączników awaryjnych na takie w kolorze zielonym 4. Zamiast na 112 od dziś dzwonimy do miejscowej przychodni
@Zoltafik: Ja jestem zawodowym kierowcą i wczoraj pojechałem źle. Nikt kto jedzie tam pierwszy raz nie jest w stanie ogarnąć co tam się dzieje. Rondo jest nieintuicyjne i działa tylko w zamysłach projektanta. Ci ludzie którzy jadą tam według tego zamysłu poznali już to rondo, albo już o nim słyszeli.
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Ale rondo to nie labirynt, jako kierowca już przed wjazdem na rondo powinieneś wiedzieć ze znaków czy to poziomych czy to pionowych w jaki sposób z niego zjechać tak jak zamierzasz. A tu masz przykład chybił-trafił - jedziesz na wprost i cyk, linia ciągła a więc karne kółeczko. To jest patologia.
Dosłownie myślałem że jestem debilem i nie umiem jeździć, nie przejechałem linii tylko zrobiłem kółko i dosłownie nie miałem pojęcia jak w prosty sposób przejechać to rondo nawet po tym.
Intuicyjna infrastruktura to nie jest mocna strona Polski i spokojnie mogę powiedzieć że odpowiada za bardzo, bardzo wiele wypadków i stłuczek.
@sorek: Wcale Ci się nie dziwię. Nie wiem skąd ludzie jadący z prawej na lewą (mówię o stronach kadru filmu) mają wiedzieć, że mają sekundę na zmianę pasa na prawy. Nawet jak tego nie zrobią i objadą rondo to też niewiele to pomoże. Tam nawet nie widać żeby oznakowania były.
Taka sama patologia jak ronda pół-turbinowe gdzie jadąc prosto przez rondo z prawego pasa należy ustąpić (będąc już na rondzie) pojazdom zjeżdżających z ronda pasem wewnętrznym, co to niby ma ułatwić, kolizje ? Pół polski nie wie jak na tym gównie jeździć i na tworach turbino-podobnych jak to i wiele innych w Polsce, i żeby nie było, ronda turbinowe na tak, ale te pełne, totalnie bezkolizyjne, a nie te szatańskie twory.
@T600: brakuje poziomych strzałek jak jechać, nie wiem o co chodzi z tym odwróceniem pasów zjazdowych, ogólnie z prawego się skęca a lewym jedzie na wprost lub na 3/4, tu jest problem bo jednopasmówka robi sie 2 pasmówką na rondzie i bez strzałek to jest naprawdę problem
Jedna uwaga, to nie jest rondo turbinowe. Bowiem ten rodzaj zaklada, ze zewnetrzny i wewnetrzny pas ruchu sie nie przecinaja. Tutaj masz jeden pas na wjezdzie i wyjezdzie a na samym rondzie czasem jeden, czasem dwa XD
Komentarze (124)
najlepsze
@QuickCharger: nie można w Polsce zrzec się prawa jazdy
1. W losowych gniazdkach "prąd" nie będzie płynął tradycyjnie ale przez bolec uziemiający. .
2. Benzyna od dziś w czarnych pistoletach, a diesel w zielonych. Ale tylko na niektórych stacjach.
3. Zmiana wyłączników awaryjnych na takie w kolorze zielonym
4. Zamiast na 112 od dziś dzwonimy do miejscowej przychodni
Edit:
Widzę że domalowali znaki poziome "ustąp pierwszeństwa" to przynajmniej na wjazdach sprawa pierwszeństwa została wyjaśniona.
@Pasza_Ty_Nasza: na wjazdach wątpliwości nie było, bo i tak były znaki pionowe. Problemem jest samo rondo i zjazdy.
Dosłownie myślałem że jestem debilem i nie umiem jeździć, nie przejechałem linii tylko zrobiłem kółko i dosłownie nie miałem pojęcia jak w prosty sposób przejechać to rondo nawet po tym.
Intuicyjna infrastruktura to nie jest mocna strona Polski i spokojnie mogę powiedzieć że odpowiada za bardzo, bardzo wiele wypadków i stłuczek.
@Carnegie: xd, wjeżdżający na rondo mają po prostu pierwszeństwo