Mróz i zasięg elektryków. Test 15 aut i druzgocący wynik
Gdy tylko temperatura spada poniżej zera, zużycie energii w samochodach elektrycznych wzrasta nawet o 70 proc.
lubiemotoryzacje z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 267
- Odpowiedz
Gdy tylko temperatura spada poniżej zera, zużycie energii w samochodach elektrycznych wzrasta nawet o 70 proc.
lubiemotoryzacje z
Komentarze (267)
najlepsze
@snup-siup
są ogniwa które lepiej niskie temp tolerują, ale drogie. li-ion różnie sobie z tym radzą zależnie od użytej chemii. LTO sobie całkiem ok radzą przy -20. przy -40 już źle to wygląda, ale jak masz sterownik boost to by pewnie dał radę (ale to w drogich
Znajomy ma to auto z pierwszej dostawy do PL i zrobił nim 3,5K km. Miałem kupować zaraz po nim, ale chciałem poczekać te kilka miesięcy z decyzją, żeby dostać od niego info jak to się faktycznie spisuje i obecnie nie jestem przekonany, że jest to samochód dla mnie, choć dla wielu osób może być ok (znajomy jest zadowolony). Cena tego auta jest atrakcyjna, biorąc pod uwagę że bierzesz go na firmę, to właściwie z rządową dopłatą do elektryka i amortyzacją, po 3 latach możesz go sprzedać wychodząc na zero (w sensie jak policzysz wartość odsprzedaży po tym czasie), dlatego myślę dosyć spore zainteresowanie tym modelem. I teraz jak wygląda stan faktyczny:
1. Realny zasięg jak jest ciepło to 450 km.
Dla mnie jakiekolwiek planowanie trasy odpada. Jak mam planować wyjazd to równie dobrze mogę jechać komunikacją publiczną. W 99% przypadków wsiadam i jadę. To samochód ma mi służy ć- nie ja jemu :d
A wyobraź sobie, że chcesz skoczyć w zimie, ale jest -20 :) na lotnisko w warszawie, czy modlinie, z łodzi czy innego lublina
Masz niby tylko 100-150 kilometrów. Bateryjkę załadowałeś.
Jedziesz szybko jak każdy kto ma normalny samochód, 150-160. Czasem trochę przyspieszysz agresywniej bo lubisz - po to masz te pińcet koni żeby nie jechać jak p---a na tempomacie. Grzejesz sobie normalne 21c. Zostawiasz auto na tym mrozie na tydzień więc grzeje sobie bateryjkę. Chcesz wracać. Prąd is gone. Masz zasięg w normalnym użytkowaniu na poziomie max 200kmh a obiecywali ci pińcet.
Wzywasz lawetę albo jedziesz na pierwszą ładowarkę.
Ale jest zima to ładuje z mocą jak twoja stara. Będziesz miał pełno za 3 dni. Niby możesz doładować na 30% i próbować przejechać te 100 ale bez świateł i grzania na tempomacie za tirem. Jak zwierzęta. Jak wszystkie inne tesle co się je widuje na trasie. Masz nadzieję że będą te tiry.
Czyli elektryk wiąże się z kolejnymi dodatkowymi kosztami, wykupienie SPECJALNEGO parkingu. Druga kwestia to co zostawiasz kluczyki i obcy gość będzie miał dostęp do twojego auta, aby podłączyć/przeparkować auto. czy może na każdym miejscu jest ładowarka gdzie podłączasz i tak zostawiasz? xd
Normalnie jest tak, że przyjeżdżasz na parking, zostawiasz auto, przyjeżdża bus i zawozi cię na lotnisko.
Zresztą po co robić sobie problemy tam
@wielowitamin: Z----------z w 20-stopniowym mrozie 160 km/h?xD
@justBrowsin: Co to znowu jest? Znowu jakieś wymyślone słowo, żeby wygrywać dyskusje?
Właśnie dlatego nazywa się Spring, a nie Winter :P
A swoją drogą ciekawe dlaczego nie ma w tym zestawieniu ani Tesli, ani Kia? Czyżby wyniki nie pasowały do tezy?
@slx2000: Jak to nie ma? I nie wiem o jakiej tezie mówisz, Kiepska sprawność akumulatorów w niskich temperaturach jest faktem, a nie żadna tezą. Baterie Li ion, które mają w optymalnych warunkach ok, 40 razy mniejszą gęstość energetyczną od oleju napędowego,
Mol to sieć stacji paliw której właścicielem są Węgrzy, a wiadomo, Węgier-Putin dwa bratanki.