Poczta Polska zwrot paczki po ok. 15 miesiącach z żądaniem zapłaty ! Co robić ?
Poczta Polska zwraca mi paczkę po ok. 15 miesiącach z żądaniem zapłaty za zwrot !!! Poczta Polska - Dział Obsługi Posprzedażowej wysłała do mnie pismo z nakazem zapłaty (pierwsze i ostateczne !) (przyszło 30.04.2021) po tym jak nieodebrałem (dnia 19.04.2021) zwrotu paczki za którą trzeba było...
KowalskyZ z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 103
- Odpowiedz
Komentarze (103)
najlepsze
Tutaj raczej zastosowanie mają przepisy o odpowiedzialności operatora za nie wykonanie lub nienależyte wykonanie usługi. Paczki nie dostarczyli - to jest bezsporny fakt. Przetrzymali ją 15 miesięcy zamiast od razu zwrócić do nadawcy. Teraz jak chcą się z tego wymigać, to
@slx2000: argumentum ad covidum pójdzie na 100%. Wszystko można na covid zrzucić.
Komentarz usunięty przez moderatora
@ETM97200: zabawnym faktem, firmy kurierskie w Polsce mają D+1 na poziomie grubo ponad 90%. W PP ludzie cieszą się, że przesyłka w ogóle dotrze.
Powinien się odwołać od decyzji. Rząd nie wprowadził stanu klęski żywiołowej (to jeden ze stanów nadzwyczajnych). Jak odrzucą, to wtedy do skarga do UKE.
I będą wspominać historię z inpostem.
w skrócie: paczka wysłana z Polski do Chin wróciła, bo została zawrócona na chińskim oddziale celnym, Chińczycy naliczyli opłaty z d--y i Poczta Polska teraz żąda zapłacenia tych opłat od NADAWCY!
Usługę uważa się za niewykonaną w przypadku utraty przesyłki. Jako utratę traktuje się również niedoręczenie lub niepowiadomienie adresata o możliwości odbioru przesyłki w ciągu 30 dni od nadania..
W dodatku nie może nikt żądać zapłaty, jeżeli nie wykonał usługi z powodu siły wyższej (art 495 KC, § 1.):
Jeżeli jedno ze świadczeń wzajemnych stało się niemożliwe wskutek