Normy są coraz ostrzejsze, a realne emisje spalin z samochodów nie spadają
Emisje spalin z rur wydechowych samochodów są dziś niemal takie same, jak były 12 lat temu - wynika z danych Europejskiego Trybunału Obrachunkowego. To znaczy,
bart39 z- #
- #
- #
- #
- 191
Komentarze (191)
najlepsze
@epicentrum_chaosu: Ma też coraz więcej elektroniki, klimatyzacja 2 strefowa w standardzie i to chodzi cały rok (jesienią/wiosną do osuszania powietrza żeby szyby nie parowały), pogrzewane fotele/kierownica. A to wszystko zużywa ekstra prąd i obciąża silnik.
Inna sprawa to samochody cały czas rosną. B1 to był inny segment niż obecny Passat. Motywacja jest taka, że młody człowiek kupował Renaut Clio i jest przyzwyczajony
@wykopyrek: tego właśnie przybywa xd od mcdonaldsów i wgl
@wykopyrek: coraz większa. Golf 2 910–1245 kg, Golf 7 1205 - 1395 kg. dodatkowe 300kg minimum.
680-konne Porsche Panamera pali 3l/100km.
460-konny Ford Explorer pali 2.9l/100km.
360-konny Peugeot 508 PSE pali 2l/100km.
Wszystko jest ok.
No może poza tymi małymi zasrańcami, bo np. 116-konna Toyota Yaris pali 3.8l/100km - strasznie dużo.
@bidzej: kurka wodna... może kolejny model (1000KM) będzie produkował śladowe ilości paliwa zamiast je spalać?
Co więcej na nowe małe samochody stać większą ilość społeczeństwa, bo jest produktem niskomarżowym.
Do kupna Fiata Tipo trzeba kilka tysięcy dopłacić za emisję, ale za to 2.5 tonowy SUV od niemca z 400KM będzie eko, bo dzięki Plug-In pierwsze 100km przejdzie na 2 litrach benzyny. Oczywiście tylko w laboratoriach.
No i oczywiście LPG się nie promuje. Tylko nieliczne marki oferują założenie fabrycznej instalacji LPG chociaż to paliwo jest bardziej ekologiczne.
SUVy są ciężkie i mają duże opory powietrza. To auta z założenia nieekologiczne a jednak największy wybór aut obecnie to SUVy i crossovery.
LPG nie dość, że bardziej
@orejpolenatraktore: Też mnie to boli. Natomiast jest troszkę bardziej ekologiczne. Ale hybrydy typu elektryk + LPG to powinna być norma