Dlaczego w Polsce jeździ tak mało pociągów?
W odcinku o problemach polskich pociągów oraz o tym, dlaczego Polacy niechętnie wybierają kolej!
Napalony_Delfin z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 190
W odcinku o problemach polskich pociągów oraz o tym, dlaczego Polacy niechętnie wybierają kolej!
Napalony_Delfin z
Komentarze (190)
najlepsze
1. Musisz się zameldować wcześniej na stacji, aby kupić bilet, lub kupić go wcześniej lub przez internet
2. Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka.
2.1 Korek, wypadek po drodze na stację i już kicha
3. Problem z bagażami, jadąc samochodem ładujesz pełny bagażnik a tutaj tyle, ile udźwigniesz
4. Jedziesz z obcymi
1.Nowe, ładne, czyste, ogrzewane zimą i klimatyzowane latem składy.
2. Godziny dostosowane do tego, żebyś zdążył do szkoły i pracy i bez problemów wzrócił
3. Częste kursy, nawet co 20-30 minut.
4. Wysiadasz w centrum stolicy regionu gdzie możesz przesiąść się na szybki tramwaj albo autobus miejski
5. Jadą na tyle szybko, że nawet jak stoisz 10 minut
Komentarz usunięty przez moderatora
1 - zmień godziny przyjazdu z 5:40 na 6:10 i z 7:40 na 8:10
2 - zdziwienie, że ilość biletów gwałtownie spada
3 - zamknij przejazdy bo nagle są nierentowne
4 - powtarzaj 1-3 z innymi godzinami
I tak się właśnie #!$%@?ło kolej, z głównego transportu do pracy szkoły w główny
Tam była lepsza kupa. Pociągi ustawiali tak żeby pracownik kolei z pipidówki do roboty dojechał uj z resztą.
Ile torów poszło na złom, a to przecież zysk dla firmy więc nagroda też się należy.
1. Lepszy dojazd do miast
2. Atrakcja turystyczna (historyczne szlaki i tego typu)
3. Zmiejszenie korków (przez niektore miasta na pomorzu nie da sie przejchać z rana i popołudniu przez długie korki
Ale niech się pojawią małe pojazdy szynowe - np. szynobusy, którymi będzie się opłacało operować.
Powszechny w latach 2000-ych skład lokomotywa + 1 wagon był skrajnie nieefektywny, podczas gdy zastosowanie małych EZT lub szynobusów byłoby jak najbardziej opłacalne.
Druga rzecz to ceny biletów. Jeśli wyjazd nad morze kosztuje tyle samo autem co pociągiem to na ch. jechać pociągiem.
Ciekawy jestem dyskusji pod znaleziskiem, a sam kanał "Pociągi" może mieć potencjał.
Jednakże na ten moment jeszcze tego potencjału nie realizuje - np. tutaj. Tytuł brzmi "Dlaczego w Polsce jeździ tak mało pociągów", a film praktycznie w ogóle nie mówi, dlaczego w Polsce jeździ tak wiele pociągów.
Przytacza nieco statystyk + pobieżnie zachwala, dlaczego transport kolejowy jest dobry
Wybudowanie dróg na Euro2012 kosztem drobnych, rodzimych firm i nie kontrolowanie przepływu pieniądza w firmach typu - "Generalny wykonawca".
Pracowałem kiedyś w takiej firmie "w łańcuchu płatności budowlanych" i ZAWSZE to wyglądało tak, że inwestor/firma która kontrolowała postęp prac i płaciła za kolejne etapy ZAWSZE żądała wykazów uregulowanych płatności z podwykonawcami ( bo żaden inwestor chce postępu prac, a nie upadłości i szukania nowych
Ale co ja tam mogę wiedzieć...
@klicek: W lesie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
2. Dłuższe trasy to niemalże pewne opóźnienie
3. Nawet połączenia, które z założenia mają łączyć dwa duże miasta są zawalone przystankami w jakiś małych miejscowościach przez co zanim pociąg się rozpędzi to zaraz staje
Wyszło 12h (samochód 6h). Nie wspominając o tym, że pkp było droższe.
Rencistą, działaczem opozycji antykomunistycznej, doktorantem do 35,nauczycielem, niewidomym, dzieckiem niepełnosprawnym lub opiekunem, masz kartę Polaka, kartę dużej rodziny, jesteś posłem lub senatorem, żołnierzem, weteranem, pracownikiem usług transportowych, senior małopolska i dziecko mały małopolanin
Jprdl jak to czytam to dziwię się kto tak naprawdę płaci pełną cenę?
Biedny sebek co jedzie do pracy na magazynie i chyba nikt więcej
#!$%@? sami seniorzy to 12
https://www.empik.com/ostre-ciecie-jak-niszczono-polska-kolej-trammer-karol,p1227409502,ksiazka-p
1. Kilka razy nie wpuszczali mnie do pociągu z rowerem pomimo biletu, co skutkowało nawet 8 godzinnymi oczekiwaniami na dworcu.
2. Do auta wsiadam i jadę o której chcę. Jak zaśpię 1 minute to nie mam opóźnienia 4 godziny bo pociąg uciekł.
3. Cena