Naukowcy: Auta elektryczne są demonizowane
Firma badawcza DEKRA wyliczyła, że ryzyko zapalenia się auta elektrycznego jest znacznie niższe niż w przypadku tradycyjnego napędu. Potwierdzają to dane towarzystw ubezpieczeniowych, które mówią, że do pożarów aut elektrycznych dochodzi nawet 100 razy mniej niż w przypadku śmierdzących spaliniaków.
Wiktor1975 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 83
- Odpowiedz
Komentarze (83)
najlepsze
Gdzie tam jest napisane że hamuje? Sprzedaż ciągle rośnie. Tam jest tylko napisane, że nie spełnią raczej swoich ambitnych planów. Zero zaskoczenia patrząc jak ostatnio Niemcy wszystko "planują" xD
Tak, ale liczą się proporcje. Sprzedaż wszystkich aut w I półroczu wzrosła o 12.8%, w tym EV wzrosły o 32%. Trudno mówić tu o jakimś "hamowaniu". Trzeba uważać, bo często podają EV i plug in razem jako "wtyczkowozy". A sprzedaż tych drugich padła na pysk, bo ludzie się przekonali że nie mają sensu (-43%)
Coś tu śmierdzi, ale to nie auta na benzynę xD
Auta elektryczne podpalają sie znienacka stojac w garażu, spalinowe przy kolizji na swiezym powietrzu
Auta elektryczne sa nowe nie ma starych rupci na drogach.
O gaszeniu elektryka wspominac nie trzeba, bo sie nie da.
Tutaj zapalił się Opel Zafira, znienacka, stojąc w garażu...
@TrueShutDown:
@GeraltRedhammer: np. Tesla. Pod koniec zeszłego roku udział LFP w rynku EV wzrósł do 30%, więc teraz będzie z pewnością jeszcze większy.
Pomimo trochę mniejszej gęstości energii, baterie LFP mają też żywotność ok. dwa razy większą od NMC, która dla dzisiejszych samochodów szacuje się (w zależności od producenta) na jeden do dwóch
Za to irytują mnie wiadomości, ze właśnie wynaleziono nowy rodzaj baterii, który rozwiąże wszystkie problemy. Jak te ogłoszenia, że Toyota już pracuje nad samochodem elektrycznym o zasięgu 1000 km i baterią ze stałym elektrolitem. Potem ludzie patrzą na to jaki EV produkuje Toyota, jaki jest upośledzony i mówią "skoro to jest najlepsza technologia, to ja nie chcę samochodu elektrycznego". Albo
@Cztero0404: No i ładowarki powstają mniej-więcej proporcjonalnie do ilości samochodów. Wybudowanie NAJPIERW całej infrastruktury byłoby bez sensu.
2. jaki jest odsetek spalonych elektrykow do elektrykow
3. jak beda wygladac liczby spalonych elektrykow jak bedzie ich 70% runku
4. ile emisji co2 zjada bateria z policzeniem wydobycia litu
5. jaka jest amortyzacja i recycling w przypadku elektrykow w odniesieniu do spaliniokow
kazdy milosnik elektrykow powinien o tym pomyslec
Jak gasi sie auto zwykłe a jak elektryczne, oraz jakie moga być szkody w zależności od tego gdzie doszło do pożaru, oczywiście informacja została pominięta a przecież o to chodzi i z tym jest problem. Z gaszeniem i skutkami pożaru a nie które auta się bardziej zapalają.. Będąc właścicielem jakiegoś obiektu, np parking podziemny wolałbym mieć 20 pożarów auta spalinowego nawet z lpg, niż chociażby 1