Tldw LP Egr w Reno to fajne rozwiązanie, przy około 200k km ceramiczne szczątki DPF orają turbinę i cylindry. Nie pomyśleli nawet o zastosowaniu prymitywnej siateczki jak choćby vw. Polecam. Polecam również obejrzeć cały odcinek jak ktoś lubi Tego Typa :)
Dzieki egr i scr (konwerter do ktorego podawane jest adblue) spaliny sa naprawde czyste. Diesel nie dymi, nie smierdzi a wsadzjqc palec do tlumika i grzebiac wyciagamy czyaciutki palec - zero sadzy. Niestety rozwiazania ekologiczne powoduja awarie i skracaja zywotnosc sipnika
@Muszczyna: kiedys diesel byl prosty, wiec robil kilometry i nikt sie ekologia nie przejmowal Pytanie brzmi, jaki teraz sens maja diesle w osobowkach przy ich poziomie skomplikowania?
Tylko w filmie wszystko się zrzuca na tych wstrętnych inżynierów, a prawda jest taka że oni to robią bo takie są narzucanie normy. Myślicie, że uwielbiany system StartStop to ich pomysł? Skąd, w Excelu im wyszło, że dzięki StartStop będzie 5% mniej tlenków siarki czy czegoś tam i dzięki temu spełniają normę Euro 4 czy 5.
Fajny gość, ale trochę mnie w-----a z tym psioczeniem na ekologię.
Przejedź się rowerem za 20letnim BMW albo innym passatem z w--------i filtrami. Przecież jakby tak wszyscy jeździli, to w większych miastach światło słoneczne nie docierałoby do ziemi.
20letnim BMW albo innym passatem z #!$%@? filtrami. Przecież jakby tak wszyscy jeździli, to w większych miastach światło słoneczne nie docierałoby do ziemi.
@pokpok: Na obrazku masz jak wyglada 20 letnie auto. Zobacz sobie pozniej jaka ma norme euro i czemu ta norma nie rozni sie znaczaco od kolejnych 5,6, i 7 jeszeli chodzi o emisje. Tylko zaklada inne durne zapisy.
mnie interesuje żeby mi tacy ludzie nie skracali życia tlenkami azotu, rakotwórczymi pyłami czy choćby zwykłą sadzą.
@munioman: tylko jezeli trafi sie taki na drodze, a sam obserwuje i wcale tego duzo nie ma, to i tak jest niczym w porownaniu z tym co puszczane jest w kominach domow, podpalonymi wysypiskami, emisja jaka robia np chiny jako fabryka swiata, całą chemia w zarciu czy opakowaniach a nawet barwnikach do ubran.
1.6 tdi dpf czyszczony przypchal sie przy 300tyś, wypala sie co 700km jazda glownie po miescie, nie mam zadnego problemu olej co 9-10tys oraz wszystkie filtry i wszystko smiga, ekologia ekologia ale wystarczy dbac, a najważniejsze poprawnie wypalać ja wiem kiedy następuje procedura wypalania lece na obwodnice i po temacie, dpf nie przeszkadza.
@Smolarr chcesz mi powiedzieć że to twoje auto decyduje gdzie i o której masz jechać ? Filtr wypala się co niecały bak paliwa ? Czyli np. Co tydzień zamiast zajechać do roboty na czas to jedziesz na pół godziny pojeździć 30km ekstra ? Albo po robocie zamiast wrócić do domu jedziesz sobie pojeździć ? A jak akurat nie możesz jechać to procedura się zaczyna ale nie kończy i paliwo rozrzedza olej.
@tomasz-wisniewski1989 Po prostu trzeba wiedzieć że diesla nie kupuje się do krótkich dystansów i jazdy po mieście, tyle lat silniki na rynku, a do wielu ludzi to nie dociera
@wpiszlogintwardzielu: nie zawsze - bardzo często to co pokazuje, to katastrofa... pamiętam, jak ściskał popychacze hydrauliczne w imadle!!!, gdzie wystarczy nacisnąć zaworek komory wysokiego ciśnienia i popychacz sam się składa pod naciskiem palca albo jak smarował blaszane prowadnice klocka w jarzmie, gdzie jak się tam do smaru przyklei syf i błoto a przyklei się na pewno, to taki klocek stoi... potrafi się fajnie sprzedać ale zalecam dużą ostrożność w ślepym
200 tysięcy to ten silnik miał jak go Helmut sprzedawał a w tym stanie to pewnie pół bańki nalatał łącznie z kilkukrotnym płukaniem DPF. DPF się wymienia a nie płucze.
@wuadek: pytanie jaki był realny przebieg. Bo jak ktoś liczy na to że auto pojeździ 300k bezproblemowo teraz to gratuluję optymizmu. Mało kto na zachodzie tyle jeździ, tylko zamiast tego opycha się go do biedakrajów. Za dużo się sypie po przekroczeniu 200-250k, by się opłacało na zachodzie płacić za robociznę, nie mówiąc o częściach Więc nawet producenci nie planują aut na takie przebiegi.
Skoro zaciera silnik i nie ma na to rozwiązania to na złom z tym. Najgorszym rozwiązaniem jest wycięcie dpf i jeżdżenie takim złomem. Gardzę takimi sebixami. Później zamiast się skupiać na jeździe to skupiam się na jak najszybszym włączeniu obiegu wewnętrznego żeby się nie udusić syfem z gruza.
@epicentrum_chaosu: tylko, że...nikt w sprawnym samochodzie nie wycina DPF, bo jego awarie są skutkiem lejących wtrysków, awarii EGR, czy VGT, a nie przyczyną. Różnica jest taka, że wycięcie filtra to okolice 1500 zł z wyprogramowaniem ekologii, a wtryski to lekko 1000 zł za sztukę przy ich wymianie. Niestety w wielu przypadkach wygrywa nasze społeczne cebulactwo i później widzimy EURO5 zostawiającego za sobą zasłonę dymną.
Komentarze (302)
najlepsze
Polecam również obejrzeć cały odcinek jak ktoś lubi Tego Typa :)
@Edisni: uwierz mi, że tam jest wszystko dobrze przemyślane.
Pytanie brzmi, jaki teraz sens maja diesle w osobowkach przy ich poziomie skomplikowania?
Przejedź się rowerem za 20letnim BMW albo innym passatem z w--------i filtrami. Przecież jakby tak wszyscy jeździli, to w większych miastach światło słoneczne nie docierałoby do ziemi.
@pokpok: Na obrazku masz jak wyglada 20 letnie auto. Zobacz sobie pozniej jaka ma norme euro i czemu ta norma nie rozni sie znaczaco od kolejnych 5,6, i 7 jeszeli chodzi o emisje. Tylko zaklada inne durne zapisy.
Sredni wiek auta w polsce to 12 lat a
źródło: pol_pm_Splitter-Przedni-V-1-BMW-3-E90-14952_5
Pobierz@munioman: tylko jezeli trafi sie taki na drodze, a sam obserwuje i wcale tego duzo nie ma, to i tak jest niczym w porownaniu z tym co puszczane jest w kominach domow, podpalonymi wysypiskami, emisja jaka robia np chiny jako fabryka swiata, całą chemia w zarciu czy opakowaniach a nawet barwnikach do ubran.
Filtr wypala się co niecały bak paliwa ?
Czyli np. Co tydzień zamiast zajechać do roboty na czas to jedziesz na pół godziny pojeździć 30km ekstra ? Albo po robocie zamiast wrócić do domu jedziesz sobie pojeździć ? A jak akurat nie możesz jechać to procedura się zaczyna ale nie kończy i paliwo rozrzedza olej.
potrafi się fajnie sprzedać ale zalecam dużą ostrożność w ślepym
Bo jak ktoś liczy na to że auto pojeździ 300k bezproblemowo teraz to gratuluję optymizmu.
Mało kto na zachodzie tyle jeździ, tylko zamiast tego opycha się go do biedakrajów.
Za dużo się sypie po przekroczeniu 200-250k, by się opłacało na zachodzie płacić za robociznę, nie mówiąc o częściach
Więc nawet producenci nie planują aut na takie przebiegi.
@Alfiarz: hybryda + benzyna + gaz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Najgorszym rozwiązaniem jest wycięcie dpf i jeżdżenie takim złomem. Gardzę takimi sebixami. Później zamiast się skupiać na jeździe to skupiam się na jak najszybszym włączeniu obiegu wewnętrznego żeby się nie udusić syfem z gruza.
Różnica jest taka, że wycięcie filtra to okolice 1500 zł z wyprogramowaniem ekologii, a wtryski to lekko 1000 zł za sztukę przy ich wymianie. Niestety w wielu przypadkach wygrywa nasze społeczne cebulactwo i później widzimy EURO5 zostawiającego za sobą zasłonę dymną.