Hołowczyc na Kanale Sportowym sprowadza entuzjastów aut elektrycznych na ziemię
To jest ślepa uliczka, mówił o samochodach elektrycznych zasilanych baterią Hołowczyc. Znany rajdowiec wymienił, podczas rozmowy z Michałem Polem na Kanale Sportowym, szereg wad tych „nowoczesnych” aut, w tym problemy z ich utylizacją, brakiem możliwości ugaszenia pożaru, czy ograniczonym zasięgiem.
wojna z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 674
Komentarze (674)
najlepsze
@Qullion: Wg Klubu Rzymskiego skończyła się przed 2000 rokiem. Złoto też coś koło tego.( ͡° ͜ʖ ͡°)
Problemy aut elektrycznych dalej pozostały - większy koszt, problemy z ładowaniem, zasięg itd..
No i problemy z pierwiastkami na baterie, lit, kobalt(kobaltu brakuje) są po 80000 USD za tonę.
https://elektrowoz.pl/auta/ceny-litu-sie-rozszalaly-w-2021-roku-17-000-dol-za-tone-teraz-81-000-dolarow-tona-nie-bedzie-tanich-elektrykow/
Infrastruktura: https://moto.rp.pl/na-prad/art36982861-przez-upaly-w-kalifornii-nie-wolno-ladowac-elektrycznych-samochodow
Jeździło się koniem i to było "normalne", aż tu nagle jakaś banda entuzjastów wymyśliła sobie chory w założeniach pomysł "automobili".
Przecież wiadomo było że to się nigdy w życiu nie przyjmie, bo koń pod każdym względem jest lepszy od samochodu.
Pomijając już że koń potrzebuje trochę wody i sianka i nie dość że sam rośnie to jeszcze sam się rozmnaża, każdy normalny człowiek potrafi
@hellfirehe: Dokładnie 100 lat temu też były samochody elektryczne, choć prawie zostały wyparte przez auta spalinowe. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W mojej opinii przyszłością są "elektryki wodorowe".
Już tłumaczę dlaczego tak uważam, otóż już teraz w łatwy sposób można otrzymać wodór, nawet w domu metodą "rzemieślniczą", jeżeli wszystko ze sobą zagra ("Władza" da zielone światło), już niebawem spora liczba ludzi stanie się samowystarczalna energetycznie. Panele PV, generują prąd który
@Wumakudu: nikt temu nie przeczy i dlatego kto może (w sensie ma kasę) to inwestuje w nowe technologie magazynowania energii. Wodór niestety nie jest najlepszym rozwiązaniem z kilku powodów, z których najważniejszym jest niska wydajność. Produkcja wodoru i odzysk energii elektrycznej z niego generują straty, które, gdyby użyć tej utraconej energii
Poza tym nawet dziś, są już jakieś smartfony z baterią w technologii LFP (lithium ferro-phosphate)? Bo auta zaczynają być, a taka bateria jest nawet do 40 razy trwalsza przy typowym użytkowaniu. Póki co to jest projekcja modelu w testach ale przewiduje się, że te baterie mają trwałość ok. 100 lat.
Zwyklak w
@biggle: Kaczyński nie przedstawia faktów. Ogarnij się.
@p10trek: T3P przez miesiac w tym trasy po 500km w jedna strone. NIGDY PRZENIGDY. To jest totalne nieporozumienie. Tym autem da sie przejechac max 220km zima jadac 140km/h (cokolwiek szybciej np w NIemczech mozna zapomniec) . Zostaje 5% i ładowanie okolo 45 minut do 90% przy zalozeniu braku kolejki i ladowarki min 150. Chcesz to jezdzij sobie tym
Bateria znajduje się wewnątrz superstruktury pojazdu. Tej samej superstruktury, przypominam, której jakiekolwiek naruszenie skutkuje bezwzględną kasacją samochodu spalinowego.
Innymi słowy, by uszkodzić baterię, musisz przywalić w coś tak mocno, że i zwykły samochód spalinowy nadawałby się tylko do kasacji.
Polskie patologie pt. spawanie aut z dwóch kawałków pomijam.
@Pan_Slon: 100 km
@Pan_Slon: 5-10 l
@cienki137: Jeszcze niedużo. Ale we Francji i Niemczech są budowane duże zakłady aby to robić więc obstawiam, że jak bizens z tym w chodzi na dużą skalę to jest to opłacalne.