@peterr767: Stawiam, że zatrudnia trochę niemieckich inżynierów w giga berlin i skorzystają z ich doświadczenia i samochody zyskają na jakości wykonania.
Na co dzień w pracy programuję te dokładnie te same roboty co zostały przedstawione na tym wideo - firmy KUKA (choć zdarzyły się też ABB na inny projekt), jednakże na komputerze, a dopiero później koledzy robotycy podgrywają moje twory na miejscu w niemieckich fabrykach. Rzadko mam okazję zobaczyć jak to wygląda w pełnej okazałości, mimo że przedpremierowo mam okazję zobaczyć karoserie/fragmenty karoserii wielu aut, nawet zanim zostaną w ogóle ogłoszone światu że
@MorWus zakładając ciągłość produkcji i pracę na pełnych obrotach, przy czasie cyklu 130s, daje to około 650 samochodów na 24h. Jest bardzo dużo zmiennych które na to wpływają. Ja akurat pracuję przy liniach, które budują pojedyncze elementy, a nie składają tego do kupy i ciężko mi ocenić. Taki mi się trafił projekt, u poddostawcy, a nie producenta ¯_(ツ)_/¯
@jwayler: dokładnie, proces produkcji nie różni się od tego z lat 80tych. Karoserię spawają roboty, resztę skręcają ludzie na taśmie. Można by taki film nakręcić i o Fiacie Uno.
Widać że to jedna z pierwszych części produkcyjnych. Zwróćcie uwagę że na niektórych stacjach jeden robot pracuje a reszta e tym czasie gdzieś jest poza stacją i wymienia guny. Normalnie jest tak, że jak samochód jest jeszcze na poprzedniej stacji to już roboty przygotowują się do kolejnego procesu, tak aby wszystkie razem ruszyły do "pracy".
Mam kilka projektów za sobą: Tesla, Mercedes, Opel, Scania.
Osobiście pracowało mi się najlepiej dla Tesli. Bardzo
@Blackorange: Z takich ciekawostek. To Tesla przekupywała nas obiadokolacją żebyśmy zostali na nadgodzinach. Pracownicy Tesli pracowali 7dni w tygodniu po 12h. Naprawdę harówka. Ale co zrobić jak Elon wysłał "challenge" - mail z Leonidasem i wielkim tytułem "300" a w opisie, że w tym tygodniu trzeba wyprodukować 300sztuk samochodów. Każdy podjarany, zostawał jeszcze dłużej byle Elon był zadowolony. Inna kultura.
@Mathouse88: Elon to rzeczywiście niesamowity gość, moim zdaniem powinien sprzedać tą Teslę w cholerę i skupić się na tym co naprawdę ważne- na kosmosie.
Komentarze (229)
najlepsze
@kwanty: kuwa, już nawet dla robotów redukują etaty
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Mam kilka projektów za sobą: Tesla, Mercedes, Opel, Scania.
Osobiście pracowało mi się najlepiej dla Tesli. Bardzo
Inna kultura.