TLDR: Router który sekunde po
podłączeniu zaczyna sypać błędami typu kernel error i restartuje
się samoczynnie jest według Plusa i jego serwisów
"...technicznie sprawny i zgodny z normami producenta.".
Tworzę to znalezisko bo szczerze nie mam już pomysłu co zrobić.. ale od początku:
29.01.2022 – Podpisuję umowę z Plusem na Internet mobilny oraz zakup ratalny routera ZTE MF286R . Sprzęt działa przez kilka miesięcy dobrze, na prędkości Internetu też nie narzekam ale jak to zwykle bywa wszystko "do czasu".
23.05.2022 – Jestem w środku spotkania na MS Teams kiedy nagle tracę połączenie z Internetem. Odruchowo spoglądam na Router i widzę że palą się na nim wszystkie możliwe lampki po czym urządzenie się restartuje. Myślę sobie : "Eeee , to pewnie jednorazowa sytuacja...". Niestety w ciągu kolejnych dni Router restartuje się kilkadziesiąt razy w losowych momentach dnia.
1.06.2022 - Zanoszę Router do punktu Plusa i zgłaszam reklamację z tytułu gwarancji. Zobaczą co się dzieje , naprawią albo wymienią sprzęt i po problemie ... co nie ? A skądże. Po tygodniu sprzęt odesłany z serwisu CTDI z informacją że przywrócili ustawienia fabryczne i aktualizowali oprogramowanie po czym usterki nie stwierdzono.
Myślę: " Ok, pewnie coś się podczas aktualizacji pokiełbasiło i teraz będzie już ok..." .
25.06.2022 – Pracuję sobie zdalnie, środek dnia – JEB - Restart Routera... (ಠ‸ಠ)
Wkurzony piszę do ZTE czy wiedzą coś o problemie z urządzeniem. ZTE prosi o logi urządzenia. Po odesłaniu logów otrzymuje wiadomość że powinienem zgłosić się do punktu Plusa w celu wymiany urządzenia na nowe. Zgłaszam się do punktu Plusa, opisuję sytuację , informuje o kontakcie z ZTE. Korzystając z porad wykopków mam też ze sobą pismo reklamacji w ramach rękojmi które Pani w punkcie niechętnie przyjmuje.
Mija tydzień...dwa.. myślę sobie: "Oho , może coś w końcu ruszyło".
A gdzie tam ! Sprzęt wraca od CTDI z identyczną informacją jak za pierwszym razem czyli :
" .. przywrócono ustawienia fabryczne i zaktualizowano oprogramowanie – usterki nie stwierdzono.." rękojmia odrzucona.
Zaczynam popadać w paranoje. Myślę sobie że może ja sobie te problemy sam wymyśliłem. A może to wina mojego PC-ta ? Może karta sim albo zasilacz Routera ? Wszystko sprawdzone: karta sim w innym Routerze działa bez zarzutów; wymiana zasilacza nic nie zmienia ; podłączony do innego PC i laptopa Router zachowuje się tak samo.
24.08.2022 – Router znów dostaje jobla. Zapisuje logi ze zdarzenia i drukuję wraz z kolejnym pismem reklamacji w ramach rękojmi. Zaznaczam w niej aby serwis zapoznał się z logami. Pani w punkcie Plusa informuje mnie że teraz mają nowy serwis więc może coś się zmieni.
Ta... a świnie zaczną latać... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sprzęt wraca z serwisu SBE bez jakiegokolwiek protokołu. Muszę sam dzwonić na infolinię żeby zapytać czy cokolwiek zrobiono. W słuchawce od konsultanta słyszę magiczne : " .. przywrócono ustawienia fabryczne i zaktualizowano oprogramowanie – usterki nie stwierdzono.." . Zadziwiające ile razy aktualizowali ten Router i dalej nie ma aktualnego oprogramowania.
06.09.2022 – Zrezygnowany wylewam żale na mirko , odpowiada mi @Specjalista_Plus i zachęca żeby jeszcze raz oddać sprzęt do serwisu. Dzwonię na infolinię Plusa i wyjaśniam sprawę jakiejś kobitce która ewidentnie ma mnie gdzieś. Pani proponuje dwa rozwiązania:
1. Mam wysłać wszystkie dokumenty z poprzednich serwisów wraz z logami na wskazany przez nią email i przyślą kuriera po sprzęt.
Lub 2. Mogę oddać sprzęt do autoryzowanego serwisu ZTE w Polsce i uzyskać prywatną ekspertyzę na własny koszt że problem istnieje to wtedy mi wymienią Router. Zapytana o informację na temat "Autoryzowanego serwisu ZTE" Pani odpowiada że tym serwisem jest serwis SBE z którego korzysta Plus... nie wiem czy mam się śmiać czy płakać... wybieram opcje 1.
07.09.2022 Wysyłam też wiadomość na priv do @Specjalista_Plus z numerem sprzętu. Specjalista obiecuje zająć się sprawą...
08.09.2022 – dostaje rano email od Plusa typu "kopiuj-wklej" ( w wiadomości ktoś pisze o telefonie a nie Routerze ) gdzie dostaję informację że reklamacja odrzucona i w ogóle to reklamacje pod inny adres email się wysyła...
Zmieszany dzwonię na infolinię. Konsultant po "zapoznaniu się ze sprawą" praktycznie zaczyna mnie opierdzielać że po co mu zawracam głowę skoro mam wszystko w mailu a zapytany o rozmowę z 06.09 i kuriera który miał odebrać sprzęt słyszę że zostałem wprowadzony w błąd i on nie wie czemu mi tak konsultantka powiedziała...
.. po kilku godzinach dostaje sms-a od Plusa że jutro przyjedzie kurier odebrać sprzęt... WTF?!
09.09.2022 – Kurier odbiera sprzęt. Spoko ziomek , sam ma problemy z Plusem. Narzekamy przez chwilę na serwisy.
23.09.2022 – SMS : "Rękojmia odrzucona. Sprzęt technicznie sprawny i zgodny z normami producenta."
26.09.2022 – Kurier przywozi sprzęt. Jak myślicie co napisał serwis ? No oczywiście że : " .. przywrócono ustawienia fabryczne i zaktualizowano oprogramowanie – usterki nie stwierdzono.." (╯°□°)╯︵ ┻━┻
No efekt końcowy tego wszystkiego jest taki że mam teraz Router za który płacę raty a korzystać z niego nie mogę bo losowe restarty przy pracy zdalnej to nie jest dobry pomysł. Póki co korzystam z jakiegoś starego Routera wygrzebanego z szafy.
Z ciekawości próbowałem odpalić Router 05.10.2022 żeby zobaczyć jak się będzie zachowywał no i po niecałych 24h znów dostał jobla. Poniżej daję logi systemowe ze zdarzenia :
Oct 6 07:12:24 (none) kern.err zte_router[1004]: zte_router.c, 4539 RECV usSourceModuleID is 0x1025 !!!
Oct 6 07:12:24 (none) kern.err zte_router[1004]: zte_router.c, 91 send_message failed:can not get target msg id 0x1046!
Oct 6 07:12:24 (none) kern.err router_msg[19381]: libzte_router.c, 1003 get msg id of [0x1048] failed, i = [0], errno = [2][No such file or directory]!
Oct 6 07:12:27 (none) kern.err router_msg[19381]: libzte_router.c, 1003 get msg id of [0x1048] failed, i = [1], errno = [2][No such file or directory]!
Oct 6 07:12:30 (none) kern.err router_msg[19381]: libzte_router.c, 1003 get msg id of [0x1048] failed, i = [2], errno = [2][No such file or directory]!
Oct 6 07:12:33 (none) kern.err router_msg[19381]: libzte_router.c, 1016 send_message failed:can not get target msg id 0x1048, errno = [2][No such file or directory]!
Jan 1 00:00:16 (none) kern.err zte_router[1006]: zte_router.c, 4852 create msg queue for ZTE_router!
Jan 1 00:00:16 (none) kern.emerg zte_router[1006]: zte_router.c, 4386 [info] start recv arp info
Jan 1 00:00:16 (none) kern.err router_msg[1818]: libzte_router.c, 1003 get msg id of [0x1048] failed, i = [0], errno = [2][No such file or directory]!
Jan 1 00:00:19 (none) kern.err router_msg[1818]: libzte_router.c, 1003 get msg id of [0x1048] failed, i = [1], errno = [2][No such file or directory]!
Jan 1 00:00:22 (none) kern.err router_msg[1818]: libzte_router.c, 1003 get msg id of [0x1048] failed, i = [2], errno = [2][No such file or directory]!
Jan 1 00:00:25 (none) kern.err router_msg[1818]: libzte_router.c, 1016 send_message failed:can not get target msg id 0x1048, errno = [2][No such file or directory]!
Oct 6 08:22:11 (none) kern.err zte_router[1006]: zte_router.c, 4539 RECV usSourceModuleID is 0x1022 !!!
Oct 6 08:22:16 (none) kern.err zte_router[1006]: zte_router.c, 4539 RECV usSourceModuleID is 0x1025 !!!
Oct 6 08:22:16 (none) kern.err zte_router[1006]: zte_router.c, 91 send_message failed:can not get target msg id 0x1046!
Oct 6 08:22:16 (none) kern.err router_msg[2313]: libzte_router.c, 1003 get msg id of [0x1048] failed, i = [0], errno = [2][No such file or directory]!
Oct 6 08:22:19 (none) kern.err router_msg[2313]: libzte_router.c, 1003 get msg id of [0x1048] failed, i = [1], errno = [2][No such file or directory]!
Oct 6 08:22:22 (none) kern.err router_msg[2313]: libzte_router.c, 1003 get msg id of [0x1048] failed, i = [2], errno = [2][No such file or directory]!
Oct 6 08:22:25 (none) kern.err router_msg[2313]: libzte_router.c, 1016 send_message failed:can not get target msg id 0x1048, errno = [2][No such file or directory]!
Jakieś pomysły co dalej ? Na sądy nie mam czasu ani kasy. Rzecznik praw konsumenta ? (╥﹏╥)
Komentarze (130)
najlepsze
Skorzystaj z poradnika: http://pozew-cywilny.pl
Na 3 przypadki, 3 razy, chcieli mnie przewalić. Ten serwis, to jakaś banda gamoni licząca tylko na to, że klient odda im swój sprawny sprzęt a oni go miłosiernie "zezłomują".
- najgorsza oferta
- najgorsza adopcja nowoczesnych standardów (od 3G w górę)
- najgłupsze reklamy dla kompletnych debili
- rodzynek na koniec: wciskanie kupionych na lewo iPhonów jako nowe, bo gówniany plus nie miał autoryzacji od Apple do sprzedaży swoich produków xd https://myapple.pl/forums/topic/181231-plus-gsm-organizuje-iphoney-na-boku/
@szumowina_wadowicka: oj kolego, hamuj się ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@andrzej-milewski-14: do blendera żeby szybko wirował ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dolacz do niego dowody i wszystkie "ekspertyzy" z serwisu.