Wrocław: Nietypowy sposób na zwolnienie ruchu na jednej z ulic
Kierowcy jadący dwukierunkową ulicą Rakowiecką we Wrocławiu łapią się za głowy. Na szerokiej dotąd jezdni pojawiły się linie, wysepki i słupki, które trzeba omijać. W praktyce ktoś musi się zatrzymać, by przejechać mógł ktoś.
Szewczenko z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 424
Komentarze (424)
najlepsze
Zajebiste rozwiązanie, polecam - Krystyna Czubówna.
Szkoda, że podpatruje się od Niemców tylko te pomysły, które gnębią kierowców i pasażerów, bo na konkrety nie ma hajsu. I potem z takimi #!$%@?łymi kwiatkami trzeba mieszkać.
Najlepiej olać kwestię ruchu, #!$%@?ć kierowców w osiedle, położyć #!$%@? na zbiorkom, a potem oszykanować drogę, udając że coś się robi. Albo najlepiej #!$%@?ć taki
no ale u nas na chodnikach kroluje tez polbruk wiec co sie dziwisz
Na tym polega spowolnienie ruchu.
@pokazbobra: w wielu miejscach się sprawdziło, nie wiem czemu tej opcji nie stosuje się częściej
@vincent38: Dokładnie: fotoradar i +25km/h ponad limit w zabudowanym = dwa tygodnie aresztu rozwiąże sprawę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@KwadratowyKogut: proponuję by na czerwonym świetle i przed STOP też się nie zatrzymywać.
@Murasame: Przecież tam się samochody musza przepuszczać, więc ile byś nie jechał to w minimalnym ruchu już będziesz musiałs stawać
@cwlmod: No i karetka spokojnie może dojechać do pacjenta z urazem kręgosłupa.
Przecież tutaj to jest debilizm :D Powinni ustawić te słupki na przemian raz z lewej raz z prawej tak żeby trzeba było jechać slalomem, ale żeby dwa auta się mogły minąć. To spowalnia ruch ale pozwala na płynność. A tak to tylko frustracja kierowców (bo stoję nie jadę) i mieszkańców (hałasują hamując i ruszając, orazi kopcą) ani ekologiczne (hamowanie i kopcenie).
W DE w strefach 30km/h ktorych jest
Jeżdżę C5 z hydractive i też jest elegancko ale wszystkie gumy, końcówki czy maglownica dostają tak po d. że szkoda gadać.
To że nic nie czujesz nie oznacza, że nagle nie będziesz miał sporych wydatków.
Kierowcy sami na siebie kręcą baty.
Czyli nie jest to w żaden sposób weryfikowane, bo kiedy nie ma twardego dowodu, a pieszy był na przejściu = wina kierowcy. Tak samo jak wjedziesz komuś w dupę i nie masz nagrania, że dał nagle hamulec bez powodu = Twoja wina.
I nie chodzi mi o samo zwężenie drogi, co o zmarnowanie przestrzeni przez te durne słupki i zakreskowaną jezdnię.
Można tam było zrobić miejsca parkingowe, bo teraz widać, że samochody parkują na trawnikach.
Można tam było zrobić chodnik - bo przecież go nie ma.
#!$%@?, można było nawet zrobić trawnik i posadzić drzewka, przynajmniej by było ładniej.
Zakreskowanie ulicy i postawienie żółtych słupków to najgłupsze rozwiązanie, jakie sobie
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Krótkie myślenie to przykład tej ulicy z przeszkodą na środku. Głupota do kwadratu.
Przejawem dłuższego myślenia jest teraz trend iż wszelkie spowalniacze typu garby powodują też ogromne zanieczyszczenie środowiska. I tak oto cała społeczność ponosi koszty potencjalnego szaleńca, który rozwinie wysoką prędkość. To już lepiej było postawić trochę kamer i mierzyć prędkość.
Ronda się robi
Znawcy od wszystkiego. Absurd itp itd.
To rozwiązanie jest stosowane an świecie od lat i sprawdza się bardzo dobrze.
Gdyby kierowcy przezytzegali ograniczenia prędkości, to by problemu nie było.
Zapewne tak się nie działo.
@TeddyBeers:
Ale w takim razie po co budować wielką, szeroką jezdnię (i wydawać na nią kasę, i zajmować przestrzeń), a potem na jej części malować kreski (i wydawać na to kasę), i stawiać słupki (i wydawać na nie kasę)?
Nie można po prostu zrobić węższej jezdni?
A na zaoszczędzonej w ten sposób przestrzeni zrobić trawnik/parking/chodnik/DDR/cokolwiek pożytecznego?
Jednym z
Widać, że droga już nie raz łatana, więc parę lat musi mieć. Może mieszkańcy od wielu lat narzekali na przekraczanie prędkości, a dopiero po wielu latach, jak to zwykle bywa, ktoś wreszcie podał rozwiązanie problemu.
Znam to rozwiązanie z UK, ale w trochę zmienionej postaci.
Stosuje się szykanę na wjeździe do ulicy/wioski i druga na wjeździe
@Sasti: Ty udajesz głupiego, czy nigdy nie słyszałeś np. ruszającego starego busa? KAŻDY samochód przy ruszaniu generuje znacznie większy hałas, bo znacznie więcej paliwa spala rozpędzając swoją masę niż jadąc ze stałą prędkością. Zwykle jakieś 4x więcej paliwa. Oczywiście też emituje 4x więcej spalin ¯\_(ツ)_/¯