@UFC_Jest_W_Dupie: zobacz jakie miały oczekiwania związki zawodowe solidarność i inne w FSO w związku ze sprzedażą fabryki. Takich oczekiwań nie miała Skoda która była w jeszcze gorszym stanie niż FSO ale oni wtedy dali ta swobodę.
@UFC_Jest_W_Dupie: Polacy chcieli utrzymać zatrudnienie w upadającej przestarzałej fabryce i podwyżki dla pracowników. A Czesi chcieli zachować markę nawet jest będzie trzeba zwolnić czesc pracowników ale jeśli fabryka przyniesie zysk priorytet w zatrudnieniu będą mieli pracownicy którzy zostali zwolnieni.
@czlowiek_smiec: lekka przesada, skoda ma swoją markę, historię, własne modele itd. a z poznania i wrześni wyjeżdżają same VW i pewnie mało kogo obchodzi że robią to w PL, tylko że kupują niemieckiego VW
@technojezus: Czesi przynajmniej robili swoje samochody (te stare skody z silnikami z tyłu).U nas były zapożyczenia na licencji albo jakieś składaki.Własne projekty jak Mikrus czy Beskid były udupiane.
@nikczemniug: Związki zawodowe "NIE BĘDZIEMY MONTOWNIĄ!".No i jest sukces.Nie jesteśmy. Nasz przemysł nie istnieje.Nie ma FSO,nie ma FSM.Nie montujemy aut we własnych fabrykach,robimy to we włoskich i niemieckich na terenie Polski.
@piotrek07: To prawda, zrobiły się roszady, teraz to Seat stał się taką bieda marką w VAGu, a Skoda autentycznie depcze po piętach VW. Bo i design ladny i jakość praktycznie ta sama. No i brak łatki dieselgate
Jaki jest fenomen Skody? Już mówię. Korzystne formy finansowania, tanie auto w porównaniu z konkurencją. Bardzo ładna, stonowana stylistyka odpowiadającą wielu osobom a do tego co najważniejsze na prawdę bardzo dobre, trwałe i oszczędne silniki. Praktycznie każdy silnik można brać bez obaw, że coś z nim się zacznie dziać po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Jedynie 1,5 tsi z manualną skrzynia ma problem z kangurowaniem ale to nie każdy egzemplarz - wiadomo zawsze się
@bosman1705: zgadza się od 2014 roku nie ma wadliwych silników, aż dziw że dalej zostali przy nazwie TSI, gdzie przed 2014 rokiem to było gunwo, a teraz to chyba najlepsze dostępne na rynku silniki benzynowe z turbo. A już mistrzami mistrzów to 1.4 i 1.5 TSI
@tomaszk-poz Było ostatnio znalezisko o tym na wykopie. Kangurowanie oznacza brak płynnego ruszania z miejsca. Auta z silnikiem 1.5 tsi 150 koni podczas ruszania szarpią uniemożliwiając płynne ruszenie. Nie znaleziono jeszcze przyczyny takiego zachowania. Może da się to naprawić wygrywając nowy soft w serwisie ASO. Narazie nie wiadomo co VAG z tym zrobi. Wiadomo, że nie powinno dojść w ogóle do sytuacji, że nowym autem z salonu nie można ruszyć bez szarpania.
I pomyśleć że nasza motoryzacja wychodziła z podobnego modelu i podobnego stanu. No chyba że Skoda 105 miała coś lepszego od Poloneza.
Teraz mamy FAP w Tychach który przez kolejne 25 lat(dziękuję Panie PSL) nie zapłaci dochodowego i nic-FSO sprzedane Daewoo i upadnięte po tym jak zaczęli profilować Nubira #!$%@?ącą się w gwarancji częściej niż Sasha Grey, którego nikt nawet nie próbował nigdzie poza lokalnym rynkiem sprzedać, a lepszej jakości był 20
@szpoq: Skoda to prawdziwa, stara firma z historią i tradycją, Polonez to dziwny twór fiato podobny, tak jak całe te fso. Polska historia samochodów osobowych leżała i kwiczała.
Skody to dobre samochody. W niczym nie odbiegają od innych zachodnich marek. Nawet ceną, a szkoda! W latach 90 w czasach Felici, taka Skoda to było niedrogie auto, ale teraz ceny się wyrównały.
W międzyczasie zrobili ze Skody markę poziom wyżej niż Seat. Od lat to właśnie Skoda jest poligonem doświadczalnym VW, przez co często jako pierwsi otrzymują nowe rozwiązania czy płyty podłogowe.
@scc322: na pewno taniej? VW w standardzie ma lepsze wyposażenie niż Skoda przez co VW jest droższe. Oczywiście skode możesz tak samo doposażyć jak VW ale jest to wyposażenie opcjonalnie (dodatkowo płatne), jak tak doposażysz to cenowo wychodzi tyle co VW. Ta sama jakość, różne wersje nadwozia, ukrywanie końcowej ceny. Ot całe różnice w samochodach całej grupy VAG
@Login_login: miałem otwartą zakładkę sprzed miesiąca więc odpiszę :)
Kupowałem samochód na początku roku. Średni rabat na VW w tamtym czasie to było około 20%. Przy dobrym układzie dwadzieściapare. Analogicznie w Skodzie to nieco ponad 10% rabatu od cen katalogowych. Przy mojej konfiguracji dla np. Superb - Passat wychodził okolo 10k drożej. Arteon, który bardziej odpowiada Superbowi ładownością - 20k drożej (niedawno w podobnej cenie pojawiła się Toyota Camry, ale to
Komentarze (272)
najlepsze
Polska montownią Niemiec - ja #!$%@? gdzie ja żyje
Skoda u Czecha, pomimo, że jest satelitą, jest czymś więcej dla nich jak montownią.
Gównem jesteśmy i wszystko marnujemy jak i nic nie potrafimy zrobić.
U nich też był komunizm, a VW jakoś chciał ze Skodą współpracować , a my gówno tłukliśmy jakieś FSO.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Teraz mamy FAP w Tychach który przez kolejne 25 lat(dziękuję Panie PSL) nie zapłaci dochodowego i nic-FSO sprzedane Daewoo i upadnięte po tym jak zaczęli profilować Nubira #!$%@?ącą się w gwarancji częściej niż Sasha Grey, którego nikt nawet nie próbował nigdzie poza lokalnym rynkiem sprzedać, a lepszej jakości był 20
@szpoq: czesi produkowali juz w 88 r Skode Favorite.
W latach 90 w czasach Felici, taka Skoda to było niedrogie auto, ale teraz ceny się wyrównały.
W międzyczasie zrobili ze Skody markę poziom wyżej niż Seat. Od lat to właśnie Skoda jest poligonem doświadczalnym VW, przez co często jako pierwsi otrzymują nowe rozwiązania czy płyty podłogowe.
Kupowałem samochód na początku roku. Średni rabat na VW w tamtym czasie to było około 20%. Przy dobrym układzie dwadzieściapare. Analogicznie w Skodzie to nieco ponad 10% rabatu od cen katalogowych. Przy mojej konfiguracji dla np. Superb - Passat wychodził okolo 10k drożej. Arteon, który bardziej odpowiada Superbowi ładownością - 20k drożej (niedawno w podobnej cenie pojawiła się Toyota Camry, ale to