Carsharing to same straty. Panek ujawnił dane
Biznes carsharingowy ma rozmach, wizja jest wspaniała, nowoczesna, ale co z tego, skoro z tego są na razie same straty? I to niemałe. Panek opublikował raport, który pokazuje, że z niedawno bardzo dochodowego biznesu stał się spółką na pograniczu zysku i strat.
MoneyPL z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 376
Komentarze (376)
najlepsze
Miałoby to sens, gdyby ludzi udostępniali swoje samochody, jak w przypadku Ubera. Ale tutaj firmy #!$%@?ły grube pieniądze w samochody, wypożyczają je za absurdalne stawki i nagle zdziwko, że nikt tym nie jeździ XD
Taksówkarz z reguły wybiera samochód trwały, tani w eksploatacji, łatwy do serwisowania, a oni postąpili odwrotnie kupowali samochody drogie, których nikt inny nie chciał kupić.
Przez to rata którą muszą płacić za samochód jest ze 2 razy wyższa niż gdyby postąpili tak jak taksówkarz.
Przykładowo taki smart jak powszechnie wiadomo jest do wyrzucenia nim przejedzie
Po drugie przejazd jest nieopłacalny bo stawka jest praktycznie taka sama jak w Uber a nawet Taxi.
Po trzecie w Krakowie jest bardzo mała strefa, która totalnie mi nie odpowiada.
Po czwarte nie mają systemu sprowadzania samochodów do bardziej opłacalnych miejsc. Ktoś jechał autem z centrum do Czerwonych Maków po normalnej stawce. Auto stoi cały dzień więc system automatycznie podpowiada,
@bisu: To jest właśnie poważna wada car-sharingu. Muszą jeździć w obrębie miasta a najwięcej chętnych byłoby na dojazd z/do pracy z okolic typowych sypiali w okół dużego miasta. Ale gdyby na to pozwolili samochód byłby wykorzystywany tylko dwa razy na dobę - rano do miasta, po południu na zewnątrz. Byłoby to nieopłacalne.
Jest jeszcze jeden poważny minus w
Uberem kosztowałoby mniej, nawet chyba zwykłym cierpem byłoby podobnie.
Rynek jest jeszcze bardzo świeży i firmy które na niego wchodzą mają w interesie zajęcie jak największej części rynku dla siebie. Wykazywanie strat może być też elementem gry psychologicznej, żeby nie pojawiała
Odpowiedz mi szczerze: mentalnosć niewolnika masz od urodzenia, czy nabyłeś na wykopie.ru?
-nie musisz być trzeźwy
-nie musisz iść po ten samochód
-nie interesujesz się gdzie go zaparkujesz
-nie musisz mieć prawa jazdy
carsharing powinien wyglądać jak TURO w USA, masz swoje auto, mało jeździsz więc wypożyczasz ludziom, tylko w PL pewnie by zaraz skarbówka wjechała, ZUSy i inne kure$twa
panek czy trafficar to zwykła wypożyczalnia tylko na krótki termin.
Strefa u Panka w Krakowie. Jeżeli tak to wygląda w innych miastach to sie nie dziwie że "u nich" wychodzi na minus
Rok 2019 już przynosi zyski, natomiast początkowo musiały być straty bo sam system do carsharingu i samochody to potężny koszt wejścia.
Natomiast rozwój flot, funkcjonalności oraz stale powiększająca się ilość klientów wskazuje, że niektóre firmy już będą wychodzić na prostą.
Jest zresztą dużo mateeriałów na temat całej branży carsharingu w Polsce i na świecie które wskazują jak rynek się mocno rozwija.
Dużo z nich jest choćby tutaj -
Do tego gdy miałem potrzebę gdzieś podjechać, czy to w Lublinie czy w Warszawie, brałem Panka.
Aby ludzie chcieli wypozyczac, to te auta musza byc fajne, dawac przyjemnosc z jazdy. Leaf z vozidupilli jest naprawde spoko, cichy elektryk o niemalej mocy - mozna jezdzic z przyjemnoscia. Za to ich drugie auto Renault Zoe to jest taka padaka, ze czlowiek tylko bluzgami na to rzuca. Straszne gowno. A niby tez
@tamtokontojuzusunalem: co XD
Poza tym, artykuł pomija to że Panek ostatnio mocno podwyższył ceny i ludzie się mega #!$%@?.
Atrakcyjność ich cen polegała na tym że wpasowywały się cenowo: więcej niż bilet na autobus, ale mniej niż Bolt/Uber, a zdecydowanie mniej niż taxa.
@DooWo: Dlaczego mają nie dostać wtedy pieniędzy z ubezpieczenia? Czyżby na rynku był ubezpieczenia AC które nie działają w przypadku naruszenia przepisów ruchu drogowego?
@DooWo: Co znaczy za wszystko? Za szkody wyrządzone przez innych uczestników ruchu również?
A jak byly promo stawki to jak wpadalem do Wroclawia kilka razy w roku to zostawialem Vozilli po 200-300zl tygodniowo
Chytry dwa razy traci ¯\_(ツ)_/¯
Wiec JEDEN taki jak ja TYGODNIOWO i juz starczy na to utrzymanie, wliczajac auto, opony, ubezpieczenie, assistance, serwis itp.
Leaf dla klienta indywidualnego, ktory przychodzi po jednego Leafa. A skoro sie juz tak czepiles tego Yarisa, to Hybryda top wyposazenie kosztuje 80 i o tym aucie napisalem.
Chlopie wyprzedaze na koniec roku dla klientow indywidualnych to
Panek - 25 zl
Freenow lite - 20 zl
Kurs z pracy do domu
Zalety Freenow:
Kierowca wziął zamówienie 30 min wcześniej i czekał na miejscu 15 minut
Jazda po buspasie
Siedzem z tyłu i se klikom w internety
Zalety Panka?
Że se klime ustawie jak chce czyli na LO albo 19C. Więcej zalet nie widzę. Do auta muszę dojść średnio 8 minut.
Ja akurat znam stąd, że widzę je zaparkowane w różnych losowych miejscach, podobnie jak hulajnogi.